[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:25

Gefeliciteerd met de veulentjes!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:26

CP, gefeliciteerd met alweer een knap veulen! *\o/*

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:26

Gefeliciteerd Balko! (leuke naam, als mijn oudste zoon een meisje werd zou het ook Fleur zijn geweest)
Alles goed gegaan? Nu wachten op een veulentje

CP gefeliciteerd, pff gelukkig is het goed gegaan

Ladonna rustig aandoen! liever wat langer rustig aan dan te snel weer aan de gang (hier ook gedaan met 6maand continu hoofdpijn tot gevolg)

Hier is de dierenarts net langs geweest om Wirolieta te scannen, vandaag was dag 27 na het bevallen/overlijden van het veulen. Ze toont normaal nooit hengstigheid maar tegen de nieuwe jaarlingpony dus wel, zaterdag hing ze ineens tegen de tralies aan te knipogen _O-
Er zat een mooi ei op maar was nog net niet mooi genoeg dus we gaan morgen insemineren *\o/*

Had voor mezelf besloten dat wanneer er meteen een mooi ei op zat, het zo zou moeten zijn (vorige jaar 12x moeten scannen en steeds half gare eitjes of een soort bloedei en henstig gespoten, daar had ik nu geen zin in en ik geloof niet in toeval bestaat niet) kon eigenlijk het aanbod van de hengstenhouder niet weigeren, sta nog steeds perplex dat ze me financieel zo tegemoet willen komen <3

Huisje29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:48

CP: gefeliciteerd! Mooi hengstveulen. Wel even spannend lijkt me als je dat tweede beentje niet ziet, maar fijn dat alles nu goed gaat! <3
Caesar: nope, hier niet doorgezet vannacht! Heb nu wel het idee dat vannacht de spenen ook voller zijn gelopen, dus we gaan het zien. Jouw merrie heeft ook al een mooie uier!
LaDonna: oh dat is minder fijn nieuws, beterschap!

Ik werk zelf de hele week thuis, en vanuit mijn kantoorraam kijk ik precies op onze merries. Een enorm voordeel want dan kan ik ze ongemerkt in de gaten houden, maar het leid soms ook goed af van m’n werk ;)
Afbeelding

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:10

Cynthia Zul je altijd hebben. De mooiste momenten met lelijke achtergrond :D Maar de laatste 2 foto's zijn wel zo mooi <3

gefeliciteerd Balko *\o/*

Gefeliciteerd CP. Super dat het allemaal goed is afgelopen. Zijn toch altijd stress momenten.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:14

Balko gefeliciteerd met Fleur! Fijn dat je merrie op je gewacht heeft!

Cynthia wauw, wat een kerel wordt hij al!

Balou_lover mijn merrie heeft normaal echt ronde billen, die werden niet heel puntig, maar wel heel slap, vanaf de staartaanzet liep het haast recht naar beneden ipv mooi rond.

CP gefeliciteerd, fijn dat je het zonder DA voor elkaar kreeg!

Ceasar spannend, heeft ze eerder geveulend voor de datum?

Fotsy ah dank je!

Ual wat fijn dat het goed gaat met Whinnie! Lijkt me erg pijnlijk, dus niet gek dat ze even wat tammer is op het moment.
Als ik je verhaal over je eigen ongeluk hoor zie ik het voor me en voel ik de pijn :D

Olga O wat tof dat er zo'n mooi ei klaar staat! En stoer dat je er wel weer voor gaat! **\O/**

LaDonna oei, klinkt pijnlijk, fijn dat de schade meevalt. Rustig aan eerst maar....

Huisje ideaal hè werk bij huis!

Wat een heerlijk weer was het gister! Alleen zaterdag heeft Jodie even het veulendekentje op gehad als ze de beentjes gingen strekken. Vandaag staan ze grwoon met de staldeur open, dus ze kunnen zelf in en uit lopen. Voor haar slaapjes zoekt Jodie de stal nog op.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:32

Gefeliciteerd CP! Gelukkig was je er bij en heb je het veulen er zelf goed af kunnen krijgen!

