Jeetje wat spannend allemaal. DA net geweest. Mijn merrie heeft een mooi ei van 3 cm. Woensdagochtend nog een keer scannen en dan donderdag of vrijdag insemineren. Zag er allemaal netjes uit van binnen gaf hij aan....ben zo benieuwd deze week. Allemaal nieuw voor ons
Nou hier hetzelfde stal HD, erg droog en weinig groei. Maar we zullen vast ons portie nog wel krijgen.
Crines en Tinnie gefeliciteerd!!
Zamora en Twinklebel balen! Dan maar op voor een mooi april veulentje!
Rekenen jullie voor mini's trouwens 320 of 340 dagen tot de uitgerekende datum?
Twinklebel
Geplaatst: 01-05-17 20:00
Gefeliciteerd Crines en Tinnie!
Hier was wat twijfel, omdat Vien ook een cyste blijkt te hebben (dat wist ik dus niet, blijkbaar gemist in het gesprek toen ze werd gescand voor inseminatie). Maar wat ze zag lijkt dus die cyste te zijn...wel weer groeiende eitjes op de eierstokken, dus ik moet haar donderdagochtend weer inleveren op de kliniek.
Gefeliciteerd voor degenen met een drachtige merrie! Super fijn
Ik heb vandaag 4 gescand, een draagmoeder om de cyclus bij te volgen (moeders moet nog veulenen ), 1 is netjes drachtig op dag 36, 1 beginnend hengstig en 1 helaas hengstig waarvan de veearts vorige week nog dacht dat ze drachtig was. Morgen wordt zij geïnsemineerd, nieuwe ronde dan maar!
Murosch mijn ene merrie draagt gerust 358. Vorig jaar verrast met 347 dagen Ik ga zelf gewoon uit van 340 dagen.
stal_HD
Geplaatst: 01-05-17 21:06
Ik tel ook altijd 340 dagen. Maar houdt ze wel al in de gaten vanaf 300 dagen. En dan bedoel ik niet waken. Maar wel de ontwikkeling. Als ik vind dat het spannend gaat worden komt ze onder camera en alarm.
Soort van ervaring. Mijn merrie was als 17 jarige al ontvruchtbaar. Te lang vies van binnen, volgens mij ook cystes en ontstekingen. Ze was wel drachtig met 18 dagen scan, embryo spoelen zou kunnen. Maar zelf drachtig worden is maar 1% kans..
Ik tel 340. 320 veilig. Abby is eenmaal eerder bevallen op precies 330 dagen. (Paard overigens)
Spannend weer vulina!
Gezellig Nicole!
Jaaaaa gefeliciteerd tinnie!!
mijnlieverd
Geplaatst: 01-05-17 22:26
Twinklebel, Biscuit heeft ook cystes(5 maar liefs) in dr baarmoeder en was vorig jaar in 1x drachtig, nu eerste poging niet gelukt, maar dat heeft wss niks met de cystes te maken. Ze heeft ook al meerdere veulens gehad, al weet ik niet hoe lang ze die cystes al heeft, heb haar zelf pas 3 jaar, en in die tussentijd heeft ze bij mij 2 veulens gekregen, maar van een was ze al drachtig toen ik dr kreeg, en t 2e veulen is waar ik net over had, toen was ze dus in 1x drachtig.
Balen dat jullie merries niet drachtig zijn Crines en Twinklebel. Om je vraag te beantwoorden Twinklebel. Mijn merrie is 3 jaar geleden met cyste gewoon drachtig geworden. Vruchtje nestelde wel tegem de cyste aan dus hebben met 25 dagen gescant om te kijken of het goed was gegroeit. Daarna zou er weinig/minder kans op verwerpen zijn. Vorig jaar has ze een hoop cystes meer. Ze is toen niet drachtig gebleven. Heb dit jaar de cystes laten verwijderen.
He Vulina, balen dat ze toch niet drachtig is.
Fotsy
Geplaatst: 01-05-17 22:49
Jammer voor d'r niet drachtige maar nog niks verloren
Welkom nieuwelingen en oude bekenden
Gefeli crines en tinne
Succes aan de scanners
Hier is het redelijk weer maar koud en veel wind
Milan_lover
Geplaatst: 02-05-17 00:11
Vulina Gefeliciteerd met de drachtige Zeoliet merrie! De merrie's maken er wel een potje van, 8 dagen om over de eisprong te doen Moest vast werken aan een superdeluxe eitje voor een superdeluxe veulentje volgend jaar En nog eentje drachtig begrijp ik dus? Gefeliciteerd! Wat jammer dat 1 van de drachtige toch hengstig blijkt te zijn.
Crines Geen ervaring met dichtzetten, nooit hoeven doen. Maar de veearts zal er wel een reden voor gehad hebben denk ik, om het te opperen? Zou het inderdaad gewoon eens navragen, dan weet je het zeker en kun je zelf een afweging maken. En Gefeliciteerd!! Nu duimen dat het netjes blijft zitten!
