[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:02

Janinevv: ik tel vanaf de laatste dekdag, dat simpeler tellen haha

Spannend Moner; heb je een foto van hem?

Jessicazz: wat staat ze heerlijk te dutten!

xYaartje : wat staan ze er altijd ze heerlijk relax bij! ook bijna veilig maria!

Eilinora: Ze maken zich lekker vies zo te zien haha

Jennyk: die beginnen ook al goed op te tellen he!

Sanet: Ze heeft amper een buikje precies haha!

Cioccolato: Zo ziet 1 van onze ervaren fokmerries er elk jaar uit tegen het einde. Elke keer de twijfels of er wel echt wat in zit...

Bibi 337 dagen. Melktest was 8 dus teleurstellend.
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:04

mooney schreef:
Hah dat is ook mijn straatje. De bovenste twee zijn volgens mij Ankumshof Kensington en Nilantshoeve's Zippo, de onderste zeker LH Cadlanvalley Sir Ivanhoe .

Ik heb zelf dus een Pjotr dochter gefokt uit eigen merrie (dat mormel die onder de draad door vliegt), die valt mensen vaak positief op nu ze volwassen is. Ik zie zelf wel wat verbeterpunten erin, maar dat heb je natuurlijk altijd. Rug en voorbeengebruik vallen daar niet onder trouwens, dat vind ik goed bij haar en is niet het sterkste punt van haar moeder. Dat was dan wel uit een Welsh moeder.
Maar ik denk wel dat er bij jouw merrie passendere hengsten zijn.

Mijn Pjotr dochter, vorige zomer (4 jaar):
[ [url=m/k92xr9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Halfzusje van wat we nu verwachten, hoop nu op wat groters (denk dat het wel gaat lukken met een hengst die 27 cm groter is dan Pjotr). Deze is gepromoveerd tot mascotte omdat ze net wat klein is gebleven.

Yes, dat zijn ze! Staan alle 3 in Duitsland en op EU station. :D

Eerste twee zijn vader en zoon, zoon vind ik nog iets beter (Kensington).

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:05

Je ervaren fokmerrie blijft netjes strak? :oo

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:41

Als het inderdaad de hengsten zijn die Mooney zegt, dan hebben hengst 1 en 3 ook zo'n stekerig voorbeen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 17:52

Zippo had geloof ik nu ook preferentschap behaald,op zijn leeftijd heel knap.
Hij is nu 12 jaar oud,kan enorm goed bewegen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:23

Ja inderdaad hij is deze week ook op de keuring in NL.

Vind zippo en Kensington ook geen stekerig voorbeen hebben.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 19:17

Nu we het toch een beetje over de nieuwe jaargang hebben, wat zouden jullie op een pony zoals Zaïra zetten? Zaïra is net geen 140 (max 15cm verschil).
Karakter staat er 100% op 1, Zaira is de ultieme kinderpony maar wel met pit. Nu is de dus dragend van Ducati maar zou nu misschien voor iets meer lengte in de rug kiezen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 21:16

Kensington vind ik wel stekerig. Hij pakt niet het voorbeen op om de knie te buigen, hij beweegt zijn voorbeen eerst naar voren voordat hij zijn knie buigt, dat is stekerig. Zippo daarentegen heeft juist een fantastisch voorbeen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:21

Luna: ja schiet lekker op. Bij Pica heb ik vandaag het veulen voor het eerst gevoeld, ook de eerste x dat ik dat probeerde bij haar.
Bibi krijgt al een mooi uiertje! Kan dus nog wel even duren gezien de melk test.

Met hengstenkeuze ben ik nog niet bezig, eerst dit veulen maar afwachten bij Goldy. Pica zal waarschijnlijk leeg blijven want dit veulen komt al vrij laat in het seizoen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:38

Begint nu wel echt spannend te worden Luna!

Iemand vroeg nog wanneer ik het veulen van Estonia verwacht. Ik denk dat het nog wel 1/2 weken duurt. Ze heeft nu 's ochtends wel al iets uier, maar bij lange na nog niet genoeg en 's avonds is het allemaal weer geslonken.

