ik ga lekker RUSTIG slapen ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
gem schreef:manueeltje84 schreef:Het lijkt net alsof ze het gewoon nodig had zo,n veulen![]()
Mischien dek ik idd zowieso weer.
Maar zit wel erg te twijfelen welke hengst.
Of opnieuw Sir Oldenburg, of Spielberg, of Andretti
Zo was het hier ook, ze was al lief, maar werd een stuk zelfverzekerder tijdens haar moederschap.
Ik heb vorig jaar een sporttypisch veulen gehad uit deze merrie, van een springgefokte New Forest hengst (sporttype).
Daarna een robuustere NF hengst gekozen, type allrounder, nafok doet het zowel in springen, dressuur en mennen goed. Afwachten hoe het veulentje eruit gaat zien natuurlijk.
Waarschijnlijk ga ik dit jaar weer meer voor een sporttype NF, dressuurgefokt . (Tenzij ik over 2 maanden een gezond, supergeweldig "kenniebeter" veulentje krijg, maar voorzien van een piemeltje. Dan ga ik de dekking van vorig jaar eventueel herhalen
.)
Moet nog helemaal uitzoeken welke combi (spring, allround, of dressuur) de beste nakomelingen geeft, maar juist dat maakt het zo leuk.
Amandake schreef:Ik duik men waakkamer in... trouwens poes is ook uitgerekend Vrijdag
manueeltje84 schreef:Ik wil haar eigenlijk dit jaar door rijden in de sport, omdat het gewoon een heel goed sportpaard is![]()
Maar goed als ze enkele maanden stil moet staan ivm een blessure dan fok ik er liever toch nog een veulen uit