[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:31

haha is met pascha ook zo, zei stalgenootje onlangs, denk je dat mijn pony gekrompen is, als ik ze bekijk ten opzichte van die van jou, nee joh die van mij zwelt gewoon aan alle kanten :), maar echt volgens mij was die andere pony altijd stukje groter, maar daar is niks meer van te zien (ok die zakt wel wat in), maar die van mij is gewoon bol aan alle kanten, haar rug is erg breed.
Heb trouwens een erg mooie locatie om fotoshoot te houden uiteraard met sneeuw en los :) dus hopen dat er ergens een weekendje sneeuw komt.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:35

Inowa: wat een mooi palomino hengstje !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 06:50

Joepie,dag 200 voor Ravina vandaag!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:34

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Ik ben weer bij!

Komt ie:

:D

Zo ben ik ook weer! Zal even bijreageren, maar het is even gekkenhuis thuis met allerlei veranderingen die gaande zijn.

NatasjavE schreef:
Suelza schreef:
@ Natas, ik zag in IDS een mooi artikel over een GGK hengst uit de Bazinetty stam? Daar zul jij vast wel erg content mee zijn ;)

Dat klopt. Dat is Chablis (Upperville x Zep x Amor x Commandant) Het neefje van mijn Bella. Zijn overgrootmoeder is de grootmoeder van mijn merrie. En ik ben er zeker mee in mijn nopjes :D

Het gaat overigens om de Loma stam(merrielijn 22, fokfamilie 75 stammoeder is Frelona), alleen de meeste heten Netty :')
Farrington en Furore komen overigens ook uit dit stammetje alleen dan wat verder weg.

Aha, een neefje! Ik vond het een zeer aansprekend paard om te zien. Ook al erg compleet. Het is ook een mooie, degelijke lijn! Heb jij ook het Amorbloed in jouw merrie meegekregen of is zij Amor vrij?

Snoevie schreef:
welkom haboshof :)

Ravina op dag 198 vandaag,het schiet alweer op.
gister ben ik bij de eerste veulenopfok wezen kijken,en het sprak me wel aan

Ik heb mijn hengsten nu opgefokt in Friesland, maar vanaf volgend jaar gaan we thuis opfokken. Maar ik vind de Gouden Hoep (friesland) echt wel een aanrader hoor!

Iorrr schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen!

Pfff ik dacht dat drachtige merries rustiger werden... Chicka was gister echt enorm op dreef! Wat een vervelende aap kan dat zijn!

Nouw... afhankelijk van de hoeveelheid testosteron of oestrogeen die het veulen afgeeft hoor! De moeder van mijn hengst werd met 7 maanden echt een nachtmerrie, haha! Was meteen duidelijk dat daar een hengstveulen in zat ;)

Heb er nu ook 1 staan die behoorlijke hengstentrekken vertoont dus ik vermoed dat daar ook een hengstje in zit. Een van de andere merries is momenteel heerlijk rozig!

zitake schreef:
Pff hoorde dat de opfok waar ik veulen en jaarling heen wou brengen al vol zit. Stom dus, kan ik verder zoeken of moet hij hier blijven staan.

Voor volgend jaar al!??! Dat is snel!!!

NatasjavE schreef:
Hengst gaat wel, merrie hou ik.

En die kom je dan bij mij opfokken :P

marrlinde schreef:
hier worden ze ook verkocht, vroeg of laat :))

Wij houden inprincipe maar 1 veulen, 1 is al gereserveerd en de rest wordt verkocht (of niet :P )

Cynthia82 schreef:
Ik ben er nog niet over uit of het veulen blijft of niet. Ik zou het heel graag willen, maar als single met een koopappartement, auto en één paard, is een tweede paard erbij best lastig.
Maar ja, wat nou als er een valk merrie geboren wordt? Of ik opslag verliefd word? (dat word ik sowieso..)

Tja, ik heb het ook altijd goed kunnen managen, maar heb er wel keihard voor moeten werken (maar had dan ook 3 paarden en 2 veulens in de kost). Weet niet of ik dat weer zo zou doen, achteraf gezien...

