Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:33

Alja schreef:
_San87_ schreef:
Waar is die laatste opmerking dan weer voor nodig? Dat snap ik serieus niet.

omdat er anders gezegd wordt dat ik jaloers ben en dat ben ik niet..

vind het super dat maarten en kbk zo blij zijn met hem en hij zal een heel goed leven bij hun hebben maar ik hoef niet zo n veulen.

Maar dat hoef je toch niet per se zo te brengen :'). Een 'ik ben niet jaloers' volstaat, lijkt me. Nu geef je nog even een trap na door te benadrukken dat je m niet hoeft. Terwijl dat sowieso nooit de kwestie is geweest.

Mars

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:35

Tja er blijft maar gemiept worden over jaloezie dus ook ik begrijp wel dat mensen dan heftiger worden in hun reacties. Kom dan ook niet steeds met die kulargumenten aanzetten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 17:44

Mars schreef:
Tja er blijft maar gemiept worden over jaloezie dus ook ik begrijp wel dat mensen dan heftiger worden in hun reacties. Kom dan ook niet steeds met die kulargumenten aanzetten...

_/-\o_ ik heb het nog niet getypt maar elke keer als ik dat weer las kreeg ik ook zin om er op te reageren... Vond dit nog vrij netjes, niet lief maar wel vrij netjes.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:17

KimD schreef:
Ik heb al eerder gereageerd hier in het topic dat ik kotsmisselijk werd van sommige reacties, dit is niet veranderd. Hoewel sommige mensen het opnemen zijn er sommige mensen die gewoon steken blijven uitdelen...

Als je een probleem hebt met een bepaalde Bokker, laat die bokker dat dan weten en ga hier niet de kwal uithangen.

Voordat de verkiezing maar überhaupt van start ging was er al een hoop gezeur over 'het winnende veulen' bij de hengsten. Beer is razend populair, net als zijn eigenaar. Er zijn veel mensen die genieten van hun topics en een kijkje in hun leven. Ook in die topics gaat het vaak mis. Zo mis dat KBK PB's krijgt met de meest afschuwelijke verwensingen. Ze opent één keer per maand een topic, ongeveer dan, want precies weet ik het natuurlijk ook niet. Er zijn bokkers die elke week een topic openen over hun paarden, of zelfs in verschillende foto fora meerdere topics per week, daar hoor je niemand over.

Beer was al razend populair voordat hij geboren werd, waarom? Omdat KBK een volgtopic had aangemaakt (als zovelen anderen) waren tientallen als niet honderden bokkers volgden, er waren zoveel volgers dat ze volgens mij vijf delen heeft moeten openen voordat Beer überhaupt geboren werd! En zelfs nu loopt zijn volgtopic nog, het is dan toch niet meer dan logisch dat Beer veel stemmen krijgt? KBK is al heel lang bokker en heeft lief en leed gedeeld, ook toen het niet zo goed ging. Nu heeft ze een hele lieve man, een mooi huis en een horde prachtige paarden, en nog steeds deelt ze lief en leed. Als niemand ervan was gediend kreeg ze wel geen reacties.

Door dit topic heeft ze aan de Mods gevraagd of Beer niet kan worden terug getrokken, maar dat deden ze liever niet... Dat is toch sneu?! Het is zo ver gekomen met het gezever dat iemand zich geroepen voelt om haar veulen terug te trekken. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?!

Hebben die mensen die hier steken uitdelen überhaupt wel een idee ervan wat je iemand kunt aanpraten? :n

Ik kan het hier niet anders dan 100% mee eens zijn. Bon, ik heb niet zoveel met trekpaarden en kijk dus niet vaak naar KBK haar topics, maar dat is prima toch. De één heeft er wel wat mee, de ander niet.. En blijkbaar hebben veel mensen er wel wat mee en genieten ze van haar topics. Logisch ook, dat er dan veel stemmen komen op haar veulen, en op die andere twee merries, waar ook veel van gedeeld is door de eigenaren. Het is geen keuring. Het gaat niet om het mooiste qua bouw of ras. Dat kan ook niet, met een algemene verkiezing waar van shet tot KWPN kan worden aangemeld. Het gaat om het dier dat men het meeste aanspreekt, en word er veel over een veulen gedeeld, raken mensen geïnvesteerd in het veulen en het bijbehorende verhaal. Logisch dus, dat de populairdere veulens dus de meeste kans maken om in de prijzen te vallen. Dat is een populariteitswedstrijd, dat klopt, maar dat kan ook niet anders. Hoe moet er anders een veulen gekozen worden? Het mooiste veulen is anders bij elk ras, want elk ras heeft zijn eigen standaarden, dat kun je niet allemaal op één lijn gooien. Dan winnen alle mooie KWPN'ers die populair zijn, maar een shet, fjord of wat dan ook, maakt dan geen kans. Dat is weer een andere manier van oneerlijkheid.