Wat is en blijft het toch een prachtig ventje Cynthia! <3
En het echte veulentje is er eigenlijk al weer af, stoere bink!

Wat fijn Olga, ook dat de hengstenhouder zo mee denkt.
Zou mooi zijn als het nu gewoon allemaal mee werkt en je volgend jaar een prachtig gezond veulentje in de wei hebt! <3

BL hier heeft ze ook niet echt punt billen, maar wel heel zacht/slap. Normaal heeft ze juist hele ronde kont, dat is nu wel weg. Maar geloof niet dat elke merrie echt punt billen krijgt.

Jammer dat ze nog niet doorgezet heeft huisje, maar wel al een mooi vol uier. :j

Ual hopelijk hersteld en geneest het goed! Beetje spannend of de volwassen tand niet beschadigd is? Gelukkig herstellen ze in de mond meestal vrij goed, dus hopelijk die van jou ook! Kan ze wel goed eten nu?

Balko gefeliciteerd met je dochter! Nu het veulentje nog en dan kan je helemaal heerlijk genieten van het jonge grut.

Odie is nu 347 dagen, stond afgelopen dagen wat stil (al was ze gisteren nacht wel onrustig, vannacht heeft ze weer heerlijk de hele nacht languit liggen slapen), maar nu begint de spleet tussen het uier eindelijk een beetje te verdwijnen! Maar nog steeds heeft ze best een klein uier... Ondanks dat wel veel "melk", als ze loopt komen er af en toe straaltjes "melk" uit. Het is alleen nog geen echte melk, waterig en doorzichtig. De pH is ook nog steeds 7.

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat ze een beetje opschiet, willen eind mei de andere merrie weg brengen om te dekken, maar wil niet eerder weg brengen dan dat dit veulen minimaal 1 week, liefst 2 weken, is.
Andere kant fijn dat ze mij de tijd geeft, zodat ik nog even kan blijven twijfelen welke hengst het nu uiteindelijk wordt. Was er uit, maar toen vond ik nog 5 andere hele leuke en goede EU pony hengsten. _O-

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:32

Balko Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter <3

CP gefeliciteerd met het veulen <3

Ladonna beterschap :(:)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:57

Jacky, wat een liefie!

Balko, gefeliciteerd met je dochter! *\o/* Fijn dat de merrie op je gewacht heeft. :D

Cynthia, kijk ze showen hoor!

Cp. gefeliciteerd met je witkopje! Goede actie van jou zeg +:)+

Caesar, zooo nou die komt snel!

Ladonna, oh nee! Beterschap

Olga, heel attent inderdaad! Ik heb na het verlies van mijn Donnie een gratis herdekking gehad, waar ze nu bijna van uitgerekend is. Ook te lief voor woorden..... je hebt mensen met harten van goud rondlopen.

Quir, ze doet het nog rustig aan zo te zien, misschien verrasst ze je.

Hier doet kleine babs het super. Ze staat lekker hele dagen buiten en 's nachts binnen. Ze is echt een varkentje (weiland is heel nat nu). :=

Afbeelding

Quenza is nu 327 dagen. Ze is echt lief voor babs, had ik niet verwacht daar het normaal echt een bitch is.
Uier groeit rustig aan. Als het spannender wordt krijgt ze alarm om.

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:58

ik kreeg net gelukkig heel goed nieuws, de ontstekingwaarden in het bloed waren 0 en ze mag vanmiddag opgehaald, wel nog een maand boxrust, maar die kleine vechter heeft zich erdoorheen geslagen

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 10:59

Bedankt voor alle felicitaties! Mijn dochter nam inderdaad ruim de tijd, ze vond het zelf ook nog niet zo nodig om eruit te komen... Heeft even een zetje gehad :') . Gelukkig een voorspoedige bevalling en weinig kleerscheuren. Vind het nu wel enorm lastig dat ik weinig buiten ben en dus ook weinig bij de paarden. Mijn man doet nu alles maar ik kan de merrie slecht observeren. Sowieso beviel ze vorig jaar compleet onverwacht, dus dat zal waarschijnlijk nu ook het geval zijn...
Vanmorgen op de camera dacht ik een veulen te zien liggen (leek dood) dus paniek, bleek hooi te zijn :'). Was meteen goed wakker hahaha.