Iorrr schreef:
Merrieveulens houden we in principe zelf en hebben die zelf in opfok. Gemiddeld zo'n 6 merries van 1 en 2 jaar door elkaar

Dat vind ik ook de meest ideale situatie...

KootMiraDrum schreef:
Ik ben er al uit voor mijn kleine meisje (nu 3,5 jr).

Oh? Dat is een Drumdochter toch?

Ik ben er ook uit... voor 2 of 3 merries gebruik ik eigen hengsten en mogelijk dat we 1 of 2 merries in Duitsland laten dekken.
Charaz schreef:
Iorrr schreef:
Zijn jullie al bezig met de hengstenkeuze voor volgend jaar?

Ja maar (helaas) niet voor Azra, voor Zippy (weet niet of dit aankomend jaar wordt of erna) heb ik nu in gedachten Houston of Kimberley.
Amber wordt wss. onze eigen hengst en voor Azra over een aantal jaar Power & Paint.

Dan spreekt Kimberley mij meer aan als Houston. Maar goed, ik ben dan ook absoluut geen Houston fan en Kimberley is een hele degelijke hengst. Bovendien heeft die niet het eeuwige leeftijd dus gebruik hem nu het nog kan! Het is dat ik heel erg in dubio zit of ik wel een geschikte merrie voor hem heb, anders zou ik hem heel graag nog eens gebruiken... Ik heb goed materiaal van hem gezien, vind het zelf een aansprekende hengst en je fokt niet 13 in een dozijn...

Anike schreef:
Oeps hahaha!! Jaaa ga m aanpassen!

Mel is al 16 dus ik weet niet of ze uberhaupt nog een x een veulen krijgt :)

Waarom niet? De grootmoeder van Donatello kreeg haar laatste veulen toen ze 23 was. Daarna was de koek op en kregen ze haar niet meer drachtig. Zo lang de merrie in goede gezondheid is, kan ze gemiddeld een max van 18/19 veulens krijgen in haar leven.

NatasjavE schreef:
Iorrr schreef:
Zijn jullie al bezig met de hengstenkeuze voor volgend jaar?

Ja. Ik weet nog niet zeker of ik haar weer laat dekken. Maar ik ben wel aan het kijken voor een hengst.

Hmmm... Welke hengst denk je aan?

inowa schreef:
hier dus wel al een hengstenkeuze klaar voor allebei de dames,handig eigenlijk want ze worden allebei door dezelfde hengst gedekt.

deze knapperd mag winoa en pepper dit voorjaar dekken.

Afbeelding

Haha wat een stoer binkie zeg!!!

peetje82 schreef:
om even een idee te geven van mn dikke Ruubs!

Durf niet te zeggen hoeveel dagen ze is, ze is voor 1e week maart uitgeteld
Afbeelding
(sorrie voor de slechte kwaliteit) :D

Wij hebben er ook 1, die is voor de laatste week van maart, maar die is al veel ronder, whahaha! Die gaat echt ontploffen volgend jaar!

Mooie merrielijn btw!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:39

Zoo Suelza dit is een hele post!

Ik hoop niet dat het een hengstje is, maar we zullen zien ;)

Ik ben er hier in grote lijnen ook al wel uit, maar concreet is het pas als het zaad er in zit :Y) We doen er volgend jaar zoals het nu lijkt 3 of 4 bij...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:39

Gaaf hengstje Inowa! Wij hebben sinds kort ook een klein A pony merrietje! Wie weet gaat die er ooit ook wel eens bij... :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:43

Whahaha ja goed he! Ben ik in 1 keer weer bij ;)

Welke hengsten heb jij in gedachten? Ik had Bretton Woods wel willen uitproberen, die had op 1 van mijn merries wel gepast, maar ik vind het dekgeld wel erg pittig voor een niet-bewezen hengst. Dan gebruik ik ergens liever toch bewezen en bij voorkeur duits bloed...

