Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:23

Broady: wat een lieverd hele leuke foto's hoor!!

Fnanne:wel grappig om te lezen onze merrie's lopen zo een beetje gelijk op en ook die van mij is weer helemaal over haar voorjaarsdip heen Knipoog

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:51

Met joy weet ik niet hoe het nu is, dr uiers waren gisteren gewoon nog steeds het zelfde
Ga er nu weer heen, even kijken of ik mn zus dr fototoestel mee kan jatten(nog maar 2 weekjes en dan neem ik mn eigen elke dag mee Haha! )
Dus doei doei Doei!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:56

mag um niet mee nemen Verdrietig Boos!
flauw, maar ja dan doe ik wel uitgebreid verslag als ik terug ben, doei doei Doei! Doei, doei Doei! Doei, doei

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:57

Vanmorgen was Roosje weer helemaal vrolijk. Ze wou duidelijk naar buiten. Haar kind is wel een voetballertje in de dop hoor!
Ze had vanacht wel verder goed gegeten, haar hooi was bijna helemaal op(helemaal op had ik niet verwacht, dan had ze de rest van de nacht wel mega moeten staan te vreten). Ze staat nu gezellig met Dennis (de toekomstig trotse vader) en Polly op het land weg te waaien Tong uitsteken.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:43

Zo, ik had weer heel wat bij te lezen sinds gisteren. Ik volg dit topic sinds een week elke dag, zo leer ik er mooi een hoop bij. Mijn merrie Myrdal zit nu op 310 dagen. Het enige wat zij heeft zijn theezakjes, verder noppes (en dat mag van mij ook best Haha! ) Haar humeur is top, ze is ontzettend lief, geniet van het poetsen en staart me zo lief na als ik wegga, dat het moeilijk is om weg te gaan. Vandaag voor het naar buiten gaan, maar een deken op gedaan, het is zo guur. Hij gaat gewoon weer af als ze binnen is. Ze heeft nu 2 weken geen deken meer opgehad en de buikriemen moesten een stuk ruimer Bloos

Trouwens leuk veulen Broady, die kleur wil ik ook wel. (grote kans papa en mama zijn beiden bruin Haha! )

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:04

Odess: waarom is dat goed voor een merrie dan? Worden ze dan zorgzamer oid? Clown
Ivanka heeft volgens mij ooit al (een) veulen(s) gehad, uiers zijn iig al uitgelebberd, geen maidenuier iig Knipoog.

Morgen is Ivanka alweer 240 dagen drachtig! Voor ons is de 320 dagen dus nog maar 80 dagen weg! Whoeiii, ein-de-lijk begint het voor ons ook dichtbij te komen Haha!. En ik heb al een merrie EN hengstennaam, dus kom maar op Cool ! Laat die 80 dagen maar voorbij vliegen Tong uitsteken.

Fnanna; Fanja dus ook alweer 280 dagen op weg! Whoehoe! Hyper!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:11

Woeei, silvana is 28 mei uitgeteld Lachen
Nu even geen buik foto's *Geen zin om te up loaden.
Ze heeft echt een flink buikje gekregen de laatste maand Lachen.

Pfoei, als ik veulentjes in de wei zie huppelen, ben ik heelemaal jaloers Vork

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:31

Nog MAAR 80 daagjes tinne Haha! Tong uitsteken maar het schiet inderdaad goed op! en ik al klagen met nog maar 3 dagen te gaan tot de 320 dagen! Haha!
hopelijk voor jou gaan de dagen snel! Niet te veel aan denken, is moeilijk, maar dan denk je van: He! zijn we alweer zo ver? Haha!

@ broady, wat schattig zeg! Lovers hele lieve foto's!

@ phiabink: dat schiet op zeg! een heleboel dingen zitten goed bij HM famosa! Haha! Komt wel binnenkort zo te horen, wat denk je zelf?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:37

vrijalover schreef:
Nog MAAR 80 daagjes tinne Haha! Tong uitsteken maar het schiet inderdaad goed op! en ik al klagen met nog maar 3 dagen te gaan tot de 320 dagen! Haha!
hopelijk voor jou gaan de dagen snel! Niet te veel aan denken, is moeilijk, maar dan denk je van: He! zijn we alweer zo ver? Haha!

