Veulentje zakt in elkaar :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Re: Veulentje zakt in elkaar :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:30

Een vraagje voor jullie:
Ons Opium krijgt zilverwater toegediend, naast haar AB van de DA. Baat het niet, dan schaadt het niet. We hebben toch niets meer te verliezen.
Ik meng die oplossing in een beetje broodkruim zodat het een papje wordt die ik in haar mondje kan spuiten. Zij slikt het mooi in.
Maar! Nu werd er al mijn hele leven tegen mij verteld, dat paarden geen brood mogen eten. Het vormt een klonter ofzo en ze krijgen er koliek van.
Iemand een idee of dit klopt?
Zou het dan wel een goed idee zijn om opium een papje van zilverwater en broodkruim toe te dienen?
Misschien is er een andere oplossing?
Ik dacht misschien aan babykoekjes (betterfood ofzo)?
Ik zou niet willen dat ons meisje nog eens buikpijn zou krijgen ook!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:35

Kan je de veulenbrok er niet mee laten weken?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:37

ik deed het zilverwater gewoon door het voer heen,maar bij krijgen ze slobber.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:48

Appelmoes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:49

De merrie melken en met wat melk?

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:54

geerke schreef:
ik deed het zilverwater gewoon door het voer heen,maar bij krijgen ze slobber.

Aha! Slobber! Dat ik er niet aan dacht! Misschien nadat hij geweekt is, even de keukenrobot in? Dan is het ook een papje... Ze eet nl echt nog niet veel veulenbrok dus is die brokjes mss nog niet gewoon...

Merriemelk geen optie, ze wil namelijk in GEEN geval uit een flesje drinken :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:03

Als het je lukt met brood maariets anders wil zit ik aan fijne zemelen te denken. Bel gewoon je veearts met de vraag wat beter is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:32

Citaat:
Merriemelk geen optie, ze wil namelijk in GEEN geval uit een flesje drinken

Ze hoeft het ook niet uit een flesje te drinken, je kunt het toch ook met een spuitje in haar mondje doen zoals het broodpapje ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 00:24

Met gewone brokken weken moet je ook uitkijken, dat kan ook nog voor proppen zorgen. En maak je het té liquide, ben je niet zeker of ze alles wel naar binnen krijgt.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 06:49

Wij geven onze paarden al bijna 4 jaar lang hooi en ook toen ons 6 maanden oude veulentje kwam heeft die het ook gehad, nooit problemen mee gehad

TS ik vind het echt super wat je voor Opium doet +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:37

Shirley schreef:
je kunt het toch ook met een spuitje in haar mondje doen zoals het broodpapje ?

Doe ik ook als mijn paarden homeopathische medicijnen moeten hebben en het is urgent (lees moet snel werken en de hoeveelheden zijn wat meer dan normaal want ze zijn echt ziek) dan doe ik het in een spuit (puur) en spuit het net als een wormenkuur achter in de mond. Voordat het paard kan rillen omdat het zo vies en bitter is, gaat er iets kleins (volwassen paard dus stuk appel mag) achteraan om de bittere smaak weg te krijgen. Gaat perfect.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 09:27

Vanmorgen op stal gekomen... Telkens een beetje angst om wat ik zal zien: weer een dik gewricht? Manken? Niet meer recht kunnen staan???
Vanmorgen was het dan zover. Ze mankt een klein beetje op haar achterste been, vermoedelijk vanuit de knie die sinds eergisteren ook dik staat.
Daar sta je dan... Verdrietig, pijnlijk...
Zal dit het dan echt zijn?
Pijn wil ik haar niet laten lijden. Hoe erg het (voor mij) ook is om ze te euthanaseren.
Vanmiddag komen er nog twee medicijnen toe die een homeopathische werking hebben.
Met de hoop op verbetering, ga ik die nog toedienen. Sommige mensen genezen er ook mee dus ik wil de kans nog even wagen. Ook al ziet het er niet al te best uit, vrees ik.
Wanneer de pijn natuurlijk vergroot, staken we onze acties en laten we haar inslapen.
Ik wil alles proberen, maar niet ten koste van ons veulentje, die het niet verdiend om pijn te hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:31