Kabayo Fijn dat jullie eindelijk kunnen gaan insemineren, ik hoop echt op meer geluk voor jou dit jaar. Dikke knuffel En ei is weg zie ik, helemaal super! Nu lekker gaan aftellen, ik hoop dat dat je wat afleiding geeft. Gedrag van je merrie klinkt inderdaad positief, hoop dat de scan straks je gevoel gelijk geeft.
Sjintoo Ik zou daar denk ik helemaal gek van worden denk ik, als mijn merrie ergens anders staat en ik niet weet wat er gebeurt, en iedere keer maar braaf op een update moet wachten. Heb ze toch liever bij huis zodat ik alles zelf in de gaten kan houden en alles zelf in de hand heb, maar snap dat het handig is dat ze een goed oogje op haar houden En zie dat ze klaar is om geinsemineerd te worden, super! En het eitje eraf, succes met aftellen
Murosch Jij al aan het aftellen, spannend! Gelukkig hoef je niet zo lang meer, duimen dat het gewoon in een keer raak is. Wil je geen later veulen aangezien je aangeeft met 2 cyclussen verder wellicht op wil geven? Fijn dat je ook eindelijk geopereerd kan gaan worden, ik ken het gevoel, ik zit ook te wachten op een datum, maar het gaat nooit snel genoeg.... Fijn dat de hoefsmid geweest is. Meestal kan bij ons het scannen heel snel tussendoor. Volgensmij zit jij wel redelijk bij mij in de buurt, welke dierenarts heb je? Hoop dat het lukt om morgen nog te scannen.
Fotsy Myrthe doet haar best op haar eitjes inderdaad Begreep van de dierenarts vandaag wel dat ze traag groeien nav haar kaart van vorig jaar. Ongeveer 0.1 per dag. Handig dat ze alles bij houdt!
Daisyjazz Gewoon nog even afwachten dus. Mijn dierenarts gaf ook al aan dat je toch echt de meeste kans maakt als de merrie ook echt daadwerkelijk goed hengstig is, maar wie weet komt dat met een paar dagen nog, je weet het nooit. Gewoon goed in de gaten houden. Kun je niet schouwen?
nathe Mooie combi! Leuk dat ze al geinsemineerd is. En tuurlijk is het spannend, maar ook ontzettend leuk!! Pas op, het werkt verslavend En de meeste dierenartsen zijn niet beroerd om je samen met je paard door de dracht te helpen en op weg te helpen. En natuurlijk is dit topic ook nog een super leuk en leerzaam waar je veel van je vragen kunt stellen. Succes! Oh, en ik zie dat het eitje weg is, super! Kun jij ook gaan aftellen, wanneer mag je gaan scannen op dracht?
Twinklebel Spannend al mogen scannen op dracht, ik duim! Oh, zie nu dat ze niet drachtig is, wat ontzettend jammer. Hopelijk de volgende ronde beter.
AM_horses Jij ook al aan het aftellen. Ik ben benieuwd.
P_tries Jammer dat je merrie niet hengstig wil worden, maar wel begrijpelijk. Ik hoor het op het moment veel vaker, waarschijnlijk door het weer, en onze merrie was ook al anderhalve week te laat. Ze hebben wat zon nodig en een paar dagen mooi weer, dan komt het vast goed En inderdaad, tussendoor eens scannen waar ze ongeveer in de dracht zit kan helemaal geen kwaad en neemt meestal wat onzekerheid weg.
Suffie Jij hebt een brave merrie Gewoon hengstig en op tijd het ei weg Dus ook al aan het aftellen, wanneer mag jij weer scannen? Ben nu al ontzettend benieuwd wat Lara er nu weer van gaat brouwen.
stal_HD Verschil moet er wezen he Jij zult alleen meer kans hebben op goed weer als jou veulentjes geboren gaan worden
Kimsel94 Ook al aan het aftellen Spannend he, hopelijk zit er gewoon een mooi vruchtje. Succes woensdagochtend.
Luna2006 Moeilijk moment voor je denk ik, om je Marley voor een maandje weg te brengen. Maar hopelijk krijg je er uiteindelijk weer een mooi klein wondertje voor terug. Succes. Wel fijn dat ze al vriendinnetjes heeft. En gefeliciteerd met de prijzen! Ook al kunnen dekken zie ik, mooi.
Elke86 Hoe blij kun je zijn met een enorme hengstigheid he Mooie eitjes zijn altijd gewild En fijn dat ze ook al gedekt is! Succes met aftellen.
Quir Jammer dat de embryospoeling niet gelukt is! Zaten er helemaal geen vruchtjes, of hoe moet ik dat voor me zien? Heb daar nog helemaal geen ervaring mee.
Jazzejam Welkom! Mooie combi. Hopelijk kun jij ook snel gaan beginnen met insemineren. Fijn dat er 2 eitjes zichtbaar waren in ieder geval.
Jeannaa Jij gaat ook al scannen, leuk!