En kom op zeg, het is een veulenverkiezing op een forum. Bedoeld voor de leuk... Dat er zo'n heisa om geschopt word, kom op zeg. TS vraagt een normale vraag, waardoor komt het dat er minder aanmeldingen zijn, daar word door de meesten normaal beantwoord. Omdat mijn veulen geen kans maakt en de winnaars al duidelijk zijn. Jammer, maar een logische redenen en argument. Maar dat betekend niet dat de veulenverkiezing dan oneerlijk is of slecht. Het is al jaren zo dat het veulen met het beste verhaal en meeste volgers, wint. Niks mis mee... Tot daar zou het topic moeten lopen, daar zou het om moeten gaan in dit topic. Maar in plaats daarvan voegen sommige mensen nog wat toe "Ja, mijn veulen maakt toch geen kans want KBK wint toch. Pff, oneerlijk, populariteitswedstrijd, ze brengt veel te veel tijd door op internet, ze maakt constant topics, ze heeft geen leven... Jeetje... Hoe oud zijn jullie? 12?

Nies_ schreef:
Dan leg jij haar dus onder de loep, ook prima :+ Komt op hetzelfde neer; het wordt weer veel te zwaar en persoonlijk opgepakt.

Persoonlijke aanvallen worden logischerwijs persoonlijk opgepakt. KBK ligt vaker onder vuur om belachelijke redenen en het is niet meer dan normaal en menselijk dat het haar emotioneel aanspreekt en dat ze zich er rot om voelt. Gezien hoe venijnig sommige mensen naar haar zijn.

Eerst het hele gedoe met haar uitkering "van ONS belastinggeld, bespottelijk!" Eh, als het op haar rekening staat is het HAAR geld en als ze kiest om dat aan paarden uit te geven, is dat HAAR zaak... Toen dat ze een kruising fokte. Man, er worden zoveel kruisingen gefokt op bokt en over het algemeen kraait er geen haan naar, maar naar haar kruising wel. KBK lag ook nog onder het vuur, want haar paard was te dik. Goed, ik vond Kim ook te dik, en er mocht wel wat aan gebeuren, maar die grote heisa eromheen was niet normaal meer. Ze werd de grond ingeboord omdat haar paard te dik was. Scroll eens door ITP heen en kijk hoeveel Nederlandse paarden veel te dik zijn, maar afgezien van een opmerking hier en daar, word er weinig van gezegd.. Maar er zijn gewoon een aantal mensen die alles meteen niets vinden, als het om KBK draait, en elke gelegenheid aanpakken om haar zwart te praten en persoonlijk aan te vallen. Wie heeft er hier dan geen leven? Dat zit toch meer bij de tegenstanders van KBK.

Zij heeft het goed voor elkaar. Een mooie vent, prachtige paardjes, steeds beter in fotografie en van alles nog wat. Ondanks dat ze lichamelijk problemen heeft, krijg ik altijd de indruk dat ze vol van haar leven geniet... En als een onderdeel van haar leven bokt is, nou en? Heeft hoe KBK haar leven leid, hoe KBK haar topics doet etc, invloed op jouw? Nee! Klik dan gewoon niet meer haar topics aan, als je het niet interessant vind. Je hoeft het niet te zien. Je hoeft het er niet over te hebben. Je hoeft niet elke gelegenheid aan te pakken om gif te spuiten... Je mag best een mening hebben, dat het je allemaal niet bevalt wat KBK doet. Prima, iedereen heeft recht op zijn eigen mening, en je mag het ook best posten... Maar wel zonder persoonlijke aanvallen, en één keer is toch meer dan genoeg. Daarna kun je haar topics gewoon negeren. Klaar. Probleem opgelost. Maar die mensen kiezen er voor om haar topics wel te openen, om wel hun ontevredenheid over haar leven keer op keer te uitten, ondanks dat het geen enkel doel dient dan om iemand aan te vallen. Men kiest er BEWUST voor om iemand de grond in te boren en te kwetsen, keer op keer. Men kiest er BEWUST voor om haar PBs te sturen met belachelijke verwensingen en scheldwoorden... Dat zegt meer over de nare persoonlijkheid van die personen dan over KBK. Ik lees KBK haar topics ook niet, ik vond Kim ook te dik, ik stem niet op Beer in de verkiezing, ik ben niet van kruisingen fokken of van trekpaarden in het algemeen. Dat mag en dat mag ik denken. Maar ik maak het niet mijn missie om haar PB's met verwensingen te sturen, om haar topics aan te klikken en om bij elke drama haar te betrekken en haar een steek onder water te geven. Je kan het ook gewoon aan je langs laten glijden, als het niet je interesse heeft. Bewust de aanval inzetten is niet oké. Kijk eens in de spiegel. Je bent dan gewoon een slecht mens, punt.

