Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jammer van Jade

Hihi is ze al lekker breed? 

Leuk een stal wedstrijd. Ze zijn knap 
Das stap 1 haha
Maar fijn dat satinka wel drachtig is.
blijft lastig
knappe kerel
)
merk je nu dat hij vaker dekt of op het hoogtepunt van de merrie?

veulen beschermen voor de andere paarden? Nee kont ernaar draaien en pissen 
meganvr schreef:meganvr begin is er, hengstig!
Ik heb juist bewust gekozen om nu al te beginnen. Meestal rond eind april gaat hier alles op stal weer 24/7 naar buiten (mits het weer het toelaat natuurlijk). Liever een maart veulen zodat ze nog even met de nacht op stal kunnen in het begin.
En stalhouder laat liever niet 1 paard alleen achter in de nacht op stal, wat ook begrijpelijk is.
Hoewel, Bo dr vorige veulen was van 24 april (ja is vandaag 6 geworden) maar die nacht vroor hetblijft lastig
De dames gaan wel bij mn andere plek bevallen maar ik wil ze niet te lang onnodig van de kudde scheiden. Al komt het me ook wat beter uit als ik nog een ronde wacht aangezien ik 2 zieke leblammeren heb rondlopen die 6 keer per dag de fles krijgen…
.
We hadden laatst helaas een doodgeboren veulen en toen de merrie bezig was met bevallen en het al slecht leek hebben we onze DA gebeld en hij stond hier echt binnen 2/3 minuten. Dat is wel echt enorm fijn. Dienst of geen dienst, hij staat er altijd bij ons. Helaas was voor dit veulen niks meer te doen, maar dat lag niet aan de aanrijtijd in ieder geval.
morgen nog één keer insimineren. Dan is zij ook klaar
Klinkt inderdaad wel logisch wordt dekken 

Baal er van, maar ja. Stokmaat verschil. Ik wil het 2 hengstigheden proberen. Dan ga ik gewoon voor KI met een fries als dit niet lukt.