[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:13

Wat een plaatje Cynthia! Ik hou wel van valk.

Gisteren bij mijn veulen van vorig jaar, Dotan, op bezoek geweest. Wat een heerlijk dier is dat. Zo rustig en makkelijk.
Afbeelding
Afbeelding

Heel benieuwd hoe hij zich gaat onwikkelen

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:47

Liaan: Knappe dame heb je daar, mooie maat ook. Goede hengstenkeuze ook, kan niet anders dan een prachtig veulen uit komen.

mijnlieverd Spannend, kun je ook al beginnen af tellen!

AniekR Gefeliciteerd met je laatste veulen dit jaar! Ben benieuwd naar de uiteindelijke hengstenkeuze voor beide dames.

Setteli Ze geeft zeer mooie veulens met veel maat mee, ben je zeker blij mee?

inowa Spannend, het aftellen voor jou is ook begonnen. :D

inkepink Knappe hengst heb je gekozen, is het veulen voor aan te houden of voor de verkoop?

Cynthia82 Fiore ziet er goed uit, ben benieuwd wat eruit zou komen. Hoe groot is ze op dit moment? Krijg ze een date als verlaat verjaardagscadeau :P

linda2008 Is ze eindelijk hengstig geworden? :P

Ik moet nog op z'n minst 1 week wachten alvorens ik weet of terug hengstig word of niet, hopelijk niet!
Kijk er ook wel een beetje tegenop om een hele dag in de vrachtwagen te zitten/liggen, gelukkig is het maar 2 keer zo'n flinke rit. :o

AnniekSlijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:48

Knappe paarden komen er voorbij! Het kleurtje van Fiore is prachtig!

Ik hoop dat de dekkingen die gedaan zijn hebben gepakt!

Ik heb mijn merrie net naar de hengstenhouder gebracht, hopelijk word ze gewoon zoals het hoort in de loop van de week hengstig.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:10

Ze is prachtig Cynthia!
Ik ben alleen even vergeten met wie ze op date gaat. Het is dat fokken voor mij helaas eenmalig is anders had een mooie Cremello voor haar uitgezocht in de hoop op zoiets;)

Setteli, hij ziet er goed uit, wat een schatje is het ook.

Memere, ik moet ook nog ruim een week wachten, de 26e weet ik het, maar ik hoef alleen een belletje te plegen om de volgende dag weer sperma te hebben, dat scheelt wel.

AnniekR dat zal toch wel met die hengsten op stal?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:38

Anniekslijk spannend!

Memere ja eindelijk hengstig, tegelijk met de ander natuurlijk :') zul je zien!
Wat duurt dat wachten dan toch lang he?! Haha

Aniek, ben ook heel benieuwd, maar snap dat je eerst eventjes druk bent met de jonkies van nu :)

Setteli, wat een plaatje! Mooie lange benen, mooi koppie en palo... <3 ik heb ook een palo op mijn wensenlijstje staan :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:29

Linda, wat een blije hengst zal je hebben nu :D

Bedankt voor de complimentjes over Fi <3

Aaahhh... Dotan! Ik ben benieuwd hoe hij er straks in zijn zomerjasje uitziet :)

Memere, ik schat zo'n 1.45m. Ze is niet zo'n ster in mooi vierkant én stil staan, dus meten is vaak een hele opgave. Maar van de week gaan we weer een poging wagen :j
Het wordt bijna spannend bij jou!

Spannend, Aniek!

Silly, dit is haar date, Black Marvel:
Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:35

Ooh ja! Dat is waar ook.
Ik weet het weer :D.
Sorry ik heb een serieus probleem met mijn geheugen.
Zeker geen des interesse. :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:41

Silly, herkenbaar ;) het zijn ook zo veel mensen, zo veel merries, zo veel namen en zo veel dates die je in zo'n topic moet onthouden :') ik weet het soms ook allemaal niet meer haha.

