Whaha, dan moet he Léja Vu worden (moet met L beginnen)
Evelien__
Geplaatst: 08-05-19 11:09
Murosch schreef:
Whaha, dan moet he Léja Vu worden (moet met L beginnen)
Le (♂) of La (♀) Déjà Vu
mirjamalvaro
Geplaatst: 08-05-19 11:11
Dan moet je er maar Le Déjà Vu van maken
Edit; zelfde idee als Evelien
ZonnetjeX
Geplaatst: 08-05-19 11:31
Wat bijzonder Murosch! Ik vind le/la Déjà Vu nog serieus een leuke naam ook haha.
Mocht die van mij vandaag voor het laatst geïnsemineerd worden én drachtig zijn, dan zou ze (rekenend met 11 maanden ipv 340 dagen, weet niet wat jullie doen?) uitgerekend zijn op mijn verjaardag (8april), ook wel bijzonder
Mijn merrie staat nu sinds zondag bij de hengstenhouder en vind het maar niks haha , gelukkig mag ze eind van de week waarschijnlijk weer naar huis. En dan hopelijk geluk dat ze meteen drachtig is, maar reken er maar niet op...
Na hoe veel cycli was het bij jullie raak (degene die al drachtig zijn dan)?
Hier helaas niet goed nieuws.. Afgelopen maandag zat mn merrie op 16 dagen dus scannen maar helaas zat er niks in.. Nu op naar de volgende cyclus. Aankomende vrijdag weer even scannen of ze alweer een eitje aan het maken is..
Meer mensen ervaring met een oudere merrie drachtig krijgen?(14 jaar) Ze is een maiden en had een klein beetje vocht rond de eisprong en erna.. We hebben het eitje afgespoten en 1 dag erna diep in de hoorn geinsemineerd toen was het eitje mooi zacht .. Dag daarna ei weg en gespoeld.. Kan je nog meer doen of is dit wel aardig specifiek al?
Loveyou, balen zeg. Mijn merrie is ook 14 maar dit is haar eerste keer dus geen ervaring. Wat is een mairen merrie? Ik zie het hier vaker voorbij komen maar heb geen idee wat het is.
Net de dierenarts gebeld en morgen om 19.00 uur de scan om te zien of ze dragend is. Hopelijk ook zulk goed nieuws als Miriamalvaro!
Ach je bent nog vroeg genoeg in het seizoen, komt vast goed. Hier ook een maiden merrie op 9 jaar, die is afgelopen zondag geïnsemineerd. Maar verder geen slechte ervaringen met oudere maiden merries , merrie van stalhouder 2 jaar geleden pakte na 2 keer, was 14 en voor het eerst een veulen.
Balen Loveyou Mijn merrie was ook 16 toen ze haar eerste veulen kreeg. Soms maken ze vocht aan, soms niet, vaak pakt het gelijk maar vaak ook niet. Het is niet altijd te zeggen waar het aan ligt.
Nou ik zal de naam onthouden hoor Al heb ik nog nooit een Groninger met zo'n poepie-chique naam gezien haha.
ZonnetjeX ik reken wel op 340 dagen. Maar de vorige keer deed ze er iets langer over (uit mijn hoofd 347 dagen) dus dat zal nu vast weer zo worden (als ik haar drachtig krijg tenminste).
jobamara, ja gezellig, dat moet natuurlijk ook dan . Alleen nu bereid mag ik hopen dat mevrouw meteen snapt dat een veulen melk moet drinken uit haar uier (en ik regel absoluut uit voorzorg een stevige pijnstiller die ik haar zelf mag toedienen).
succes yfkelover, hopelijk wordt ze snel hengstig na het hengstig spuiten.
loveyou hebben ze je merrie ook een injectie tegen het vocht gegeven? De mijne is ook wat ouder (16) al is het niet haar eerste veulen. Daar zagen ze ook een heel klein beetje vocht voor de eisprong. Haar hebben ze een spuitje met iets gegeven daar tegen. 4 dagen later is ze weer gescand (na eisprong) en toen was ze mooi schoon en droog. Omdat ze vorig jaar vuil was na natuurlijk dekken en dat een tijdje verloor steeds na hengstigheid hang ik nu dagelijks onder haar staart te loeren of ik zie dat ze iets verliest. Tot nu toe helemaal niks, dus zal goed zijn nu.
ThornForest spannend joh! Duimen dat ze drachtig is. Alvast veel succes met wachten tot morgenavond
Helaas Cassio ook niet drachtig en ook nog niet hengstig. Dus zaterdag weer scannen.
AM_Horses
Geplaatst: 08-05-19 20:46
Balen Baudyh
Loveyou. Ik zou me nog niet te veel zorgen maken. Soms lukt het gewoon niet in één keer maar pas bij de 2e of 3e keer. Ze is zeker nog niet oud en nog vroeg in het seizoen.
Yfkelover. Duimen dat ze mooi hengstig word!
Eitje bij Wild Thing is er af Ik moet eerlijk zeggen, heb er nu een goed gevoel over. Ze is mooi gedekt, super hengstig. Duimen maar. ..