[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:20

Mutopia, hopelijk knapt je veulen snel op, sterkte ermee!

Hier nog geen verandering, kreeg weer een druppeltje uit de uier (dit keer de andere speen, de linker wilde niet :+ ) en nog mooi 6.

Over juiste combinaties.........tja, heb ook de eerste 3 keer dezelfde hengst gebruikt, omdat het goede veulens waren. Ben nu dus enorm benieuwd wat er nu voor veulen komt. :D

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:22

Hier nog even een kleine update

Olga en alivia daar zijn de banden gewoon echt helemaal slap gewoon diepe kuilen ;)
Olga heeft ook al een flinke uier alivia iets minder..
Silke wie als eerste is uitgerekend de 13e heeft nog nagenoeg geen uier maar die schiet altijd pas vol bij de bevalling!
Maar we denken toch dat olga als eerste komt!
De cameras hebben we vanmiddag weer aangesloten en getest denk dat olga vanaf morgen s nachts op stal gaat!kunnen we haar mooi in de gaten houden..vorig jaar is ze ook voorgedrongen en eerder bevallen!

Kan niet wachten op de 1e van de 9 hopelijk allemaal gezond en wel!

Ps heeft nou niemand mijn foto gezien paar blz terug?
Bentley van een jaar terug en bent nu!
Kleine meisjes worden groot!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:27

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:42

JA! eindelijk eens niet te laat! ze is nog druk bezig :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:45

nog niet vaak een merrie gezien met zo'n propellor staart als deze, die bleef maar rond gaan :) En nu is ze moe :(:)
Buurpaard heeft ook ontzettend meegeleefd, was leuk om te zien

een merrieveulen!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 06:40

Eerste nacht was lekker rustig Yew heeft goed geluisterd en we hebben dus geen vals alarm gehad*\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:09

Dat is wel lekker, merrie die niet plat slaapt!

Zit te twijfelen om vandaag naar Neon te gaan of niet.....normaal ga ik nooit op dinsdag, boodschappendag. Het zit er toch nog niet aan te komen, maar voor de refractometertest zou het wel mooi zijn voor data....hoewel ik niet verwacht dat het veulen binnen een week komt. Twijfel twijfel.... :P

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:35

Goedemorgen iedereen!

Punette houdt ons helaas nog steeds in spanning, er is vannacht niks gebeurd.
Dit is een foto van gisteravond rond 8 uur:
Afbeelding
En zo stond ze er de hele avond bij: ( ik weet niet of het voor jullie zichtbaar is )
http://sigridlovertjuh.hyves.nl/fotos/541470516/0/oLTs/

Vanochtend was Punette weer redelijk rustig. Staart zwiept niet meer zo hard. Wel harst ze als een gek. De achterste helft van haar buik is nu plakkerig nat, net als haar achterbenen van top tot teen, en haar uiers zijn ook ontzettend smerig. Er hingen vanochtend enorme harsdruppels aan.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:47

Graag even spoed advies!!!!!!!

Morgen allemaal, zit hier met pijn in mijn buik!!!!

Kom vanochtend bij mijn merrie, deze doet haar ochtend plas, en ik zie dat er een klodder dik gekleurd slijm uit haar vulva hangt.
Ik heb het veulen nog wel gevoeld!
Gebeurd dit vaker of is mijn angst gegrond???????

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:49

Ik heb er helaas te weinig verstand van lelle. In je onderschrift zie ik dat ze pas in juni is uitgerekend.
Het klinkt niet helemaal goed, maar ik hoop dat de anderen hier je beter advies kunnen geven.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:53

Even goed in de gaten houden lelle, als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de DA bellen :) soms beter 10 keer teveel dan 1 keer te weinig. Ook hij het aangeeft dat het veulen misschine te vroeg komt, zou ik het in dat geval fijn vinden om te weten wat ik in de gaten zou moeten houden volgens de DA!
hoop voor je dat het niets is ... ;(

update hier: mijn merrie van half april uitgerekend, heeft dan toch besloten om eens te beginnen met het vullen van haar uier :+ (deze merrie vult normaal al anderhalve maand van te voren ong, dus miss zegt het nog wle niets :+ ) In ieder geval ben ik blij met elke verandering die ik zie :D
Laatst bijgewerkt door NkPrecious op 07-04-09 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:53

Ja het is mijn eerste veulen, ik vertrouw het ook niet, normaal komt het toch pas los vlak voor de bevalling?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:55

Lelle,ik zou de veearts bellen.
Die zal het wel weten,sterkte hoop dat het niets ernstigs is!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:56

