Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarijeR schreef:jobamara schreef:MarijeR, even een vraagje werkt de 5 daagse kuur panacur ook tegen bloedworm? Kwam een mooi schema tegen qua ontwormen en daar stond ook die 5 dgs kuur gevolgd door ivermectine op dag 6.
http://www.clydevetgroup.co.uk/equine/worming.htm
Kiki1976, heel veel beterschap voor je merrie.
Kruip weer in meelees
Ja werkt tegen bloedworm en is veiliger in gebruik bij kleintjes dan moxidectine.
De ivermectine geef ik niet direct er achteraan. Tenzij een zware wormbesmetting maar dat heb ik hier alleen nog maar gezien bij nieuwe paarden. Die waren met zo'n kuur er ook snel vanaf. Dan was ivermectine wel de volgende spuit, meestal met een maand er tussen.
In NL zie je zo'n kuur nog niet vaak. In Amerika wordt het veel vaker gebruikt, ook ipv equest bv.
jobamara schreef:De veearts komt vandaag onze merrie scannen, zal het is navragen maar vlgs mij heeft iedere dierenarts een a ndere mening. Vlgs mij is fenbendazole namelijk 1 vd veiligste naast pyrantel en ivermectine. En zijn de andere toch best pittig voor het kleine spul.