[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:18

Ik zie meerdere merries voorbij komen. Ze zien er goed uit hoor Ja

De Wolkentanz is ook een tonnetje aan het worden. Erg leuk.
Model (de welsh) is mega vet Clown

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:31

cindybijl: misschien optimistisch maar ik vertel alleen mijn ervaring zeg ook niet dat zei er klaar mee is Knipoog

daarom had ik ook al eerder vermeld, dat je zowiezo rekening moet houden met onverwachte kosten zie vorige post.
dat de ene merrie de ander niet is Vork

ijsklontje: op hoeveel dagen zit je nu? rijd je nog Schijnheilig
wat een verschil joh..

Iorrr schreef:
ja 500 euro is wel heeeel optimistisch!!!! Ons dekgeld was al veeeeeel meer.... :s

Had ook al vorige post dat ene merrie de ander niet, dat zou ik er aan kwijt geweest zijn
dit bedrag is exclusief entingen en voer zoals ik ook vermeld had.
en exclusief extra dingen zoals hier verteld wordt Zij zijn groot en ik is klein!

morgen een mijlpaal van 230 dagen Hyper!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:40

TabeR schreef:
Iorrr schreef:
ja 500 euro is wel heeeel optimistisch!!!! Ons dekgeld was al veeeeeel meer.... :s

Had ook al vorige post dat ene merrie de ander niet, dat zou ik er aan kwijt geweest zijn
dit bedrag is exclusief entingen en voer zoals ik ook vermeld had.
en exclusief extra dingen zoals hier verteld wordt Zij zijn groot en ik is klein!

morgen een mijlpaal van 230 dagen Hyper!

Sorry TabeR het was niet tegen jou bedoeld maar tegen degeen die de vraag stelde over hoe duur het was... Sigaar

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:42

We zitten nu op 277 dagen dracht. ja ik moet pas sinds 2 weken de singel 1 gaatje minder strak doen en op zich heb ik niet veel meer discussie met haar als anders, dus nog niet veel reden om echt te stoppen. Daarbij hoe langer ze kan blijven bewegen hoe beter voor haar humeur. hihi. Daarbij ik rijd niet meer volle patat, maar wel lekker doorrijden zolang ze lekker door kan lopen. Het is ook beter voor haar conditie.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:59

Ior..
geeft niet maa rlag ook aan mijn antwoord ik heb natuurlijk ontzettend veel "geluk"
DA heeft op die stal 15 merries gescant, en de hengst was van eigenaar zelf enzo..
en omdat veulen niet voor mij is.. heb ik er ook geen kosten aan..

ik koop alleen de merrie over

hoe kiezen jullie eigenlijk een hengst uit?
wil haar misschien in de toekomst wel voor mezelf keertje laten dekken als ze wat ouder is..

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:37

Ik heb ook weer foto's!
Ravita 202 dagen drachtig, vandaag foto's gemaakt.
Ze is echt heel vies Bloos Nagelbijten / Gniffelen

deze kant lijkt ze heel dik:
Afbeelding

deze kant minder dik:
Afbeelding

uierfoto(nog vroeg, maar ik vind het zo grappig):
Afbeelding

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:41

Wat een mooie buiken weer!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:44

ijsklontje schreef:
We zitten nu op 277 dagen dracht. ja ik moet pas sinds 2 weken de singel 1 gaatje minder strak doen en op zich heb ik niet veel meer discussie met haar als anders, dus nog niet veel reden om echt te stoppen. Daarbij hoe langer ze kan blijven bewegen hoe beter voor haar humeur. hihi. Daarbij ik rijd niet meer volle patat, maar wel lekker doorrijden zolang ze lekker door kan lopen. Het is ook beter voor haar conditie.

vind ik ook hoor maar was benieuwd ben precies zelfde van plan als jou Haha! dus ik kan nog wel even 50 dagen vooruit Knipoog

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:45

@cindybijl
wat een buik....
wow tegenover die van mijn merrie.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:52

ja op foto 1 vind ik de buik ook echt groot. als je daqn naar foto 3 kijkt valt het weer mee.
Ik vind haar tot nu toe, in het echt, nog niet zo dik eerlijk gezegd!
ik heb nog nooit een dracht van haar meegemaakt, maar mijn instructrice viel het ook nog niet op.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:54

hmmm.ze ziet er wel dikker uit.
heeft ze al meer veulens gehad?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:56

ja in ieder geval 2 veulens.
ik rij 2x in de week met haar en voor de rest staat ze overdag van 9 tot 6 op de wei(als het niet zo regent als vandaag...)
Én ze is 23!
Hoe oud is jou merrie? hoe vaak rij je met haar? heeft ze al eerder veulens gehad?

