Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:54

Is maar goed dat die merries van mij dat niet hebben, met oud en nieuw mogen ze weer een keer naar binnen Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:56

Haha, inderdaad!! Maar ik moet zeggen dat Simply zich sinds de afgelopen week ook erg afzijdig houdt van de anderen. Ze staan niet meer met het hele groepje bij elkaar, maar Sim staat nu altijd een heel end verderop, weg bij de anderen.

@Mac, toch schiet het al aardig op! ruim 6 maanden alweer! ze heeft vast gewoon last van het veulen en moet daar misschien nog even aan wennen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:56

Mijn sikkeneurtje wil daar zijn waar de rest is; maakt niet uit of dat binnen of buiten is. Vervolgens zondert ze zich af om dan de godganse dag in de verte te gaan staan staren. Mijn jongste theemuts is gewoon een blije huppel. Vindt alles best.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:59

jeddah schreef:
@Mac, toch schiet het al aardig op! ruim 6 maanden alweer! ze heeft vast gewoon last van het veulen en moet daar misschien nog even aan wennen?

Haar buik groeit momenteel ook echt enorm! Verwondert me op zich niet dat ze daar last van heeft. Ik vind het alleen zo sneu dat ze met zichzelf overhoop ligt Ach gut . Zuchchchtttt ... om Lee'tje MOET ik me op 1 of andere manier altijd zorgen maken Scheve mond

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:01

Ach welnee, ze ligt niet met zichzelf overhoop, maar met het veulen!! Die is lastig!!! Die is veels te druk bezig mooie vlekken aan te maken!! Wedden?!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:03

Mac schreef:
Haha, jij snapt het niet! Als de koningin naar binnen gaat, moeten de onderdanen uiteraard mee Clown !

Konigin Famosa is al 6 maanden onderweg. In Belgie was madam de kudde leidster van ongeveer 12 theemutsen. Daar had ze het voor het zeggen, maar helaas ben ik niet van in / uit het land zetten / halen type , dus past ze zich maar aan. Haha! Ze staat bij 2 Welsh Atjes, ze staan met z'n 3en te vreten en dan ineens is ze het zat. Haar conditie wordt wel beter door de prut heen lopen/rennen. Elke nadeel heeft z'n voordeel. Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:03

verregaand antropomofisme, I know Bloos!
Het worden wel overdwarse vlekjes op deze manier, Jeddah Knipoog !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:05

PhiaBink schreef:
In Belgie was madam de kudde leidster van ongeveer 12 theemutsen.

Een übertheemuts die niet goed weet wat ze wil ... over zichzelf in de weg zitten gesproken Knipoog !

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 01:11

Mac schreef:
Een übertheemuts die niet goed weet wat ze wil ... over zichzelf in de weg zitten gesproken Knipoog !

Morgen maar eens kijken voor een paarden theemutsen psych. Clown

Er zit een hele dikke buik in de weg. Dat is haar grootste prob.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-04 07:28

Odess die heeft me vorige week een keer gebeten! Ze legde heel lief (dacht ik) haar koppie op mn been, en toen was het hap! Bloos! Ik had even beter moeten opletten want de dag ervoor was ze ook alleen maar naar me aan het happen. De volgende dag was het weer weg en nu is ze weer helemaal lief! OK dan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:18

Samson weet af en toe ook echt niet wat hij met die zwangere dames aan moet Scheve mond
Het ene moment staat hij heerlijk te kroelen met de merries en het andere moment jagen ze hem weg Ach gut
Vooral Macy kan echt heel narrig naar hem zijn terwijl ze zich op andere momenten gewoon door hem in haar kont laat bijten en wat met hem speelt.
Copper zie ik zelfs iedere dag echt nog met Sammie door de wei racen.
En als Sammie dan stopt met spelen, komt er ineens een dikke buik op pootjes aan die hem (bijna) plat walst. Dan was Copper nog niet klaar met spelen Clown
Met voeren delen ze nog altijd hun wortels en brokjes met elkaar Lachen

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:28

Citaat:
Misschien was ze even chagarijnig van het veulen ofzo? Dan willen mijn merries zich ook wel eens afreageren op degene die het dichtst bij staat.
Lady was gisteren ook aardig down voor mijn gevoel. Ze stond de hele tijd boos te kijken naar d'r buik en owee als je eraan kwam.
Ze zat niet zo lekker in d'r vel denk ik, want 2 stonden er buiten en zij moest binnen blijven want de DA zou ieder moment komen. Wacht je een hele middag komt hij doodleuk 's avonds aankachelen. Nou Lady heeft van 4 tot 6 ffies buiten gestaan, vond het wel zielig voor d'r.

Citaat:
En als Sammie dan stopt met spelen, komt er ineens een dikke buik op pootjes aan die hem (bijna) plat walst. Dan was Copper nog niet klaar met spelen
Zo....ik ben gelijk klaar wakker, nadat ik van mijn stoel ben gevallen van het lachen Haha! Haha! Haha! . Ik zie het al helemaal gebeuren, bonk!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 09:50

Hinke begint iets wat narrig te worden. Dat wil zeggen waldfee die alleen nog maar leeft voor haar grote vriendin Hinke heeft niet altijd door dat het niet zo wederzijds is.

Waldfee ziet er nogal geschaafd uit op dit moment Scheve mond Haha!

