[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:56

Hier willen mijn mannen met verstand van techniek een Foscam FI9928P 1080P PTZ Dome aanschaffen. Na bij de paarden gebruikt te zijn, willen ze deze dan thuis gaan gebruiken (mannen en hun gadgets :P ) Ze hebben al een of ander mobile wifi apparaatje aangeschaft en een unlimited data abonnement geregeld waardoor het na aanschaf van de camera zou moeten gaan werken bij de paarden......Lijkt me zo heerlijk om alleen even op de telefoon te kijken of alles goed gaat ipv iedere keer je te moeten aankleden, in de auto te stappen en dan weer voor niets bij je paard aan te komen.

Mooi beeld Jolandje!

Buikje van Annabel is zo niet zo goed te zien! Jammer!

Misschien toch even een DA laten komen kijken Twinkiebell? Alhoewel het dan meestal wel uitdraait op foto's of verdoven.........

Mooie dame Nicole! Dat er al zo veel haar af komt, al lijkt er bijna niets op te zitten vergeleken met mijn teddybeer!

Wow, dat is een mooie geboortestal Nikitaxx!

Bin heeft een mooi buikje Evita_3, grappig jij ook afhankelijk van de man wat betreft techniek.....

Appelazijn, brrrrrr vind het zelf slecht te haggelen, maar paarden vinden het dus lekker door hun eten?

Mijn dame Cesair op 225 dagen dracht, rond en gezond.
Afbeelding
beetje duidelijkere foto van gisteren, vind haar buik al zo "zakken"
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Vasthi op 30-01-18 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:59

Dierenarts thuis laten komen kijken heb ik lang geleden al afgeschaft bij kreupelheden Vasthi. Dan ben je zo 100 euro kwijt aan voorrijdkosten en onderzoek en kan je alsnog naar de kliniek voor uitverdoven. Dan ga ik liever gelijk....

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:02

Heb je denk ik wel gelijk in ja.....als het na een week niet vanzelf weg is ga je dat traject meestal in........

Twinklebel schreef:
Dierenarts thuis laten komen kijken heb ik lang geleden al afgeschaft bij kreupelheden Vasthi. Dan ben je zo 100 euro kwijt aan voorrijdkosten en onderzoek en kan je alsnog naar de kliniek voor uitverdoven. Dan ga ik liever gelijk....

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:24

Twinklebel schreef:
Het is niet de oude blessure, gezien het haar andere voorbeen is. Op stand belast ze het been volledig, staat rustig op dat been leunend te eten. In stap zie ik er ook (niet meer) iets aan. In draf lijkt ze rechtuit en linksom ook zo goed als rad, rechtsom is ze wel duidelijk kreupel. Maar dat is inderdaad ook een reden nu in elk geval niet verder te laten kijken, geen extra gezeul en stress.

Ik zou idd ook wachten tot na de dracht als ze niet al te veel klachten heeft

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:25

Vasthi schreef:
Hier willen mijn mannen met verstand van techniek een Foscam FI9928P 1080P PTZ Dome aanschaffen. Na bij de paarden gebruikt te zijn, willen ze deze dan thuis gaan gebruiken (mannen en hun gadgets :P ) Ze hebben al een of ander mobile wifi apparaatje aangeschaft en een unlimited data abonnement geregeld waardoor het na aanschaf van de camera zou moeten gaan werken bij de paarden......Lijkt me zo heerlijk om alleen even op de telefoon te kijken of alles goed gaat ipv iedere keer je te moeten aankleden, in de auto te stappen en dan weer voor niets bij je paard aan te komen.

Mooi beeld Jolandje!

Buikje van Annabel is zo niet zo goed te zien! Jammer!

Misschien toch even een DA laten komen kijken Twinkiebell? Alhoewel het dan meestal wel uitdraait op foto's of verdoven.........

Mooie dame Nicole! Dat er al zo veel haar af komt, al lijkt er bijna niets op te zitten vergeleken met mijn teddybeer!

Wow, dat is een mooie geboortestal Nikitaxx!

Bin heeft een mooi buikje Evita_3, grappig jij ook afhankelijk van de man wat betreft techniek.....

Appelazijn, brrrrrr vind het zelf slecht te haggelen, maar paarden vinden het dus lekker door hun eten?

Mijn dame Cesair op 225 dagen dracht, rond en gezond.
[ [url=m/FWkDw3.jpg]Afbeelding[/url] ]
beetje duidelijkere foto van gisteren, vind haar buik al zo "zakken"
[ [url=m/xvxtEA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Looking good

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:28

Wat heeft pip een super stal zeg. Echt geweldig.
Hier ook veeeeeeeeel haar. Hele pluizen komen eraf.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:07

Wauw lekker stalletje hoor, heeft ze in ieder geval alle ruimte straks met de beebs!

