[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:27

Moet ik in ons namenbestand kijken? Zat namen hier met 250 melkkoeien (droge en jongvee niet meegerekend)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:32

Ik word helemaal hyper van die snel gaande merries haha

Zilver gaat mooi snel al zeg ! Zo’n knappe buik al :D

Luna dat schiet op! Spannend :o

Cynthia die van mij zit ook vaak rond de 326/330
Oké twee bevallingen. Dit keer mag ze ook op 320 wil beetje in lopen zodat ik nog een keer kan dekken :)

Tellen jullie vanaf laatste dek datum of vanaf 18 dagen?

Mijn dikke knap Toet heb ik donderdag opgehaald en staat weer lekker thuis. Samen met twee jaarling hengsten maar dat gaat super. Die hebben gewoon netjes respect voor haar :)

Afbeelding
Afbeelding

Ze is nu 260 dagen drachtig vanaf 18 dagen. Of 278 dagen >;)

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:43

Eilinora schreef:
Moet ik in ons namenbestand kijken? Zat namen hier met 250 melkkoeien (droge en jongvee niet meegerekend)

Als je zou willen doen, graag! Mag je dan ook gerust via Pb sturen. Vaars is een lieve koe, maar nog een beetje verlegen. Een hele stoere naam zou haar wellicht niet zo passen, maar iets zachts denk ik wel :j .

Janine: Ik tel echt vanaf de laatste dekdatum. Bij Maria is dat er maar een, dus dat is makkelijk. Bij Jenny en Zoë tel ik ook zo, maar dan met de datumes die ik van hun heb.
En zie daar ook een mooi buikje bij haar! En die zit ook al bijna bij de 300 dagen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:47

Hier ook tellen vanaf de laatste dek datum. Dan hoef je later niet bij te rekenen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:17

Oké dan is ze 278 dagen al :+ :o

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:19

Ik probeer alles te lezen en heb respect voor die volledige bijleesposten. Sorry maar dat lukt mij niet.

wel gelezen van de vroeggeboorte, altijd zo verdrietig om zo'n mooi compleet paardje te zien en dat het dan zomaar opeens achter de merrie ligt. wat een verdriet

En dan koliek ook al zoiets wat je tijdens de dracht niet wil zien, gelukkig bij beiden goed afgelopen.

ik las ook over droes, hopelijk krijgt de drachtige merrie het niet, sterkte!

Was er ook een veulen bij Charisma, gefeliciteerd, maar ik heb nog geen foto's gezien, of heb ik te snel gelezen?

Onze merries zijn laat dit jaar dus ben nog niet zo in de veulen mood, het eerste shetlandertje wordt in mei verwacht en de Fries en de rest pas in juni.

Wel gisteren een 3jarig zelf gefokt mini hengstje weggebracht voor training en hengstenkeuring in Duitsland, ben benieuwd wat hij gaat doen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:34

Janine, je telt vandaag de laatste dekdatum, want op die dag (of hooguit een dag of twee later) is ze drachtig geworden. Bij de scan op dag 18 ziet de veearts dat ze drachtig is, maar dat is ze dan al ongeveer 18 dagen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:36

Jeetje mina wat zijn sommige al ver!

Ik moet nog 3 maanden wachten op de 1e :')

Jessicazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:47

Ik heb mijn camera geïnstalleerd vandaag!! Eindelijk na 1week quarantaine mijn paardje weer gezien <3

Ze is dikker geworden, maar denk dat het nog eventjes duurt voordat het veulen komt. Dus nu lekker lui zijn en slapen haha

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 02:25

Kabayo. Ze is er weer vroeg bij. Mooie foto met knap puppekind <3

Mirjamalvaro. Mooie hengsten. Laat je alle drie de merries met safferano dekken?

Luna. Ziet er veelbelovend uit. Er zit vooruitgang in *\o/*

Charmfaith. Wat lief zo bij de kindjes. Ze heeft duidelijk moedergevoelens :Y)

Melissa. Dat schiet ook al op. Dat us niet handig dat de rails niet past.

Cynthia. Wat vervelend van de droes. Wel fijn dat de stal meedenkt.

Yvk. Ze was duidelijk toe aan verlof. Nu kan het echte wachten beginnen

Janine fijn dat ze weer thuis staat. Je telt vanaf de laatste dekdatum

Jessicazz. Wat zou dat fijn geweest zijn na de quarantaine. Ze is nu bijna veilig?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:14

mirjamalvaro schreef:
Jeetje mina wat zijn sommige al ver!

