Heb trouwens een erg mooie locatie om fotoshoot te houden uiteraard met sneeuw en los

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NatasjavE schreef:Suelza schreef:@ Natas, ik zag in IDS een mooi artikel over een GGK hengst uit de Bazinetty stam? Daar zul jij vast wel erg content mee zijn
Dat klopt. Dat is Chablis (Upperville x Zep x Amor x Commandant) Het neefje van mijn Bella. Zijn overgrootmoeder is de grootmoeder van mijn merrie. En ik ben er zeker mee in mijn nopjes![]()
Het gaat overigens om de Loma stam(merrielijn 22, fokfamilie 75 stammoeder is Frelona), alleen de meeste heten Netty![]()
Farrington en Furore komen overigens ook uit dit stammetje alleen dan wat verder weg.
Snoevie schreef:welkom haboshof
Ravina op dag 198 vandaag,het schiet alweer op.
gister ben ik bij de eerste veulenopfok wezen kijken,en het sprak me wel aan
Iorrr schreef:Iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen!
Pfff ik dacht dat drachtige merries rustiger werden... Chicka was gister echt enorm op dreef! Wat een vervelende aap kan dat zijn!
zitake schreef:Pff hoorde dat de opfok waar ik veulen en jaarling heen wou brengen al vol zit. Stom dus, kan ik verder zoeken of moet hij hier blijven staan.
NatasjavE schreef:Hengst gaat wel, merrie hou ik.
marrlinde schreef:hier worden ze ook verkocht, vroeg of laat
Cynthia82 schreef:Ik ben er nog niet over uit of het veulen blijft of niet. Ik zou het heel graag willen, maar als single met een koopappartement, auto en één paard, is een tweede paard erbij best lastig.
Maar ja, wat nou als er een valk merrie geboren wordt? Of ik opslag verliefd word? (dat word ik sowieso..)
Iorrr schreef:Merrieveulens houden we in principe zelf en hebben die zelf in opfok. Gemiddeld zo'n 6 merries van 1 en 2 jaar door elkaar
KootMiraDrum schreef:Ik ben er al uit voor mijn kleine meisje (nu 3,5 jr).
Charaz schreef:Iorrr schreef:Zijn jullie al bezig met de hengstenkeuze voor volgend jaar?
Ja maar (helaas) niet voor Azra, voor Zippy (weet niet of dit aankomend jaar wordt of erna) heb ik nu in gedachten Houston of Kimberley.
Amber wordt wss. onze eigen hengst en voor Azra over een aantal jaar Power & Paint.
Anike schreef:Oeps hahaha!! Jaaa ga m aanpassen!
Mel is al 16 dus ik weet niet of ze uberhaupt nog een x een veulen krijgt
NatasjavE schreef:Iorrr schreef:Zijn jullie al bezig met de hengstenkeuze voor volgend jaar?
Ja. Ik weet nog niet zeker of ik haar weer laat dekken. Maar ik ben wel aan het kijken voor een hengst.
inowa schreef:hier dus wel al een hengstenkeuze klaar voor allebei de dames,handig eigenlijk want ze worden allebei door dezelfde hengst gedekt.
deze knapperd mag winoa en pepper dit voorjaar dekken.
peetje82 schreef:om even een idee te geven van mn dikke Ruubs!
Durf niet te zeggen hoeveel dagen ze is, ze is voor 1e week maart uitgeteld
(sorrie voor de slechte kwaliteit)
Iorrr schreef:Ik heb tot nu toe nog een heel aantal hengsten in gedachten bij de verschillende merries:
Ik denk bij de Jus de Pomme aan Vigo, bij de Narcos aan Ustinov, bij mijn appaloosa aan Unaniem en we hebben nog een hele fijne Numero Uno waar ik nu net voor aan het rondkijken ben, maar mijn eerste ingeving is Berlin.
MAAR: er staat nog niets vast. Voor hetzelfde geld word alles nog anders
Bretton Woods is inderdaad een fijne hengst...Dekgeld is pittig, maar soms moet je gokken
Suelza schreef:Iorrr schreef:Ik heb tot nu toe nog een heel aantal hengsten in gedachten bij de verschillende merries:
Ik denk bij de Jus de Pomme aan Vigo, bij de Narcos aan Ustinov, bij mijn appaloosa aan Unaniem en we hebben nog een hele fijne Numero Uno waar ik nu net voor aan het rondkijken ben, maar mijn eerste ingeving is Berlin.
MAAR: er staat nog niets vast. Voor hetzelfde geld word alles nog anders
Bretton Woods is inderdaad een fijne hengst...Dekgeld is pittig, maar soms moet je gokken
Jus de Pomme, dat moet een interessante combi worden met Vigo... Ben benieuwd...
Berlin vond ik ook een hele fijne hengst! Die wilde ik in het verleden ook nog gebruiken, maar heb er nu geen merrie voor staan...
Ja, inderdaad, soms moet je gokken. Maar ik wil de gok tot een minimum beperken en dat wilt zeggen dat ik enkel gok met minimaal 1 bewezen kant. Hetzij moederlijn, hetzij vaderlijn...
En de merrie die ik in gedachten heb, is ook nog een jonge en onbewezen merrie. En dan wordt die gok wel erg groot en vind ik eigenlijk zonde geld. Dan geef ik dat geld liever uit aan een bewezen hengst om te zien hoe de merrie fokt. Gokken kan in de jaren daarna ook nog wel...
Iorrr schreef:Ja op een jonge merrie zou ik het ook niet doen inderdaad... Denk inderdaad dat de Jus de Pome met Vigo heel interessant word. WIj hebben uit de Jus de Pomme al een internationaal springende merrie van Baloubet, dus bewezen moeder en bewezen vader...
Van de Jus de Pomme hebben we ook al een 1 jarige Berlin. Lijkt heel goed. Ben benieuwd hoe zij uitgroeit...
Wat is het voor merrie dan? Even denk of ik nog iets interessants weet...