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 19:28

TabeR ik heb eigenlijk eerst naar het uiterlijk gekeken en daarna na het karakter omdat ook dat heel belangrijk voor mij is.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:27

Kaotictjinta: ha, mooi dat papa kampioen geworden is! Kun je meteen mooi uitknippen en straks bij het papier van het veulen steken! Knipoog

Ijsklontje: Jeutje, wat een verschil! Lijkt errug gezellig daar in de paddock, je zou ze zo een kopje thee Koffie (of thee)! brengen he! Haha!

Annetje: mooie foto van Viv. Ze ziet er goed uit Ja

Myrdal: arme kleine rambo Ach gut wat zou die gedacht hebben? Wa heb ik nu gedaan?

Odessa: jeetje zeg, dat is echt rot. Heel veel sterkte

Potverdikkie: Ha! Nog een dag erbij! Super OK dan! Lijkt me ook een enigszins geruststellende gedachte dat er een paar bokkers kunnen meekijken en de telefoon kunnen pakken.

Mabon: Ik vind je shetjes echt superleuk Haha! Wat een heerlijke koppies! Maaike is idd echt nogal dik, maarja, wat je zegt; het hoeft natuurlijk helemaal niet te betekenen dat ze een tweeling draagt he, een kennis van mij heeft ook een merrie die altijd al heeel vroeg heel zwaar wordt.

Kitzbi: Je begint idd duidelijk te zien dat er iemand aan het groeien is daar binnen! Hyper!

Taber: Ik was begonnen met een antwoord over hengstenkeuze (springpaarden )maar, ik daar kan ik een hele pagina over voltypen en dan vind ik mijn gedachte nog te beknopt! Kort gezegd moet je een hengst vinden die bij je merrie past. Een hengst die de eigenschappen (instelling/ bouw/ beweging etc) van je merrie versterkt/ verbeterd;

Cindybijl: wat ziet ze er heerlijk uit, mooi buikje toch al?!

Hier niet veel te melden; alles gaat z'n gangetje. Bij Vadina mag ik niet meer aan haar buik voelen, die duwt me meteen hardhandig weg met haar neus! Ik mag wel aan het uier komen( ik voel regelmatig aan de uiers) Bij liona mag ik zowieso niet aan haar buik komen Boos! dus daar begin ik maar niet aan en, als ik te lang bij Wilona in de box verblijf (staat ernaast) dan wordt liona ontzettend onrustig (tralies bijten, rondjes lopen, krabben) dus daar blijf ik dan ook maar uit! Als ik in de wei heel effies bij Wilona sta dan wordt Liona ook boos en jaagt ze Wilona weg, om vervolgens zelf door mij wat in de nek gekriebeld te worden! Schijnheilig zucht ze is eigenlijk ook m'n oogappeltje en ten slotte de big boss in de wei dus, laat ik haar maar! Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:03

Ja, hier vandaag de 300 dgn mijlpaal! Ik zal morgen wat foto's proberen te maken, het was vandaag zulk bar weer....

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:07

Lekker buikje hoor Cindybijl!
Haar buik is echt gegroeid Knipoog

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:24

Ik wilde mijn shetten merriebrok van pavo gaan geven als ze 8 maanden drachtig waren maar omdat Maaike al zo dik is en ze beiden snel aankomen van brok ga ik ze op aanraden van de DA breeding geven van cavalor.

Dus even een vraag.
Wie geeft haar/zijn merrie ook Breeding van cavalor ipv merriebrok en wat is jullie ervaring?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:32

ik wil graag jullie mening...

icoliene is zelf een vos merrie
ze is gedekt door een bruine hengst

de bruine hengst heeft een bruine vader en bruine moeder en bijna zijn hele stamboom bestaat uit bruinen

icoliene haar vader(belisar) is vos maar icoliene haar moeder is zwart..
icoliene haar grootmoeder(moeder vam moeder) is donkerbruin.

2 van icoliene haar veulens heb ik gevonden,beiden bruin net zoals de hengsten van wie ze zijn(van wie icoliene gedekt werd)

denken jullie dan dat deze ook bruin word??

