[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:05

Welkom back Vrijalover Heerlijk zo'n weekendje naar de sneeuw!
Wel lief van Vreya dat ze het veulen er niet stiekem al uitgepoept heeft

Ods
Forumcoördinator

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:20

Ah gelukkig weer veilig terug en zonder botbreuken! En zo'n braaf paard om op je te wachten Vrijalover!!

Langzaam maar zeker komt het hier ook steeds meer dichterbij, we zijn vandaag heel druk aan de schoonmaak, de hele stal van Snap ontsmet, heerlijk ruikt alles nu naar Dettol en ik heb gelijk de kasten leeggeruimt! Van de week de wormenspuit erin en dan is de grote beurt weer helemaal gedaan!! En dan is er niets maar dan ook niets wat Snap tegen hoeft te houden om een veulentje op de wereld te zetten!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:31

Zo, ik ben eventje thuis weer! NOG STEEDS NIETS HIER...

Straks he, Sammie, als wij allemaal een veulen hebben, krijg jij nog zo'n lekker klein mormel terwijl die van ons dan al zoooo groot zijn! Nu alleen nog even geduld ja! Ik heb geen verzekering, dus kan je niet daarbij helpen!

Wauw Amandake, wat een uier heeft Romy al hangen! Nu nog mooi de speentjes naar buiten en dan mag de beeb komen! En maar even afwachten wbt Cartouche, het kan nog gewoon komen hoor! Uier kan ineens volschieten!

Die laatste dagen duren echt lang he, Keevagirl? Ik kan ook niet meer wachten! Ik heb ook alles, banden zacht, vol uier, achterkant lang, maar nog steeds geen kegels.. Erg he, ik weet precies hoe je je voelt. Fleur heeft ook bijna precies dezelfde uiers! Helemaal vol, maar geen druppel vocht of kegel eraan. Kurkdroog.

Spannend WenK, ook kegels dus! Whoehoee...Nog maar even! Leuk he, over het strand rijden? Ik vind het echt heerlijk!

Jeetje Lee schiet ook al flink op! Nog heel even wachten meisje. Ik weet nog dat ik bij Fleur op een gegeven moment dacht dat ze te vroeg zou gaan, omdat ze ineens best veel uier kreeg. Daarna stopte het groeien weer en werd het weer een normaal groei-tempo. Misschien is dat bij Lee ook zo! Ze ziet er wel goed uit!

Jeetje dennis, Witje is het ook aardig zat al zo te lezen! Spannend!

Gave naam Cheveyo! Goed doordracht! Het is echt een klein hummeltje! Echt een schatje!

Ylana, mijn merrie deed het laatst ook, en de andere drachtige merrie ook. Daarna moesten ze alletwee nodig plassen, misschien is dat ook bij jou? Toen ik haar daarna op stal zette ging ze gelijk plassen. Anders weet ik het ook niet, weet niet waar het vandaan komt!

Fijn dat je weer terug bent Vrijalover! Lekkere vakantie gehad? Ben benieuwd naar de update!

Ik ga even mijn foto's van Fleur vandaag van de camera afhalen!

Lekker Ods, dat je er helemaal klaar voor bent! Geeft een fijn gevoel vind ik!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:54

Afijn, vanacht weer geslapen op stal. Ik slaap er gelukkig goed, dus dat scheelt. Gewoon in een huisje op een nog vrij riant opklap bed. Vanacht af en toe even wakker geworden en gekeken op de camera. Tot 2:05 Ik keek met een schuin oog naar de camera en zag ineens iets zwarts naast Fleur liggen. Fleur lag ook. Ik sprong op en riep, ER LIGT EEN VEULEN NAAST FLEUR. Maar bij nader onderzoek bleek het de schaduw van Fleur haar oren te zijn, dat leken net 2 beentjes. Afijn, een giller dus, midden in de nacht. Het zou toch wat zijn, slaap ik daar, en dan mis ik het nog!

Maargoed; Foto's!

Buik
Afbeelding

Uier, dit was gelijk na het lopen. Ik had haar even laten lopen in de bak, ze heeft overal zoveel vocht in haar benen zitten, en dat gaat met beweging nog vrij goed weg. Ze loopt erna ook een stuk makkelijker.
Afbeelding

De dikke bulten laat maar zeggen boven haar spenen zijn weg, en het is nu 1 geheel. Hij is dikker in het echt. Zal vanavond proberen een betere foto te maken!
Afbeelding

Achterkant, mooi ingevlochten zodat we het goed kunnen zien mocht er iets gebeuren...
Afbeelding

En Fleur wenst jullie nog een prettige avond..
Afbeelding

Ze mag haar tanden wel eens poetsen!
Laatst bijgewerkt door Fleda op 17-04-06 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:57

Hallo allemaal!!