Cynth, ja zeker :j hij kent nog niks en normaal kan ik hem niet eens gewoon pakken, maar dat probleem is gelijk opgelost nu hij mag dekken :') heel handig!! Haha!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:46

Geeft niets, Silly. Ik kan het ook niet allemaal onthouden :o
Van het DBT2016 weet ik van een aantal wat voor hengst ze hebben gebruikt, maar van een heel aantal ook niet. Het getuigt juist van interesse dat je ernaar vraagt :)

Hahaha, Linda, handig! Dit is dat hengstje die je nu nog niet kan laten zien, toch?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:58

Het is ook zo moeilijk soms iedereen te onthouden en jullie gaan ook best snel

Dotan is knap en groot zeg amai ze fokt inderdaad heel groot

Oh Linda wat leuk voor je hengst twee dates

Cynthia fiore is echt knap, ongelooflijk mooi valk kleur, beetje jaloers dat de mijn die kleur niet heeft :P ben benieuwd naar haar eerste veulen, is extra spannend een veulen van je eigen gefokt veulen

Memere oh spannend afwachten dan en ook silly al die bijna nieuws mag verwachten

Hier even met stoom uit de oren, madame staat knetterhengstig zoals voorspeld maar vrijdag ging normaal onze nieuwe auto geleverd worden en wat raad je niks nope nada en onze oude is net weg dus geen auto om remork te trekken pfff hoop dat we hem deze week nog hebben of we moeten weer drie weken wachten. Je zal toch altijd zien he.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:04

Ah fotsy dat meen je niet :( balen!!

Cynth, ja die hengst ja ;)
Als mijn dates drachtig blijken, zal ook rond de tijd van zijn eerste show zijn, dan worden er vast mooie foto's gemaakt waarmee ik hem voor kan stellen :o :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:31

Jeetje wat gaat het hard hier.

Liaan, welkom! Knappe merrie heb je zeg!

Mijnlieverd, gefeliciteerd met je zwangerschap!

AniekR, je merrie heeft er dus wel zin in haha.

Inkepink, spannend! Wat je 20-jarige betreft, die van mij is ook 5 jaar leeg geweest en op 20 jarige leeftijd nogmaals gedekt. Zij heeft het super gedaan. Dus als je merrie in goede conditie is zou het gewoon kunnen.

Cynthia, Fiore is zo knap! Hoop dat mijn kleine vriend ook zo'n kleurtje weer krijgt.

Linda2008, ideaal zeg, als ze dan ook nog eens beide drachtig raken dan hebben de veulens een maatje van precies dezelfde leeftijd, heerlijk.

Setteli, Dotan <3 hij wordt ook steeds knapper.

Anniekslijk, met hengsten om haar heen komt de hengstigheid vast goed hoor!

Fotsy, wat vervelend zeg, hoop dat je auto er snel is..

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:35

Fotsy, oliebol, dat is balen zeg! Zou zonde zijn als je nog 3 weken moet wachten terwijl ze nu goed hengstig is.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:47

Cynthia, knappe hengst heb je uit gezocht!

Setteli, wow ze fokt echt groot. Is dat de enige reden waarom je voor ponyhengsten kiest?

Silly, wanneer was jouw merrie geisemineerd?

Hebben de meeste van jullie trouwens de paarden aan huis staan?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:00

Balen Fotsy, is er geen auto die je kan lenen of huren misschien?

8 april is ze geinsemineerd, ging heel snel. Zaterdag was ik naar de hengst geweest en besloten dat ik hem inderdaad ging gebruiken.
Donderdag stond ze ineens zo hengstig als het maar kan en gelijk ook een ei van bijna 4 cm, vrijdagmiddag gelijk geinsemineerd en ei af gespoten.
Maandag was het ei weg en geen nieuw ei.