Heela, niet spotten met mijn 80 dagen he Tong uitsteken.
De laatste tijd zat ik er allemaal niet zoveel meer aan te denken, hoeveel dagen ze was. Ik hield het wel bij, maar niet dat het dagelijks in mijn hoofd rond speelde Tong uitsteken. Maar 80 dagen, dan mag die stal toch wel eens snel gezet worden... Papáááá Haha!??!
Ik had net echt van: HE! 80 dagen??! WHOEI Haha!.
Maar over 3 weken ga ik eerst naar Spanje, waar ik steeds meer moeite mee begin te krijgen. Ik durf Vankje niet meer zo goed die 10 dagen "alleen" te laten, bang dat er iets gebeurd... Maar ik moet gewoon neit mutsen, mijn oom zorgt goed voor haar en de DA let ook op haar... maar toch, ondertussen Gestoord.
Maar goed, als ik terug ben, dan is Ivanka alweer 9 maanden drachtig en DAN NOG MAAR 8 WEKENNNNNNNNNNNNNNN! AAAAAAAAAH!

*haalt adem*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:46

vrijalover schreef:
@ phiabink: dat schiet op zeg! een heleboel dingen zitten goed bij HM famosa! Haha! Komt wel binnenkort zo te horen, wat denk je zelf?

Haha! Tsja, wat denk ik Verward Ik denk dat we vannacht gewoon kunnen slapen. Alles is er wel zo beetje, alleen de prutjes ontbreken. Ik denk zelf in het weekend of zo iets Verward Verward Het komt als het klaar is. Zo te zien is het nog niet klaar, maar wel bijna Ja

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:46

die tijd in spanje zal vast wel snel gaan! Haha! en 9 maanden dracht is wel heel veel inderdaad! Laatste stukje is zo voorbij hoor! het lijkt nog wel vorige week dat ik zei: jeetje, vreya is al bijna 9 maanden drachtig! Haha! inmiddels zitten we al op bijna 10,5 maand! *o/*
nu heb ik echt zoiets van whaaaaaaaaaaa!!!!!!! nog 18 dagen! ik hou echt elke dag bij nu Knipoog alleen maakt vreya nog niet echt aanstalten Boos! Bloos ach, komt vanzelf Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:49

PhiaBink schreef:
vrijalover schreef:

Haha! Tsja, wat denk ik Verward Ik denk dat we vannacht gewoon kunnen slapen. Alles is er wel zo beetje, alleen de prutjes ontbreken. Ik denk zelf in het weekend of zo iets Verward Verward Het komt als het klaar is. Zo te zien is het nog niet klaar, maar wel bijna Ja

dat is waar Lachen voor jou dus nog een paar rustige nachtjes waarschijnlijk Haha! moet je maar goed uitrusten, dan kan je staks lekker lang waken! Die uier van famosa is dan wel snel gegroeid of niet? 2 weken geleden ofzo had ze nog haast niets! Of is de tijd zo snel gegaan dat dat al een tijdje geleden was Bloos

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:55

vrijalover schreef:
die tijd in spanje zal vast wel snel gaan! Haha! en 9 maanden dracht is wel heel veel inderdaad! Laatste stukje is zo voorbij hoor! het lijkt nog wel vorige week dat ik zei: jeetje, vreya is al bijna 9 maanden drachtig! Haha! inmiddels zitten we al op bijna 10,5 maand! *o/*
nu heb ik echt zoiets van whaaaaaaaaaaa!!!!!!! nog 18 dagen! ik hou echt elke dag bij nu Knipoog alleen maakt vreya nog niet echt aanstalten Boos! Bloos ach, komt vanzelf Lachen

Famosa is in Spanje geboren en voordat wij haar kochte heeft ze 4 jaar in Belgie als fokmerrie gedient. Hier heeft ze gestaan http://www.yeguada-residelca.com/frame.htm en je kan dan ook meteen bij de HENGSTEN kijk hoe Polaco II er uit ziet, de vader van het veulen. Bij verkoop zie je Famosa nog in slanke toestand staan en nog een zoon van haar, Duque.