Klopt, maar het kan ook wat anders zijn.. ik heb hier een merrie die bijvoorbeeld gewoon steevast hengstig wordt in de lente, maar doordat ze drachtig is is dat vrij slijmerig ook. Eerste keer schrok ik me ook dood maar ben toen gerustgesteld door de DA. Vandaar ook dat ik je dat advies geef :) Misschien is het niets, misschien wel, dat weet je niet, maar een DA heeft er meestal meer kijk op! Zo door de computer is ook wel moeilijk om te zien en oordelen.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:57

Thanks alvast, was al van plan de arts te bellen, maar dat kan pas om 8 uur

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 07:59

Goedemorgen, helaas lukt het mij niet altijd hier heel erg veel te plaatsen en te reageren op anderen. Maar ik lees wel regelmatig snel even mee ;)

Special Paint is vandaag 357 dagen drachtig van Paddox maar het wachten duurt nu toch wel erg lang :(

Vorig week maandag is Werosa bevallen van een merrieveulen van Paddox met de naam Emmarose. Hieronder een paar fotootjes van gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:04

Wat een mooi veulen dancer, gefeliciteerd

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:08

Gefeliciteerd Dancer! Wat een prachtig veulen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:13

Een plaatje Dancer, gefeliciteerd!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:20

dancer: mooi veulen!! mag je trots op zijn.

Hier nog steeds niets,nog even en dan kan ik de twee merries gelijk in de gaten houden.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:21

Dank je wel! We zijn er ook erg blij mee

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:22

Dancer proficiat, lekker ding hoor :)

Hier alles nog rustig. Daisy d'r uier begint nu wel steeds iets voller te worden, kling is wat verder uitgezakt. Vind de banden echter nog niet slap genoeg. Vannacht lag ze met haar achterwerk richting de staldeur. Staart af. Ik schijn er ff op met de zaklamp, maar jee, die kling stond me een eind open, zou bijna zo naar binnen kunnen kijken :)

Sofie en Nala doen het super. Dat kleine ding is echt genieten. Toen ik gistermiddag de wei in liep om ze naar binnen te halen, kwam Nala de laatste 10 meter al hinnikend in een drafje op mij toe lopen, zo lief.

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:47

Lelle; wat voor kleur is het slijm? Je kan waarschijnlijk niks anders doen dan ff checken met de DA en afwachten. :(:)

Manueeltje; echt te gek als je zo'n advies en beoordeling van je veulen krijgt! :D

Littleroosie; wat een prachtig veulen!

Mutopia; sterkte met je veulen, gaat het vandaag al beter?

Dancer; Gefeliciteerd

HIER HEBBEN WE KEGELTJES...... *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:58

Goedemorgen,

*\o/* Vannacht is Petra bevallen van een mooi bruin Merrieveulentje! *\o/*
Het ging alleen niet zoals het zou moeten..
We hadden gister de camera opgehangen die ik van iemand te leen had gekregen. (achteraf een godsgeschenk ;))
Dus de tv op de slaapkamer van mijn ouders gezet. En naar bed. ik sliep beneden bij mijn moeder aangezien ik einde van de middag de banden van petra al slap vond. Ik ben in slaap gevallen maar mijn moeder kon niet slapen. rond half 2 maakte ze me wakker.
"petra gaat iedere keer staan en liggen" ik keek op de tv en ja hoor ze begon te persen. ik met de camera de stal in gerend.
het kopje was er al deels uit. maar het bleef daar ook bij. ik keek nog eens en schrok want er hing maar 1 beentje. ben gelijk gaan voelen maar kon geen been vinden. DA gebeld vlies kapot gemaakt en met Petra gaan wandelen. ondertussen gekeken of het nog in leven was. het knipperde met de oogjes dus het was in leven. de DA was er snel en heeft het veulen deels teruggeduwd en het andere been erbij gehaald. toen was het eigenlijk zo gebeurd. ohh.. wat was ik blij dat het allemaal goed gekomen was. en dat er een levend veulen naast lag. Met drinken hebben we het ook nog een beetje moeten helpen. maar nu gaat het super! het drinkt, poept hinnikt en loopt rond.
Dit is ons eerste eigen gefokte veulentje :D en de eerste Dragonfly baby.
dus dat was me het nachtje wel!
nu nog even een mooie naam uitzoeken ;)
Afbeelding

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:03

Ach jee Jody, dat zal schrikken zijn geweest zeg. Gelukkig maar dat alles goed gekomen is. Zo zie je maar hoe belangrijk het is, om er bij te zijn.
Van harte met het mooie veulen !