Ik moet nog 3 maanden wachten op de 1e :')

Ik ook hoor Mirjam :j

Nou ja de eerste en gelijk de laatste dan :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:04

Spannend, benieuwd welke merrie haar cadeautje het eerst laat zien!

Hopelijk zijn jullie de storm allemaal goed doorgekomen? Hier enkel veel water, maar voor de rest geen schade!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:14

AM-horses;
Eliana en Chablis door Zafferano.
Sterre door Golden Daim F.
Is nu de planning. :')

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:56

Bijleespost houden
Maria is nu op 276 dagen dracht. Begint op te schieten nu!
En vanochtend namen ze het er nog even van om heerlijk te rusten. Straks is de rust natuurlijk voorbij en loopt de kleine in de wei rond. Dus nu is het nog even genieten van de rust.

Deze foto maakte ik vlak voor ik weg ging, maar zo schattig hoe mama en papa to be hier samen zijn <3 . Dan smelt ik als 30 jarige echt hoor. Straks hopelijk met een gezond kleintje er bij!

Afbeelding

Afbeelding

En dit was voor ik de wei uit ging. Frodo heeft het trouwens mooi bekeken. In het hooi liggen en al liggend hooi eten.

Afbeelding

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:12

Wat een lief koppeltje zo Yaartje. Verspillen ze zo niet veel hooi?

Cynthia, hopelijk blijft de droes weg bij FI. Het is zo een rotziekte… gelukkig lijkt Idris erdoor te zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:21

Ik tel meestal een dag na de inseminatie, inseminatie is 's avonds en de eisprong is dan nog niet geweest, dus om die dag al te tellen is jezelf voor de gek houden.

Setteli, ik vraag me af hoe je op Pjotr komt voor Phoebe? Stekerig voorbeen, weke rug, en de maat, ik vind het niet een toevoeging voor Phoebe. :o

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:44

Knolselder schreef:
Wat een lief koppeltje zo Yaartje. Verspillen ze zo niet veel hooi?

Cynthia, hopelijk blijft de droes weg bij FI. Het is zo een rotziekte… gelukkig lijkt Idris erdoor te zijn.

Dank je wel <3 . Zo genieten om ze dan zo samen te zien rusten!
Dat valt gek genoeg mee! Eten van wat ik zie echt zo'n beetje alles op. Frodo was er ook heerlijk van aan het eten toen hij in het hooi lag. Alleen de hooi sprietjes die echt op de grond liggen worden niet opgegeten, maar de rest wel.
Als ik vanmiddag kom is alles wel opgegeten vermoed ik.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:06

@ cynthia ojee droes is niet best,hopelijk blijft het daarbij en word idris ook weer fit.

@ janine wat een lieve uitstraling heeft ze.
Ik tel ook vanaf de laatste dekking 335 dagen

@ xyaartje ik ga er vanavond even voor zitten.

Vandaag een zonnetje dus meisjes naar bed en even snel de wei in gegaan.

Pepper is 24 april uitgerekend maar aangezien ze de laatste paar keren 3 weken te vroeg ging ga ik van begin april uit.
Meestal zit ze net over de 320 dagen heen.
Afbeelding

Afbeelding

Want je was nog niet vies genoeg ofzo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Britt is ook nog lenig genoeg
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:44

Hallo allemaal, daar ben ik weer . Ik plaats zo op de laptop een uitgebreidere post, nu even wat foto's van mijn mobiel.
Goldy 291 dagen drachtig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Picture 191 dagen drachtig

Afbeelding

verder vanaf de laptop.....

ik zag een hele dikke pepper voorbij komen, wow wat een buik!

Ook heb ik wat foto's gezien van te vroeg geboren veulens, bijzonder om te zien hoe "af" die al zijn. Ook confronterend, want het kan iedereen overkomen die fokt. Hopelijk wordt dit een mooi veulenjaar voor ons allemaal en rennen de veulens straks lekker rond met de moeders.

Hier begint het al op te schieten voor Goldy, nog ruim 1 week en dan zit ze al op 300 dagen. Het uier begint iets te doen en de buik is flink gegroeid. Ook Picture heeft al een flinke buik, maar die moet nog wel een 5 maanden! Hier hangt de camera ook al en als het goed is kan ik komend weekend het geboorte alarm testen wat mijn ex gemaakt heeft.