Een trainingspaard van mij wordt naast onze eigen merries ook nog gedekt en ik wil het veulen uit die merrie dan graag overnemen voor mezelf. Zou graag weer een leuk springgefokt dier in bezit willen hebben (heb nu door toeval enkel dressuurbloed op stal staan).

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:46

*probeert alle hengsten bij te houden maar lukt niet* :')

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:00

Ik heb tot nu toe nog een heel aantal hengsten in gedachten bij de verschillende merries:

Ik denk bij de Jus de Pomme aan Vigo, bij de Narcos aan Ustinov, bij mijn appaloosa aan Unaniem en we hebben nog een hele fijne Numero Uno waar ik nu net voor aan het rondkijken ben, maar mijn eerste ingeving is Berlin.

MAAR: er staat nog niets vast. Voor hetzelfde geld word alles nog anders ;)

Bretton Woods is inderdaad een fijne hengst... :) Dekgeld is pittig, maar soms moet je gokken ;)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:05

Ik en Kwal wensen je bij deze alvast een fijne kerst :D

Afbeelding

Kerstkaart van vroig jaar, ga vandaag nieuwe maken denk ik :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:06

Iorrr schreef:
Ik heb tot nu toe nog een heel aantal hengsten in gedachten bij de verschillende merries:

Ik denk bij de Jus de Pomme aan Vigo, bij de Narcos aan Ustinov, bij mijn appaloosa aan Unaniem en we hebben nog een hele fijne Numero Uno waar ik nu net voor aan het rondkijken ben, maar mijn eerste ingeving is Berlin.

Bretton Woods is inderdaad een fijne hengst... :) Dekgeld is pittig, maar soms moet je gokken ;)

Jus de Pomme, dat moet een interessante combi worden met Vigo... Ben benieuwd...

Berlin vond ik ook een hele fijne hengst! Die wilde ik in het verleden ook nog gebruiken, maar heb er nu geen merrie voor staan...

Ja, inderdaad, soms moet je gokken. Maar ik wil de gok tot een minimum beperken en dat wilt zeggen dat ik enkel gok met minimaal 1 bewezen kant. Hetzij moederlijn, hetzij vaderlijn...

En de merrie die ik in gedachten heb, is ook nog een jonge en onbewezen merrie. En dan wordt die gok wel erg groot en vind ik eigenlijk zonde geld. Dan geef ik dat geld liever uit aan een bewezen hengst om te zien hoe de merrie fokt. Gokken kan in de jaren daarna ook nog wel...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:08

xDonja schreef:
Ik en Kwal wensen je bij deze alvast een fijne kerst :D

Afbeelding

Kerstkaart van vroig jaar, ga vandaag nieuwe maken denk ik :j

Whahaha geweldig! Ik moet ook nog kaarten gaan maken, maar heb er nog geen zin voor kunnen vinden :+

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:10

mooie kerstkaart Donja !!! :D

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:13

Suelza schreef:
Iorrr schreef:

Jus de Pomme, dat moet een interessante combi worden met Vigo... Ben benieuwd...

Berlin vond ik ook een hele fijne hengst! Die wilde ik in het verleden ook nog gebruiken, maar heb er nu geen merrie voor staan...

Ja, inderdaad, soms moet je gokken. Maar ik wil de gok tot een minimum beperken en dat wilt zeggen dat ik enkel gok met minimaal 1 bewezen kant. Hetzij moederlijn, hetzij vaderlijn...

En de merrie die ik in gedachten heb, is ook nog een jonge en onbewezen merrie. En dan wordt die gok wel erg groot en vind ik eigenlijk zonde geld. Dan geef ik dat geld liever uit aan een bewezen hengst om te zien hoe de merrie fokt. Gokken kan in de jaren daarna ook nog wel...

Ja op een jonge merrie zou ik het ook niet doen inderdaad... Denk inderdaad dat de Jus de Pome met Vigo heel interessant word. WIj hebben uit de Jus de Pomme al een internationaal springende merrie van Baloubet, dus bewezen moeder en bewezen vader...