Gefeliciteerd CP! Fijn dat je het er toch zelf afkreeg.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:05

Dat is goed nieuws FF! Gelukkig maar, een hele opluchting.

Meet Bugatti van 't Heideveld ookwel Bobby.
Hij is grooot. Ander typje dan Tommy wel. Maar zeker net zo leuk <3 ik ben gek op witkopjes zeker als het 1 kant is <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:06

FF super nieuws.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:15

Gelukkig Fokfanaat! *\o/*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:16

Fijn ff!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:16

Wat een fijn nieuws FF!! Die maand boxrust is vervelend, maar herstel is belangrijkste!

@Jacky84; ze heeft er een handje van om altijd wel 2 weken te vroeg te veulenen. Een keertje zelfs 3,5 week. Dus we zijn het gewend gelukkig :D

@CP: Leuke naam Bobby!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:17

Super nieuws FF.

CP gefeliciteerd!!

Riv wow wat is die van jou vies hahahah. Ben blij dat die van mij niet zo een giga smeerpoets is met zijn lichte kleurtje.

Vandaag met Treasure en Dream naar het ki station geweest. Ze reageerde gister erg op mijn hengst al was het erg vroeg. Dat bleek dus ook, nog niks aan de hand. Maar wow naast zijn naam is het ook gewoon echt een droomveulen. Zo ontzettend makkelijk met alles en hij stal daar ook gelijk de show haha.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:31

Fijn FF!!!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 11:53

Beterschap LaDonna :knuffel:

FokFanaat, wat een supergoed nieuws ! *\o/*

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:12

Dat is fijn nieuws fokfanaat

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:14

Cp gefeliciteerd!

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:17

Super fokfanaat!

Wat een leukerd CP

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:28

Ff wat een super goed nieuws!!

Bobby <3 geweldige naam voor een super leuk ventje <3

LaDonna beterschap! Rustig aan doen hoor :j

Knappe knappe Idris! Hij gaat nu mooi drafpasjes laten zien hè!?

Jaaa go Odie *\o/*

Ik zie meer veelbelovende uiers! GO GO GO *\o/*

De vraag over de banden en wel of geen punt kont komt door een discussie hier :o Er wordt hier gezegd dat ze duidelijk slappe banden moet zien en dat iedere merrie dat heeft. Ik zeg dat dat per merrie verschilt, en als ze zo’n dikke reet als Kate hebben t waarschijnlijk geen compleet dakje wordt... haar kont is wel echt zachter rond de vulva (bij dat zitbotje zoals eerder genoemd) ik denk wel dat t nog zachter kan. :)

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:31

Wat een goed nieuws FF!

Hier is Loes weer hengstig. Veulen is nog geen week. Maar de DA adviseerde sowieso om deze even over te slaan, maar dat was ik sowieso al van plan. De volgende hengstigheid ga ik haar weer laten insemineren. Ik was er nog niet over uit welke hengst, maar ga denk ik toch weer voor Kjento. Ben namelijk wel erg blij met deze uitkomst, tenminste van hoe het veulen zich tot nu toe laat zien en ik hoop dat de volgende weer net zo goed uitpakt. <3

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 12:32

Gefeliciteerd Balko met uw dochter!

En CP met uw groot veulen ! Mooie naam ook

Devita laat zich nog wachten maar de uier staat op knappen!

Met Valencia gaat super en al lekker eigenwijs! Ze is helaas te koop.

Afbeelding
Afbeelding

Ik kan al grasjes eten. Ben erg superlenig!

Afbeelding