daisyjazz schreef:
Ik ben een stille meelezer maar ik vind het oprecht heel erg dat er op de man gespeeld word door een aantal mensen. Ik weet niet wat de reden daarvoor is maar, het heeft er wel toe geleid dat iemand er een onwijs naar gevoel aan over gehouden heeft, er wordt namelijk gewoon zegt dat ze geen leven heeft en te veel tijd doorbrengt op bokt en weet ik het wat voor nare opmerkingen nog meer. Ze zou haar paard het liefst terugtrekken en had gewenst dat ze het dier maar nooit opgegeven had ! IS DAT NOU DE BEDOELING !??!?! -:(-

In één woord: BAHH !!!

Verder vind ik het een reuze interessante discussie :o maar dit deel vind ik erg jammer.

Zeker bah... En dan ook nog reacties als "Belachelijk dat ze Beer nu wil terugtrekken. Zo maak je alleen maar meer drama." Kom op zeg! Ze kan het ook nooit goed doen. Het is niet goed dat ze wint in de veulenverkiezing, iets waar zij niet veel aan kan doen, zij kan niet op haar eigen veulen stemmen, het is de keuze van de meerderheid op bokt. Maar toch, haar schuld dat Beer wint, natuurlijk... En haar schuld dat er nu drama om is, ook al is ze zelf deze drama niet begonnen.. En haar schuld dat ze nu nog meer drama maakt door het veulen te willen terug trekken. Man man man... Dat is niet haar schuld, dat is de schuld van een stapel bokkers, en zij word overal persoonlijk op aangekeken, alsof ze er ook maar iets aan kan doen, dat ze telkens negatief in de belangstelling staat.

Jaloezie, daar geloof ik niet in, maar er is wel een soort van afgunst naar haar toe, en waar die uit geboren is, geen idee, maar het is belachelijk gedrag.

Over de laatste paar posts, mensen mogen wel heftiger worden in hun reacties als zij zich persoonlijk aangevallen voelen worden omdat mensen zeggen dat ze jaloers zijn? Dat is immers logisch. Maar KBK moet al deze heisa natuurlijk niet persoonlijk opvatten. Vervelend hé, dat er iets word gezegd door andere bokkers die volgens jouw niet kloppen. Je bent natuurlijk niet jaloers. Dus als iemand je daarvan beschuldigd, dan moet je je verdedigen.. Maar verdedigen mensen KBK of verdedigt ze zichzelf, dan is de jacht nog meer open en krijgt KBK een emmer stront over zich heen.

En dan nog over 'aandachttrekkerij' wat hier constant als een negatief iets word genoemd. Joh, dat is het hele punt van op een topic zijn, aandacht vragen voor jouw posts! Voor jouw topics en voor jouw foto's. Die wil je met iedereen delen en je wilt dat mensen het zien en erop reageren. Net zoals dat als je op youtube een video post, het de hele verdomde bedoeling is dat je aandacht ontvangt en krijgt. Alles wat men hier post is aandachttrekkerij! Aandacht voor hun mening en hun visie en voor hun fotoshoot of buitenrit of vakantie of kunstwerk!

Denk je dat KBK elke maand topics opent met de insteek van "Nou, laten we een topic openen en hopen dat niemand reageert." Denk je dat ook maar iemand hier iets post met die insteek. Natuurlijk niet. Je wilt gezien en gehoord worden, anders zat je niet op een publiek forum. Aandachttrekkerij is dus zeker niet negatief en er is ook zeker niks mis mee.

