Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pretty schreef:Leuk die beginnende buikjes hé?
AZ dat gaat snel,leuk dat je hem/haar weer kon voelen!
Vraagje,ik zou in november alles eens willen gaan ontwormen met Equest of Equest Pramox.
Nu lees ik dat de Pramox misschien niet geschikt is voor drachtige merries? Wat doen of gebruiken jullie?
jobamara schreef:MarijeR, even een vraagje werkt de 5 daagse kuur panacur ook tegen bloedworm? Kwam een mooi schema tegen qua ontwormen en daar stond ook die 5 dgs kuur gevolgd door ivermectine op dag 6.
http://www.clydevetgroup.co.uk/equine/worming.htm
Kiki1976, heel veel beterschap voor je merrie.
Kruip weer in meelees
CubaLibre schreef:Ga eerst maar eens even zien hoe of wat want hoop wel dat ze dan naar buiten kunnen/in n binnenbaan los kunnen want 30 dagen op stal met n jong veulen zie ik niet echt zitten.
Ach vd week eens even overleggen met de veearts, die werkt samen met n goede quarantaine stal hier in de buurt en hopelijk kan hij me net wat wijzer maken dan dat ik nu ben...
Kwa 30 dagen maak ik me niet zo heel druk, is voor t veulen alleen maar goed want moet er niet aan denken om n veulen van n week of 2 al te transporteren...
Gelukkig hebben we nog wel even te gaan maar ik wil alles gewoon duidelijk hebben en klaar hebben liggen zodat ik straks niet van alles op t laatste moment mag gaan regelen (zo is onze reis deze kant op wel gegaan nl en dat wil ik nooit meer meemaken).
Ik ga aan deze zijde het transport laten regelen door Global horse transport en dan aan Nederlandse zijde door EHS. Wil als het kan ook met de paarden mee terugvliegen en dat is wss wel te regelen maar dat zien we tzt wel.
Het regent hier pijpenstelen maar de temperatuur is nog steeds n graad of 22, dat scheelt wel