Hier zijn we ook alweer druk bezig met de hengstenkeuze. We hebben sowieso al 3 dekkingen van Exagon OS gekocht en er is binnenkort nog een veiling met dekkingen waar wel een een paar interessante hengsten op staan. Dus hopen dat we die voor een goede prijs kunnen kopen. En verder wil ik nog een dekking van Picasso Di Mar voor Intissima. En vorig jaar een hele leuke 2-jarige hengst gezien die vanaf dit jaar dekt, maar die wil ik graag nog een keer bezichtigen (ik heb hem vorig jaar alleen in de stal gezien).

Exagon OS
Afbeelding

Picasso Di Mar

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 01:54

Bijleespost houden jullie van mij te goed!
Bibi heeft zo te zien in ieder geval geen haast. Kom op Bibi! We willen het veulen zien! Je kan het *\o/* ! Moet de ontstopper er al bij gehaald worden of een wortel?

Was een druk dagje vandaag. Vanochtend kwam er nog iemand voor mijn pony (had in november een heftige lichamelijke reactie na het eten van brokken. Weer helemaal goed inmiddels gelukkig. Maar alles word nu nog doorzocht. Nagekeken etc. Etc. Want wil herhaling voorkomen). Was vervolgens even thuis en kon daarna weer terug naar de kudde en Jenny en Zoë om nog voor hun te zorgen.
Valt wel op trouwens dat de 3 drachtige dames allemaal al verharen, maar de rest nog niet.

In ieder geval. Jenny zit nu op 281 dagen :D . Nog 19 dagen te gaan en ze is veilig *\o/* . Uiers gecheckt. Maar nog weinig aan te zien en moet nog een keer een goede foto maken.

Afbeelding

Afbeelding

Zoë zit nu op ongeveer 254 dagen. Die is als laatste aan de beurt. Bij Jenny en Maria word het straks een wedstrijd wie er eerst gaat:

Afbeelding

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:38

Excuses hoor maar wat gaan jullie hard hier in het topic :wow: ik zal deze week even een bijlees post doen maar heb nu de laptop niet tot beschikking gezien die van mezelf nogsteeds kapot is ;(

Ze had nog energie zat staart erop en gaan met die banaan gisteren ( dag 266)
Afbeelding

En even wat foto’s bij elkaar gezet het schiet al op rond en gezond, ze staat inmiddels al een week of 2/3 “stil” gisteren even aan de Longe ivm de natte paddocks en cirkel <3
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 10:41

Alle twijfel bij Mona is hier ook weg. Gisteren in het zonnetje begon die buik plots te dansen :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:21

Knolselder wat super *\o/*

Dark7 haha ja het gaat hier wel hard. Ik wil het liefste elke dag 1 of misschien 2x reageren om het bij te houden. Ik vind het zelf ook leuk om reactie te krijgen. Andere mensen (vaak) ook :D
Haha blij ei! Wat wordt ze mooi bol zeg!

XYaartje
Super dat je iemand laat komen om te checken. Ook wel intressant lijkt mij! Oeh nog maar even en dan al veilig *\o/*
Lieve foto's zo allemaal bij elkaar

Goldenarrow ahh nog zo lang haha, ben benieuwd naar het veulen!
Mooie hengsten heb je uitgezocht!!

Melissa ik zou het zo niet weten. Ben al even uit de pony's.

Luna lijkt wel schot in de zaak te komen! Melktest is nog hoog.

Mooney mooie merrie!

Cioccolato wat een zonnetje in huis :') wat begint die andere merrie al vroeg met haar uier. Ze zien er mooi uit!

Sanet wauw!! Gave merrie zeg <3 Ik zie nog weinig buik :D

JennyK wat een heerlijke bolletjes wol. Bijna 100 dagen verschil!

Eilinora wow die pepper weer. Uitzonderlijk vervoer :P Ik vind haar nog best wit. Die foto van Brit :+

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:29

Knolselder: Wat fijn zeg! Mona toch drachtig :D . Veulen dacht zeker: Even laten weten dat ik er toch echt in zit hoor.