Ik snap gewoon niet hoe een forum als dit aan de ene kant heel positief kan zijn en echt heel fijn kan reageren op topics van mensen die psychische problemen hebben, depressief zijn, of het financieel moeilijk hebben, of met hun relatie. Dan krijg je over het algemeen behoorlijk veel support. Maar aan de andere kant word je afgeblaft en in 'stukken gescheurd'. Ik ben daar ook gevoelig voor, en ik kan me echt dagen rot voelen om een verhulde persoonlijke aanval, ook al is het 'dan maar internet' en daarin ben ik niet de enige hier op bokt. Sommige bokkers moeten eens gaan beseffen hoeveel schade ze kunnen aanrichten met hun opmerkingen en eens een pleister op hun mond plakken in plaats van "Ik mag mijn mening uitten ook al is die hard!" "En als je er niet tegen kunt, dan moet je maar niet op bokt zitten." "Niet mijn probleem dat mensen zich aangesproken voelen en zich er rot om voelen." Je bent niet beter dan een pestkop op het schoolplein, waarvan hun slachtoffers vaak zwaar met zichzelf in de knoop gaan zitten, met alle gevolgen van dien.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:49

Zo... amen.
Heel netjes verwoord en volledig met je eens.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:59

Mando schreef:
Zo... amen.
Heel netjes verwoord en volledig met je eens.

Inderdaad, helemaal mee eens.
Netjes verwoord!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:10

Ik ben vast de enige die denkt 'jeetje anders haal je er een hoop bij dat hier helemaal niet aan de orde is..' Als je zo gaat beginnen ... Weet je, ik ga de rest in slikken.... Tis het niet waard.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:12

Je hebt gelijk, het is hier niet aan de orde. Maar ik noem het, omdat ik vind dat KBK op meerdere punten tijdens haar bokt tijd kritiek heeft gekregen, maar dat ze het allemaal niet zo persoonlijk moet opvatten. Natuurlijk, na alles, vat ze het persoonlijk op en raken topics als deze haar. Ik noem het, om dat te verduidelijken... En dat meningen mogen, maar dat er best wat nuance mag zijn in hoe een mening gedeeld of verteld word.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:27

Ayasha schreef:
Ik ben vast de enige die denkt 'jeetje anders haal je er een hoop bij dat hier helemaal niet aan de orde is..' Als je zo gaat beginnen ... Weet je, ik ga de rest in slikken.... Tis het niet waard.

Ik ben het geheel met jou eens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:33

ElineS schreef:
Je hebt gelijk, het is hier niet aan de orde. Maar ik noem het, omdat ik vind dat KBK op meerdere punten tijdens haar bokt tijd kritiek heeft gekregen, maar dat ze het allemaal niet zo persoonlijk moet opvatten. Natuurlijk, na alles, vat ze het persoonlijk op en raken topics als deze haar. Ik noem het, om dat te verduidelijken... En dat meningen mogen, maar dat er best wat nuance mag zijn in hoe een mening gedeeld of verteld word.

Het antwoord is heel simpel: risico van't vak. Je weet dat als je je privé leven zo uitgebreid deelt er een kans is dat er ook minder positieve reacties komen. Dat geld(t?) voor alle bokkers. Maar betreft het KBK dan moet de wereld even stoppen met draaien zodat iedereen op twee knietjes sorry kan zeggen. En je zou denken dat als het haar zo raakt als jij beweerd, ze haar lessen er uit trekt maar gezien het om de drie maanden wel weer naar boven komt, dat dan weer niet blijkbaar. Dat is wellicht een talent op zich.. Of ze er blij om zal zijn... Waarschijnlijk niet maar opvallend is het wel. Ik ken geen bokker die dit zo vaak over komt buiten haar en ik loop toch ook alweer wat jaren mee.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-11-16 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:37

Natuurlijk, dat is waar, maar aan de andere kant is het de schuld leggen bij het 'slachtoffer'. KBK doet niemand kwaad met haar berichten, maar krijgt van alle punten kritiek, word zelfs uitgescholden en krijgt verwensingen... En dat is dan haar schuld? Want risico van het vak? Dat is toch hetzelfde als iemand die met een tas loopt en de tas word gestolen, het slachtoffer de schuld krijgt "Tja, had ze haar tas maar niet zo moeten dragen," ipv dat de dief de schuld krijgt. Het is dus volgens jouw KBK haar eigen schuld dat mensen haar aanvallen en verwensingen sturen? Dat is toch hartstikke krom.