Treurige en eerlijke post. STERKTE Evikes en inderdaad geef de homeopathische medicijnen even een kans. Heb gisteren veel goede dingen gelezen over dat zilverwater wat ik zelf ook niet kende.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:33

Kan ik heel goed begrijpen!! Is ze gister voor het eerst naar buiten geweest?? Kan het iets van spierpijn zijn??? Weet niet in hoeverre paarden dat laten zien eigenlijk!! Maar een mooie gedachte over laten lijden!! Ik vind net ook het eerlijkst tegenover haar!! :(:)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:33

Oh, wat een domper.......... Het was natuurlijk te verwachten, maar je hoopt zo op dat hele kleine kansje dat er een wonder gebeurt.
Heel goed dat je voor jezelf de grens hebt getrokken.
Veel sterkte de komende tijd. :(:) |(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:34

Dat lijkt mij een heel wijs besluit TS... Zoals jij voor dit paardje vecht, zo ken ik eigenlijk niemand :(:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:35

Heel veel sterkte! :(:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:40

Heel veel sterkte geef haar een dikke knuf we duimen nog steeds hoor

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 09:45

_KiMbErLeY_ schreef:
Kan ik heel goed begrijpen!! Is ze gister voor het eerst naar buiten geweest?? Kan het iets van spierpijn zijn??? Weet niet in hoeverre paarden dat laten zien eigenlijk!! Maar een mooie gedachte over laten lijden!! Ik vind net ook het eerlijkst tegenover haar!! :(:)

Ze is gisteren even buiten geweest. Mama Amie was nogal wild, eigenlijk echt door het dolle heen (heeft intussen ook al bijna een maand op stal gestaan) en heeft haar op dat been wel een trap gegeven.
Misschien kan het dat wel zijn, maar met de voorgeschiedenis van haar, vrees ik van niet.
We houden het in de gaten, geven de homeopathische middelen en we zien wel.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:48

Ja, dat had ik idd gelezen maar wist niet zeker of ze ook had lopen rennen!! Maar denk jezelf eens in hoe je. Er een dag na een trap bijloopt, misschien kan dat kleine lichaampje dat ff minder aan!! ;) of ben ik te optimistisch??

Zoals ik al eerder zei is zon terugval niet zo raar in zon andere omgeving, veel indruk, minder steriel!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:55

Evikes, wat een verdrietig nieuws..... Ik heb heel veel bewondering voor je dat je zo gevochten hebt voor je kleine Opium. Petje af voor je. Desondanks hoop ik nog steeds dat er een wondertje gebeurd en dat een medicijn of het zilverwater aanslaat.

Net als Pien heb ik dat even op moeten zoeken, ik kende het niet. Interessant om te weten.

Heel veel sterkte Evikes, ik denk aan je en duim nog steeds voor je!!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:57

Heel veel sterkte.
Erg verdrietig allemaal ook ik blijf duimen voor je.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:58

De homeopatische middelen hebben wel even tijd nodig om aan te slaan, zou de komende dagen toch wat ab bijvragen om in te spuiten :o

Veel sterkte !
We blijven aan jullie denken !

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:56

Oei..een tegenvaller ..tegen beter weten hopen op genezing. En toch probeer je alles, pijn is idd het laatste wat je deze kleine volhouder toewenst. Je trekt werkelijk alles uit de kast, nu dan ook homeopatische middelen, het kan zomaar toch effect hebben, ik zou hetzelfde doen, opgeven wil je niet als zij dat ook niet doet Zoveel respect voor jou hoe je alles maar dan ook alles probeert...nogmaals heel veel wijsheid..!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:35

jeetje wat balen nogmaals.. hou er rekening mee dat homeopathie een begin verergering kan geven