[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 00:58

Ik wil ook nog even Viv's dikke buik showen. Ze verwacht 10 mei een kleine Viv.
Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 08:43

Ijsklontje,die uier is ineens gegroeid,wanneer is je merrie uitgerekend?

groetjes Debby

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:01

de kleine wordt rond half maart verwacht. Na het rijden is het wel weer helemaal weg en is pas de volgende ochtend weer terug.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:21

Drachtige merrie kosten: Dekgeld, DA scannen (met geluk ben je in 3x klaar, met pech veel vaker), weet niet of je Rhino wilt gaan enten. Dan heb je nog de administratieve kosten, oa. registratiekosten. Weet niet of je geboortemelder wilt gaan huren, of een camera wilt ophangen, kost ook weer geld. Dan heb je met pech een DA nodig bij de bevalling. Bij Myrdal kwam de nageboorte er niet uit, 4 uur 's nachts de DA gebeld, ze is gepeld, gespoeld en 3 dagen lang gespoeld. Hachting omdat ze wat was ingescheurd. Alvast een eerste wormspuit voor op 10 dagen en die 3 dagen hebben dus €450,- gekost.

Met Tes gaat alles goed, ze heeft alleen vreselijk last van zwangerschapshormonen en kan momenteel geen ander paard meer zien. We hebben het shetje waar ze mee samen stond erbij weg gehaald, voor de veiligheid van het shetje. Shetje (met de naam Rambo Clown ) stond in een hoekje en Tes bleef maar op hem inmeppen, echt uitslaan met de achterbenen. Gelukkig was ze nog net niet dichtbij genoeg om hem te raken, maar dat zal de volgende keer maar wel het geval zijn...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:44

ja 500 euro is wel heeeel optimistisch!!!! Ons dekgeld was al veeeeeel meer.... :s

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 09:57

@ijsklontje, duidelijk verschil in de uier van Vicky Ja

@annetje, mooie buik.

@Myrdal, ach dat arme shetje Ach gut dan kan je ze idd beter uit elkaar laten.

Ik moet zeggen dekkosten alleen al zijn 950,- euro, DA kosten met scannen, opvoelen en insemineren was bij mij 300,- euro, en dan was Relana ook nog gelijk de eerste inseminatie drachtig, inschrijven kwpn veulen 60,- dus tel maar uit, en is het veulen er nog niet Knipoog dus het loopt nog op.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:01

PVD nog geen veulen????

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:07

Wat een lekkere dikke buiken heb ik voorbij zien komen
PVD alles nog goed bij jouw?

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:23

@ Myrdal: hoe ver is je merrie nu dat de hormonen ineens zo op beginnen te spelen?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:27

Ze zit nu bijna op 200 dagen...

Ze stond dus ook al langer apart van Myrdal en Andros (mijn andere 2 paarden), want Myrdal en Tes gaat gewoon niet zo goed samen. Van beide kanten niet. Maar het shetje adoreert (of mischien nu adoreerde) Tes en Tes accepteerde hem prima. Nu dus blijkbaar niet meer.
Gelukkig is ze tegen mensen (nog?) wel lief... Knipoog

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 10:52

Myrdal: agossie arme Rambo..... Huilen
Dat moeten inderdaad de zwangerschapshormonen wel zijn want Tess (is)was dol op m.
Zet je Tes nu alleen even buiten??

Merk het hier ook wel hoor. Joyka stond altijd heel dicht bij Roos in de buurt en nu zoekt ze toch echt de eenzaamheid op.
Ze staan extreem ver uit elkaar op de wei.

IJsklontje: ha het lange wachten/proberen heeft wel resultaat.
Je ziet het verschil echt hartstikke goed joh!
Spannend.
Zal eens kijken of het bij onze dame ook zo is... Zij staat ook voor half maart op de bevallingslijst.
Maar ze wordt al een poos niet meer gereden dus tot nog toe heb ik nog niet zo'n groot verschil gezien.

Annetje; ohh al goed te zien dat ze drachtig is.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:45

@SA: gefeliciteerd! Zal je altijd zo zien, eerder allebei vlekkeloos en nou alletwee niet zonder vlekken Haha! Maar gelukkig allebei wel goed afgelopen. Hebben jullie geen stro in de stal?

