Ik ben weer bij!
Komt ie:
Zo ben ik ook weer! Zal even bijreageren, maar het is even gekkenhuis thuis met allerlei veranderingen die gaande zijn.
NatasjavE schreef:Suelza schreef:@ Natas, ik zag in IDS een mooi artikel over een GGK hengst uit de Bazinetty stam? Daar zul jij vast wel erg content mee zijn

Dat klopt. Dat is Chablis (Upperville x Zep x Amor x Commandant) Het neefje van mijn Bella. Zijn overgrootmoeder is de grootmoeder van mijn merrie. En ik ben er zeker mee in mijn nopjes
Het gaat overigens om de Loma stam(merrielijn 22, fokfamilie 75 stammoeder is Frelona), alleen de meeste heten Netty
Farrington en Furore komen overigens ook uit dit stammetje alleen dan wat verder weg.
Aha, een neefje! Ik vond het een zeer aansprekend paard om te zien. Ook al erg compleet. Het is ook een mooie, degelijke lijn! Heb jij ook het Amorbloed in jouw merrie meegekregen of is zij Amor vrij?
Snoevie schreef:welkom haboshof

Ravina op dag 198 vandaag,het schiet alweer op.
gister ben ik bij de eerste veulenopfok wezen kijken,en het sprak me wel aan
Ik heb mijn hengsten nu opgefokt in Friesland, maar vanaf volgend jaar gaan we thuis opfokken. Maar ik vind de Gouden Hoep (friesland) echt wel een aanrader hoor!
Iorrr schreef:Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen!
Pfff ik dacht dat drachtige merries rustiger werden... Chicka was gister echt enorm op dreef! Wat een vervelende aap kan dat zijn!
Nouw... afhankelijk van de hoeveelheid testosteron of oestrogeen die het veulen afgeeft hoor! De moeder van mijn hengst werd met 7 maanden echt een nachtmerrie, haha! Was meteen duidelijk dat daar een hengstveulen in zat
Heb er nu ook 1 staan die behoorlijke hengstentrekken vertoont dus ik vermoed dat daar ook een hengstje in zit. Een van de andere merries is momenteel heerlijk rozig!
zitake schreef:Pff hoorde dat de opfok waar ik veulen en jaarling heen wou brengen al vol zit. Stom dus, kan ik verder zoeken of moet hij hier blijven staan.
Voor volgend jaar al!??! Dat is snel!!!
NatasjavE schreef:Hengst gaat wel, merrie hou ik.
En die kom je dan bij mij opfokken
marrlinde schreef:hier worden ze ook verkocht, vroeg of laat

Wij houden inprincipe maar 1 veulen, 1 is al gereserveerd en de rest wordt verkocht (of niet
)
Cynthia82 schreef:Ik ben er nog niet over uit of het veulen blijft of niet. Ik zou het heel graag willen, maar als single met een koopappartement, auto en één paard, is een tweede paard erbij best lastig.
Maar ja, wat nou als er een valk merrie geboren wordt? Of ik opslag verliefd word? (dat word ik sowieso..)
Tja, ik heb het ook altijd goed kunnen managen, maar heb er wel keihard voor moeten werken (maar had dan ook 3 paarden en 2 veulens in de kost). Weet niet of ik dat weer zo zou doen, achteraf gezien...
Iorrr schreef:Merrieveulens houden we in principe zelf en hebben die zelf in opfok. Gemiddeld zo'n 6 merries van 1 en 2 jaar door elkaar
Dat vind ik ook de meest ideale situatie...
KootMiraDrum schreef:Ik ben er al uit voor mijn kleine meisje (nu 3,5 jr).
Oh? Dat is een Drumdochter toch?
Ik ben er ook uit... voor 2 of 3 merries gebruik ik eigen hengsten en mogelijk dat we 1 of 2 merries in Duitsland laten dekken.
Charaz schreef:Iorrr schreef:Zijn jullie al bezig met de hengstenkeuze voor volgend jaar?
Ja maar (helaas) niet voor Azra, voor Zippy (weet niet of dit aankomend jaar wordt of erna) heb ik nu in gedachten Houston of Kimberley.
Amber wordt wss. onze eigen hengst en voor Azra over een aantal jaar Power & Paint.
Dan spreekt Kimberley mij meer aan als Houston. Maar goed, ik ben dan ook absoluut geen Houston fan en Kimberley is een hele degelijke hengst. Bovendien heeft die niet het eeuwige leeftijd dus gebruik hem nu het nog kan! Het is dat ik heel erg in dubio zit of ik wel een geschikte merrie voor hem heb, anders zou ik hem heel graag nog eens gebruiken... Ik heb goed materiaal van hem gezien, vind het zelf een aansprekende hengst en je fokt niet 13 in een dozijn...
Anike schreef:Oeps hahaha!! Jaaa ga m aanpassen!
Mel is al 16 dus ik weet niet of ze uberhaupt nog een x een veulen krijgt

Waarom niet? De grootmoeder van Donatello kreeg haar laatste veulen toen ze 23 was. Daarna was de koek op en kregen ze haar niet meer drachtig. Zo lang de merrie in goede gezondheid is, kan ze gemiddeld een max van 18/19 veulens krijgen in haar leven.
NatasjavE schreef:Iorrr schreef:Zijn jullie al bezig met de hengstenkeuze voor volgend jaar?
Ja. Ik weet nog niet zeker of ik haar weer laat dekken. Maar ik ben wel aan het kijken voor een hengst.
Hmmm... Welke hengst denk je aan?
inowa schreef:hier dus wel al een hengstenkeuze klaar voor allebei de dames,handig eigenlijk want ze worden allebei door dezelfde hengst gedekt.
deze knapperd mag winoa en pepper dit voorjaar dekken.
.jpg)
Haha wat een stoer binkie zeg!!!
peetje82 schreef:om even een idee te geven van mn dikke Ruubs!
Durf niet te zeggen hoeveel dagen ze is, ze is voor 1e week maart uitgeteld

(sorrie voor de slechte kwaliteit)

Wij hebben er ook 1, die is voor de laatste week van maart, maar die is al veel ronder, whahaha! Die gaat echt ontploffen volgend jaar!
Mooie merrielijn btw!