Gelukkig nieuwjaar!!!!!! Dat alle mama's mooie en gezonde baby's mogen krijgen
Ik heb gister avond voor het eerst echt het veulen gevoeld.. Bianca stond heerlijk op rust.. en was aan haar buik aan het voelen toen ik opeen toch een tik van binnen voelde, heel duidelijk... Was echt een ontzettend gave ervaring!!
zo, hier hebben alle paardjes het overleefd. om 12 uur ging de oudtse even rennen, syl stond in een hoekje, maar ze kwam toch wel knuffelen. en vidar (de jongste) die dacht dat het een spelletje was, hij had de tijd van zn leven. (echt zon kop van, wat doen jullie moeilijk, leef je uit)
Vandaag gaan Kyra en Bibi de kraamstal in ...bedenk me net dat die twee met maar 4 dagen tussen uitgerekend zijn....en Iris en Romi met 5 dagen tussen ....dat belooft weer iets
Hier zat tussen charvinia & upona en tussen Palona & zimieka ook 3 dagen, maar char en palona zijn verhuisd, de overgebleven dames zitten 22 en 12 dagen uit elkaar.
Hier zijn de drachtige dames ook goed door oud & nieuw gekomen. De hoogdrachtige (nu 307 dagen) is juist altijd het zenuwachtigst, pfff arm meisje HAPPY NEWYEAR iedereen !!
toch wel spannend vind ik ,moet je telkens 2 merrie's in het oog houden op de cam.
Als je cams hebt Ik heb gelukkig 2 zendertjes voor het BA, vorig jaar zaten er 2 ook redelijk dicht bij elkaar qua datum en de laatste haalde uiteindelijk de eerst uitgerekende in.
Die eerste foto van jullie samen is leuk zeg! En een flinke buik ook al, hoe ver is ze nu?
Echt gaaf dat het nu zo snel gaat, ben heel benieuwd wanneer het eerste veulen uit het topic geboren gaat worden! Wij moeten nog 3,5 maand geduld hebben, maar ook dat schiet best wel op.
Bij ons waren de paarden ook rustig, ik ging bij de stalletjes van de shets kijken, STIEKUM!!, maar Diesel zag mij natuurlijk weer, en kon het niet laten om me met een vrolijke hinnik ook een gelukkig nieuwjaar te wensen..
Bij de grote paarden ging het ook redelijk, dr hadden 2 paarden een kalmeringsmiddeltje gekregen, en volgend jaar moet dr nog maar 1 wat krijgen..
Verder hebben ook wij de bakjes afgesloten.. Erg fijn om ongeveer 14 paarden te voorzien van lekker water.. pff.. Nou jah het hoord dr bij he..
Wel uitkijken dat de drachtige merries niet te veel koud water drinken, dat gaat niet altijd goed.. Bij ons krijgen de drachtige merries iets lauwer water, voor alle zekerheid!!
Iedereen een geweldig jaar met veel veulen-plezier!!!
Hier om 12 uur even gerent (lees gesjokt) en toen zijn ze tegen elkaar aan gaan staan met z'n 9en. Draakje; wateen mooi verhaal *pinkte traantje weg*...
Porva vond het water gister te koud......trok helemaal een scheve mond toen ze dronk.... Het veulen wordt er wel wakker van.