Wel is Hinke dik aan het kroelen met Awa pfff nog 3 maandjes wachten hoe kom ik die tijd door!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:09

Van Famosa is bekend, dat als ze drachtig is heel lief is en als ze niet drachtig is, dan is het een regelrecht sekreet. Dus maar drachtig laten.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:17

Muzefee was tot voor kort leider van de kudde, maar sinds een tijdje draaft ze weg als haar weidegenootje de confrontatie opzoekt.
Waarschijnlijk toch intuïtief haar veulentje beschermen ofzo.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:18

Haha, wat een verhalen weer! Blij om te horen dat mijn kroelpaard niet de enige is die soms verandert in een feeks. Mijn jonkie is iig naar mij toe nog altijd de vriendelijkheid zelve ...

Vanmorgen trouwens weer wat nieuws: HONGER! Normaal gesproken is het een slechte eter, maar vanochtend stond ze te stuiteren bij haar deur teon ik met de voeremmers aankwam. Emmer in no-time leeg en zelfs haar nachtportie hooi was op. Voor haar doen heel erg: Verward !

Overigens schoot me vanochtend te binnen dat ze bij haar vorige dracht rond eind November ook zo onmogelijk was. Ze vond niks leuk; met rijden was alles NEE NEE NEE. Om gék van te worden. Kennelijk heeft ze even moeite met deze fase van de dracht Verward ?!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:30

Kitty schreef:
Muzefee was tot voor kort leider van de kudde, maar sinds een tijdje draaft ze weg als haar weidegenootje de confrontatie opzoekt.
Waarschijnlijk toch intuïtief haar veulentje beschermen ofzo.

Dat merk ik ook aan mijn merries, maar eigenlijk pas de laatste maand van de dracht ofzo...
Wel zie ik dat heel duidelijk als ze een jong veulen aan de voet hebben. Dan loopt zelfs Macy weg als er wat drukte is in de kudde terwijl zij juist altijd de boel weer kalmeert als ze lopen te donderen.
Maar hoogdrachtig of niet, ze zal altijd haar leiderspositie duidelijk blijven maken.
Moet zeggen dat daar ook weinig aan getwijfeld wordt door de anderen alleen de hengst kan nog wel eens wat lopen te puberen...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:40

Scot doet heel onvriendelijk naar haar drachtige dochter Uck, terwijl ze lief blijft tegen Vanille.
Raar die grote slungel blijft ze dus als een kind zien.
Als er iets vreemds gebeurt dan gaat ze onmiddelijk lopen redderen, duwt ze ergens anders naartoe en gaat voor ze staan. Koddig gezicht die mega dikke mama Ach gut .
Dit weekend krijg ik bezoek dus ik zal ze eens vast laten houden voor buikenfoto's (als het tenminste niet weer regent)

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 10:48

Haha, wat een verhalen met al die drachtige merries! Ik moet bij Rilexta vooral nóg voorzichtiger doen met het opdoen van de deken, want ze wordt helemaal boos van dat ding! Altijd al wel een beetje (lieve merrie Lovers ), maar de laatste weken wordt het alleen maar erger. Vooral de kruissingels moeten uiterst voorzichtig worden vastgemaakt Clown . Oke, baas!
Het bevalt haar uitstekend op dit vakantieadres (lekker de hele dag in de groene wei), maar over een tijdje haal ik haar toch weer even naar huis zodat ik nog wat kan rijden. Zo´n 6 weken voor het afveulenen zet ik haar dan weer op dit adres neer, daar is een ruime merrieveulenbox en een camerasysteem. Ideaal!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:33

MissHIS schreef:
Haha, wat een verhalen met al die drachtige merries! Ik moet bij Rilexta vooral nóg voorzichtiger doen met het opdoen van de deken, want ze wordt helemaal boos van dat ding! !

daar moet ikdus nu ook heeel erg mee oppassen! Ze word echt heel gemeen dan vooral als ik hem bij haar borst vast moet maken!
Maarja tis haar vergeven!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 12:55

Ik krijg idd ook eerst een mopperlipje bij het zien van de deken, een driftig schudden met het hoofd bij het opdoen en klapperende tanden bij het dichtdoen Haha! . Ze vindt dekens opdoen sowieso niet zo geweldig, maar nu helemaal niet!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:01

Probleem heb ik niet, ze hebben geen dekens op Haha!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 13:37

Leuk om te lezen hoe verschillend al die merries reageren op de dracht.

Wat dat betreft heb ik dan wel een model merrie: ik mag nog steeds overal aankomen, deken op doen is ook geen enkel probleem, en verder is haar gedrag eigenlijk ook niet veranderd: ze doet nog steeds even onvriendelijk naar de pony Haha!
Het enige wat ik er eigenlijk van merk is een gestaag groeiende buik.

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:01

oh, ik moest het even hier melden.
maar dinsdag komt de DA om mijn pony op te voelen of ze wel of niet drachtig is.
ik hoop het niet aangezien ze pas 1,5 jaar is Scheve mond
dus duimen jullie met me mee?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 14:11

Famosa heeft in haar 12 jarig leventje nog nooit een deken of zadel opgehad. Een bit kent ze al helemaal niet. Puur natuur is ze. Ze kan heel goed aan een touwtje meelopen . Ik heb haar een paar keer gelongeert met een kaptoom om. Heel misschien ga ik haar na het afspenen zadelmak maken. Tenminste als er zadels bestaan die op haar rug passen. Ze is nogal eh Bloos buikig en rond en breed Haha! . Is er geen zadel, dan gaat het niet door.