@draaakje, ulisse laat onder protest Boos! toe dat ik eraan zit. Stampen en dreigen. Het is sowieso een beetje een tutje met alles. Ik vraag me wel een beetje af hoe belangrijk het is. Ik pest haar er echt mee. Ben het nu al een poosje aan het doen maar ze blijft het vervelend vinden.

@Adhira, mooie schimmel zeg! Onze schimmel ziet er meestal ook zo uit. Mooi wit op de romp, de rest lekker geel Boos! Maar ga niet beginnen aan iedere x wassen hoor, alleen voor de wedstrijden. Dat is meestal zo'n twee keer per maand. Voor 187 dagen heeft ze al best buik idd. Doe je nog wat met haar?

@Germie, wat een koppie zeg!

@pvd, het zit er nog in.................? Duim nog steeds voor je!!

@Sempre, dekgeld van onze hengst was € 600.00 en dan was het ook nog een jonge hengst. Maar ze hebben er hoge verwachtingen van dus misschien is het volgend jaar wel veel duurder. ulisse was gelukkig in 1x drachtig, dus 1x kosten opvoelen, insemineren zat bij de prijs in (hengstenstation aan de overkant) dan nog twee keer scannen (op acht weken en in september) dan nog en inentingen, 3x Rhino en extra influenza. Extra wormspuit. Extra voer maar dat doe ik nu nog niet, pas in de laatste maand, ze stond altijd al best hoog in het voer. Ik denk dat ik dus tot de geboorte zo'n € 1.000 kwijt ben. En dan de bevalling nog. Doe het thuis maar laat wel zsm DA komen. Die kosten zijn dus nog niet te voorspellen, ligt eraan hoe het gaat.....en dan nog weer de kosten die je hebt met het veulen daar ben ik ook nog niet zo van op de hoogte maar reken ook zeker wel op € 200. En oh ja, lidmaatschap KWPN, was iets van € 82

@ Ook lekkere buik Annetje, je paard slaapt al Tong uitsteken

@Myrdal, arme Rambo. ulisse is eigenlijk niets anders dan anders tegen onze ruin, gelukkig maar.

Hier gaat ook alles z'n gangetje. Geen bijzonderheden.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 11:47

Yep, Tes moet nu dus vanmiddag in alle eenzaamheid naar buiten... Ach ja, eenzaamheid... ze kan nog bij de anderen komen, alleen staan die in hun box.

Ik was nu geen dekkosten kwijt of opvoelen, heb gewoon een drachtige merrie gekocht Knipoog
Maar bij Myrdal was de dekking alleen al €1360,- voor Montecristo. In totaal zaten de kosten dus op iets van €2000,-

Hmm, nog niets van pvd???

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:03

ja nu gaat het echt spannend worden met de vicky. Het moet nog 8 weken duren, maar ik schrok wel ff van het uier, maar goed dat verschilt van merrie tot merrie, misschien trekt het wel weer weg. Verder verandert er weinig. We rijden nog fijn. Wel veel stappen tussen door, maar het gaat nog prima. Ik heb zelfs nog gewoon vooruit gang kunnen boeken. Echt heerlijk. Ik ben zo trots op mijn meisje. Het wordt een spannend jaar met verhuizingen voor ons allebei en een nieuwe start. Nieuwe baan en nieuwe relatie. Echt heel spannend. Maar goed dat terzijde.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:14

@ijsklontje, maar wel allemaal leuke dingen!

Heb dit jaar een minder leuk jaar. Bedrijf waar ik werk is gefuseerd en nu verdwijnt onze vestiging binnen anderhalf jaar en vijf jaar....meer informatie hierover horen we in maart van dit jaar. Mijn vader is heel erg ziek (darmkanker) en heeft niet lang meer. We hadden niet eens gedacht dat hij dit jaar zou halen.

Mijn lichtpuntje is dus de bevalling van ulisse Haha! Natuurlijk wel te hopen dat alles goed gaat..... Ja

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:51

Citty nog steeds geen veulen, ze vertoond wel alle gedragingen om te gaan bevallen, maar tot nu toe nog niets..........

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:53

Nou top toch!!! Hoe langer die zit, hoe beter!

ALs de merrie zichzelf maar niet teveel vermoeid... (en jou natuurlijk!!)

