[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 17:48

Het was nog niet zeker maar ik heb nu de uitslag van Ginger haar papieren !

Het verwachtte 2017 veulen van Ginger zal volle Tinker papieren krijgen !! *\o/* *\o/*

Hier mama nog een keertje,

Afbeelding

En de papa,

Afbeelding

nine1987

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 18:23

Azare, wie is de papa? (voelt zich dom) :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:08

Fijn dat ze volpapier kan krijgen Azara! :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:13

Ik ga deze week ook nog maar even scannen.

Één merrie, net aangekocht een aantal weken geleden, was steeds zo ontzettend gestrest. Volgens de vorige eigenaresse was dat normaal. Ik vond het niet normaal... Ze kon niet bij de andere paarden weg, dan flipte ze, volgens de vorige eigenaresse. Resultaat; ik kon haar niet eens benaderen. Nu had ze gisteren zich gestoten door haar neurotische gedrag en een fikse hoofd wond opgelopen. Maar ja, ik kon er niet bij komen, ook niet op stal. Uiteindelijk na heel wat brokjes, 3 man en nog meer geduld, een halster om gekregen. Merrie apart gezet en behandeld. Ik heb haar nu in de schuur staan, in een merrie box. Een totáál ander paard heb ik.. Ik kan haar aaien (graag zelfs) borstelen en alles. Het was haar gewoon veel te druk in de grote stal :(:) Arme merrie. Nu maar kijken of het veulen er nog in zit..

Verder nog 2 die gust zouden zijn. Één net aangekocht, even voor de zekerheid checken, omdat ze dicht is gezet. Andere wordt toch wel dik nu :o

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:16

Azara, vol papier is fijn!

Vulina, ben benieuwd.
Hopelijk is ze toch nog drachtig.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:25

Wat sneu Vulina, gelukkig voelt ze zich nu meer op haar gemak en hopelijk zit haar veulen nog op z'n plek.
Het zou een mooie verrassing zijn als er toch nog meer merries stiekem drachtig zijn!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:37

Die kans is heel nihil hoor, maar ze zijn wel gedekt.. Liever nu een verrassing dan bij de geboorte :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:38

Zeker als ze dicht staat ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:51

Moet zeggen gewoon met voeren een drinkend veulen vinden was zo slecht nog niet O:)
Geen stress of slapeloze nacht om gehad :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:52

vulina, wat klinkt dat herkenbaar, die nieuwe merrie van je. Die van ons is ook zo onhandig lastig op stal.. vreselijke neuroot is het. extreme verlatingsangst. Wij gaan voor de zekerheid binnenkort ook de veearts nog een keer laten komen. toch de twijfel even weg laten nemen.
ze is nu op de helft, doe je dan laten opvoelen of scannen? of kan beide

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 10:55

Wat sneu dan dat ze dus al jaren niet lekker heeft gestaan. Gelukkig voelt ze zich nu een stuk beter.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:03

Ahh vulina arme merrie, gewoon niet op haar gemak :(:) hopelijk zit het veulen nog netjes op zijn plek.

Marije, hihi ja als het dan allemaal goed is gegaan kan ik me voorstellen dat het stiekem wel fijn is ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:18

@juval ik heb een merrie met 5 maanden af laten scannen en deden ze gewoon via de buik. Ideaal!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:55

Oeps vulina, ocharme die merrie. Hopelijk toch eentje drachtig dan.

Ja MarijeR zo was het wel leuk

Juval voor je eigen gemoed dan eens laten scannen ja

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:11

Daisy, wat heb je toch een knappe pony! <3
Op deze foto zie je haar aftekeningen goed en dat maakt haar nog knapper!

Vulina, dat is wel spannend. Ik ben benieuwd! En arme merrie, gelukkig voelt ze zich nu beter op haar gemak.