Ik zal proberen weer wat regelmatiger te posten
Laatst bijgewerkt door jennyk op 07-02-22 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:48

Eilinora, wat een bolletje al zeg.
Mijn merrie is ook op 24 april uitgerekend. Maar dat ziet er nog wel iets anders uit :)
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:00

Pepper is echt niét normaal _O-

Ik heb ook een foto samenvatting

Maiden op 283. Ik hoop dat er wel wat in zit. Mag ze wat van Peppers buik? :=
Ze is wel wat.. uh.. minder vrolijk?

Afbeelding
Afbeelding
Beeeetje inzoomen
Afbeelding
Afbeelding

En de ander op 263

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:12

Neonlight schreef:
Ik tel meestal een dag na de inseminatie, inseminatie is 's avonds en de eisprong is dan nog niet geweest, dus om die dag al te tellen is jezelf voor de gek houden.

Setteli, ik vraag me af hoe je op Pjotr komt voor Phoebe? Stekerig voorbeen, weke rug, en de maat, ik vind het niet een toevoeging voor Phoebe. :o

Ik tel ook dag na inseminatie, als het ei dus weg is.

Ik snap wat je bedoelt met de weke rug, het stekerige voorbeen zie ik zo niet (maar ik heb ook maar 1 filmpje kunnen vinden van hem). Tja die maat, ik wil graag wat kleiners. Ik kom in de C maat nog niet direct iets tegen wat me aanstaat.
Maar voor ik beslis of ik haar weer laat dekken, wil ik eerst afwachten wat ze er dit jaar van maakt. Misschien wordt het Mr Right wel nog een keer :o

Cioccolato, lekker boos paard, hahaha. Phoebe doet naar de andere paarden ook zo, maar alleen op stal, niet als ze buiten lopen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:17

Setteli schreef:
Neonlight schreef:

Ik tel ook dag na inseminatie, als het ei dus weg is.

Ik snap wat je bedoelt met de weke rug, het stekerige voorbeen zie ik zo niet (maar ik heb ook maar 1 filmpje kunnen vinden van hem). Tja die maat, ik wil graag wat kleiners. Ik kom in de C maat nog niet direct iets tegen wat me aanstaat.
Maar voor ik beslis of ik haar weer laat dekken, wil ik eerst afwachten wat ze er dit jaar van maakt. Misschien wordt het Mr Right wel nog een keer :o

Cioccolato, lekker boos paard, hahaha. Phoebe doet naar de andere paarden ook zo, maar alleen op stal, niet als ze buiten lopen.

Ik weet anders nog wel 3 hele gave kleine pony hengsten! *\o/*

Afbeelding
134 palomino

Afbeelding
134 palomino

Afbeelding
128 cremello

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:27

Quir schreef:
Ik weet anders nog wel 3 hele gave kleine pony hengsten! *\o/*

[ [url=m/G20CBS.jpg]Afbeelding[/url] ]
134 palomino

[ [url=m/NtCNez.jpg]Afbeelding[/url] ]
134 palomino

[ [url=m/FdG5zn.jpg]Afbeelding[/url] ]
128 cremello

Hmmm, je mag me wel de namen geven :D (mag ook via pb)
Die laatste heeft ook een wat weke rug, verder wel een leuk type

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:52

Hah dat is ook mijn straatje. De bovenste twee zijn volgens mij Ankumshof Kensington en Nilantshoeve's Zippo, de onderste zeker LH Cadlanvalley Sir Ivanhoe .

Ik heb zelf dus een Pjotr dochter gefokt uit eigen merrie (dat mormel die onder de draad door vliegt), die valt mensen vaak positief op nu ze volwassen is. Ik zie zelf wel wat verbeterpunten erin, maar dat heb je natuurlijk altijd. Rug en voorbeengebruik vallen daar niet onder trouwens, dat vind ik goed bij haar en is niet het sterkste punt van haar moeder. Dat was dan wel uit een Welsh moeder.
Maar ik denk wel dat er bij jouw merrie passendere hengsten zijn.

Mijn Pjotr dochter, vorige zomer (4 jaar):
Afbeelding

Halfzusje van wat we nu verwachten, hoop nu op wat groters (denk dat het wel gaat lukken met een hengst die 27 cm groter is dan Pjotr). Deze is gepromoveerd tot mascotte omdat ze net wat klein is gebleven.