[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:32

Maris_ schreef:
Ilse, leuke combi's ben benieuwd!! Wanneer zijn ze uitgerekend of heb ik daar nu overheen gelezen?

De merries welke drachtig zijn van cirino, hebben het seizoen gewoon in de kudde gelopen samen met de hengst. Daarvan weet ik dus niet de precieze data maar wel welke maand. Van sommige merries weet ik wel de uitgerekende datum, maar dat zou ik weer even op moeten zoeken hihi. Ons eerste veulen komt eind Maart/begin April en de laatste eind juli/begin augustus

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:53

Droversrun, ze werd dus al onrustig met 315 dagen. Ze is bevallen met 336 dagen. Dat waren een paar lange weken..

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:00

Oh das helemaal spannend Ilse Haha!!

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeren van appelazijn vorig jaar dan fotsy?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:43

Jeetje Dustinlover echt ik weet niet wat ik moet zeggen... heel veel sterkte.

Het begint aardig op te schieten voor een aantal. Fleur was buiten de weide pfff wat een tut. Draad was wss gebroken door vonken, gelukkig was mijn ouwe relaxed dus zonder schade.

Fleur heeft 2x merrie, 1x hengst, 2x merrie gegeven. Als ze de 233 dagen overgaat zal het wel een hengst worden. Gezien de merries allemaal met 327-332 werden geboren.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:36

haha appelazijn heb ik ook eens gedaan, 3 maand voor de dekking mee beginnen, om de zuurtegraad te regelen :) was met Joanna die toen drachtig was van Yuma, die heb ik drachtig verkocht en daar is idd een merrie uit gekomen, maar glowy heeft haar veulen van billie toen verloren en was wel een hengstje, maar wat had ik die graag willen houden , want was wel een uniek diertje , en prachtig valk bont getekend, maar helaas heeft niet zo mogen zijn,

camille had geen appalazijn gehad en me wel een mooi merrieveulen gegeven ;)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:50

we hebben vandaag de camera's opgehangen en geinstalleerd, supermooi beeld , en nu ook via telefoon kijken , heel handig *\o/*

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:10

Jolanda: heb je eigenlijk nog een herdekking tegoed van het overleden veulen toen of niet?
Zo ja, zou je dan nogmaals deze combi (Glowy x Billy) willen maken?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:26

Prosecco schreef:
Jolanda: heb je eigenlijk nog een herdekking tegoed van het overleden veulen toen of niet?
Zo ja, zou je dan nogmaals deze combi (Glowy x Billy) willen maken?

nee ik kreeg geen herdekking, en die combi is niet meer te maken want billy staat niet meer ter dekking voor zover ik weet, en eigenaar is gestopt met de minipaarden, maar ik vond het een supergaaf hengstje en paste erg goed bij glowy

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:27

AM_Horses: Ze heeft wel een lekker droog stukje in de paddock uitgekozen. Bin ligt ook meer heb ik het idee. Ze heeft in ieder geval elke ochtend mest op haar hoofd :Y)

Canto ziet er goed uit Yfkelover! Mooi wit is ze ook nog. Fijn dat alles nu goed gaat met haar uier! Ze loopt redelijk gelijk op met mijn merrie.

Serieuze uier al Chantal! Spannend :):) Fijn gevoel lijkt me om in de save-zone te zitten lijkt me!

Die van jou is ook lekker bol Kimsel!

Wat naar Nathe! Hoe gaat het nu met je merrie? Hopelijk mag ze snel weer lekker naar huis.

Lara ziet er goed uit Suffie,ondanks haar ochtend-look! :P 7 weken nog maar, de tijd vliegt!

Interessant artikel is dat Fokfanaat! Bedankt voor het delen.

Suzies' boven aanzicht begint nu ook echt bol te worden :=

Pradadaan, blijft grappig he, zo'n onderaanzicht! Ik ben zo benieuwd naar haar bonte veulentje!

