Ach Linda, om iedere keer een openingspost te checken is ook zoiets he. Ik heb ook nooit echt gezegd wanneer ze uitgerekend is, omdat ik me niet aan de standaard telling houdt, maar dat komt ook omdat dit het 6de veulen in mei wordt voor haar, en de 5 eerdere keren ze tussen de 342 en 352 dagen bevallen is. Later in het jaar wordt haar draagtijd wel korter, 332 dagen in juni (24 juni) en 329 dagen in juli (17). Maar we zitten weer in mei, en om mezelf niet gek te maken doen we maar wat meer tellen. Overigens mag ze niet op dinsdag of woensdag gaan, dan moet ik nog werken.
jolandje
Geplaatst: 07-05-15 22:15
leuk michelle, dat schiet mooi op rowan ook leuk, eindelijk gaat het verder
Dat is nogal wat ines,deed ze dat eerder ook niet? Volstoppen voor het bevallen.
Cemlys
Geplaatst: 07-05-15 22:21
inowa schreef:
Dat is nogal wat ines,deed ze dat eerder ook niet? Volstoppen voor het bevallen.
Geen idee meer. Dit dier is normaal een dooie mus en wordt er nu gewoon nerveus van zo dendert ze in de rondte (voor haar doen dan). Rondjes draaien. Staart opzij. Ze staat nu weer even op rust.heeft al dagen wat last van haar rechter achterbeen. Trekt hem nu veel vaker op. Of het veulen is aan het draaien of er komt wat aan
Ja zou goed kunnen. Is de grootste vreetzak die ik heb. Die ge en niet gauw op. Buiten in de wei bevallen doe ik maar niet. Om te voorkomen dat ze het veulen eruit poept en verder gaat eten
onley
Geplaatst: 07-05-15 22:31
En ik wacht nog steeds Haar uier toestraks.
Na de weidegang
ze krijgt wel een puntbuik en zucht onder haar buik het einde is dus in zicht! Vandaag dag 357.
polleman
Geplaatst: 07-05-15 22:40
Tries_en_Faf super dat pleegmoeder meer melk begint te geven!
tammiebels gefeliciteerd. mooie naam
Myrthee_ wat grappig.
Stal_Wiza gefeliciteerd met je mijlpaal
Neonlight en was je auto snel klaar?
pretty spannend.
Euforie die adrenaline blijft nog wel eventjes, wat is die mooi.
linda2008 wat een plaatje.
MDJ dat lijkt een harsje
mariellev89 wat leuk om naar de keuring te gaan.
Setteli inderdaad druk dagje maar vaak kan je ook boxen huren op locatie.
Dustinlover die lijken een stuk voller.
Cemlys spannend
Sorry voor de Bokkers waar ik niet op geregardeerd heb, Ik heb een verschrikkelijke hoofdpijn. Wilde eigenlijk helemaal niet komen reageren nu maar had zo iets dan moet ik morgen heel veel bij lezen en reageren, Vanmorgen bij de opticien geweest en blijkt dat me ogen behoorlijk achteruit zijn gegaan (ver af), Waardoor ik waarschijnlijk heel vaak hoofdpijn heb een nieuwe bril is nu besteld dus hopelijk helpt dat.
wakers succes en op naar gezonde nieuwe veulens!
Setteli
Geplaatst: 07-05-15 22:40
ooit een haf op de manege die aan het bevallen was. Degene die in de ochtend kwam voeren had dit niet in de gaten, gooit de brokken in de bak, pony loopt naar de bak en poept al etend haar veulen er uit. Typisch een haflinger (sorry voor haf liefhebbers )
vervelend die hoofdpijn. Hoop dat het met een andere bril is opgelost.
suffie
Geplaatst: 07-05-15 22:57
Pas op jij hè, Haffies zijn de leukste paarden die er bestaan!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-05-15 23:01
Ach, Neon neemt ook nog wat happen gras tussen het bevallen door. Zit New Forest bloed in he.
Polleman, auto was verrassend snel klaar, inderdaad in een half uur, had het niet verwacht. En eigenlijk was het ook helemaal niet spannend, maar wilde gewoon even een punt maken bij de garage. Dit alles was speciaal al ruim van te voren aangekaart, om niet in mei ermee te zitten. Omdat het een deel garantie was moest het ineens nog wat eerder dan mij uitkwam, heb toen van alles ook moeten regelen (auto was toen de hele dag bij de garage, ook een beurt en keuring). Maar dan zijn de onderdelen voor die garantie niet eens binnen en moet ik nog een keer. Tja, dan zakt mijn broek wel af.
Denk hier voor morgen of overmorgen.. naja als ze niet weer fopt.. test is net ietsje lager als 6.0 maar kijk nu met kunstlicht dus dat kijkt net wat minder goed.
Muronia
Geplaatst: 07-05-15 23:42
Nog geen veulentjes erbij? Tammiebels, ik had jou al gefeliciteerd toch of niet? In dat geval alsnog gefeliciteerd natuurlijk!
