Hallo, kan iemand mij helpen? Ik heb een shet die midden maart is uitgerekend. Ze heeft nog geen gevulde uier, haar spenen staan sinds een aantal dagen wel meer uit elkaar. Maar sinds gisteren loopt ze wat meer met haar staart omhoog (zie foto), ook heb ik gezien dat ze veel kleine hoeveelheden plast, en de urine is heel erg troebel, zelf naar de witte kant toe.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is mijn eerste veulen, dus vind het allemaal heel erg spannend
kiki1976
Geplaatst: 11-03-23 09:04
Quir gefeliciteerd Benieuwd of de slimme camera het ook opgepikt had. Maar fijn dat de merrie het veulen nu accepteert en zelfstandig drinkt.
suffie gefeliciteerd Fijn dat alles vlot is verlopen.
Iersas, ja geeft een vertekend beeld op foto. Maar ze is wel degelijk zwanger. Ze is inderdaad niet heel dik, maar is een super moeilijke eter.. hebben al vanalles geprobeerd. Ze is super fijn gebouwd, is een kruising shet x minipaard. Ze is zeker niet te mager. Heb een foto toegevoegd van de bovenkant, dan zie je beter dat ze toch wel echt een dikke buik heeft. (Ze was hier nat want ze kwam net van de weide af )
Muronia, ja ze is gecontroleerd! We zien het veulen ook heel erg veel bewegen. Ze is gedekt door een kleinere hengst en dierenarts heeft ook al eens extra gecontroleerd 6 weken geleden omdat ze ook vond dat ze geen dikke buik had. Maar volgens dierenarts was alles perfect in orde en staat ze in topconditie :p wss ook een klein veulen volgens de dierenarts.