Van de Jus de Pomme hebben we ook al een 1 jarige Berlin. Lijkt heel goed. Ben benieuwd hoe zij uitgroeit...

Wat is het voor merrie dan? Even denk of ik nog iets interessants weet...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:14

Haha Donja wat een leuke foto!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:18

Iorrr schreef:
Ja op een jonge merrie zou ik het ook niet doen inderdaad... Denk inderdaad dat de Jus de Pome met Vigo heel interessant word. WIj hebben uit de Jus de Pomme al een internationaal springende merrie van Baloubet, dus bewezen moeder en bewezen vader...

Van de Jus de Pomme hebben we ook al een 1 jarige Berlin. Lijkt heel goed. Ben benieuwd hoe zij uitgroeit...

Wat is het voor merrie dan? Even denk of ik nog iets interessants weet...

Oh? Heb je een foto van de Berlin x Jus de Pomme? Dat moet een interessant dier zijn!

De merrie waar ik nog niet voor uit ben is de Sorento x elite sport v. San Remo x elite sport v. Flemmingh...

Ik zit te dubben of ik daar United op wil zetten (versterking front) of dus BW. Maar ja, BW valt voor nu gewoon even af...

Merrie heeft een ijzersterk type, maar mag een wat mooiere bovenlijn hebben. Beweging is zeer goed, galop mag iets opwaartser. Daarnaast wil ik bij voorkeur geen vergrotende hengst. De merrie zelf was met 2 jaar al 1.70 +

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:26

United heeft wel hele fijne nakomelingen... Weet alleen niet waar het dekgeld op zit. Kan me voorstellen dat hij ook niet meer de goedkoopste is...
Rubenstein bloed dan? Geeft vaak mooie kappen, alleen zal het achterbeen niet verbeteren. Ik ben zelf wel gek van Rohdiamant.

Ik heb geen goede foto maar vooruit...
Foto van de Berlin x Jus de Pomme:
Als veulen
Afbeelding

Jaarling:
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:29

Ja maar op zich gaat het mij niet om het goedkoopste dekgeld. Alleen vind ik het zonde om veel te spenderen aan een niet- bewezen hengst icm met een niet- bewezen merrie...

Als ik weet waar de hengst op stempelt, krijg ik een aardig beeld van hoe mijn merrie ermee gaat fokken aangezien mijn merrie ook een behoorlijke stempel van haar moeder heeft meegekregen. En natuurlijk, het blijft dan nog een gok, maar iets minder Russian Roulette ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:30

Aansprekend veulen! Halsje komt alleen wel erg diep uit de borst of lijkt dit maar zo? Chique kop zit erop zeg!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:32

Ja iets diep, maar niet te imo. Zijn niet echt gunstige foto's... := De Jus de Pomme geeft wonderbaarlijk altijd knappe koppen :) Daarom durf ik Vigo ook wel aan ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:35

Dit is de Baloubet uit haar:
Afbeelding

En de Uno:
Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:42

Sow! Die merrie fokt dus goed! Geeft ze ook goed maat mee?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:43

Nee dat is een aandachtspunt. Merrie zelf is 1.63. De Baloubet zal rond de 1.64/1.65 zijn. De Numero Uno is nu 2 en niet te groot. Wel paard, maar uiteindelijk maat blijft afwachten. De Berlin lijkt wel groot te worden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:45

Ja precies, dat vermoedde ik al. Jus de Pommes gaf over het algemeen natuurlijk niet heel veel maat mee. Moet ik zeggen dat ik 1.65 voor een springer wel een mooie maat vind, alhoewel ik mij kan voorstellen dat je voor het zwaardere, internationale werk, toch snel de voorkeur geeft aan hoog in de 1.60 maat...

Maar goed, als er genoeg gummi en elastiek in zit, dan maakt die 4/5 cm ook niet heel veel verschil...

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:49

Ben ik het mee eens. De Baloubet is een 'ukkie', maar komt met het grootste gemak overal overheen. Dan maakt het niet uit of ze 1.64 is of 1.70. Sterker nog: op tijd is ze de groten altijd de baas!