Kabayo: Was heel interessant gisteren! Was iemand met een NES Mihealth Scan. Heel veel informatie uitgekomen. Dingen bevestigd, maar ook nieuwe dingen die ik onbewust wel wist, maar nog niet bewust naar boven waren gekomen, maar gedrag van mijn pony etc. wel verklaarden. Had zo iets van: Baad het niet. Schaad het niet zo'n scan. Fijne handvaten gekregen als in tips/advies hoe nu verder te gaan. Waardoor ik nu ook weer de juiste professionele hulp kan inschakelen. Dus erg fijn! En zo komen we steeds weer een stapje verder! Zijn luie leventje is wel voorbij. We gaan lekker aan de slag samen!
Leer door Asfaloth zijn problematiek rondom voer (brokken) echt een hoop bij nu ja :j . Gaat een wereld voor mij open! Zo ben je nooit uitgeleerd!
Ja het schiet op! Stiekem heel benieuwd wie er als eerste gaat straks :D . Jenny of Maria.
Of ze zitten tegen elkaar te zeggen van: "Ga jij eerst Jenny of zal ik eerst gaan?"
'Ga jij maar eerst Maria. Kan ik het eerst van je afkijken en het daarna na doen" _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:38

Dat veulen is ook pas begin december gespeend. Op 8 maanden. Dus ik denk dat het gewoon niks is, voor deze merrie in dit geval :')

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:37

Janine zo schiet het ineens wel op als je er 18 dagen bij kan tellen, haha.

Jessicazz wat fijn dat je je paard weer hebt gezien. En zo leuk om haar nu te kunnen zien op camera.

Yaartje haha wat liggen ze lekker in het hooi. Goed bekeken. Wat interessant zo´n scan die je hebt gedaan.

Eilinora ik vraag me echt af wát er in jou pony zit. Die is echt heeeel rond!

Jenny daar zit flink wat ruimte tussen bij jou merries. Maar de eerste al een heel eindje.

Sanet die van jou zit nog strak in haar pak!

Cio wat een schatje :')

Luna Bibi laat je nog even wachten dus..

Dark ze gaat nog goed op 266 dagen!

Knolselder wat fijn dat de twijfel nu weg is.

Havanna groeit ook lekker door :)
Afbeelding
Maar zo zie je er weinig aan :P
Afbeelding

Ze begint nu ook al echt te veranderen. Ze heeft altijd hele ronde volle billen, die waren vandaag ineens weg. Haar buik gaat nog meer hangen en ze wordt lekker chagrijnig. :P

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:05

yvk: wat een verschil van buik of je van voren of van opzij de foto maakt! Lijkt hier wel of het ene moment de buik veel groter is dan het andere moment.

Idd Goldy schiet al lekker op. Ik ben zo benieuwd naar haar veulen!

yaartje: fijn dat je wat aan de scan gehad hebt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:47

Yvk zeg dat wel Hahah we zitten bijna op 280 dagen :j

Ik was gewoon even moeilijk aan het doen met tellen

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:53

Cioccolato schreef:
Je ervaren fokmerrie blijft netjes strak? :oo

Ja :+ Ik laat haar altijd met ruim 200 dagen nog n keer scannen/opvoelen omdat ik blijf twijfelen of er wel wat in zit haha

Hengstenkeuze voor dit jaar staat al vast. op 1 merrie na twijfel ik nog een beetje.
Ze gaan ook allemaal uit huis dit jaar voor een dek. Ons eigen hengstje gaat ook lekker op vakantie voor te dekken.

Wat een knappe hengst Goldenarrow!

Jenny heeft een flink buikje al! ze heeft nog tijd met haar uiertje :D Hier verharen de dragende merries idd ook alweer.

Die heeft er nog zin in Dark7, wat glimt ze ook!

Knolselder schreef:
Alle twijfel bij Mona is hier ook weg. Gisteren in het zonnetje begon die buik plots te dansen :D
Toch een mona baby *\o/*

Havanna draagt idd lekker laag Yvk, Hoeveel dagen is ze?

Bibi vanmorgen; ze moet nog ontspleten en daar neemt ze haar tijd voor helaas...