Ik ben bang dat Veronia een navelbreuk(je) heeft . Er zit een bult op de plek van haar navel:
Ik hoop heel hard dat het nog wegtrekt
Donna6
Geplaatst: 07-05-15 23:55
Ik lees al een hele tijd stil mee, omdat mijn merrie een hele tijd niks liet veranderen. Is er vandaag ineens een hele boel veranderd! Ze zit op 355 dagen dracht vandaag.
Uier om 12:30 die bleef zij tot 19:00 toen ging ik naar huis:
Stal-Wiza, Rox 320 dgn , proficiat met de mijlpaal, dat weinig en heel kort liggen was vorig jaar hier ook. Met opstaan had ze ook wat moeite! geef haar maar een knuf is ook zwaar op het laatst.
AZ, super dat Mausi het zo goed trekt, afspenen komt nog als Aziza iets makkelijker wordt hoor!
Cemlys, ja nattige speen hoor! En het wordt steeds spannender lees ik. Top suc6!!!
Rockey, pffff ja iedere dag langer is wel fijn, maar het is wel zwaar voor jou, Cam weer oke??
Rebecc, al beste uier maar kan nog voller denk ik!
Euforie, wat een beauty en lekker slaap inhalen
Manda, oo fijn dat Emma weer goed is, en je hengsten helemaal tevreden
MDJ, flinke uier, oeff ooievaar!!! en idd een harsje, flinke vooruitgang suc6
Neon, auto snel klaar, top. Inmiddels ken je haar gebruiksaanwijzing, en die uierfoto dat stipje is een goede graadmeter handig!!
Tinniie, pfff die Bolleke, dat moet wel een hele mooie worden!
Jolandje, nee reigers tellen niet, of je moet ze overspuiten
Hannepan, Spannend, suc6
Myrthee, Libby speelt voor piraat, geweldig!!
Linda, Pico is leuk! oei tandjes en knikkers kan wel eens een lastige combinatie zijn
Quincy, jij wilt een moederdagveulen, wordt wel beter weer dusss wie weet
Vrouwke, leuk alvast meelezen, en proficiat met je drachtige merrie. Er is inderdaad al een dbt2016
Carika, moeilijk is dat dan om de stal leuk te houden he! lekker kriebelen en strakjes brokjes! zijn de ogen helemaal goed nu??
DL, wauw die kon zeker nog voller!!! Suc6 en sterkte weer met waken kerst gaat ze niet halen.
Keresa, Kiki ei van 4 cm en nu bij de hengst leuk!! Linsey duurd gelukkig nog 6 weken, mag je tegen die tijd weer wel zelf naar je paarden? Beterschap he echt balen!!
Marielle, zooo echt 2 knappe kerels en alvast suc6 in Emmeloord! Stal isvdan wel fijn ja!
Onley, 357 dagen, ze wacht op mooi weer, en dat komt eraan gelukkig voor jou
Setteli en Suffie, ha Neon is me voor new foresters kunnen er zeker ook wat van eten eten eten ..
Murosch, het blijft best lang een hard bultje hoor, niet groot. Was daar vorig jaar samen met nog iemand best verbaasd over!!
Donna6, die is ineens flink ah vorderen hoor!! Je zou zeggen dat de uier voller zal worden, maar je weet het nooit natuurlijk op 355 dagen. kan ook heel snel gaan. Goed opletten en suc6
Murosch, mijn eerste veulen had ook een navelbreukje. Ik duwde het meerdere malen per dag terug, dat scheen te helpen. Ik zie er nu in ieder geval niets meer van
Ja hè Jobamara ze is ineens heel hard gegaan! Ik houd d'r zeker goed in de gaten.
Hannepan
Geplaatst: 08-05-15 02:20
merrieveulen pendel had gelijk :p iets voor middernacht geboren, alles is heel vlot gegaan. ze vond alleen eerst uier niet.hebben dan wat melk afgenomen en met fles gegeven, daarna lukte het wel. echt een miniversie van mama!!! alhoewel, mini, ik vond het een groot en stevig dametje fotos volgen nog, nu eerst wat slapen
Hier alles vrij rustig, behalve ieeee hoorde en daarna 4 zwarte benen voor de stal langs zag koken. hengst even vakkundig zn box gesloopt, die al enige stevigheid was verloren door de dikke pens van merrie ervoor. Hij staat nu potjegeil naast de jonge merries. zolang die maar niet gaat staan gieren die gaan zaterdag gelukkig naar het land
_Karin
Geplaatst: 08-05-15 03:45
gefeliciteerd Hannepan met je merrieveulen.
Cemlys dan is een camera handig zie je tenminsten gelijk wat er gebeurt, maar ook schrik je wel van zoiets denk ik.
Ik zit net ook even op de camera thuis te spieken zie ik ineens een hele slanke Dora staan. Denk dat de buik gezakt is morgenvroeg uit mijn nachtdienst gelijk maar even checken.