Kritiek, prima, minder positief, prima. Dat hoort erbij. Dat is zo. Als je dingen deelt, krijg je soms negatieve reacties. Niks mis mee. Maar met persoonlijke aanvallen, verwensingen, nare steken onder het water etc, daar is wel wat mis mee.. En de schuld daarvan ligt niet bij KBK die heel open is, maar bij de mensen die zo laag zijn dat ze zulke dingen durven te schrijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:39

Had mijn post nog aangepast maar eigenlijk had ik dat niet mogen doen, hoewel het IMO interssant is, is het ver off topic. Maar opvallend is het wel.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:44

Mooi verwoord elines. Helemaal mee eens.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:47

:wow:
Wat een betoog... ben er flabbergasted van. Kan het totaal niet plaatsen in dit topic. Andere topics volg ik niet.

Als er echt mensen zijn die haar onder vuur nemen, of die rottige pb's sturen, TEM daar dan op of stuur ze je betoog via pb.

In dit topic is het iig compleet misplaatst en hiermee plaats je haar heel erg in een slachtofferrol.

En waaaaar in dit hele topic heb je gelezen dat mensen de verkiezing oneerlijk vinden? Volgens neem jij dat woord als eerste in de mond...
Ik lees alleen waarom mensen de verkiezing niet interessant (meer) vinden, omdat de uitkomst nogal voorspelbaar is, dat mag toch?
Laatst bijgewerkt door GJ9 op 05-11-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:49

@Ayasha: Ik moet toegeven, ik dacht precies hetzelfde. Je edit. Na al het kritiek, dan was ik wel gestopt met posten. Maar daarin zie ik het wat positiever. Dat KBK een stuk sterker is dan ik, en ondanks alles, gewoon blijft doen waar ze plezier uit haalt. Want, ondanks alle kritiek, heeft ze ook heel veel volgers en leuke reacties... En als ze dat leuk vind om te delen, waarom zou ze zich dan weg laten jagen door al het negatieve? Waarom zou ze zich iets, waar ze veel plezier uithaalt, laten afpakken door een bende kritiekgevers. Dan 'winnen' die ook. Beste is om het gewoon allemaal te negeren... Maar met alle kritiek die er is, is het haast niet te negeren.

Waarom ze die kritiek krijgt, geen idee. Het is opvallend, dat zeker. Maar ik leg daarvan de schuld niet bij haar. In het laatste jaar, waarin ik zelf meer van haar berichten en topics lees dan daarvoor, heb ik niet iets gelezen waarvan ik dacht "ow, nu verdiend ze dus al die haat."

De wereld hoeft niet te stoppen en mensen hoeven niet met hun twee knietjes op de grond te gaan zitten en sorry te zeggen. Dat heeft KBK of de mensen die haar verdedigen nooit gevraagd of ge-eist. Het enige wat ze wil, denk ik (ga ik vanuit) is dat mensen eens ophouden overal zo'n big deal van te maken... En dat is niet meer dan logisch, dat ze dat wil. Zij maakt er geen big deal van. Zij post gewoon haar verhaal, haar foto's, haar leven.. En dat word dan gebruikt als munitie tegen haar. Anderen creëren de drama, niet KBK. Waarom, ik weet het niet, en ik denk dat KBK dat zelf niet kan beantwoorden, maar dat die vraag gelegd moet worden bij de mensen die constant maar doorgaan.

Dat zal vast niet beantwoord worden en het kritiek zal ook niet stoppen, denk ik zo. Vaak krijgen we niet altijd wat we willen, dat is het leven, maar ik vind het niet onredelijk van haar, dat ze wil dat dit ophoud. Ik vind het wel onredelijk van de mensen die ermee doorgaan. Ik snap niet wat men ermee wil bereiken. Dat KBK stopt met bokt? Is dat het doel? Worden ze daar gelukkig van, dat ze iemand hebben weg gepest? Wat wil men ermee bereiken, dat snap ik niet... Kan iemand me dat uitleggen.