Wat een lekker bol, harig buikje Vasthi. Ik heb een Foscam FI9900P, infrarood en wifi. Geeft erg mooi beeld, maar moet hem nog op stal installeren (of liever gezegd, mijn vriend, ik ben net zo technisch :') )

Mooi is dat he, zo'n waggel-buikje Seven <3

Welkom Ilse_89, wat een hoop veulentjes verwacht jij! Wat een mooie combinaties!

Ik vind dat jij zulke mooie fjorden hebt Maris! <3 Netjes geknipt ook!

Ben ik ook wel benieuwd naar droversrun! Vind het ook wel fijn om dat optijd in huis te hebben. Op een oud stage-adres van mij gebruikte ze altijd jodiumtinctuur om de navel mee te ontsmetten. Daarna deden ze er wondpoeder op om het "droog" te maken.

Pradadaan, ik begin met ongeveer 8 maanden met merriebrok. Ik vervang haar gewone brok geleidelijk voor de merriebrok. We gaan er eerdaags mee beginnen.

Wat een lekker plekje hebben jou pony's Luna!

Ik hoop dat je dit jaar meer merrie-geluk hebt Jolandje!

Myrthe ook al bijna in de veilige zone! Schiet al op! Heel benieuwd!

Ldenboer72, je gaat nu toch echt wel een buikje zien bij Tooske! Ze blijft wel mooi glimmen zeg!

Gelukkig bleef je merrie rustig jeannaa, zal wel even schrikken geweest zijn!

De merrieveulentjes zijn toch wel favoriet bij de meeste zo te lezen! Ik hoop stiekem ook op een merrietje, maar hoop bovenal op een gezond veulen (en moeders) wat goed in elkaar zit! Ik ben benieuwd of de appelazijn ook daadwerkelijk verschil maakt!

Foto is al een week oud, maar ook Bin krijgt een buikje. 220 dagen drachtig vandaag, dus nog 100 dagen tot de save-zone en 120 tot de uitrekende datum.
Afbeelding

Dit weekend gaan we de camera ophangen, dan weet ik zeker dat ie het doet tegen de tijd dat ik hem nodig heb.

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:41

Jeetje DL, wat krijg jij het voor de kiezen zeg! Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat er hele mooie, lieve veulentjes van je hengst geboren gaan worden!

Wauw Ilse, dat zijn een hoop veulens! Mooie combinaties :o

Hier krijgt Pip sinds eind december merriebrok, toen zat ze net iets over de 8 maanden heen (weet even niet meer wie dat vroeg).

Seven, ik heb het birth alarm premium gekocht. Ik moet alleen alles nog even installeren.. hij gaat in ieder geval aan het halster vast.

De tekst over red bag delivery had ik ooit al gelezen, maar wist niet alles meer preciest. Handig dat die hier nog een voorbij kwam!

Murosch en Pradadaan, leuk die onder- en bovenaanzichten he? Die maak ik ook iedere maand tijdens de maandelijkse fotosessie haha!

Pip staat sinds gister in de enorme binnen stal. De balk in het midden wordt er binnenkort nog uitgehaald en dan wordt de hele stal gevuld met stro.
Afbeelding
Afbeelding

in plaats van in de grote 'buitenstal' waar ze normaal in staat (helft overdekt)
Afbeelding

Gisteren was ze heel onrustig, vandaag vond ik het meevallen. En ik ben vandaag toch weer gaan rijden omdat ze maar chagrijnig bleef, en dat rijden deed haar heel goed! Dus ik ga haar nu op 9 maanden dracht maar weer rijden, daar wordt ze blijkbaar vrolijker van. :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:04

fijne ruime stal heeft pip <3

Nikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:43

Klopt Jolandje, ik ben heel blij dat ze deze merriestal op mijn pension stal hebben. Haar normale stal is eigenlijk al luxe, want ze kan in de zon/regen staan en de stalwanden zijn laag dus ze kan het hele erf overzien want ze staat ook nog eens op de hoek. Nu staat ze binnen gelukkig ook op de hoek van de gang en ze heeft aan 2 kanten luikjes dus ze kan nog steeds alles zien!
Afbeelding
Afbeelding
Sorry voor de spam, maar ze keek zo schattig. :o

