[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 23:40

Toch nog snel snel soort van Kerstfoto :D
Vrolijke Kerstdagen allemaal!

Afbeelding

Afbeelding

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 01:51

Wat een buikjes allemaal al en sommige gaan ookal hard zeg, bijna het nieuwe jaar , en dan kunnen we gaan uitkijken naar de eerste veulentjes :o *\o/*

Iedereen nog een fijne kerst, beetje laat :=

Hier vandaag ook nog foto gemaakt van Irvina op 266 dagen. Ze draagt erg zijwaarts.

Afbeelding

Afbeelding

Fleuribelle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:36

Voor diegene die nog op zoek zijn.
Ik heb vandaag een birth alarm besteld met 50 euro korting bij geboortealarm.nl

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:40

Hoe gaan jullie het waken overdag doen? S nachts met (birth alarm en) camera de meeste. Maar hoe doen jullie het overdag?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:46

Wij blijven snachts om de beurt wakker. In huis op de camera in de gaten houden met birth alarm om.
Afgelopen jaar begon ze toen ik de laatste voer ronde deed. Ideale tijd.

Overdag is er altijd iemand thuis, daar zorgen we voor. Dus dan is het gewoon buiten zoals het op dat moment gaat. Tenzij ze op dat moment exht anders tonen of niet willen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 16:50

Beetje laat, maar niet minder gemeend, allemaal fantastische dagen!
Afbeelding

Wopkebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:07

Ook van mij allemaal hele fijne dagen gewenst en op naar een prachtig veulen seizoen. De eerste merries schieten al mooi op. Mijn merrie is inmiddels ook al over de 250 dagen heen dus we beginnen al met aftellen. Ik kan merken dat ze het zwaarder krijgt, ze ligt regelmatig en ook echt languit dus geloof niet dat een halsteralarm echt zin gaat hebben. Ik doe het echt op camera bewaking en gedrag van de merrie. Wel spannend met een maiden dit jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 17:44

Wopkebrok, hoopje paard :D

Ik zorg er voor dat ik veel van thuis uit werk of vakantie neem. En er is ook altijd een vriendin standby, moest het nodig zijn.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:30

Een beetje laat, maar jullie ook prettige feestdagen gewenst! :D

Wopkebrok, dat schiet al op, zeg! Zeker als ze zo ligt. :')
Michelle5418, 266 dagen al! Ze ziet er nog goed uit. :j
Florie71, vanaf de zijkant nog best bescheiden op 271 dagen. :D
Laurentii, dat duurt echt niet lang meer!
Riv_Q, dat ziet er heel goed uit!

Gen zit vandaag op 198 dagen, ze krijgt het met rijden wat zwaarder dus we doen rustiger aan. Ze ziet er goed uit en ze is vrolijk, helemaal prima zo. :j

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:41

Cp, sterkte!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 07:06

Sterkte CP!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:37

De kerstdagen niet online geweest. Sterkte voor jou en je man CP! Dappere beslissing geweest, wat jammer dat je zo'n jong paard moet laten gaan. Hadden jullie deze ook zelf gefokt?

Wij wonen en werken dichtbij de wei dus kunnen er relatief snel zijn wanneer het alarm afgaat voor de bevalling. Echter geen camera ter beschikking op de wei, alleen op stal. Tot nu toe zijn ze allemaal in de avond, nacht of vroege ochtend bevallen en zodra ze gaan kegelen (wat de merries die ik nu heb gelukkig allemaal doen, anders volg ik de melkstrips) blijf ik steeds standby en slaap ik op stal.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:06

Veel Sterkte cp!

Wat kort het al Af voor sommige !! Stiekem een beetje jaloers }>
Ik ga nog een beetje moeten zien hoe ik het ga regelen tegen dat ze moet bevallen. Proberen dat in iemand stand by kan zetten die ook mee
Op de camera kan kijken. Thuis werken is geen optie voor mij ( zorgsector) en mijn man ( bouw) Gelukkig zijn ze wel flexibel Op het werk en kan ik wel vragen om weinig de late te werken bijv. , eventueel wat verlof opnemen.. maar dat is zo moeilijk in te plannen hé....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:34

Hier ook de kerstdagen even rustig aan gedaan op bokt

Hier ook een foscam. Nogsteeds aan het prutsen met de Wi-Fi inderdaad. Wi-Fi heeft vol bereik in de stal. Kunnen er met onze telefoon op, gaat gewoon snel. Maar de camera vind de Wi-Fi dan weer niet. Zucht. We kijken volgende week weer

Ze was wel blij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Psssst nog 84 dagen :):)

Luutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:46

Zo langzamerhand ben ik ook aan het nadenken hoe ik het doe tegen de tijd dat Lu zover is. Ik heb nu een week vakantie genomen rond de 340 dagen. Die is wel op te schuiven iom collega's als het nog rustig is,dan werk ik diensten van collega's en zij de latere na de vakantieweek van mij....maar wordt wel een gepuzzel denk ik :? ..
Verder werk ik op de ambulance, dus maar zorgen dat ik dan op de standplaats sta die het dichtst bij huis is, als ik dan geen rit heb, kan ik wel tussendoor af en toe langs huis rijden om te checken /3 .
Gelukkig ook een paardenvriendinnetje in de buurt wonen, dus zij wil ook bijspringen.
Best spannend allemaal!

