Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Ik vertrouw niet op het alarm. Ik vind het hoogstens een extra stukje bewaking, maar heb al veel te vaak mee gemaakt dat het alarm niet of veel te laat af ging. Met Rossi is hij ook nooit afgegaan. De nachten er voor wel 10000 keer
fokfanaat schreef:Maar wekker zetten vind ik nog veel onbetrouwbaarder dan alarm. Juist vlak voor de bevalling zijn ze even heel rustig is mijn ervaring
Cioccolato schreef:Ik vind het een handig hulpmiddel, maar ik zou het nooit alleen gebruiken of in combi met enkel camera. Ik kijk liever een keer extra, dmv wekker zetten. En dan kijk ik enkel op de camera hoor. Meestal slaapt mn merrie snachts, of knabbelt. Doet ze iets anders? Dan kijk ik het even langer aan.
Maar zodra ik iets in gedrag merk, of het uier lekt melk. Blijf ik de nachten wakker.. Dus ja. Het alarm kan dan in principe ook wel af.. In theorie.
Zondag was de merrie onrustiger dan anders na het voeren toen ik weer in huis was. Dat was ook het punt dat ik snachts wakker zou blijven. Nja, t was er voor de nacht..
1 keer kwam het veulen dus te vroeg, ging het alarm af en was het ook w t f momentje. Toen hadden we ook nog geen wekkers snachts, want het uier was wel gevuld maar niet dat je zegt we gaan het in de gaten houden.. Was ook puur geluk dat ik het alarm op tijd om had gedaan. Was meer van: hij is klaar, even kijken hoe de merrie slaapt snachts. Nou.. Voila.
Zo heeft ieder z'n eigen manier en kijk erop. Ik heb liever 3 keer extra, dan 1 keer te weinig om het zo even te zeggen.
En je weet het uiteindelijk nooit. Ze verrassen je altijd.