[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:15

Suelza schreef:
Aansprekend veulen! Halsje komt alleen wel erg diep uit de borst of lijkt dit maar zo? Chique kop zit erop zeg!

Irritant zeg, jij een nieuwe Avatar, ik herken je niet meer 123 ;)

Ja, Binti is mijn Drumdochter.

NatasjavE

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:30

@Suelza. De mijne is Amor vrij. De Amor merrie Gozinetty is de grootmoeder van de hengst. Bij mijn merrie is Bazinetty de grootmoeder en zit het nationale springpaard Inetty(v Eclatant) dus een generatie dichterbij.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:17

Zoo mel weer 'gereden' na de behandeling van de osteo! Wat een verschil!! Duidelijk heeft t gewerkt!
De DA was hier en mel heeft meteen een rhino enting gehad :)
Stal eigenaar kwam er mee aan zetten, dus maar gedaan :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:06

wat supr fijn Aniek !!! Ben erg blij dat het geholpen heeft !

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:09

Anike fijn dat het geholpen heeft.

Rhino enting doen wij hier niet... Geeft geen 100% zekerheid en dan word het ons gewoon te duur... (Meerdere paarden ;) )

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:46

Rhino heeft Kwal al gehad, paar week voordat ze een date met Yesper had :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:47

xDonja schreef:
Rhino heeft Kwal al gehad, paar week voordat ze een date met Yesper had :j

Bij drachtige merries moet je om de twee maanden met Rhino enten anders kan je het net zo goed niet doen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:50

Oh. Nouja, dan heeft het nu geen nut meer. Maar ze moest haar jaarlijkse rhino toch, dat moest ze op mijn vorige manege verplicht :)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:53

Hoi Hoi, mag ik hier ook mee komen kletsen. Heb ook 3 zwangere dames :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:53

Tuurlijk! Welkom! Stel jezelf en je dames even voor :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:55

@ Natas, dan zit jij wel goed, tis niet verkeerd om Amor vrij te blijven. Jouw merrie is wel mooi gefokt, kan me voorstellen dat je haar graag Elite wilt hebben, dat is ze nog niet of inmiddels wel al?

@ Aniek, fijn dat de osteo geholpen heeft en dat ze weer fijn in haar velletje zit! Ik ga hem van de week ook gelijk bellen! Was het eigenlijk vergeten, totdat ik jouw posting hier las. Ga hem gelijk voor januari maar bestellen :D

@ Iorr, ik doe ook niet aan Rhino entingen. Die hebben alleen meerwaarde als daadwerkelijk 'alle' paarden in de directe omgeving de enting hebben en dan nog heb je geen garantie. Daarbij ent je ook niet voor de abortus variant..

En daarbij, je kunt toch niet alles voor zijn... Ik ben eens op een symposium geweest over nieuwe paadenziektes en die dierenarts/gastspreker zei ook al: "Als je straks voor alles gaat enten, ben je rond de 1000 euro per jaar aan entingen kwijt'...

En in mijn geval krijgen ze dan geen Rhino, maar breken ze op banketstaaf wijze een been... Mja... sommige dingen kun je niet voor zijn.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:57

@ KMD, ja sorry heb een nieuwe avatar... Een lesklantje van mij wilde zo graag mijn plaatje veranderen, dus na 5 weken dit iedere week te hebben aangehoord, heeft ze het laatst mogen veranderen. Zij blij! En toen werd het dit plaatje dus :D En je begrijpt dat ik hem nu natuurlijk niet meer mag wijzigen ;)

@ Natas, van die Rhino enting voor drachtige merries wist ik niet? Hoe zit dat dan precies? Heeft dat met hormonen te maken ofzo?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:04

Suelza schreef:
@ Natas, dan zit jij wel goed, tis niet verkeerd om Amor vrij te blijven. Jouw merrie is wel mooi gefokt, kan me voorstellen dat je haar graag Elite wilt hebben, dat is ze nog niet of inmiddels wel al?

Nee, nog niet...we moeten nog presteren...Als haar pees goed blijft laat ik haar misschien wel volgend jaar IBOP doen. Dan is het veulen er nog maar net af...dus het kan ook zijn dat ik het via de sport doe. (was toch van plan om volgend jaar een een wedstrijdje te doen.)

Over de Rhino enting kan je je het beste even laten voorlichten door de DA. Volgens mij is het zo dat die enting na een tijdje onvoldoende bescherming bied tegen de abortus variant. Ook is het zo dat de gehele stal geent moet worden omdat het anders geen zin heeft.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:28

o.k komt ie :D

Ik ben melanie en woon samen met mijn vriend en ons dochtertje lindsay van 2,5 jaar in het limburgse land.
Verder hebben wij een schnauzerkennel en leven er hier in huis 5 schnauzers.
en dan Natuurlijk de paarden wij zijn op het moment in het bezit van 6 minipaarden waarvan 1 hengst en 5 merries.
3 van deze merries zijn in blijde verwachting.