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:57

Luna ziet er toch wel veelbelovend uit hoor! Ben benieuwd wie de eerste is in dit topic

Yvk wow wat een verschil! Van opzij al lekker dik. Ze hangt haar buikje mooi naar beneden :j Hoever is ze nu?

Cioccolato ah ja dat verklaard wel veel dan!

Xyaartje super fijn zeg! In het mom van durf te vragen, kost zoiets veel? Wellicht leuk om zelf eens te ondervinden :)

Jeetje wat ben ik die blubber meer dan zat. Kruiwagen helemaal vastgezogen. Valt ie ook nog om :+ Zucht. Maar alles is weer schoon. Gelukkig zijn de paddocks achterin helemaal droog :D
Afbeelding
Zie hier het verschil in humeur _O-
Afbeelding
Dikkie (ze lijkt hier een hele hoge schoft te hebben maar ze staat op een hoger stukje)
Afbeelding
En ze heeft er weer zin in. Vooralsnog maak ik mij geen zorgen. De derde keer dat ze weer zo vroeg is. Wel hou ik het in de gaten ivm placentitus en als ik het niet vertrouw bel ik de dierenarts. Dag 285 nu
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:07

Heldhaftig om nog de natte paddock te mesten. Ik laat het maar even.. _O-

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:14

Yvk: Het was zeker interessant! Voor een spoedgeval etc. is een DA bellen aan te raden uiteraard, maar mocht je ooit eens vastlopen op wat dingen kan ik dit zeker aanraden. Ik weet nu weer een beetje hoe ik verder moet met Asfaloth en dat is fijn! Zo'n iemand, zeker als je de juiste hebt, kan je echt de juiste handvaten geven en mee denken.
En dat is bij Maria hetzelfde hoor! Van opzij zie je dat ze dragend is. Van voor... nou ja, niks. Jenny daar en tegen is van voor en opzij heerlijk breed. Grappig hoe dat verschilt tussen een ervaren fokmerrie en een maiden merrie.

Luna: Nou he! Voor een maiden vind ik haar echt heel breed dragen. Heb eerder voor maiden merries in de kudde gezorgd en die waren vergeleken met Jenny echt bescheiden in hun buik. Als ze er maar niet zolang over doet als Bibi :D . Zal Jenny het topic maar even niet laten lezen hihi. Eigenwijs is ze wel. Elke keer als ik ze wil pakken moet ze eerst rondjes rennen en als ze dan is uitgerend dan en alleen dan mag ik haar pakken _O-
Bibi neemt echt haar tijd zeg! En test je geduld wel zo. Wel heel benieuwd nu wat ze daarbinnen zolang aan het bakken is! Want voor zover ik weet bevallen mini's/Shets juist toch rond de 320 dagen of eerder? En niet heel veel langer?

Kabayo: Ik betaalde 20euro, maar dat is ook omdat haar paard bleek uiteindelijk, op de stal naast onze wei staat en we buren zijn :D . Normaal moet je gewoon 40euro betalen bij degenen die ik had. Geen idee hoe dat zit bij andere mensen die dit aanbieden.
Ja, bah. Die blubber mag wel weg hoor! Mijn iet wat te dikke pony moet aan het werk. Luie leven is voorbij, maar kunnen op het moment ook alleen maar stappen en draven. Ik wil lente! Waar Bibi de tijd neemt lijkt Zilver haast te hebben. Duim voor je dat ze netjes wacht tot ze over de 300 dagen is! Groot gelijk hoor dat je haar goed in de gaten houd.

Foto's plaats ik vanavond even van de dames :D .

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:46

Zo Kabayo, uitmesten in die blubber... Ik laat het gewoon liggen hoor _O-

De uier van Estonia op dag 326 (net nadat ik haar binnen had gehaald). Het begint al ergens op te lijken!
Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:04

Yes, uierfoto's, dat vind ik interessant. Hopelijk snel veulentjes <3
Hier theezakjes nog (235 dgn) heb al wel even geoefend met aanraken enzo

Kabayo ik vind jou ook dapper met je kruiwagen! Hier moet ik 1 mtr door de drek en dat vind ik al vreselijk