Hier in Noord-Holland is het altijd nog een graad of 5 kouder dan in Belgie. Daarom gaan we ook naar Belgie verhuizen. Ik haat kou.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:13

wat een gave site zeg! Haha! en die hengst! Kwijl Kwijl Echt heel mooi! en famosa is op die foto mooi schoon zeg.
ik ben benieuwd! Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:40

MissHIS schreef:
Kitty schreef:
Als ik uitga van de rekenmethode van Tyrza (11 maanden - een week).

Ja maar.... Tyrza is gek! Haha! Tong uitsteken Ga maar gewoon van 11 maanden uit, 334/335 dagen. Het schiet dus al flink op met de merrie! Spannend Lachen

Wat je zegt ben je zelf! Boos! Haha!

Ik zal het mijn DA doorgeven Vork

Btw: hier wat foto's van Orinocco:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zat de baby weer te schoppen, dan gaat ze altijd zo staan:
Afbeelding
Afbeelding
Helemaal in zichzelf gekeerd:
Afbeelding
Afbeelding

Willen jullie trouwens nog foto's zien van haar andere kinderen? Lachen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:43

Foto's zijn altijd welkom, Tyrza!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:47

Getver, getver, getver de getver. Ik had net Lady gereden en zette haar even op stal om op te drogen (zweette nogal). Dus ik controleer even haar voer/waterbak op viezigheid. Het water van d'r drinkbak was aardig smerig (stopt ze al haar eten in en nu zeker met die slobber en het kuurtje is het helemaal pret). Dus ik pak een sponsje en begin het water op te zuigen zeg maar. Schoot niet op, dus ik haal een flinke zwaai water uit de waterbak direct in de emmer en voel ineens iets harigs en nats (ja..duhh...water is nat Clown ), dus ik kijk in die emmer, zit er een dode muis in..aaahhhhh...heb nog nooit zo hard gegild geloof ik. schrok me rot Haha! . Getver...iehh...zie hem nog voor me. Nagoed...waterbak weer goed schoongemaakt, 2x nagespoeld voor die giftige stoffen die dode dieren uitscheiden (klopt dat???), hopelijk lag hij er niet lang in. Vorige week nog niet igg...geloof dat ik dinsdag heb gekeken Bloos .

Nagoed...Vandaag precies 7 weekjes en dan is ze uitgerekend.
Even een paar bolle buik foto's:
Afbeelding
Vanaf de zijkant is ze niet heel dik...maar dan de achterkant..
Afbeelding
Afbeelding
Veulentje ligt duidelijk links vanaf de achterkant gezien.
Afbeelding
Afbeelding
Veulentje ging echt te keer zeg, niet normaal...Heel die buik trok op en weer naar beneden, heen en weer. Moest kennelijk even draaien. Lady was het geloof ik een beetje zat Ach gut
Afbeelding
Dit is haar stal en de muur ertussen wordt ertussen uit gehaald en dan heeft ze een stal van euuhh...3,5 bij 8, ruim zat lijkt mij Haha!

Tinne: Gaaf zo'n fotoshoot, ben echt zo benieuwd hoe Vankies veulentje eruit gaat zien. Zit de hele tijd emt een veulentje zoals Noa (van Marloes-joy) in mijn hoofd...alleen dan donkerder.
Tyrza: Volgens mij is d'r buik naar achteren geslopen...klopt dat?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:50

Goed, ik stel u voor aan:

Verinocco:
3 jarige dochter van Magic Ronaldo, wordt dit jaar voor het eerst geinsemineerd met waarschijnlijk Samarant (Sandro Hit x Brentano II)
Afbeelding
Behoorlijk overbouwd:
Afbeelding
Afbeelding

Haar 2 zoons Tiesto (5) en U2 (4), beiden van Jet Set D.:
Afbeelding
Wie is wie? Tong uitsteken
Afbeelding
En even van plaats gewisseld:
Afbeelding
Even aan de kletter:
Afbeelding
en allebei tegelijk:
Afbeelding

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:54

Elady, Tolstoi geeft ook zo'n beetje 2 x per week zwemles aan een muis Tong uitsteken

Orinocco Haar buik wordt idd steeds voller en gaat meer naar achteren staan. Ook haar uier vind ik weer gegroeid. Eindelijk!