Erg leuk om jullie allemaal te volgen, ik kan niet steeds op iedereen reageren, maar ik lees alles!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:51

Voorheen nam ik de tablet mee naar het werk en hield haar zo in de gaten. Ben in 10 minuten op stal vanuit het werk. Maar nog nooit vanuit het werk hoeven gaan.
De corona heeft nu thuiswerken de norm gemaakt en dat zal eind april nog niet anders zijn. Ik werk al vanaf 10 maart thuis, ben totaal niet meer op het werk geweest. Dit jaar vanaf thuis waken dus.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 11:52

Ik werk ook lekker thuis en stal is 600 meter van huis, dus ik ben er zo.

Werk is heel flexibel. Zodra de baby er is, heb ik twee weken vrij :)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:11

Iedereen fijne feestdagen gehad?

Hier komt een camera te hangen, welke weet ik nog niet. In ieder geval een waar meer mensen op kunnen inloggen.
Werk 2 dagen op kantoor en 3 thuis en drie weken vrij in april. Start vakantie een week voor uitgerekende datum tot twee weken erna (blijft gokken natuurlijk).

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:33

Ik heb bij beide merries 2 weken vrij gevraagd.
Dus nu maar hopen dat ze niet veel vroeger of later zijn. :')
Blijft toch lastig.
Ik ben voor mijn werk ook veel onderweg, dus is toch even kijken hoe het allemaal loopt. :)

Ze staan nu bij fijne mensen aan huis die ze ook zeker wel in de gaten houden als het zover is.
Echter zijn we ook op huizen jacht dus het is toch even afwachten hoe het allemaal gaat lopen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:24

Mag ik ook meekletsen hier? Mijn merrie (Fairytale x Vivaldi) is inmiddels ~190 dagen drachtig van Fürst Dior.

Afbeelding

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:57

Ik lees van mensen die vrij vragen rond uitgerekende datum... welke telling houden jullie dan aan ( gerekend vanaf inseminatie?)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:31

Kate schiet ook al op Baloulover, leuk dat je het zo goed kunt voelen al!

Ze ziet er goed uit Michelle

Zilver wordt al lekker dik, en ze schiet al op qua dagen!

Bijna 200 dagen imaginearum *\o/*

Welkom Macavity

Hier de paarden aan huis en rond uitgerekende data hou ik vrij :)

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:47

Dit jaar verwacht mijn dochter een veulen van haar nieuwe pony.
In 2018 van haar KWPN merrie is Shutterfly geboren (die staat in de opfok en is van mij), in 2019 is Phoebe geboren uit dezelfde KWPN merrie, die staat ook bij de opfok en is van haar vriend.

Nu komend jaar verwacht ze een veulen van Phoenix (stamboeknaam Popping's Golden Touch).
Phoenix is een ster merrie van het New Forest stamboek, ze is drachtig van Melle Bruno. Ze is 4 april uitgerekend bij een dracht van 340 dagen.
Het veulen is en blijft van de fokker, misschien wel beter, aangezien we niet zo goed zijn in het verkopen van de veulens :D

Ik ben vooral een stille meelezer, vindt alle verhalen erg leuk en leer er ook nog veel van!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:08

florie71 schreef:
Ik lees van mensen die vrij vragen rond uitgerekende datum... welke telling houden jullie dan aan ( gerekend vanaf inseminatie?)

Ik lees sinds vandaag mee, ontzettend leuk zeg, maar zelf nog niet echt een actieve bokker ;-), en vraag me dit ook af.
Mijn merrie is 20 april gedekt, dus wij verwachten eind maart haar veulen. Maar die dagen telling is mij nieuw

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:47

Jacky84 schreef:
florie71 schreef:

Ik lees sinds vandaag mee, ontzettend leuk zeg, maar zelf nog niet echt een actieve bokker ;-), en vraag me dit ook af.
Mijn merrie is 20 april gedekt, dus wij verwachten eind maart haar veulen. Maar die dagen telling is mij nieuw

Bij grote pony's en paarden ga je meestal uit van 340 dagen.
Ofwel, 25 dagen terugtellen van de dek datum :Y) 26 maart voor jou dan. Net een dagje later dan 1 van mij. Die is 19 april gedekt en 25 maart uitgerekend :D