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:47

Mooie ruime stal Nikita!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:00

Woehoeeeeee ik kan ook eindelijk af gaan tellen bij de eerste *\o/* Vandaag 240 dagen drachtig!! Nog 100 dagen te gaan en 80 tot veilig

Afbeelding

De buik past officieel niet meer in een selfie foto.. :')

Afbeelding

(verharen die van jullie ook zoveel al?)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole op 30-01-18 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:04

Ze kan zo van borstelen genieten haha (is een filmpje)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:11

Heerlijk he Nicole, Vien kan dat ook zo, zeker op dat plekje. Komen ook bossen haar af op het moment, kan me voorstellen dat dat kriebelt.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:41

Ja Bel verhaart ook heel erg! Overal haren :p

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:03

Aahh, die Lilly. Geniet van haar kriebelende haartjes die worden verwijderd <3 Wat ziet ze er goed uit!

Ilse, wat een prachtig stel paardjes heb je. Leuk dat je ook een veulen uit Harley verwacht, extra speciaal en ik begrijp dat je het veulen wilt aanhouden!

Maris, je hebt weer goed je best gedaan. Mooie strakke bogen. Ik heb niet zoveel met Fjorden (ben meer van de Haflingers) maar die van jou zijn wel erg mooi hoor :j

Myrthe, onze merries gaan dus mooi gelijk op. Ben benieuwd wie het eerste gaat.

Ik lees van alles over appelazijn. Dat heb ik hier lange tijd gevoerd aan onze Welsh toen die last had van dunne ontlasting na de mest, zogenaamd Kotwasser. Heeft toen prima geholpen.

Mooie overkapping Luna, kunnen je paardje lekker droog eten en schuilen als straks ooit de zon nog eens gaat schijnen.

Fijn dat de camera's werken Jolandje, merrie TV kan beginnen *\o/*

Evita, Bin ziet er goed uit! Ze draagt mooi rond.

Nikitaxx, wat heeft Pip mooie stallen, wauw. Die heeft niets te klagen. Gaat ze straks met de kleine weer naar de buitenstal?

Neonlight, leuk dat je even komt buurten. Fijn dat het goed gaat met Sarona! Stiekem een keer een foto maken van je mooie merrie? <<)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:05

Ik zit een beetje te twijfelen wat te doen met Vien. Sinds kerst loopt ze kreupel. Ze is een paard met een enorm blessureverleden en stond al zes jaar in een paardenrusthuis. Precies een jaar geleden heb ik haar naar huis gehaald om nog een veulentje te fokken. Omdat ze behoorlijk vet was en weinig buikspieren meer over had ben ik toen begonnen met wat longewerk. Dit hebben we steeds verder uitgebreid, aangezien ze prima liep en in september ben ik er na zes jaar ook weer op gestapt. Rustig aan, drie keer per week 20 minuutjes. Deed ze prima, werd steeds sterker en waar ze vroeger nog wel eens staakte lijkt ze er nu echt plezier in te hebben. De dag voor kerst liep ze opeens rechtsvoor kreupel, best wel flink. Week gestapt, was ze weer rad. Twee maal om de dag dubbellonge gedaan, daarna er weer op, weer kreupel....twee weken gestapt, wel verbeterd, maar niet rad vorige week zondag. Dit weekend wil ik weer kijken, heeft ze in totaal vier weken gestapt. Ik vermoed dat ze nog niet goed loopt, en twijfel wat ik zal doen, gewoon maar laten lopen tot na het veulen, of naar d e kliniek en kijken wat er aan de hand is...
Aan de ene kant wil ik liever geen röntgenstraling en uitverdovingen en andere troep meer in haar lijf nu tijdens de dracht. Ze heeft al zoveel binnen gekregen met die kiesoperatie. Aan de andere kant gaat het ook tegen mijn gevoel in haar maar gewoon te laten lopen terwijl ik niet weet wat ze mankeert...
Wat zouden jullie doen?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:17