Zamora Mooie combinaties. Eerste al drachtig, wat goed. En succes met het scannen. Lees net niet drachtig, jammer! Maar gelukkig ben je nog redelijk vroeg. Wel ontzettend balen van je andere merrie, hopen dat alles snel weer goed komt en dat je snel weer kunt gaan dekken.
Tinniie Ook weer in spanning! En ik kan je feliciteren zie ik!
Myrthee_ Gefeliciteerd met je merrie! Mooie leeftijd en ze ziet er nog goed uit. Ik duim voor een veulentje voor ons allebei volgend jaar
Mijnlieverd Jij succes met scannen morgen en overmorgen. Ik hoop voor je dat Belle drachtig is
Ldenboer72 Welkom, hoe was het scannen vandaag? Dit topic is super leuk en leerzaam, dus vraag maar raak!
Nicole Leuk dat je er dit jaar ook weer bij gaat zijn! Heb je niet een sneak preview van de merries die je dit jaar wil laten dekken en mogelijke hengstenkeuzes?
Zo, even een bijleespostje gemaakt
Wij zijn gisteren om 12 uur 's nachts van ons weekendje weg terug gekomen. Het was super leuk, en een heerlijk weekend gehad ondanks het ziek zijn en de pijn. Hadden van te voren een scootmobiel aangeschaft om nog een beetje rond en buiten te kunnen komen, dus het hele weekend heerlijk op mijn scootje rondgetuft We hebben echt heeeeerlijk weer gehad.
Gelukkig een hele goede oppas gehad voor de paardjes die ze lekker verwend heeft, echter had deze niet echt heel erg veel paardenverstand, dus had al in mijn achterhoofd gehouden dat we de hengstigheid en het eitje gemist zouden hebben.
Vanochtend eerst even flink uitgeslapen van het drukke weekend en daarna naar de paardjes geweest. Myrthe was in eerste instantie wat dromerig en leek niet anders als anders, dus ik had de hoop al opgegeven, maar toen toch maar even aan het halster meegenomen naar de ruin en de hengst (ze staat voor haar eigen rust eventjes apart). In eerste instantie leek ze ze alleen maar van top tot teen af te willen likken Maar toen begon het, benen wijd, staart als een soort van speer recht omhoog en maar piesen en piesen De ruin wist niet eens wat hij met haar aan moest, en de hengst begon te blazen zo lekker vond hij haar ruiken Dus, hup, pony op de trailer en richting DA, timing had niet beter gekund, eitje van 4,3 en ze had haar nog nooit zo mooi hengstig gezien op de scan als vandaag. Meestal wordt ze geinsemineerd tussen de 4,6 en 5,8. Dus vanmiddag direct sperma besteld voor morgen, dus morgen insemineren En dan begint het wachten Ben helemaal blij, had niet verwacht dat het nog zou gaan lukken deze cyclus.....
Milan Lover....Super spannend!! Succes. Mijn merrie had een mooi ei van 3, morgenochtend komt de da nog een keer scannen en hij verwacht donderdag of vrijdag insemineren. Binnenkant zag er super goed uit gaf hij aan. Erg mooi hengstig( weet niet precies wat hij daar mee bedoelt) geen vocht oid en hij dacht zelf dat dit snel zou lukken. Dat vond ik dan weer een gewaagde uitspraak maar goed....we zijn iig erg positief. Allemaal voor de 1e keer en ik zou het zon geweldig vinden. Super mooie hengst gevonden en veulen blijft bij ons.
Timmie06
Geplaatst: 02-05-17 07:41
Tooske
Take 455
Dit wordt de combinatie
Laatst bijgewerkt door Timmie06 op 02-05-17 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Vulina
Geplaatst: 02-05-17 08:02
ML, goed getimed! Heeft ze gewoon zelf ook lekker even vakantie gehouden Ik duim met je mee!
Ldenboer, het klinkt in ieder geval veelbelovend
Onze Zeoliet is niet drachtig, die wordt vandaag weer geinsemineerd. Ze had een ei van 4.5
Ik heb nu de ene spring merrie drachtig van Zapatero
Een andere merrie was vies na de inseminatie, die moet vandaag of morgen gespoeld worden en daar nemen we een swab van. Hopelijk is ze dan snel drachtig
Ennnn wat een timing hier, Fierté is mooi hengstig en heeft een ei van 3 cm , donderdag weer scannen. Bibi nog niet veel, is hengstig aan het worden, dus die ook donderdag scannen. Omdat hun toch donderdag gescant moeten worden, gaan we Belle ook ipv morgen donderdag scannen op dracht, had toch maar een ei dus dat is niet erg. Maar wel nog een dag extra in spanning zitten .
Adviesvraagje aan alle kenners hier.... na het insemineren laat je je merrie nog even staan of beginnen jullie dezelfde dag nog aan een training? Ik rij Tooske gemiddeld 3 tot 4 x per week maar deze week geef ik haar vrij vanwege de inseminatie. Is dat te voorzichtig?