Wilde het eigenlijk voor mijzelf houden omdat het natuurlijk maar de vraag is of het gelijk lukt, maar kan het echt niet meer voor mij houden :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:07

oh spannend silly, duimen draaien

we hebben al auto te leen voor morgen voor mijn man maar zit geen trekhaak op, ja en wie is zo zot om even 1,5uur heen en 1,5uur terug te rijden met mijn merrie :P en normaal rij ik eerst naar kliniek (10min) om te zien hoever ze zit in haar cyclus zodat ik nog op tijd ben, ach ja we zien wel, morgen de garage maar eens bestoken met telefoons en anders is het maar zo en zal het volgende keer zijn. Mijn andere merrie staat ook op veulenen en ben dan niet graag nog lang weg.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:11

Liaan Hier staan ze allemaal aan huis, pension zou mij te duur worden :+
Zit er wel over te denken om mijn paard als 3 jarige op pension te zetten ivm de luxe aan bak.. tenminste als ik weer kan rijden, anders niet want dan is ze voor de verkoop. Is hierom ook aangekocht, zodat ik de tijd heb om te revalideren en haar naar mijn hand kan zetten en zo mak mogelijk te kunnen maken. Ze is nu net 10 maand.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:22

Silly wat spannend! Mijne is 9 april geinsemineerd en controle scan dag later was ook goed. Dus zitten in hetzelfde stadium. Wanneer heb je de volgende scan?

Fotsy, super fijn dat je een auto kan lenen.

Memere, lijkt mij erg fijn paarden aan huis. Helaas voor mij niet mogelijk, woon in Amsterdam. Pensionstalling in deze omgeving is ook erg duur.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:28

hier ook alles aan huis

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:28

Ooh leuk!
Daarna met 30 dagen mits ze drachtig is dus dat zal ergens rond 7 mei zijn.

Ik woon in almere en heb paard in Zeewolde staan omdat het hier echt te duur is en geen weidegang is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:33

Fotsy schreef:
Cynthia fiore is echt knap, ongelooflijk mooi valk kleur, beetje jaloers dat de mijn die kleur niet heeft :P ben benieuwd naar haar eerste veulen, is extra spannend een veulen van je eigen gefokt veulen

Dankje! Ik ben ook zo trots op haar! Natuurlijk heb ik haar altijd heel mooi gevonden, maar ze was niet de gele valk met pikzwarte benen die ik in mijn hoofd had. Maar haar benen worden nu echt steeds zwarter en ze wordt steeds mooier en liever! Check dit! 7 weken verschil, 27 februari en gisteren:
Afbeelding Afbeelding

En ja, de eerste baby van mijn baby vind ik héél spannend! :j

Dat méén je niet van je auto, wat erg!! -:(- Ik hoop dat het deze week nog goedkomt! Ik ben zo benieuwd naar Lily's broertje/zusje!

Linda, wanneer is dat ongeveer? Je maakt me nieuwsgierig! :D

Myrthee_, ik was zo verliefd op Kriebel toen hij baby was! Je kon je toen toch niet indenken dat hij zó donker werd? En dan te bedenken dat Fiore een 'gewoon bruin' veulen was:
Afbeelding
en toch wel een beetje valk is geworden. Ik hoop met je mee!

Dankje, Liaan! Was een moeilijke keus, maar die andere kan altijd over een paar jaar nog :D
Mijn paarden staan op een pensionstal. Zo rijk ben ik helaas niet :+
En jij?

Silly, logisch toch dat je het niet voor je kan houden? En als het niet in één keer lukt, wil je je teleurstelling waarschijnlijk ook even delen. En het is nog zo vroeg in het seizoen!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:34

Oh joh Silly, die van jou ook al geinsemineerd!

Liaan, ik ken je probleem. Woon ook omgeving Amsterdam. Zijn hier in de buurt geen grappige prijzen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:38

Ja daarom juist, op zo'n grote pensionstal zijn er altijd mensen die daar over zitten te zeuren en mensen lezen altijd mee, en daar had ik dus geen zin in.

Maar ach ik vind het veel leuker om het te delen :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:05

Cynthia, ik heb weer wat hoop..Afbeelding

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:46

Zo, jullie kletsen goed door hier haha.
Knap dier cynthia, ze begint wel steeds meer op het plaatje te lijken die je graag wou :D

Madame hier wil nog maar niet hengstig worden -:(-
Hopelijk in mei insemineren