[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:50

succes met waken vannacht allemaal!

ik ga lekker RUSTIG slapen ... :P

:wave:

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:56

Mutopia: zielig zeg zo'n veulentje met krampjes, goed van je om het zekere voor het onzekere te nemen, hopelijk komt het gauw goed!

Hier geen verandering, helemaal geen uier en Marlet rent en bokt lekker door de wei.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:58

Mutopia vervelend zeg, hopen dat het gauw beter gaat.
LR lekker ding hoor.
Sieziejj ik zou maar eens gaan waken nu ja...

Verder alle wakers succes!!!
Ook ik slaap vannacht gewoon weer in mijn eigen bedje!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:58

Nou vandaag heeft Indira zoals ik al zei een mooie draai aan het uier gegeven.

Om 3 uur uit het land geplukt en foto gemaakt:
Afbeelding

Ondertussen ben ik een paard gaan rijden, Indira stond op stal, linkerkant klam en bezweet en toen keek ik eens onder haar uier:
(Inmiddels 5 uur).
Afbeelding
Volgens mij heeft Dame er stiekem aangelurkt o.i.d...

Wil ik nu gewoon dingen zien? Of is ze echt binnen 2 uur veranderd?

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:02

Zo we hebben sinds vandaag de cam opgehangen en kijken nu Petra TV..
Ze heeft een volle uier en het is van achter ook al vrij slap.
maar nog geen melk of hars dus..
ik heb wel het vermoeden dat het deze week nog komt.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:15

Manueeltje wat een mooi compliment van de inspecteur! Steek die maar in je zak ;) Wel vervelend dat Wet Look kreupel is.

Mutopia wat verschrikkelijk balen zeg! Gaat het al beter? Sterkte!

Littlerose wat een prachtig veulen! :D

Ordeal had vanmiddag een heel klein beetje uier, het is minimaal maar een begin :D Het viel me ook op dat sommige hopen poep wat dunner waren, maar later poepte ze weer normaal. Verder geen veranderingen :)

Succes voor de wakers vannacht!

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:28

Zo, dat was heel wat om bij te lezen vandaag!

Mutopia, wat een schatje zeg. Wel vervelend dat het veulie niet helemaal lekker is en naar de kliniek moest. Hoe gaat het nu met het kleintje? Al nieuws?

Peetje, gefeliciteerd! Ontzettend knap ding!

Verder kwam ik nog een knappe Sylke met hangbuik tegen, en een mooie Edenarite, mag je trots op zijn Littleroosie!

Suzziej, ik denk niet dat je nu nog twijfelt, maar ik zou zeker weten gaan waken! Zou me zelfs niets verbazen als je morgen al nieuws hebt.

Joto, je ziet geen spoken hoor (of ik zie ze ook) duidelijk gegroeid!

En wat een geweldige verhalen over eigenwijze veulens, heerlijk.

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:29

Oh ja, Manueeltje, super om te horen natuurlijk!

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:32

Iedereen gefeliciteerd met de veulens!!! En Mutopia, wat vervelend, hoop dat het allemaal goed komt met het veulen. Iedereen succes met waken!!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:49

gem schreef:
manueeltje84 schreef:
Het lijkt net alsof ze het gewoon nodig had zo,n veulen ;)
Mischien dek ik idd zowieso weer.
Maar zit wel erg te twijfelen welke hengst.
Of opnieuw Sir Oldenburg, of Spielberg, of Andretti

Zo was het hier ook, ze was al lief, maar werd een stuk zelfverzekerder tijdens haar moederschap.
Ik heb vorig jaar een sporttypisch veulen gehad uit deze merrie, van een springgefokte New Forest hengst (sporttype).
Daarna een robuustere NF hengst gekozen, type allrounder, nafok doet het zowel in springen, dressuur en mennen goed. Afwachten hoe het veulentje eruit gaat zien natuurlijk :o .
Waarschijnlijk ga ik dit jaar weer meer voor een sporttype NF, dressuurgefokt . (Tenzij ik over 2 maanden een gezond, supergeweldig "kenniebeter" veulentje krijg, maar voorzien van een piemeltje :+ . Dan ga ik de dekking van vorig jaar eventueel herhalen :P .)

Moet nog helemaal uitzoeken welke combi (spring, allround, of dressuur) de beste nakomelingen geeft, maar juist dat maakt het zo leuk.

Ik vindt het ook moeilijk hoor.
In principe is de combinatie Wet Look x Sir Oldenburg heel goed uitgepakt.
Maar vaak is het zo dat je dan nooit meer zo,n goed veulen fokt als dat deze is.
En ik vindt het ook wel leuk om eens met een andere hengst te dekken waar veel verwachtingen van zijn, zoals Spielberg, hij is razend populair op dit moment, en hij is ook heel erg comercieel.
Maar ik ben er echt nog niet over uit, het was in prtincipe niet mijn bedoeling om Wet Look dit jaar weer te dekken, ik wacht dus ook af wat de DA er van gaat zeggen, en kijken hoe lang het gaat duren, mischien heeft ze een hoefzweer, of zich verstapt, of mischien wel erger.
Ik wil haar eigenlijk dit jaar door rijden in de sport, omdat het gewoon een heel goed sportpaard is :+
Maar goed als ze enkele maanden stil moet staan ivm een blessure dan fok ik er liever toch nog een veulen uit :D

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:52

Oke fijn voor de bevestiging! haha, soms wil je het ook Te graag zien natuurlijk, maar vond dit wel een mooie verandering.

Heb besloten nog niet te gaan waken.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:55

meike_s schreef:
Oh ja, Manueeltje, super om te horen natuurlijk!

