Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:19

Lio, Verinocco is een dochter van Orinocco.

Orri heeft 12 maanden zwangerschapsverlof, dus echt conditie heeft ze niet. Maar ze gaat er altijd zo geweldig van uit zien als ze drachtig is. Tegelijk ook een heeeel stuk liever (normaliter een blijf-van-mijn-lijf merrie).

Ook als het veulen langer bij haar blijft, ze valt er niet van af. Echt een ideale merrie om mee te fokken dus Lachen

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:24

Dat viel me vandaag ook al op bij Vank, ze glimmmmmmt! Mooi is dat Lachen!

En Tyrza, die uier is echt gegroeid! Whoehoe! Dat gaat nu écht doe goede kant op!

Gekrulde staart was merrie, Ivanka heeft ook een gekrulde staart Tong uitsteken (altijd al gehad, maar dat detail laten we achterwege)

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:34

Ik ga de 3e week van mei een week naar Kos.
Dan moet ik veulie en Lio voor het eerst een week missen!
Sinds ik Lio heb, heb ik nog geen dag overgeslagen. Gewoon in weer wind, tijdens ziekte en alles er gewoon heen gegaan!
En dan nu ineens een vakantie, hmmmm ben benieuwd hoeveel heimwee ik naar die 2 meiden ga krijgen...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:36

Dat zal even afkicken zijn, Lio....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:54

poeh dat is een heel stuk bijlezen.

Tjee wat ziet Orinocco er goed uit, maar haar dochter van Magic Ronaldo is ook heel gaaf spreekt me heel erg aan. Ja Bij ons op stal hebben we er ook 2 alleen dan uiteen Flemming keur merrie. Een daarvan is echt heel goed. de anders is nog maar 1 jaar.

Ik verwacht Ro pas na het weekend en dan pas donderdag. Dus ik maak me nog niet druk. Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:55

@ inglio: fijn dat ze snel weer afslankt! Het is dus wel een verassing hoe ze er 'normaal' uitziet! Lachen

@ tyrza: zo wat een verschil! van 2 theezakjes naar 1 grote ronde voetbal Clown gaat niet zo lang meer duren zo te zien Haha! en een glimbuik Pling wat een mooie nakomelingen trouwens Kwijl ze zien er super uit! hopelijk wordt dit veulen ook zo'n mooierd Lachen

@ elady: mooi dekje heb je Haha! (heb ik ook Schijnheilig )
haar buik begint echt te groeien nu! vooral aan de zijkant zie je nu duidelijk een veulentje zitten Haha!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:06

hoi,

over 2 en halve week is mijn paardje uitgerekent hier een foto van der dikke buik
Afbeelding

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:10

Nog niets bij Iline, maar het duurt echt niet lang meer! vanmiddag een half uurtje bij haar in de box gezeten, en ze stond steeds van been te verwisselen, de smekken met haar mond, en haar staart van haar af houden. Uier is helemaaal volgelopen, ze moet alleen nog kegelen, maar dat doet ze normaliter pas een uur voor de bevalling. Haar eigenaar is vanavond weg, dus ik ga zo nog even kijken bij haar!

Hier nog een paar foto`s!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beeen benieuwd!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:13

ziet er inderdaad uit als ready for take off, Snoopy! Ja

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:14

Zo lekker buikje zeg! Harst ze ook nog niet? Odess harst alwel af en toen, daar is echt geen pijl op te trekken Verward En dat smekken met haar mond, dat is me van Odess ook opgevallen, wist niet dat dat een verschijnsel was Bloos!

@ Knollover, is wel een beetje moeilijk zien zo. Heb je niet een foto van je hele paard?

@ Tyrza, die uiers beginnen er ook al op te lijken! Mooie kinderen heeft ze zeg, wow! Dit wordt vast weer zo'n knapperd! Dat suffen herken ik trouwens heel goed, zo staat Odess er ook vaak bij.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:18

@ Snoopy
Dat moet toch wel snel komen Ja ben benieuwd!

@ Tyrza
Ja dat komt ook vast en zeker binnenkort en wat een mooie nakomelingen al Ja

@ Odess
Nog spannende dingen?

@ Knollover
Inderdaad foto van haar in het geheel?

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:21

Ze is as zaterdag uitgerekent, en harst inderdaad nog helemaal niet, maar bij haar andere veulens heeft ze dat ook niet gedaan!

Ben benieuwd!

Dat smekken, doet ze vooral als die buik helemaal tekeer gaat. Dan gaat ze ook tegen de muur staan duwen met haar achterkant, soort van weeen heb ik het idee! iig is ze al wel bezig, de DA was gister geweest, en die kon al voelen dat ze baarmoedermond open was.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:23

@ snoopy: wat een buik! hoeveel heb je besteld? Haha! Ook al flink ingedaald! gaat vast niet lang meer duren Knipoog

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:37

phiabink@ Wat leuk om een foto te zien van hm terwijl ze zo slank is. Ziet er gaaf uit hoor! En die hengst is ook erg mooi. Ben benieuwd naar jou veulen

elady@ Jakkes zeg! Een muis nou dan zou ik ook gaan gillen.

Tyrza@ Dat begint er steeds meer op te lijken. Ga je nog waken vanavond/vannacht? Of heeft ze nog niet voldoende tekenen van bevallen?
Leuk die nakomelingen van je merrie. Ik persoonlijk vind die 3 jarige ondanks haar huidige overbouw wel mooi!