Marije, ik kan me voorstellen dat dat ook wel even ern aangename verrassing was. Alles gezond en geen slapeloze nachten :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:45

Bij deze was het gewoon te druk om haar heen. Veulens aan de ene kant, volwassen paarden aan de andere kant. Nu staat ze in de schuur, daar staan nog 4 paarden, maar ze staat niet tegen ze aan. Echt.... Wat een verschil...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:47

Mijn merries zijn dit jaar maiden-af. Qua voortekenen mogen ze het net zo doen als afgelopen voorjaar, Lies was heel duidelijk. Roos ging heel snel, maar ook wel duidelijk. Zouden we 's nachts alleen wel wat beter in de gaten moeten houden dan. En Roos haar bevalling zou wel iets vloeiender mogen dit keer O:)
Andere merrie op stal (van goeroe) is wel maiden, dus dat wordt ook weer even spannend.

Wat betreft met het oefenen van uier aanraken. Tegen de tijd dat we die ontwikkeling van de uier wat in de gaten gingen houden, ben ik er wel voorzichtig wat aan gaan zitten. Ging eerst wel een keer een beentje omhoog, maar al vrij snel raakten ze daar wel aan gewend. Ook richting de uitgerekende datum met melktesten begonnen, dus dan moet je ook wel.
Gelukkig heb ik ook niet van die nerveuze tot zelfs gemene merrie's. Bij fokkers waar ik vroeger kwam, ken ik ze wel, een had een merrie die ze na de geboorte eerst achter een dwarsbalk vast moesten zetten omdat die haar veulen gewoon trapte als die wou drinken. Als maiden, maar ook bij haar tweede veulen moest dat de eerste dagen.
Lies was super geduldig, haar mannetje had wat moeite met de juiste plek vinden (wij stonden er ook echt bij van; "echte man he, die weet het weer niet te vinden" :+ ). Roos had dus een wat zware bevalling en heeft nog een paar uur wat last gehad/wat koliekerig geweest. Als ik haar vast hield liet ze het veulen prima drinken, maar als ze los stond ging ze lopen, omdat het gewoon gevoelig was, maar niet gemeen gelukkig. Ben er dus nog een paar keer naar toe geweest om merrie vast te houden en het veulen te laten drinken. Volgende ochtend was alles prima.

En het boek van Paul de Vries wordt genoemd. Afgelopen voorjaar naar een lezing van hem geweest georganiseerd door KWPN Drenthe over geboortes en complicaties daarbij. Erg interessant. Vooral bij de complicaties, waar je op moet letten, wanneer je actie moet ondernemen etc.
Uiteraard het boek ook meegenomen toen, gewoon voor het af en toe even na zoeken.

Vulina, wat sneu dat ze zo lang niet lekker heeft gestaan, maar fijn dat het nu beter gaat!
Hier ook een merrie die niet erg lekker in de kudde staat, erg onderdanig en claimt ook niet echt haar plekje in de kudde. Echter zodra er een paar uit "haar kudde" mist gaat ze ook lopen ijsberen, dus echt apart staan denk ik dat ze ook niet geschikt is.

Juval, dan toch maar voor de zekerheid scannen. Inderdaad kan je het beter nu weten, dan dat je straks in afwachting zit en er niets blijkt te komen.

Ik twijfel ook nog steeds bij vlagen over Lies, die weet me nog steeds af en toe te foppen. Enerzijds is ze breed genoeg, maar heb wel het idee dat ze een maand geleden breder was. Verder blijft ze af en toe hengstig aandoen. Maar goed, dat deed ze tussen 1ste en 2de keer scannen ook, en tussen 2de en 3de scan. Toen ik het vlak na de 3de scan (toen gewoon drachtig) weer zag, dacht ik ook; "ja stik d'r in!" ^_^
Maar goed, we zijn weer heel wat maandjes later, dus er kan nog heel veel gebeurd zijn. Hier lopen ze ook buiten met een schuilstal met genoeg roofdieren in de omgeving. Dus een eventueel geaborteerd veulen hoeven we ook niet perse terug te vinden.
Mijn moeder zweerde gisteren wel dat ze bij Lies het veulen zag bewegen. Roos gisteren wel opnieuw compleet verbouwd zien worden van binnen :+
Dat lieve, zachte merrie'tje zie je ook echt opeens narrig worden naar de andere paarden en daarna naar haar buik schoppen :(:)

Wel zitten we bijna op de 200 dagen dracht (195 vandaag) en is het ook bijna weer tijd voor nieuwe buikfoto's *\o/*

