[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:01

Haha je bent gewoon omringd door merrie Pretty ;)
Hier ook alleen maar vrouwen in het leven van mn stiefvader dus ik verwacht bij jonne haar veulen niet anders eerlijk gezegd haha.

Vraagje; waar spoelen jullie het naveltje altijd mee? Kan dat gewoon met Betadine oplossing? Aangezien ik een bestelling ga plaatsen bij de Paardendrogist, nog andere tips die handig zijn om in huis te hebben? :+

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:08

Haha thx allemaal. :D de andere 2 moeten nog haha! Lysne is altijd wat lastiger knippen ivm dat rossige.

Is ook wel een leuk werkje hoor Linda ! Maar vaak is het dus wel 4 die tegelijk weer moeten :+ wel vervelend van je RSI!

Ilse, ben benieuwd naar je merries en combi 's en wanneer ze moeten! :))

@pretty, heeft ze altijd hengst veulens gegeven dan?

@Kimsel, fingers crossed dan! :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:29

Droversrun gewoon isobethadine of Klausan Spray. Bij bedenkelijke gevallen meteen een antibioticaspray erop. :o (bij naveltje dat te kort afgebroken is bijvoorbeeld)

Maris ja,Nikita heeft tot nu toe alleen maar hengstveulens gegeven en Lisa dus ook 6 van de
7.
Ik denk dat de verhouding merrie/hengstveulens hier door de jaren opgeteld héél erg scheef is.
2 jaar terug hadden we trouwens 6 hengstveulens op 6. Dat herinneren de meeste diehard DBT'ers zich wel. :+

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:33

En of we dat nog weten Pretty! Niet te geloven bij jou. Dit jaar de verhoudingen maar eens recht zien te trekken <<) Je hebt vorig jaar bij mij gezien dat het kán 8-)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:34

@Drovensrun; ik doe er betadine jodium op. Paar dagen lang, paar keer per dag.
Ik heb zelf altijd meerdere touwtjes en een schaar/mes liggen. Voor eventueel afbinden navel, opbinden nageboorte aan staart en eventueel bijbinden van een beentje als dit dwars ligt.
En een emmer water. Om ze even te laten schrikken als ze geboren worden en niet lekker op gang komen ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:47

Ik gebruik de vetericin navelspray.

Maris, oke 4 tegelijk lijkt me minder leuk! Ik vond 1 wel leuk om te doen, maar dat was al werk genoeg :P hahaha

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:14

Even een vraagje aan jullie: wanneer beginnen jullie met het voeren van merrie brok?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:15

nogmaals sterkte rowan!

Hier weinig te melden. Marley's buikje staat ook stil, wordt niet echt dikker, en uiertje doet ook niet veel.
Afbeelding
Hier is de stand 3-0 Voor de hengstveulens de laatste 3 jaar.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:24

bij mij zijn nu in 9 jaar drie merrieveulens geboren en 7 hengstveulens, dus word tijd voor meer merrieveulens :+ ( van onze hengst zijn er bij derden nog 3 merrieveulens geboren :+ )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:59

Al lang niet meer gepost, maar wil toch nog even Dustinlover ontzettend veel sterkte wensen. :(:)

Verder niet heel veel te melden. Sarona wordt dikker, maar duurt nog een aantal maanden.

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:19

Nou hier mijn combi's... Het zijn er 10 geworden ipv 9 hihi.
Van 1 merrie heb ik geen fotos op de tablet, maar dat is de combinatie silver's Carrera v. Zilkesteyn (silver dapple) X GDf eragon's Cirino

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:19

hey Neon,lang geleden! :wave:

Arianne ja hoor,ik neem aan jou een voorbeeld! MAAR het kàn hier ook. In elk geval weten we nu allemaal dat ook mijn hengst merrieveulens kan geven gezien de stand van 4-2 vorig jaar voor de hengstjes. 8-)
Dit jaar maar 2 veulentjes van mezelf. Bij mijn hengstenmoeders dus. Zou het? O:)

Handig Sara die overkapping,dat wou ik dat ik hier ook had!

Pradadaan hier geef ik geen merriebrok. Schroef enkel de bestaande brok omhoog bij de zogende merries.

Je hebt er echt een paar leuke combi's tussen zitten Ilse. En leuke merries. :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:32

Haha, het komt nog wel eens goed :P Nu nog bij je hengstenmoeders, hup hup!

Wat een knappe merries! Benieuwd wat ze voor je aan het fabriceren zijn :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:36

DL wat een onwijs nare berichten zeg. Heel veel sterkte. Ik hoop dat de veulentjes straks je hart weer kunnen vullen.

Ilse welkom! Wat een gave pony's heb je zeg!

Pradadaan, ik voer vanaf 8 maanden merriebrok. Vanaf dan is het belangrijk dat de extra eiwitten er zijn voor het vormen van bot etc.

