Ik heb ook nooit echt gezegd wanneer ze uitgerekend is, omdat ik me niet aan de standaard telling houdt, maar dat komt ook omdat dit het 6de veulen in mei wordt voor haar, en de 5 eerdere keren ze tussen de 342 en 352 dagen bevallen is. Later in het jaar wordt haar draagtijd wel korter, 332 dagen in juni (24 juni) en 329 dagen in juli (17). Maar we zitten weer in mei, en om mezelf niet gek te maken doen we maar wat meer tellen.Overigens mag ze niet op dinsdag of woensdag gaan, dan moet ik nog werken.

(sorry voor haf liefhebbers
)
Pas op jij hè, Haffies zijn de leukste paarden die er bestaan!

En eigenlijk was het ook helemaal niet spannend, maar wilde gewoon even een punt maken bij de garage. Dit alles was speciaal al ruim van te voren aangekaart, om niet in mei ermee te zitten. Omdat het een deel garantie was moest het ineens nog wat eerder dan mij uitkwam, heb toen van alles ook moeten regelen (auto was toen de hele dag bij de garage, ook een beurt en keuring). Maar dan zijn de onderdelen voor die garantie niet eens binnen en moet ik nog een keer. Tja, dan zakt mijn broek wel af.
. Er zit een bult op de plek van haar navel:

, proficiat met de mijlpaal, dat weinig en heel kort liggen was vorig jaar hier ook. Met opstaan had ze ook wat moeite! geef haar maar een knuf is ook zwaar op het laatst.
357 dagen, ze wacht op mooi weer, en dat komt eraan gelukkig voor jou
hengst even vakkundig zn box gesloopt, die al enige stevigheid was verloren door de dikke pens van merrie ervoor. Hij staat nu potjegeil naast de jonge merries.
zolang die maar niet gaat staan gieren
die gaan zaterdag gelukkig naar het land