De eerste Aranka.
Aranka is mijn allereerste minipaardje daarmee is het allemaal begonnen. Ik kocht haar destijds al drachtig, maar helaas heeft ze dit veulentje niet levend op de wereld mogen zetten (navelstreng om het middel en is veel vroeger afgekomen). Daarna heb ik haar opnieuw laten dekken en ook dit veulentje is helaas ook levenloos geboren. (redbag en stuitligging)kreeg het veulen helaas niet op tijd eruit getrokken.
Na lang getwijfel en overleg met de dierenarts waren dit dus echt 2 pechgevallen en werd Aranka goed nagekeken en opgevoeld. Passend klein hengstje gezocht en onder begeleiding van de paardengyn gedekt. Ook dit veulen heeft ze weer niet uit mogen dragen en vond ik s'morgens in de stal met 7 maanden dracht.
O.k Aranka word niet meer gedekt en blijft lekker hier als gezelschapspaardje. het blijft mijn eerste mini en gaat dan ook niet meer weg.
Dit ging een 2 jaar goed tot dit voorjaar mijn hengstje ontsnapt was uit de wei en bij de merries terecht is gekomen.Ik was werken en kwma sávonds thuis en trof het hele ritueel bijelkaar aan. En ja hoor 3 weken later liet ik aranka scannen en mijn grootste angst werd werkelijkheid. Aranka droeg. Na heel wat wikken en wegen en overleg met de dierenarts en het embryocentre in de buurt hebben we besloten om Aranka het veulentje te laten dragen.
We zijn nu al (afkloppen) ver op weg en op 19 februari zit ze op 300 dagen. We hopen dus nu dat het deze keer eens een keertje goed gaat en ze een levend veulentje op de wereld mag zetten.

Meet Aranka drachtig van Bonfire
Afbeelding

Dan hebben we onze Warmans Southern Belle aka "Belle" Een amerikaanse minipaardje
Belle is ook drachtig, wel gepland :D van onze hengst SSF Em Pacs Bonfire. Dit jaar heeft zij een prachtig merrieveulen gekregen en deze combinatie was erg geslaagd en heb ik dus nog een keertje herhaald.
zij is uitgeteld op 19 mei volgend jaar.
Onze Belle rachtig van Bonfire
Afbeelding

En als laatste Lady Blue.
Blue heb ik nog niet zo lang. Ik heb haar gekocht voor mijn dochtertje. Zij wilde altijd rijden op Aranka. dit ging ook altijd goed tot Aranka een blessure op liep op de wei en helaas niet meer belast mag worden.
Ik was dus op zoek naar een nieuwe pony voor mijn dochtertje en kwam Blue tegen.
Ik was gelijk verliefd alleen 1 maar ze was drachtig van Flash en uitgeteld voor 19 maart volgend jaar.
Lady Blue drachtig van Hearts Tip Top Flash
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:43

mooie mini's !! welkom ;-)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:10

Leuke mini's! Ik ga voor je duimen dat Aranka dit jaar wel voldraagt en een levend veulentje zal geven!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:26

Welkom Melanie_H!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:27

amandake, kootmiradrum en iorr dank je. Ik hoop dit keer ook op een goed afloop. Ze gaan waarschijnlijk allemaal op de cam als het zover is dus dan kunnen jullie meegnieten van de bevallingen ;)
Zijn er nog meer mensen in dit topic met mini's of hebben jullie allemaal maxi's?

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:45

Ik heb een mini shet (NSPS), ze is gedekt door Blaze van Sappos :D

Het is alleen (nog) niet 100% zeker of ze drachtig is....

Is Blue trouwens van de dubbel D hoeve?

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:50

melanie_h schreef:
amandake, kootmiradrum en iorr dank je. Ik hoop dit keer ook op een goed afloop. Ze gaan waarschijnlijk allemaal op de cam als het zover is dus dan kunnen jullie meegnieten van de bevallingen ;)
Zijn er nog meer mensen in dit topic met mini's of hebben jullie allemaal maxi's?

Leuke pony's heb je . Wij hadden ook een Aranka, maar die hebben we in moeten laten slapen na een koliekaanval.
Je vroeg of er meer met mini's waren. Ja, wij dus. We hebben vorig jaar 22 pony's geerfd, waarvan de meesten ver boven de 25 zijn en mini.Er zijn een paar middenmaatjes bij en één grote maat Shet.En waar ook twee voor het leven goedgekeurde dekhengstjes bij zijn.In totaal hebben we op dit moment 29 paarden/pony's. Een Tinker, 2 Friezen, een Fjord, een Haflinger, een Merens, 2 E-pony's en de rest zijn dus Shetlanders.

We hebben twee week geleden een mini erbij gekregen en die is drachtig.
Laatst bijgewerkt door haboshof op 10-12-10 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:57

He shetties jouw ken ik wel een beetje van het andere topic. Leuk ben benieuwd of er een kleine Blazeje geboren gaat worden :D
Blue is idd van de D&D hoeve, is een half zusje van blaze ;)

haboshof, haha jullie hebben er een hoop zo te lezen. :D

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:29

Hee!
Zo, bijgelezen... tijdje niet meer online geweest, kampte met koorts maar nu gaat het al wat beter.
Nog 4 dagen dan een mijlpaal voor mij! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:41

Ravina heeft vandaag een mijlpaal,200 dagen :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:48

Mooie mini's, herinner me Aranka nog wel van op bokt. Blue is wel heel leuk vind ik.

Agarcia, ai koorts, maar goed dat het nu wat beter gaat.

Ik ben pompaf, wat een dag, denk even een rustig avondje inplannen op de bank, naar de mac straks wat te eten halen, die hond kalm krijgen (ding barst van de energie, gister nog verplicht in de bench gezet, gezien meneer even sprintjes ging trekken door het huis, niet zo handig met een pas gehechte wond, vanmorgen ook al stuiterbal buiten, en nou weer, lekker, medpetshirt heeft hij aan reepjes getrokken, dus kan hem nu elke 10 min op zn kop geven omdat hij eraan zit, we zullen es zien hoe snel de kap te voorschijn komt :D). morgen even beheerst een paar uur wandelen, hopelijk is hij dan wat energie kwijt), en boekje erbij.
Paardjes morgenvroeg buitenzetten en eventjes aan de gang met toilleteren. We gaan die bosapen eens netjes maken...

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:10

Argacia, :(:) beterschap. Ik kamp ook al de hele week met een griepje dat niet echt door wil zetten.

zitake, Oei een energieke hond met een gehechte wond := Wat heeft je hond als ik vragen mag?