[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:24

Vulina gefeliciteerd,wat een dotje! En ja,dan past Polkadot wel heel goed. :D

Rowan dan maar duimen dat ze alsnog drachtig is van hem! Normaal is Fab wel super vruchtbaar toch!

Rianne is er geen andere mogelijkheid dan spoelen dan? Mijn merries zijn nog kleiner,maar dan geven we liever gewoon een AB kuur om de boel op te kuisen langs binnen zeg maar.

RX met Nikita gaat het heel goed! Ze staat er knap op! Ze kijkt wel erg verliefd naar ons veulentje...dus die is dat nog niet vergeten helaas. Ze wordt gedekt door Cas. Het lijkt mij een super combinatie dus ik ben heel benieuwd! Moet het eerst nog pakken natuurlijk. Ze toont niet zo heel veel qua hengstigheid maar vanaf dit weekend ga ik ze eens samen weiden denk ik. Tot nu toe is er nog geen hengst bij geweest,heeft ze toch tijd gehad om te bekomen van haar avontuur.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:07

pretty schreef:
Vulina gefeliciteerd,wat een dotje! En ja,dan past Polkadot wel heel goed. :D

Rowan dan maar duimen dat ze alsnog drachtig is van hem! Normaal is Fab wel super vruchtbaar toch!

Rianne is er geen andere mogelijkheid dan spoelen dan? Mijn merries zijn nog kleiner,maar dan geven we liever gewoon een AB kuur om de boel op te kuisen langs binnen zeg maar.

RX met Nikita gaat het heel goed! Ze staat er knap op! Ze kijkt wel erg verliefd naar ons veulentje...dus die is dat nog niet vergeten helaas. Ze wordt gedekt door Cas. Het lijkt mij een super combinatie dus ik ben heel benieuwd! Moet het eerst nog pakken natuurlijk. Ze toont niet zo heel veel qua hengstigheid maar vanaf dit weekend ga ik ze eens samen weiden denk ik. Tot nu toe is er nog geen hengst bij geweest,heeft ze toch tijd gehad om te bekomen van haar avontuur.

Dit kan helaas niet op een andere manier... omdat ze wss een bacterie heeft. En Pretty dan verkoopt ze haar aan mij hoor <3 :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:11

pretty schreef:
...Dan verkoop je het meteen aan Pretty hihi.. :P

Ha ha ben bang van niet :D

En ook niet aan rianne of aan.. Of aan... Of aan ha ha.

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:20

Ben blij dat nikita zich lichamelijk beter voeld.

Ik gun jullie en nikita een gezond veulentje en dat het nu ook goed met nikita zelf blijft gaan natuurlijk.
Mogelijk lukt het dit jaar.
Zou prachtig zijn.

Rianne ben zeer benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal verloopt met jouw merrie.
Het is allemaal wat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:16

R.X. schreef:
pretty schreef:
...Dan verkoop je het meteen aan Pretty hihi.. :P

Ha ha ben bang van niet :D

En ook niet aan rianne of aan.. Of aan... Of aan ha ha.

Ben ik niet goed genoeg misschien? #)
OK...Dan verkoop je het veulen van dit jaar hé aan mij O:)

Rianne vervelend zeg dan ga je inderdaad moeten zoeken,moet toch mogelijk zijn hoor als ze 90 cm is!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:28

Haha ja ga vandaag ff kijken naar mn rooster voor volgende week. Dan kan ik ook de dierenartsen afbellen of er mensen zijn die t aandurven :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:21

Ben heel benieuwd naar de veulens van Cas pretty!
Mooi valkje wil ik hier ook nog.. Hoop ergens dat Empty me een Valk splash merrietje gaat geven dit jaar :) kleine kans maar helaas..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:18

De da is van de week geweest om te scannen.
Ze heeft een spuit gehad om de eisprong te bevorderen dus hoop dat ze hem vandaag afslaat en ze mee naar huis kan.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:41

Ooh DL ik duim ook dat Fab toch drachtig is :)

Hopelijk worden er volgend jaar veel valkjes geboren, aangezien die echt wel in trek zijn precies :D
Ik zou het ook leuk vinden, maar nóg leuker een perlino of smoky cream die dan ook splash en/of frame draagt uiteraard :D

Hier loopt alles nog steeds redelijk goed.
Arany is gisteren nog eens gaan springen voor Cheyenne en Croompje. Cheyenne had een heel mooi eitje van 4,5. Baarmoeder zag er ook heel goed uit, vorige scan was wat vocht te zien, dat was nu allemaal weggetrokken. DA dacht dat ze nog niet meteen ging ovuleren, maar ze leek net toch niet echt meer hengstig. Het zal dus wel kortbij zitten.

Croompje had een eitje van 3,9 zij zal waarschijnlijk vrijdag nog eens geïnsemineerd moeten worden. Zij is een maiden, dus we weten nog niks van haar cyclus, ze wordt dus elke dag gewoon gescand.