Odessa@ Nog maar officieel 3 dagen. Dat gaat rap!

En voor iedereen die zit te wachten :Veel succes!

Mijn merrie moet nu nog 13 dagen. Ze heeft iets uier maar nog niet veel. Kuil eten gaat niet zo snel als voorheen. Ze doet lekker rustig aan. Maar brok eten en of slobber gaat in een rap tempo. Misschien een beetje willekeur.
Veulen lag gisteren ernstig te trappen en dat vond ze toch echt wat minder plesant. Ik denk dat mijn merrie wel overtijd gaat. Maar ik lees hier wel dat het soms gauw kan gaan. We wachten af.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:38

Als je Roos ziet lopen denk je dat ze haast zal ontploffen Lachen. Roos moet nog zo'n 5 weken en het word haar eerste veulen. Ik vind haar echt asosiaal dik Tong uitsteken.

Stand foto
Afbeelding

Buikje van de zijkant
Afbeelding

Buikje van de voorkant
Afbeelding

Nog een niets voorstellende uier
Afbeelding
En zie hier ook niets bijzonders aan
Afbeelding

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:55

@ Hannelore, neuh, waken is niet nodig. We kijken haar stemming aan en letten er ook op of ze kegelt.

Desalniettemin zet mijn moeder toch de wekker om de zoveel uur, want je weet maar nooit!

Ben ik even blij dat ik niet bij stal woon Haha!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:56

Ik zal eerst ff een update geven met foto's dan zal ik zometeen even bijlezen...

Merrie is rustig geweest vannacht Verward ze heeft allen wat met d'r achterkant tegen de muur staan duwen en een paar keer gaan liggen. Wel ook gestrekt, maar niet zo heftig weeën als de nacht ervoor...
vandaag overdag is ze erg opgewekt (of is het opgewonden??) en staat ze veel te hinniken. Vulva blijft megaslap maar dat is al een week zo, banden zijn slap, uier was ook al vol, maar ik zag vanmiddag dat de tepels nu echt tuttertjes geworden zijn mooi voorgevormd (ik hoor een aantal mensen weleens over zuignapjes, bedoelen jullie dit met zuignapjes?) Een paar foto's gemaakt, de vorm van de tepels is het best te zien op de foto die van achteren is genomen want die andere is recht van onder... Wat denken jullie vannacht dan eindelijk of wacht ze op het weekend? Als ze nog lang wacht kun je mij afvoeren Ziek Gaaaap Slapen

Afbeelding

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:03

@ Patoucha

Schiet toch al wel op Ja

Ik zeg altijd zuignapjes en daar bedoel ik gewoon haar tepels mee die nog niet gevuld zijn Knipoog Daar gaat het veulen straks aan zuigen.. en als je mij kent ik noem vaak dingen anders.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:06

Faniek schreef:
@ Patoucha

Schiet toch al wel op Ja

Ik zeg altijd zuignapjes en daar bedoel ik gewoon haar tepels mee die nog niet gevuld zijn Knipoog Daar gaat het veulen straks aan zuigen.. en als je mij kent ik noem vaak dingen anders.

spenen noemen wij dat hier......

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:09

cheyenne01 schreef:
Faniek schreef:
@ Patoucha

Schiet toch al wel op Ja

spenen noemen wij dat hier......

Dat woord vergeet ik steeds... hoezo ik ben dom Bloos

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:16

@ Tyrza; die uier ziet er goed uit! begint nu toch ook wel spannend te wordne, ik hoop voor jou en je merrie dat het niet te lang meer duurt Knipoog

@ Dennis; acht wat een tonnetje! vooral van de voorkant gezien is ze errug rond ziet er zo schattig uit vind ik dan in combinatie met die korte beentjes... Ach gut

@ Snoopy_689 en Wiepie; bij jullie ook spannend dat klinkt alsof het ieder moment kan gebinnen...

Spannend hoor met al die merries die op klappen staan wordt nu ook wel weer tijd voor een nieuw veulentje we hebben al een paar dagen niks meer... Wie gaat vannacht voor het volgende boktveulentje zorgen?

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:17

Faniek schreef:
@ Patoucha

Oh Ok, ik dacht dat je daar een speciale vorm mee bedoelde...
ik vind ze nu trouwens wel op zuignapjes lijken daarom moest ik eraan denken!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 21:34

Nou hier helemaal niets...

Uier: Vol, maar geen harsdoppen o.i.d.
Kling: soms ook gewoon gesloten!!
Eetlust: iets meer moeite met het biks, eet rustig kuil.

Duurt vast nog wel even Rolleyes

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:52

heej,

Ik ben echt super blij!!!! Haha!
eidelijk krijgen we zekerheid!
We gaan een andere DA bellen en dan komt ie binnenkort opvoelen !!
JOEPIE !!! Haha! Haha! Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:55

TJTlover schreef:
heej,

Ik ben echt super blij!!!! Haha!
eidelijk krijgen we zekerheid!
We gaan een andere DA bellen en dan komt ie binnenkort opvoelen !!
JOEPIE !!! Haha! Haha! Haha!

hehe.....eindelijk verstandig en eindelijk zekerheid!! ik hoop voor je dat deze va wel weet wat ie doet zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn!! succes....