Nicole wat is ze toch knap <3 hier ook bij Jonne al heel veel haar wat los laat en dan staat ze nog onder een dekentje ook. Ik hoop altijd dat dit inhoudt dat de winter op zn einde is maar dat is helaas niet altijd zo :+

Heerlijk Jolanda dat je ze nu lekker in de gaten kan houden :D

Ik heb de tactiek van appelazijn nooit gehoord maar ik wil ook liever een hengstje dus dat komt goed uit haha!

Wat een leuke verrassing dat ze naar voren is gezet Iris, dan ben je opeens ook al snel aan de beurt!

Jouw merrie ziet er ook goed uit Ceasar!

Twinklebel, ik zou der persoonlijk ook gewoon voorlopig met rust laten. Laat haar en jij gewoon eerst oo een gezond veulentje focussen en focus daarna weer op de kreupelheid van je merrie. Of ze moet echt nu zonder beweging ook kreupel lopen van de pijn dan is het een ander verhaal. Maar ik zou persoonlijk de stress van naar de kliniek en eventuele verdovingen niet opzoeken :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 05:47

Laat ik me hier ook maar weer eens melden als dat nog mag.
In het begin me aangemeld maar daarna hele tijd niet meer hier geweest, ivm ziekte van mij zelf (Nu gelukkig weer beter) en de computer die kapot ging.
Dus een laptop aangeschaft.

Ik heb 2 drachtige Welsh a pony's
Vera die gedekt is door gadlys Lord Stanley 279 dagen drachtig nu
Afbeelding
Vera

Afbeelding
Gadley Lord Stanley

Jillz die gedekt is door Caeglas Elfryn 277 dagen drachtig nu.
Afbeelding
Jillz

Afbeelding
Caeglas Elfryn

Jillz is in augustus stermerrie geworden en helaas is begin van dit jaar de hengst waar ze door gedekt is overleden.

Het gaat goed met de beide dames ze beginnen mooi rond te worden.
Ik ga proberen vandaag foto's van ze te maken.

DustinLover heel veel sterkte met het verlies hopelijk krijg je mooie veulens die op hem zullen lijken.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:04

Knappe Vera en Jillz! Leuke combinaties ook! Vooral de combinatie met de hengst van Jillz is nu wel een hele speciale..

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:09

Mooie combi's Karin! Gaaf koppie van de onderste hengst. Wat zijn Welshjes toch leuk. Ooit.... Eerst eentje in heel braaf verpakkinkje voor onze dochters en dan eentje voor onze eigen 'heb' :D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:53

Karin wat een mooie ponys heb je

Tinklebell ik zou je pony gewoon nu rust gunnen zolang je denkt dat ze geen pijn heeft en haar rustig eerst laten bevallen dierenarts bellen Kan toch altijd nog

Maris je bogen zitten er weer mooi in vind dat toch mooier als lange manen

Dat van dat borstelen en genieten herken ik heel erg bij Canto die vind dat zalig op moment ze lijkt veel jeuk te hebben herkennen jullie dat? Toch schuurt ze niet

Mijn dochter denkt er ook over om camera aan te schaffen iemand op werk heeft haar een aangeraden die niet al te duur is en ze wil hem dan na die tijd weet verkopen. Is wel een fijn idee dat je de merrie in de gaten kunt houden.

Verders gaat het goed met Canto heb straks les rijden nog met haar tot het kan en ze zelf ook aangeeft niet meer te willen tot nu toe merken we nog weinig met rijden

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:28

Nikitaxx, mooie stal zeg!

Vasthi, hoe kom je aan een unlimited data abonnement? welke provider heeft dat?
DAme ziet er goed uit :j

Appelazijn, tja ik ben nog niet overtuigd genoeg om zoiets te gaan proberen.

_Karin, wat een leuke ponys zeg!!! Vera is helemaal mijn smaak <3
De hengst waar Jillz dragend van is, is ook wel écht een plaatje!!! Maar als ik goed begrijp is hij overleden? Bah wat vervelend! Maar mooi dat je er nog een veulentje van mag verwachten.

Hier houdt de eerste merrie zich gelukkig nog redelijk gedeist. Ze is wel heeeel iets aan uier begonnen, maar staat zo weer een week stil, dus gelukkig geen januari veulen, dat hebben we alvast "gewonnen" :') hihi

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:47

Wat leuk om te zien Nicole! Pip vindt het nu ze drachtig is ook heerlijk om geborsteld en gekriebeld te worden, terwijl ze er daarvoor nooit op reageerde.

Hahaha onder suffie, niks te klagen. Beter verwend dan verwaarloosd zeg ik altijd maar :') ja, het plan is om Pip en veulen zo snel mogelijk weer naar de buitenstal te doen. Die stal is gewoon heel fijn voor Pip. En er is nog een merrie op stal drachtig (loopt 4 maanden achter op Pip) dus die mag na Pip in deze grote binnenstal.

Hmm, wat lastig Twinklebel. Misschien lees ik eroverheen, maar hoe lang is ze nu drachtig? Afhankelijk van hoe lang ze nog moet zou ik het denk ik, gezien het blessure verleden, ook nog even afwachten. Tenzij het natuurlijk veel erger wordt.