Chev wat een leuke foto's!!!

Oh KeevaGirl, wanneer komt dat veulen nou eens?!

Lisje nog steeds niets. Ook niet zo gek, ze heeft nog wel even. De harsdruppeltjes waren vanmorgen weer weg, ze is ook minder blij met de birthalarm, maar daar moet ze maar aan wennen.

Vreija, wat een brave merrie dat ze op je wachtte!!!

Witje nog niets Dennis... Oh, merries!!!

Verder weet ik het even niet meer...

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:00

jeetje,wat zijn jullie een stelletje kletskippies

ik houd het echt niet bij hoor.

nou ja iedereen met nieuwe veulies...geveuliciteerd dan maar he...heb wel wat veulies voorbij zien komen op de verschillende topics dussuh....

nou hier weer een updat van Nymphea,zij zit vandaag op 305 dagen.oordeel zelf maar,de eigenaar en ik vinden haar aan de zware kant nu.maar ja.....haar uiers lijken wel die van een koe(heb ik nu geen foto van)ze moet toch nog ff wachten tot minimaal 2 mei......

komen ze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en wat vinden jullie,ik heb helaas geen vergelijk materiaal met vorig jaar.maar volgens de eigenaar was ze toen niet zooooooo zwaar.haar buik is eigenlijk ook nooit ontspannen.altijd hard alsof hij op knappen staat.......
ik rijd haar overigens al een poosje niet meer hoor.sinds half maart al niet meer...

groetjes

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:15

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=IJANSR73[\img]

Zo staat Lisje er momenteel bij, niet blij met de birthalarm en zoooooooo eenzaam...

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:35

WenK schreef:
Afbeelding

Zo staat Lisje er momenteel bij, niet blij met de birthalarm en zoooooooo eenzaam...

je had een streepje verkeerd staan

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:35

he he eindelijk gebeurd er iets 12 dagen over tijd het melk drupt eruit banden zijn slap. Merilyn gaat zich nu dik aankleden en met een thermoskan thee naar stal morgen of vannacht het resultaat (hoop ik)

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:38

Nathalie: Nymphea is echt zwaar idd Maar ik moet zeggen dat Iwaya er ook n maand voor de bevalling zo bij stond met een kei harde buik. Dus echt zorgen hoef je je nog niet te maken denk ik.

Fleda: Agossie Fleur heeft t er ook maar zwaar mee Ze ziet er verder wel op en top uit trouwens! En netjes ingevlochten zeg! Dat doe ik je niet na

WenK: Ahhhh eenzame Lisje lekkere bolle toet heeft ze zeg!

Merilyn: SPANNEND!!!! Waak ze vannacht! Hoop dat het vannacht komt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:55

Ik wil Lisje niet nu nog kennis laten maken met de andere paarden op stal. Ben toch bang dat er iets verkeerd zou gaan, ook al weet ik dat Lisje over het algemeen heel goed met alle paarden kan. Zodra veulie geboren is staat ze met veulie samen en als ze gedekt is komt ze naar huis waar haar hackneyvriendje er bij komt en aan het einde van de zomer komen de friesche merrie en haar veulen. Ze staat wel veel te gillen als ze zo alleen staat, maar ook daarvoor geld, ze moet er maar even aan wennen...

Dank je stef!!!

Oeh Merilyn, spannend hoor!!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:10

259 dagen (8,5mnd) en mevrouw groeit momenteel exponentieel lijkt het wel.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Vanmiddag was Beeb weer lekker rechts voor de flank flink aan het trappen. Gisteren ook al, dus dat lijkt de favoriete plek te wezen. Tot ongenoegen van mama, tot vreugde van mij

Nymphea vind ik eigenlijk nog wel meevallen voor 10mnd. Als je Friet ziet Sorry...

Arme lisje...

Keeva heeft mega uiers!

Whaa Fleur...! Wanneer is ze jarig? Krijgt ze een tube standpasta kado

Overigs was het idd de efo die ik zocht, zit nu alleen even in dubio want de een (efo) is duurder dan de ander, maar de ander eist wel meer voorwaarden, maar verzekerd langer (10m-6mnd).