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:54

PF.. dat is weer een dag dichterbij pvd!
Kom je zelf nog af en toe aan slaap toe of heb je nog steeds vaak alarm? En hoe werkt de camera? werkt het fijn?

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 12:59

Ik zie weer van alles voorbij komen Pling

Hier gaat het met de drachtige dames goed.

Bonnie is nu 238 dagen drachtig en ziet er goed uit. Alleen haar humeur is minder, gisteren met longeren kwam ze even dichterbij en bokte toen lekker mijn richting op mevrouw had er duidelijk geen zin in.
Foto's van Bonnie van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Maaike is nu 171 dagen drachtig en echt ontzettend dik, hoop echt dat het veel vruchtwater is en geen tweeling zoals de DA dacht toen hij haar zag.
Met Maaike loop ik 4 á 5 x in de week ruim een uur of ik longeer haar om haar toch in conditie te houden. Omdat zij een vernauwde luchtpijp heeft kan er niet echt veel met haar gedaan worden anders krijgt ze het benauwd.
Foto's van Maaike ook van vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:06

Jeetje! Maaike is (zeker in verhouding met Bonnie) echt heel dik!
Het is idd te hopen dat er geen tweeling in zit! Heb je haar hier op laten scannen / opvoelen of laat je gewoon de natuur zn gang gaan?
Bonnie heeft trouwens ook al een net buikje!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:13

Noesie schreef:
PF.. dat is weer een dag dichterbij pvd!
Kom je zelf nog af en toe aan slaap toe of heb je nog steeds vaak alarm? En hoe werkt de camera? werkt het fijn?

De camera werkt, en dat is indd wel fijn. Vannacht kreeg ik twee keer alarm, en toen kon ik gewoon vanuit mijn bed kijken van het hoe en wat. Ik zal eerlijk zijn, er zijn 5 medebokkers die ook de link hebben, en die kijken ook mee. Mochten ze mij niet in de stal zien als ze bevalt moeten ze me direct bellen. (heben we afgesproken) , en dat is wel een fijn idee. Ik slaap nu wel iets vaster hihi.
Ik kan hem niet compleet online zetten voor iedereen, want de internetverbinding is daar te laag voor. Heb vandaag gebeld voor verzoek verbinding omhoog te gooien, als dit allemaal rond is dan gaat de camera online.
Oke, dan is Citty waarschijnlijk al bevallen, maar dan staan er nog 7........... Haha!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:16

Dat is wel fijn dat je kijk-hulp hebt van medebokkers!
Kun je met een wat geruster gevoel slapen lijkt mij!
Als je verbinding hoog genoeg is horen we het graag natuurlijk! Haha! Maar het belangrijkste is dat je haar zelf goed kunt volgen!
Suc6 in ieder geval weer!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 13:17

Tussen mijn 2 shetten zit wel een groot verschil ja.
Bonnie is het luxere type en altijd al veel slanker dan Maaike.
Maaike is het ouderwetse type lekker log en lomp kun je ook aan de benen goed zien.

Ik heb ze beide laten scannen Bonnie toen ze 45 dagen drachtig was en Maaike met 18 dagen dracht. (dit ging vrij snel omdat er meerdere mensen met paarden stonden te wachten bij het scannen er is ook niet speciaal gekeken naar tweelingdracht)
Nu moet ik de natuur zijn gang laten gaan mocht ze wel drachtig zijn van een tweeling dan is er nu niets meer aan te doen dan afwachten.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:15

Whow ja Mabon: als je geen info erbij gegeven had zou je zeggen dat Maaike al veel verder in de dracht zou zitten dan Bonnie. Beiden zien er trouwens hartstikke goed uit.
Mooie foto's heb je gemaakt.

IJsklontje: super dat je nog heerlijk rijden kunt en dat alles goed gaat. Lekker genieten dus!
Ook van alle andere fijne dingen trouwens.

PVD: dag 316 al...
Fijn dat je meekijkers hebt. Dat maakt dat je tenminste nog even rusten kunt.

Odessa: He gatverdarrie, das wel veel narigheid bij elkaar. Heel veel sterkte!!!
En ik hoop natuurlijk dat je dit jaar echt kunt gaan genieten van een gaaf veulentje.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:50

Kitzbi vandaag op 237 dagen dracht.

Afbeelding
Afbeelding

Jaaaa we gaan wat zien joepiiii