Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mayday schreef:He nog geen veulies? Had nu toch langzaam aan wel wat verwacht, heb net les gehad ging als een trein dus ik ben weer blij.
![]()
He Adriana meld je is, we worden zo steeds nieuwsgieriger![]()
@petraaken: de mijne moet ook rond die tijd maar die groeit er best aan (is ook al ouder en heeft al meerdere veulens gehad) maarre dan kunnen wij straks als alle veulens er zijn samen verder bokken!
MarijeR schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij Adriana met de merries gaat...
Met Macy gaat het goed, ze drupt nog steeds melk als lijkt het niet meer zo hard te gaan als toen ik haar gisteren uit de wei haalde.
Ze heeft 2 uurtjes buiten gelopen, langer durf ik niet aan omdat ze buiten meer melk verliest door het lopen.
Verder ziet ze eruit als een merrie die bijna 4 weken overtijd is ipv een merrie die nog bijna 4 weken moet...
saffier schreef:Ik blijf jullie hier ook volgen als ik al een veul heb hoor... Mijne hoeft ook pas rond 24 juni, dus we zitten aardig dicht in de buurt...
MarijeR schreef:Niet zó vroeg maar vaak begint ze daar tegen de 315 dagen mee. Een weekje tot 10 dagen kegelen/melk druppen/melk spuiten en dan veulenen.
@ petraaken, ja vorig jaar begon ze op 3 maart te kegelen, 5 maart melk te druppen, 13 & 14 maart melk spuiten en de 14e 's avonds laat bevallen.
Dat was op 325 dagen.
Bij haar eerste veulen deed ze daar 17 dagen over.
Ze heeft ooit 1x een middag staan kegelen, 's avonds melk druppen en een paar uur later een veulen. En dat was ook erg vroeg, op 323 dagen.
Leuke merrie he?
Ik heb straks in april nog een dochter van haar die voor het eerst moet veulenen, zie nu al op tegen de slapeloze nachten
Sammie schreef:iwayalover schreef:Ik hoorde trouwens dat de naam van veulie niet met een B moet beginnen maar met de eerste letter van papa's naam (Welt Invest) omdat het geen wpner maar nrpser is. (Ik heb echt altijd aan wpner gedacht)
Maargoed de eigenaresse wil dus dat het met Welt begint. Weet een van jullie iets leuks daarmee?
KOM MAAR OP!!!
Al al zwaar zitten denken, maar ik zou het echt niet weten. Bij een merrie is de naamkeuze wel vrij hé
twinkel schreef:Sammie: Nee hoor na jouw merrie moeten er nog wel een stuk of 20. Zitten niet allemaal op het DBT06 maar een aantal wel.