Persoonlijk zou ik haar gewoon laten lopen als ze aangeeft zich verder niet ongemakkelijk te voelen. Met een hoogdrachtige merrie moet je niet teveel willen zeulen als het niet nodig is. Ze is immers bekend met een blessure verleden, misschien speelt een oude blessure nu ook weer op.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:21

Het is niet de oude blessure, gezien het haar andere voorbeen is. Op stand belast ze het been volledig, staat rustig op dat been leunend te eten. In stap zie ik er ook (niet meer) iets aan. In draf lijkt ze rechtuit en linksom ook zo goed als rad, rechtsom is ze wel duidelijk kreupel. Maar dat is inderdaad ook een reden nu in elk geval niet verder te laten kijken, geen extra gezeul en stress.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:25

Iedereen heeft het alweer over camera's. Ben van plan om binnenkort er een aan te schaffen. Heeft iemand suggesties? Ik zag dat de meesten Foscam gebruiken.. maar heeft iemand toevallig ook iemand een van smartwares? Ik koop liever bij de Wehkamp namelijk omdat ik daar nog korting krijg. :)*

Dat van dat appelazijn heb ik nog nooit gehoord. Goh, weer wat geleerd. :o

@twinklbel
Jeetje wat lastig zeg... moeilijke keuze. Ik denk ook om stress etc. te voorkomen dat ik het toch eerst aan zou zien. Als het erger wordt in korte tijd is het een ander verhaal maar omdat ze ook al veel heeft gehad in haar verleden.

@Ilse
Wauw mooie ponys. Ben benieuwd wat eruit gaat komen!!

@Nikita
Jeetje daar heb je het wel goed voor mekaar. Mooie ruime stal! Vooral als straks alles gevuld is met stro heeft ze genoeg keuze waar ze wil liggen.

@Nicole
Dat koppie tijdens het poetsen <3 <3

Annabel doet het goed. Door een misberekening van controle datum ipv inseminatiedatum komt het veulen waarschijnlijk toch begin april al. Ze zit nu op 275.
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:33

snelle foto van de monitor, de dames staan nu nog met z'n drieen samen in één stal, over een goede week gaat glowy apart , er zit dan alleen een laag hekje tussen, maar als glowy bevalt wil ik niet dat die twee bazige tantes er direct bij staan :) dit is met infrarood, dan word het automatisch zwart wit, het is daar stikdonker , dus ik vind het super beeld, als het licht is , is het in kleur en nóg mooier :)

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:35

Wat leuk om alle combi's zo onder elkaar te zien Ilse!!

Super dat het gelukt is met de camera's Jolanda, heerlijk om ze zo te kunnen bespieden hé!

Oh, mooi buikje bij Bin!

Leuk leuk leuk Nicole, en wat een kroelkip!

Annabel vliegt, niet alleen met haar voetjes van de vloer, maar gaat ook lekker snel zo, begin april al :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:44

Maris_ schreef:
Oh das helemaal spannend Ilse Haha!!

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeren van appelazijn vorig jaar dan fotsy?

Geen appelazijn gebruikt voor Flo vorig jaar, ik wil een hengstje _/-\o_ maar ze heeft al drie merrie’s gegeven en ik heb sterk gevoel dat het weer een merrie zal zijn. :P

Ik denk persoonlijk niet dat je dat lang moet geven maar wel zeker voor en tijdens de inseminatie/ dekking. Want ik vermoed dat bij inname het de zuurtegraad klein klein beetje naar omhoog haalt maar van zodra je stopt misschien ook terug lichtjes zal dalen naar de normale ph voor je merrie. Iedere merrie is namelijk anders mijne is sowieso een iets zuurdere merrie dus misschien daarom dat ze vanbinnen ook zuurder is :D niet tegen mensen hoor maar naar andere paarden.

Wat leuk jolandje, nu kan je je merries bespieden

Das leuk Iris al het ineens dan vroeger komt.

Knappe Lilly en hier beginnen ze ook te verharen

Ik zou ze met rust laten twinklebel en afwachten na de dracht.