Idd :D
Wist voor mezelf al wel een beetje dat het een goed veulen is, maar zoiets denk je nooit hardop omdat dat erg arrogant over kan komen, maar nu de inspecteur het ook zei, mijn dag kan niet meer stuk! :D

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:55

Ik duik men waakkamer in ;-) ... trouwens poes is ook uitgerekend Vrijdag :-)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:58

Amandake schreef:
Ik duik men waakkamer in ;-) ... trouwens poes is ook uitgerekend Vrijdag :-)

Je hebt het er maar druk mee amandake :=
Ben blij dat wet look achter de rug is.
Nog 3 weken dan beginnen de volgende 2..
Al moet ik zeggen, als ik nu alle wakers hier zie posten over merries met harsjes enzo, nou dan voel ik die spanning gewoon echt mee, het is zo,n mooi moment om naar toe te leven :D
Alleen dat wachten duurt altijd zo lang ;(
Laatst bijgewerkt door manueeltje84 op 06-04-09 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:58

Het lastige is dat Punette 24/7 op de wei staat. Ik had eerst nog een 1 of andere bijeenkomst, waar ik heen moest van mijn ouders, vandaar dat Judith even op mijn naam ging. Toen Judith ging kijken, zei ze dat er om de 2 minuten weer een nieuwe druppel hars aan haar uier hing, en ze was heel onrustig en de hele tijd met haar staart aan het zwaaien. Dat was om ong. half 9. Een kwartier geleden zijn mijn moeder, Judith en ik weer even kijken, en er hing even geen druppel aan haar uier, en ze was ook iets minder onrustig.
Helaas kregen we geen toestemming van onze ouders om een tentje op te zetten, maar ze willen gelukkig wel graag helpen. Mijn ouders gaan om 12 uur nog even een kijkje nemen, en de mensen in de boerderij waar het weiland is willen voor ons gaan waken! Zij hebben onze nummers, en bellen zodra er iets gebeurd. Judith heeft een krantenwijk, en staat 5:15 op. Dan gaat zij even spieken, en na het kranten lopen nog een keer. Ik ga voor school nog even checken, en mijn moeder wil het als wij op school zitten wel doen.

Mooi geregeld, toch? Heel jammer dat we geen tentje op mogen zetten, maar gelukkig zijn er wel anderen die voor ons willen waken!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:00

ach zo weten we dat we nog leven :+

en ze ziet het volledig zitten hoor :O

Afbeelding

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:11

ga even bijlezen maar hier even een update van Tara:

Tara houdt ook de spanning erin heb al een paar dagen niets geplaatst maar hier dan wat foto's
o ja nog een vrijwilliger gezocht om een normaal witte merrie maar nu geheel zwart te wassen ze is gek op rollen :P

dag 333
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dag 334
Afbeelding

dag 335
Afbeelding
Afbeelding

wij vinden dat er nu genoeg in zit en dan te bedenken dat voorgaande jaren ze bijna niet vulde maar volschoot toen het veulen kwam :+
dus het mag eruit van ons :D

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:12

Mutopia en Peetje gefeliciteerd met de geboorte van de veulens!

@ Mutopia wa vervelend zeg, wij hadden hij ook problemen met de darmpek maar na een zakje met klisma was het binnen 15 min opgelost.. (ze is om 04:15 in de morgen geboren en s avonds om 22 uur hadden we de darm pek eraf dankzij de klisma. Sterkte! Komt vast heel snel goed.. slaap lekker :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:16

ben benieuwt naar de baby poesjes! gaat het nog lang duren? (weet niet hoelang ze kunnen overdragen)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:28

normaal zijn ze redelijk op tijd ,hoe groter het nest hoe vroeger ze kan bevallen ,met een gemiddelde van 63 dagen dracht

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:30

Oke ik had het toch niet verkeerd ingeschat, een vergelijkfoto erbij van ongeveer gelijk aantal dagen en Poon loopt wel degelijk goed voor op vorig jaar wat uier betreft

2008 dag 319
Afbeelding

2009 dag 321
Afbeelding

inmiddels is hij al weer verder gegroeid

*gaat bijlezen*

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:33

Haha vuurtoren, die is inderdaad zwart :D

Nicole, ze is juist sneller dit jaar, zo zie je maar hoe je je kunt verkijken ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:02

manueeltje84 schreef:
Ik wil haar eigenlijk dit jaar door rijden in de sport, omdat het gewoon een heel goed sportpaard is :+
Maar goed als ze enkele maanden stil moet staan ivm een blessure dan fok ik er liever toch nog een veulen uit :D

Zo is het hier ook een beetje het geval. Ik denk dat Sterre het leuk zou kunnen doen in de dressuur, maar je moet voor haar wel een ervaren ruitertje of amazone'tje hebben die de pony begrijpt, want ze schiet soms volledig in de stress, omdat ze bepaalde dingen nog niet kent, of niet begrijpt.
Komt die jongen of meisje niet, dan laat ik haar idd ook liever meteen weer dekken, en bekijk ik of ik haar in het najaar kan laten beleren in het tuig (dan kan ik er zelf ook nog iets mee doen ;) )

Rebell09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:06

Iedereen gefeliciteerd met de veulens! Wat een leukerds zeg!

MIJLPAAL!! Gimmick vandaag 320 dagen! *\o/*

Ze is de laatste dagen erg onrustig, uier is al aardig vol..
BA (halster) heeft ze al om, nou hopen dat het veulen niet al
te lang op zich laat wachten! :D Kan echt niet wachten tot
het veulen er is! :):)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 23:12

Yew heeft de BA om, nu hopen dat we niet te vaak vals alarm hebben. Mijn vriend heeft Yew op het hart gedrukt niet te gaan liggen :D. Computer staat straks naast bed dus kunnen meteen kijken wanneer we alarm hebben.