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:43

AniekR schreef:
Wel zitten we bijna op de 200 dagen dracht (195 vandaag) en is het ook bijna weer tijd voor nieuwe buikfoto's *\o/*

dan kunnen we elkaar wakker houden tegen de tijd dat de veulens geboren moeten worden, want Misha zit vandaag ook op de 195 dagen :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:54

Ennasil92 schreef:
AniekR schreef:

dan kunnen we elkaar wakker houden tegen de tijd dat de veulens geboren moeten worden, want Misha zit vandaag ook op de 195 dagen :D

Hihi ja had al een paar keer iets gezien dat ik dacht; die is net zo ver ^_^
Hier mijn twee merrie's op 195 dagen en die van goeroe op 197. Dus ligt sowieso dicht bij elkaar.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:48

Jeetje Vulina, die merrie is nu zielsgelukkig met jou. Eindelijk verlost van alle drukte

Joan is dit jaar ook maiden-af.
Vandaag zijn we ook alweer op de helft.
Buikje 170 dagen:
Afbeelding
De bitch stand...
Afbeelding
Om vervolgens 2 stappen verder weer haar mooie stand te herpakken...
Afbeelding
En zo ging het ieder rondje :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:00

Wat een verhaal Vulina! Geluk bij ongeluk. Toch wel heel fijn dat ze nu heerlijk rustig kan staan.

Joan is echt prachtig Noisy, mooi buikje ook al! :D

Aniek ook alweer een mijlpaal, hier moeten ze nog 200 dagen en die van jou zijn alweer 200 dagen in de dracht :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:20

Haha Noisy, bitch-mode! :D Maar ze ziet er goed uit hoor!
Wat een heerlijk kort en schoon vachtje ook. Ben een beetje jaloers :P

Hihi Faline, rustig. Biiiiijjjjna 200 dagen! Maar die teller die aftelt onder de 200 dagen is ook heel wat! Ik moet nog even wachten tot die ook over de 100 dagen gaat bij mij. Dan begint er echt schot in te zitten.

Ik zag laatst tijdens het foto's zoeken voor mijn profiel wat leuks:
Afbeelding Afbeelding
Roos als veulentje nog bij haar fokker en een foto van deze zomer (6 jaar oud)
Die had ik in m'n profiel al bewust naast elkaar geplaatst.

Maar nu zag ik ook ineens:
Afbeelding
Afbeelding
Lies toen we haar als jaarling voor het eerst gingen bezichtigen bij haar vorige eigenaar en een foto die we vorig jaar een keer maakten tijdens het keuringsklaar maken (toevallig ook 6 jaar oud ^_^)

Vond het wel grappig om van beide merrie's die foto's zo terug te zien waar ze bijna precies hetzelfde op staan, maar dan met 5 en 6 jaar verschil er in.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 18:20

Nieuwe foto's van Lara, vandaag 7 maanden en 5 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:18

Aniek, leuke foto's, veulenkoppie is wel knap!
Lies zag er niet verkeerd uit als jaarling.

Lara heeft ook al mooi buikje.

Hihi Noisy, lekkere bitch.

Dikkebuikengymnastiek :P 207 dagen
Afbeelding

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:34

Fotsy schreef:
Gelukkig ennasil, ik zie ook buikje

Oh en die kat, ik had ook zo een kat die altijd op flo ging liggen toen ze drachtig was. Roept herinneringen op

En faline last van gluurders :')

Oeie MarijeR zelfs pijnstilling nodig

Hier toch hoe bitcher, een merrieveulen, hoe liever een hengstenveulen maar niet tegen mij he dat valt best mee, mag ook alles bij mijn merrie's, ze zijn meer chagrijnig op de andere paarden en de hond, katten, zelfs de kippen en eenden moeten eraan geloven := de eetbak, een borstel, het ligt allemaal precies in hun weg, het hooi ligt niet op de juiste plek, enz... kan nog even doorgaan, jeetje die hormonen soms.

oren staan hier ook meer naar achteren dan naar voren daisyjazz

Dan krijgt Vera een hermafrodiet...eerste 5 maanden dracht enorm knuffelig en daarna weer dr oude bitch gedrag :D