Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Imagerun succes vanmiddag, ik hoop dat je precies mooi op tijd bent en dat ze vanavond geinsemineerd kan worden!
Piarens welkom en spannend! Welkom op het wachtbankje haha. Wat voor combinatie heb je?
baudyH gelukkig dat ze nu hengstig wordt, hopen inderdaad dat alle hormonen de boel niet in de war gemaakt hebben.
florie71 welkom, ik kan me voorstellen dat het spannend is. Wat is jouw combi?
Riv_Q en zet het door naar hengstigheid?
Renske_W klinkt vervelend, maar dichtbij huis en in eigen beheer is toch wel heel fijn denk ik.
Meya mooie keuze, ik ben erg benieuwd wat daar uit komt.
knolselder welkom, wat een humpies![]()
Nou Vulina, dat moest maar eens klaar zijn dacht ik. Ik vond het al vervelend toen mijn merrie voor de tweede keer geïnsemineerd moest worden om de hengstenhouder te bellen. Mijn DA zei vorige week wel dat er veel zijn op het moment die moeilijk van het ei af komen.
alicelover yesss gefeliciteerd!!
Balko welkom, oeh leuke combi! Ik heb ook een Florencio, maar dat is een ruin, dus niks voor de fok haha.
DL 10 dagen hengstig? Ook al zo lang joh![]()
Evelien_ wachten duurt lang!
Ik heb niet echt iets met kleurtjes eerlijk gezegd, maar ik vind die Rh.... met z'n moeilijke naam wel een ruig dier!
Zucht.. Nog 2 dagen geduld hier voor ik meer weet over de eerste merrie. Ze zou vandaag op 17 dagen zitten en ik had vandaag ook kunnen gaan scannen, maar stel dat ze nog niks vinden omdat ik te vroeg ben, dan mag ik ook nog 2 dagen in de zenuwen zitten (ik kan morgenochtend niet heen vanwege een slaapdienst vanavond), dus dan maar vrijwillig nog even nagels bijten. Ik kan er niks over zeggen, Veronia is haar altijd kalme zelf, dus geen duidelijke gedragsveranderingen of zo iets tot nu toe. Ze zit wel prachtig shiny in haar zomervacht inmiddels![]()
[ [url=m/HkOAgF.jpg]Afbeelding[/url] ]
floripori17 schreef:Fijn riv Q, kun jij ook weer verder
Dustin spannend, gaat de goede kant op dus!
Imagine begrijpelijk, zou ik ook om stessen. Maar zal vast meevallen!
Kyrke, succes dan morgen!
Even een vraagje: vrouw bij mij op stal zegt dat mijn geinsemineerde merrie uit de buurt moet blijven bij hengsten, ruinen en veulens omdat dat ervoor kan zorgen dat ze het vruchtje verwerpen? Dat zegt ze dan. Nu had ik daarover een onderzoek gelezen dat dat wel enigzinds bevestigde. Maar nu lees ik dat veel mensen met geinsemineerde merries toch kijken of ze afslaan bij ruinen of hengsten. Kan dat kwaad of geloven jullie daar niet in? Ben wel benieuwd!
floripori17 schreef:floripori17 schreef:Fijn riv Q, kun jij ook weer verder
Dustin spannend, gaat de goede kant op dus!
Imagine begrijpelijk, zou ik ook om stessen. Maar zal vast meevallen!
Kyrke, succes dan morgen!
Even een vraagje: vrouw bij mij op stal zegt dat mijn geinsemineerde merrie uit de buurt moet blijven bij hengsten, ruinen en veulens omdat dat ervoor kan zorgen dat ze het vruchtje verwerpen? Dat zegt ze dan. Nu had ik daarover een onderzoek gelezen dat dat wel enigzinds bevestigde. Maar nu lees ik dat veel mensen met geinsemineerde merries toch kijken of ze afslaan bij ruinen of hengsten. Kan dat kwaad of geloven jullie daar niet in? Ben wel benieuwd!
Heeft iemand toevallig nog een ervaring of mening wat betreft dit topic. Want ik houd mijn merrie nu goed weg bij ruinen. Maar ben toch wel benieuwd wat anderen in dit topic doen
Fotsy schreef:Ik denk niet dat dit een rol speelt in een stabiele kudde. Ik denk echter dat het misschien wel extra stress kan geven en daardoor verwerpen in de hand werken als je een nieuw lid toevoegt. Maar das dan eerder door de stress zelf die dat met zich meebrengt en in een vroeg stadia.
Brigitte_D schreef:Zal ze net zo lastig zijn als d'r moeder Charlotte grr..
Niet drachtig en ook niet hengstig, ze willen een bloedje afnemen of ze wel genoeg hormonen heeftSpoiler:
stiekem denkt ze dat ze een wilde hengst is