Dankje Irisx94!

Dankjewel Vasthi! Jouw camera-plan klinkt goed. Kun je mij misschien vertellen wat voor mobile WiFi apparaatje jullie gebruiken? Cesair ziet er ook mooi uit! De buik lijkt inderdaad te zakken.

Ja hè Ldenboer72 en droversrun? Ik ben er ook blij mee, Pip moet er nog een beetje aan wennen..

Wat een knappe pony's _Karin! :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:50

Ben ook heel blij met me overkapping. Anders zag ik de winter somber in met die natte zandgrond.. ondanks dat een stuk betegeld is staan ze liever onder de bekapping.

Knappe merries karin!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:39

Welkom Karin; leuk weer een welshfokker erbij! Jammer van Elfryn inderdaad, las het op fb bij Dirk.

@Nicole; hier ook zoveel haren en jeuk! Bij de dekenvrije valt het me mee, maar onder de dekens begint het al echt los te komen.

@Nikita; heerlijk die ruime stallen. Niets zo prettig en fijn als dat!

@Chantall; hoe vordert het daar?

Heb gisteren een pony verkocht; ging me wel aan het hart. Verkoop weleens vaker, maar was zo weg van deze pony. Helaas andere sectie waarin ik fok en mijn buurmeisje wilde er echt niet op rijden (alleen maar op de A pony). Ze stond nu alweer 4 weken stil en was het zó zat. Heb het met een brok in mijn keel gedaan. Toen ze op de vrachtwagen stond zelfs nog even twijfel maar je kunt niet alles houden en zeker niet als ze niets staan te doen. Nu nog 7 te mesten ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:19

welkom karin, ik "ken" jou nog van andere topics volgens mij, had je eerst niet shetjes?, mooie welshjes heb je, en wat een knappe hengst die zwarte, zonde dat hij er niet meer is, ik hoop op een prachtig veulen van hem voor jou :)

hier zitten de haren allemaal nog flink vast, maar poetsen vinden ze allemaal heel fijn dus ik poets er geregeld even overheen :)

verder veranderd er niet veel aan buik en uiertjes hier, dus niet zoveel te melden :)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:01

Karin, wat een mooie Welshjes <3

Caesar, nooit leuk een pony wegdoen, maar een goed nieuw thuis geeft veel rust.

Nikitaxx, de mannen hebben voor mij een Huawei Mobile Wifi E5577C aangeschaft.
Afbeelding

Linda2008, dat abonnement loopt via T-mobile. Schijnt daar sinds maandag gewijzigd zijn in een "alles onder een dak abonnement". Voor de voorwaarden moet je maar even op T-mobile kijken. Geloof dat je wel meerdere abonnementen moet hebben lopen.

Thanx Ldenboer72!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:03

Oh kan me voorstellen dat dat toch moeilijk blijft ceasar, sterkte ermee.

Vraagje; hoe ziet opgedroogde melk op de vacht eruit..?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:04

Vasthi, bedankt. Maar helaas, Tmobile heeft geen bereik in onze omgeving (dus al helemaal niet in een afgesloten stal := )

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:08

linda2008 schreef:
Vasthi, bedankt. Maar helaas, Tmobile heeft geen bereik in onze omgeving (dus al helemaal niet in een afgesloten stal := )

O dat is jammer! Hier eigenlijk nooit problemen, maar zit natuurlijk in een dichtbevolkt gebied.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:16

droversrun schreef:

Beetje geel/wit en plakkerig? Gaat het niet goed?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:20

Twinklebel schreef:
droversrun schreef:

Beetje geel/wit en plakkerig? Gaat het niet goed?

oh die vraag heb ik gemist...
Als het op de vacht zit, kan het er uit zien als een plakkerig klein stipje, inderdaad geel/wit, maar je ziet vooral dat er een plak-dingetje in de vacht zit...
Gaat alles wel goed met je merrie Drover?

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:29

Nou met mn merrie gaat het volgens mij opzich wel goed, merk niet echt iets anders aan haar. Maar gister zag ik opeens aan de binnenkant van haar achterbenen een lijn met opgedroogd iets? Het lijkt wel suiker, beetje kristalachtig en droog. Plakt dus niet. Ziet ook een beetje rondom haar uier maar aan haar tepels zie ik weer helemaal niets.
Ik had het er gister af geborsteld maar nu zit het er weer een beetje. Ik heb er geprobeerd een foto van te maken maar het is niet zo goed te zien op de foto. Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:34

dat ziet er voor mij wel een beetje uit als "lekken" := Het zit wel hoog, misschien als ze snachts ligt ofzo :? maar ik zou niet weten wat het anders kan zijn... op hoe veel dagen zit ze nu? Ze is nog niet veilig toch?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:54

Ik zou geloof ik toch nog een keer laten scannen op placentitus....