En Jade was dan eergisteren geovuleerd, maar ik had er nog niks van gehoord want hij was er niet toen we haar eergisteren gingen halen. Maar dat zag er dus echt super uit, ze had een ei van 4,9 wat dus echt wel heel groot is. Ze was voormiddags geïnsemineerd, smiddags nog eens gescand en toen was het ei weg, ideaal dus.

Hij dierf dus ook bijna met zekerheid zeggen dat het wel gelukt moest zijn. Alle het kan altijd mis zijn maar daar zou hij echt van schrikken. Dus voorzichtige positieve hoop hier :) Ze lijkt ondertussen ook een heel klein beetje anders van gedrag, hoewel dat wat vroeg zou zijn :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:47

Dustinlover schreef:
Ben heel benieuwd naar de veulens van Cas pretty!
Mooi valkje wil ik hier ook nog.. Hoop ergens dat Empty me een Valk splash merrietje gaat geven dit jaar :) kleine kans maar helaas..

Ok dan kom ik deze van jou wel halen als dat het wordt. }> <3

Ik moet gewoon geduld hebben vrees ik,heb er volgend jaar ook allemaal kans op.
Dit weekend eens beginnen met Nikita en Cas te koppelen. Zoveel merries ga ik wel niet dekken dit jaar vrees ik. Met Lisa heb ik veel kans op dat begeerde valkje of bruintje met splash maar ik moet haar laten behandelen dit jaar aan de tanden en dan is het gewoon beter/makkelijker dat ze niet drachtig is. Even aankijken nog.

Tinnie dus jij wilt bleekscheten? :D
Goed van Jade dat het eitje al weg was!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:08

Rianne1994 schreef:
pretty schreef:

Dit kan helaas niet op een andere manier... omdat ze wss een bacterie heeft. En Pretty dan verkoopt ze haar aan mij hoor <3 :')

AB behandelt bacteriën ook hè? Wij geven juist altijd antibiotica om bacteriën te behandelen, werkt veel makkelijker dan spoelen en het heeft hier de bacteriën altijd verholpen, dus ik zou er toch eens achteraan gaan. Ik geef tegenwoordig zelfs standaard AB tijdens de hengstigheid waarin ze geinsemineerd worden, zodat er zeker geen bacteriën aanwezig zijn. Dit gebeurt in Nederland niet veel, maar in Duitsland doen vrijwel alle DAen het zo.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:09

AZ ik heb het vorig jaar bij 2 merries gedaan die niet direct drachtig raakten en beiden waren ze meteen die cyclus drachtig dankzij de AB. Ik vind het dus zeker ook het proberen waard.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:50

Afwachten nu dus patrick

Pretty no hard feelings please Y;(

Tinniie van mij mag het ha ha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:45

>;) _-:(

;) :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:05

Als honden vechten om een been, loop ik er wel mee heen :D valkbont heb ik nog niet in mijn collectie _/-\o_

Tinniie amai dat gaat goed hoor

Hopelijk patrick nooit leuk als ze weg zijn

Dl oh zo leuk zijn fabje

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:08

mijn merrie is morgen uitgeteld, zal dr vanavond in de kliniek even open laten zetten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:10

Pff al die kleuren.. Ik ben echt heel gelukkig als er een gezond veulen geboren wordt :D
Al is hij/zij rood/geel/zwart met sterretjes.

Wat bedoel je daar mee fokfanaat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:17

ze is van achteren dichtgezet, voor de bevalling moet dat losgesneden

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:17

Succes fokfanaat!
Sommige merries worden dichtgezet ivm dracht ofzo of iets met baarmoeder?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:20

fokfanaat schreef:
ze is van achteren dichtgezet, voor de bevalling moet dat losgesneden

Wow daar heb ik nog nooit van gehoord. Waarom is dat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:23

omdat oudere (uitgelubberde) merries via de schede lucht zuigen, hier kunnen bacterien in zittend die een baarmoederontsteking veroorzaken dat voor het afstoten van het vruchtje zorgt.

Dan maken ze een klein snijvlak en naaien de lippen tegen elkaar, voor de bevalling wordt diet met een kleine verdoving weer open geknipt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:26

Aaha oké duidelijk :) Klinkt wel rottig..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:14

Apple ik ben ook blij met ieder gezond veulen (en mama) ik heb er al genoeg verloren...
Maar extra wenslijstje mag stiekem toch wel? :D

Mijn warmbloedmerrie werd de laatste keer ook dichtgenaaid en terug opengezet,ze verdoven het gelukkig wel en het zal best even vervelend zijn,maar zoiets geneest ontzettend vlug gelukkig.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:16

Haha oja pretty natuurlijk :D Voor mij is het de 1e (en waarschijnlijk) de laatste keer
dus het maakt mij niets uit. Als je vaker fokt of echt kleur fokt kan ik me goed voorstellen
dat je er over nadenkt hoor :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:23

Ik doe dat altijd al minimaal 2 weken voor de uitgerekende datum, Fokfanaat, vind je dat niet eng?
Mijn ene merrie is ook dichtgezet, kwam 2 jaar geleden dik 2 weken te vroeg. Waren net op tijd. Nu dus zelfs iets eerder dan 2 weken gedaan, veulentje kwam uiteindelijk net wat te vroeg (paar dagen).