GJ9: Ik heb zeker wel gelezen dat mensen het oneerlijk vinden omdat ze vinden dat het een populariteit wedstrijd is en dat het moet gaan om hoe mooi het veulen is, niet hoe bekend de bokker is of hoeveel aanhangers. Maar dat is onmogelijk met een verkiezing waar meerdere soorten paarden voor kunnen worden aangemeld. Dit is immers geen keuring.

Dankje Hylkje

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:53

Wat een gekke dingen haalt iedereen er nu toch bij.
De vraag van dit topic was toch waarom er minder deelname is aan de verkiezing? Er werd toch nergens iemand specifiek geviseerd.

Ik denk dat de reden inderdaad de laatste jaren dezelfde is.
Het is steeds op voorhand wel bekend wie er gaat winnen. Mijn "veulen" is ondertussen 4 jaar, maar dit was exact ook de reden waarom ik hem destijds ook niet heb opgegeven. Ik had nochtans een pak hele leuke foto's van hem. :+ Maar dat jaar was evengoed een "gelopen race".
Ik heb toen trouwens wel braaf gestemd op 2 andere veulens, die ik leuk vond en wat gevolgd had.
En mijn eigen veulentje die heb ik helemaal voor mezelf gehouden. <3 :P

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:56

GJ9 schreef:
Als er echt mensen zijn die haar onder vuur nemen, of die rottige pb's sturen, TEM daar dan op of stuur ze je betoog via pb.

Helemaal mee eens!
Misschien handig om een topic te openen op FZ zodat het hier gewoon on topic kan blijven.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:58

Citaat:
GJ9: Ik heb zeker wel gelezen dat mensen het oneerlijk vinden omdat ze vinden dat het een populariteit wedstrijd is en dat het moet gaan om hoe mooi het veulen is, niet hoe bekend de bokker is of hoeveel aanhangers. Maar dat is onmogelijk met een verkiezing waar meerdere soorten paarden voor kunnen worden aangemeld. Dit is immers geen keuring.

Dan nog steeds zeggen die mensen niet dat de verkiezing oneerlijk is. Alleen dat het weinig interessant is om mee te doen aan een populariteitsverkiezing als je dat niet boeit.

Heb het voorbeeld al een keer genoemd, maar ik ga toch ook niet meedoen aan een talentenjacht waar performance heel belangrijk is, terwijl ik wel goed kan zingen maar mezelf niet goed kan presenteren?
Dan zeg ik niet dat de talentenjacht oneerlijk is, maar doe ik mee aan een wedstrijd die wel bij mijn kwaliteiten past.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:58

Weetje wat ik nog veel erger vind nu dat jullie voor haar gaan praten misschien is het er wel helemaal niet mee eens wat schrijft of zegt? Waarom voor iemand anders praten neem aan dat ze zelf ook kan posten als het zo hoog zit. En zeggen haal hem er dan maar uit ja sorry hoor maar dan krijg je toch weer aandachtige als je dat roept.

En ja mensen vinden dat het nu een populariteitswedstrijd is maar er staat nergens dat dat over haar gaat toch? Bij de merries is dat nu ook hoor je die eigenaren miepen en doen nee toch?! Dus waarom voelt de een zich wel gelijk aangesproken en de ander niet?

En verder draaid dit topic nu weer om kbk en nee niet door haar zelf maar om mensen die voor haar spreken. Terwijl het in het begin gewoon ging waarom mensen hun veulen niet opgaven en waarom mensen niet stemde en hier werden geen namen genoemd niks.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:59

Even on-topic:
Wat ik niet zo heel goed begrijp is,waarom alles buiten de eerste (en tweede) plaats dan als niet interessant wordt gezien?

Het overgrote deel van de stemmers stemt toch echt op twee veulens. En vooral in die tweede stem zie ik een hele hoge verscheidenheid aan veulennamen staan.

Stel de verwachte winnaars worden inderdaad gouden of zilveren bokt veulen, dan heb je het toch heel erg goed gedaan wanneer je op de volgende plek staat.