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:32

mijn merrie is bijna 13 en heeft 4 of 5 veulens gehad.
en rij eigenlijk maar 1x in de 3 maanden Bloos
ze loopt wel de hele dag buiten.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:35

inowa schreef:

de bruine hengst heeft een bruine vader en bruine moeder en bijna zijn hele stamboom bestaat uit bruinen

2 van icoliene haar veulens heb ik gevonden,beiden bruin net zoals de hengsten van wie ze zijn(van wie icoliene gedekt werd)

Voskleur is erg hardnekkig!
Ik denk dat je een lichtbruine krijgt, maar dat durf ik niet met 100% te zeggen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:53

Annetje: Mooie glans merrie, leuke ronding al Ja

Myrdal: He bah, arme Rambo wist ook niet wat ie ineens fout had gedaan natuurlijk! Moet eng zijn geweest om te zien!

IJsklontje: Zo, er staat veel op stapel bij jou!

Odessa: Oef, dat is ook zwaar bij jullie Ach gut Dan kun je de afleiding van zo’n schattig nieuw veulen extra gebruiken!

Mabon: Wat een heerlijke buiken op pootjes Lachen Is een normale bevalling voor Maaike wel goed te doen?

Kitzbi: Ja OK dan!

Cindy: Idd verschil tussen links en rechts Lachen Vind het al een mooie buik worden hoor!

Salliona: Ze wil je helemaal voor zichzelf hebben, ergens wel schattig natuurlijk (al zal wilona het daar niet zo mee eens zijn Knipoog )

Suffie: Gefeliciteerd! 300 dagen al, dat schiet echt al hard op!

Inowa: Heeft Capitos vos kinderen? Zo ja, dan heb jij 50% kans op een voskleurig veulen.
Belisar is homozygoot voor Agouti (AA), de moeder van icoliene heeft geen Agouti (aa), dus jouw merrie heeft Aa en kan dus zowel bruine als zwarte veulens krijgen (afhankelijk van wat de hengst doorgeeft).
Als de hengst geen vos maar zwart (E) toevoegd heb jij 75 % kans op bruin en 25% kans op een zwart veulen.

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:25

Suffie: 300 dagen; mooie mijlpaal! Gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Nicole: Tja, Liona is een beetje apart wat dat betreft, als ik te lang met haar tut dan merk ik dat ze me ook uit haar box wil hebben! Merries he Knipoog

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:26

Hoe bepalen jullie eigenlijk de hoeveelheid brok die de merrie krijgt? Kuri zit nu nl nog maar op anderhalve schep basisbrok per dag en een halve schep muesli en 1 à 2 keer in de week slobber (1 schep), dus dat is eigenlijk niet echt veel. Maar ze doet het er nog wel goed op, geen ribben te zien, goede conditie, stralende vacht Haha! . Ik wil straks overgaan op merriebrok en vraag me dus af of ik daar dan meer van moet gaan geven. Ga trouwens die van Havens of Subli doen, iemand ervaring mee?

Afgelopen weekend trouwens een wedstrijdje gereden en dat ging best lekker, dus voor volgende maand ook maar weer opgegeven Knipoog en waarschijnlijk voor maart ook nog. Die kan ik nl altijd nog afzeggen. Ik vind het wel grappig hoeveel verschil er tussen de merries zit met hoe lang ze nog kunnen rijden. Maar dat is met vrouwen natuurlijk ook wel zo. Kuri's buikje is nog niet echt veranderd met november, zat ws toch nog genoeg gras bij...

Odessa, als jij tegenover Nijhof woont, woon je wel donders mooi zeg! Elke keer dat wij daar door de weilanden reden was ik weer helemaal verliefd op de omgeving Bloos

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:43

Nicole288 schreef:
Mabon: Wat een heerlijke buiken op pootjes Lachen Is een normale bevalling voor Maaike wel goed te doen?

Zij heeft al eerder een veulen gehad maar nog niet bij mij.
Denk zelf wel dat ze het aankan maar de tijd zal het leren
1/2 uur draven is ook niet zo'n probleem voor haar alleen galoperen is uit den boze bij haar omdat dan de luchtpijp nog meer vernauwd.
Ik hoop in ieder geval dat ze het niet benauwd krijgt bij de bevalling maar ja dat is echt een kwestie van afwachten. De veeverloskundige woont 4 straten verder en de DA is ook op de hoogte dat zij drachtig is. Het is gelukkig niet erfelijk anders was ik er niet aan begonnen.
Hier worden ze tegen de tijd dat ze moeten bevallen door middel van een camera in de gaten gehouden.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:44

potverdikkie schreef:
inowa schreef:

Voskleur is erg hardnekkig, de kans dat ie lichtbruin wordt is behoorlijk aannemelijk, maar durf het je niet met zekerheid te zeggen.

(heb hem opnieuw gequote omdat het niet helemaal goed was gegaan)