Maar alsnog zat ie weer behoorlijk te piafferen in de buik. Tjongejonge, zelfs toen ik mijn hand erop legde ging ie me even tekeer! Deed ie al als vruchtje: toen zei de DA al dat het een springertje was. Haha!

Dat gaat wat worden zometeen Clown

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:00

Citaat:
Elady, Tolstoi geeft ook zo'n beetje 2 x per week zwemles aan een muis
Ze mag ze best zwemles geven, maar dat moet ze ze er wel zelf uithalen Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:03

Daarom heb ik altijd een emmer bij hem Tong uitsteken

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:51

Tyrza; mij lijkt het ook dat de uier gegroeid is! Zou het dan eindelijk? Knipoog
Orinocco ziet er trouwens wel érg goed uit hoor! GLIMMMMMMMT Party!! !
En haar kinderen zien er allemaal ook stuk voor stuk mooi uit, ik vind Verinocco vooral érg leuk!

Elady; IEK, dan zou ik ook wel even gillen ja *LOL*. Lady begint echt steeds breder te worden! Draagt zij altijd zo in de breedte?
En wat voor veulie Ivanka krijgt, ik ben benieuwd. Ik gok op een bruine, met bles en een paar witte voeten Tong uitsteken. Geslacht gok ik niet meer op, heb altijd het gevoel gehad dat het een hengst werd. Daar had ik ook altijd een naam voor, maar tegenwoordig staat er ook een naam op de lijst voor een merrie, dusseh.. een merrie is nu ook mogelijk Haha!.

Als ik nu achter Ivanka sta, steekt er een buik uit Haha!. Dat was eerst niet, toen stak er alleen een buik naar onder uit Tong uitsteken, zal binnenkort weer eens de digi meenemen. Dat is toch al weer zo'n 2 weken geleden ofzo Schijnheilig.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:04

Ik kan het niet laten weer een vergelijking te maken:

2 weken geleden:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:11

Tyrza; wat het je toch een paard in topvorm, zoals die zo mooi blijft glimmen!!! Verinocco, zelfde mama als Orinocco? Of dochter van Orinocco? En ja ik vind haar uier ook gegroeid!
En wat kunnen die 2 zoons lekker kletteren!!

Elady: Jykes! Dode dieren wil je idd liefst niet met blote handen pakken. Het gaat daarbij vooral om de bacterien die erin ontstaan. Ze gaan liggen rotten en worden vanuit verteerd door maden... JAKKIE!!!
Daarom zie je dode vogeltjes ook nog wel eens bewegen; dat doen de maden... (Eet smakelijk allemaal! Haha! )

Wat me gister opviel bij Lio is dat ze haar vocht (zucht) in rap tempo aan het kwijtraken is! Ze wordt mooi slank en heeft er zeker geen bol figuur aan over gehouden. Ik geloof dat haar steeds mooier ga vinden. Heb haar natuurlijk drachtig gekocht en heb haar dus nooit niet-drachtig gezien. Geen spijt van, zoals ik haar nu zie!!!

Ik ga er gauw weer heen!
Doeg!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:12

Ik kan me eigenlijk niet meer zo herinneren hoe Lady was met Jitkse. Toen was ik nog niet zo vol lof van Lady zeg maar en al helemaal niet op een veulentje. Vond d'r eerder eng dan leuk. Dat is al weer 3 jaartjes terug en nu....pff...kan niet meer zonder d'r Haha!
Nu valt het me idd op dat ze de laatste weken vrij breed wordt. Ik denk niet dat ze nog heel heel heel heel veel dikker gaat worden dan nu. Misschien de helft meer ofzo..maar dan houdt het echt op.
Eigenlijk durf ik niet op vakantie over 17 dagen. Weet je waarom: Ik wil er gewoon zijn stel dat er wat gebeurt. Weet echt wel dat er mensen zijn die op d'r letten, klinkt egoistisch...maar wil het gewoon zelf doen Bloos (ben ik nu erg???)

Ivanka wordt ook lekker bol idd. Ben benieuwd hoe ze nu is.

P.S: Betekende gekrulde staart nou een merrie of een hengst? Zag ineens dat Lady d'r staart boven een beetje aan het krullen was! (of ze had gewoon lopen schuren...kan ook nog Nagelbijten / Gniffelen )