Maar ik ben echt nieuw hierin, weet niet wat er zich vorige jaren allemaal heeft afgespeeld.
Ik heb gestemd op de veulens die ik graag zou willen hebben. En toevallig zijn dat niet de veulens die (denk ik) de meeste kans maken om te winnen. Ook al vind ik die veulens ook geweldig en volg ik ze alledrie vanaf het begin. Ik heb zelfs op twee veulens gestemd die ik nog helemaal niet kende en op twee die ik wel al voorbij heb zien komen.
Volgend jaar is er vast weer een andere bokker met een populair veulen. Maar ik zou het toch heel jammer vinden als daarom de hele verkiezing niet meer door zou gaan

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:05

@Finley: In het halve topic word KBK er constant bijgehaald. Niet altijd bij naam, maar het is duidelijk wie ze bedoelen in hun slecht verhulde berichten. De mensen die voor haar spreken hebben dit niet om KBK laten draaien, maar de mensen die constant moesten zeggen dat de verkiezing niet leuk is vanwege KBK. En ja, ook die andere twee merrie veulens worden genoemd, maar de focus ligt vooral op KBK. Ik weet niet of we wel hetzelfde topic lezen, want dat is toch echt wat ik zie...

Het is inderdaad vervelend dat er dingen over KBK werden bijgehaald, daar gaat het topic niet om. Maar het is gebeurd, en daar reageer ik nu op. Dit topic gaat allang niet meer over waarom er minder deelname is.

@GJ19: Dan interpreteren we de berichten blijkbaar anders, want ik heb het gelezen als dat het als oneerlijk word gezien. Ik wil best terug gaan en wat berichten quoten om dat te verduidelijken.

Verder, de de mensen die iets negatiefs willen zeggen over KBK mogen dat wel in dit topic doen, maar de mensen die het niet oké vinden, moeten het maar via PB doen of op FZ. Je ziet toch zelf ook wel in hoe dubbel dat is.

Ik spreek niet voor KBK, ik spreek namens mezelf, dat ik het niet oké vind hoe er kritiek op haar word geleverd. Maar ik ben ook niet dom, ik kan me ook wel inbeelden hoe rot ze zich erom voelt. Zeker gezien topics in het verleden. Ik weet dat ze iemand is die zich zoiets persoonlijk aantrekt.

Maar hé, eerst moet KBK dit gewoon negeren en is het stom dat ze buiten bokt op dit topic reageert door haar veulen te willen terugtrekken... Maar het is ook stom dat ze niet reageert, maar dat andere mensen het voor haar doen.

Ze kan het nooit goed doen. Nooit.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:11

Eline, je beeldt je echt wat in hoor...
Deze discussie komt zowat elk jaar terug.

De laatste jaren is eigenlijk altijd wel op voorhand bekend welk veulen gaat winnen.
En daar is evengoed zowat elk jaar commentaar op.
Dit jaar is daar geen uitzondering op. En de merrieveulens die dit jaar bovenaan gaan eindigen worden evengoed genoemd in dit topic.

En de reden is idd altijd één van de reeds genoemde cliché's. Bekende eigenaar- zielig verhaal- volgtopic etc... Je kan het altijd wel raden.

Je maakt er nu wat uitzonderlijks van en dat is het zeer zeker niet. (Alleen dan dat dit jaar een concrete vraag gesteld wordt naar de reden van de teruglopende inschrijvingen.)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:12

Het verbaasd me echt dat dit topic nog open is, gaat nergens meer over. Snap ook niet dat er mensen hier woordvoerder gaan spelen voor kbk. En allemaal dingen erbij halen die hier echt niet van toepassing zijn. Zou daar niet zo blij mee zijn.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:18

Ik snap ook niet dat kbk vertegenwoordigers nodig heeft, ik begrijp dat het wat kan kwetsen maar ik vind dit eigenlijk contraproductief werken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:21

Moderatoropmerking:
Oke, nu is er wel genoeg bijgesleept, het kan gebeuren dat er een veulen genoemd wordt bij het uitleggen van je mening over de verkiezing, maar wat hierboven gebeurt valt onder het rechtstreeks bespreken van een bokker en daar gaan we niet mee verder. KoudbloedKim heeft zelf niet in dit topic gereageerd en de discussie is er echt niet bij gebaat als anderen nu betogen voor haar gaan houden, hierdoor wordt de discussie ook persoonlijk gemaakt en komen we er steeds weer opnieuw bij uit.

Vanaf nu graag algemene voorbeelden gebruiken, als je die nodig hebt om je mening uit te leggen, je kunt best zeggen dat er veulens zijn die favoriet lijken en wat dat evt voor de verkiezing kan betekenen, dat kan iedereen prima volgen zonder dat er sneren bij staan over veulens die je zelf nooit zou willen hebben. Houd het gewoon netjes en spreek ook alleen voor jezelf, dat is voor iedereen leuker.