Mijn merrie heeft tot nu toe ook alleen maar hengsten gegeven. Maar ze zeggen dat oudere merries een grotere kans hebben op merrieveulens. Haar vorige veulen was op 21 jarige leeftijd. Nu is ze bijna 24. Ze zal nu toch haast wel 'ouder' moeten zijn...
Vandaag zitten wij op 290 dagen. Oftewel, nog 30 tot we in de veilige zone zitten. Hopelijk laat ze haar onrustige avonden en gevulde uiers nu wel wachten tot het laatste moment ipv weer rond de 315 dagen..

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:38

Tooske 269 dagenAfbeelding

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:46

Wat een mooie combi' s Ilse. Hou je alles zelf ? Wat doen jullie eigenlijk allemaal met de veulens? Verkopen of houden of een afwachten hoe de combinatie uitpakt?
Wij houden het veulen zelf maar aangezien ik het zo leuk vind zou het maar zo kunnen dat er nog wel een keer een veulen komt. .. vrees alleen dat verkopen mij persoonlijk niet lukt...aahhh...

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:47

Wat een mooie koppeltjes Ilse! Vooral Ginny spreekt mij erg aan :D

Oh dat gaat voor jou ook al opschieten Myrte :). Op hoeveel dagen beviel ze dan toen ze op 315 al onrustig werd?

Ze ziet er goed uit Ldenboer :).

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:48

Het veulen van Sebastopol's Jeetje X Harley of the fairy tale ranch blijft sowieso! Dat is een veulen uit 2 kampioenen, dus dat moet zeker een hele goede worden. En sowieso een speciaal veulen omdat het uit Harley is!

De rest moeten we nog even bekijken. Ik hoop sowieso op een aantal leuke merrie veulens waar ik mee verder kan. En uit Jeetje X Harley hoop ik heel erg op een hengst

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:49

Ik heb maar 1 merrie en veulens zijn telkens voor verkoop, ondanks ik doodgraag een hengstenveulen zou willen aanhouden om op te fokken..maarja het moet ook realistisch zijn. Realistisch in de zin van: tijd. Gezien ik sinds kort al 2 (volwassene + veulen) heb verkocht omdat mijn studie zoveel tijd vraagt..2 volwassene en een veulen gaan wel, maar hoe het zal zijn als het veulen 2 of 3 jaar is, weet ik niet. :)

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:57

Bij mij zijn er 5 van de 6 hengst veulens geboren en de ene merrie is gebleven :') Hinde heeft 3 x hengst gegeven en Hanne 1 x merrie en 2x hengst..
Dus ben benieuwd wat het dit jaar wordt. := Hanne en Hinde worden dit jaar 7, dus weet niet of het klopt dat oudere merries meer merries geven maar anders volgen ze die leidraad aardig goed :+

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:58

Ilse, leuke combi's ben benieuwd!! Wanneer zijn ze uitgerekend of heb ik daar nu overheen gelezen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:11

Welkom Ilse leuke combi’s

Haha ja pretty dat gaan we nooit meer vergeten hoor, heb je de dames aan de appelazijn gezet?
Moet ik dringend ook eens aan beginnen met Jessie.

Hier merrie die alleen nog maar merries heeft gehad dus ik ben zeer benieuwd dit jaar.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:13

Fotsy schreef:
Welkom Ilse leuke combi’s

Haha ja pretty dat gaan we nooit meer vergeten hoor, heb je de dames aan de appelazijn gezet?
Moet ik dringend ook eens aan beginnen met Jessie.

Hier merrie die alleen nog maar merries heeft gehad dus ik ben zeer benieuwd dit jaar.

Ik heb ze hier aan t appelazijn gezet in de mom van: baat t niet schaadt het niet :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:32

Haha Maris schudden we elkaar de hand? Ik duim voor merrietjes ook bij jou.

Fotsy de merries hebben in elk geval beiden appelazijn gekregen de hele zomer lang.
En de merries die ik straks wil gaan dekken staan er ook al aan. Baat het niet,dan schaadt het niet inderdaad. :+ µ
Al vind ik de hengstveulens over het algemeen veel leuker,ik val er gewoon op. :)

Leuke merrie Ldenboer!

Hier worden de veulentjes verkocht tot nu toe. Ooit zal ik er wel eens eentje aanhouden,maar dat moet dan echt 100% "het" zijn voor mij. Qua kleur,karakter,uiterlijk,alles zeg maar.
Laatst bijgewerkt door pretty op 30-01-18 15:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:32

Appelazijn is voor merrie' s?
Ik ben zo benieuwd of mijn gevoel uitkomt...een hengstje voor ons? Nog nooit ruinen/ hengsten gehad altijd merries.. hahaha..
Wij zijn afgelopen zaterdag bij de opfok geweest waar mijn merrie ook gaat bevallen. Alles goed doorgesproken en mijn wensen besproken .. echt de allerlaatste loodjes... ik word zelf eind febr aan mijn schouder geopereerd en dan kunnen we lekker samen verlof nemen ;-)