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:36

de eigenaar en ik waren al bang dat het er toch 2 zouden zijn.aangezien ze meteen op de eerste hengstigheid na de vorige bevalling opnieuw gedekt is(ki dan)
nou ja we zien het wel...

@sammie,jouw merrie draagt ook mooi hoor.jij moet nog wel even zie ik......wij hebben het haast gehad..........succes.......

@wenk,hihi lisje heeft het idd niet erg naar der zin zo met dat ding op der rug....maja de baas wil het niet missen dus helaas.......hahaha

@merilyn,heel veel succes vanavond en vanacht,ik hoop voor je dat het gaat gebeuren.

verder ff niks meer.nu kan ik het nog bijbenen daalijk al niet meer....solly!!!

allemaal succes voor degenen die moeten waken.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:43

Die witte van mij staat strond sjago op stal. Ze wou naar binnen(staat pas sinds een paar weekjes alleen 's nachts op stal, heeft de hele winter 24/7 buiten gelopen). Ze heeft zelfs net m'n vriend geschopt terwijl ze normaal haar naam eer aan doet(ze heet Angel, maar noemen haar 95% van de tijd witje). Ze schrok er zelf toch ook wel pittig van.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:52

Nathalie, de baas zelf gaat het niet redden om er bij te zijn, maar aangezien ze in een 3 x 3 stal moet bevallen vind ik het wel een fijn idee als de staleigenaar erbij is.

Oh jeetje Dennis, dat is even schrikken!!!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:22

Hon vandaag (nog 17 dagen te gaan)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:28

Dames...
Ezariose heeft bij haar vulva een roodachtige afscheidings rand zitten.
Net of ze ongesteld is...
Betekend dit iets...?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:35

Misschien de prop ?

Ylana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:36

Sammie schreef:
Misschien de prop ?

Ehm..., de watte?

*Edit*
Heeft boek erbij gepakt, kan níets vinden over de woord prop, of woorden de prop

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:05

Ik denk dat sammie de "slijmprop" bedoeld die volgens mij tot max 24 uur voor de bevalling los komt. Precies weet ik het ook niet...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:18

Keevagirl schreef:
Iwayalover, ik vind het overigens zo van je dat je dit topic nog steeds zo goed bijhoudt, al is "jouw" veulentje al geboren. Ik merk zelf hoe moeilijk het is om op iedereen te reageren.

Ja, ik vind dat ook leuk dat je nog steeds zo fanatiek bent! Hopelijk blijft iedereen zo fanatiek, anders zijn we nog maar met z'n tweetjes over in dit topic als mijn veulen eind juli komt.

Fleda, moest wel lachen om jouw blunder.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:44

Hallo daar ben ik ook weer even heb wel bijgelezen maar helaas niet de tijd om veel te reageren
Iedereen met een veulen GEFELICITEERDAfbeelding
Fleda: Bij jouw vind ik foto 4 erg grappig vooral de schaduw daar is echt een puntbuik te zien.

Hier gaat alles zijn gangetje Bonnie begint te uieren en Maaike is echt tonnetje rond. Ze mogen het nog even ophouden als het kan want vanaf vrijdag heb ik vakantie Afbeelding hoop wel dat ze het dan in die twee weken doen. Orpha moet nog even wachten want die is pas eind mei uitgerekent ook zij begint lekker dik te worden.
Als het gaat probeer ik morgen weer foto's van hun te maken en te plaatsen.

Voor de wakers succes.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:03

hier word het ook spannend! nog maar 3 daagjes tot de uitgerekende datum! maarja wie weet draagt ze wel weken over *klopt even af* hopen van niet he zal morge weer even foto's maken..

en die fleur.. ze houd het nog aardig vol zeg!

enne een waarschijnlijke prop bij Ylana! (nouja bij je paardje dan )

wat heeft honey een bescheiden buikje zeg!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:04

Ylana

mijn merrie heeft dat al 3 weken ondertussen, maar nog steeds geen veulen en ik weet niet wanneer ze gedekt is..

de dierenarts zegt dat dat komt omdat het veulen ver achterin ligt

of bloedvaatjes die een beetje bloeden door de druk.... dus ja afwachten maar, maar helaas geen zekerheid dat het dan snel komt.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 21:07

Wil er misschien iemand met mijn paard gaan praten?
Dat het nu echt wel eens tijd wordt dat ze gaat veulenen?