[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:38

Nathe wat schrikken zeg!

Chantal dat schiet op! Ben benieuwd wanneer ze gaat!

Zag ook weer mooie buikjes voorbij komen en bijna allemaal in de 200 dagen nu!

Ik hang het alarm om bij de merrie waarvan ik verwacht dat ze als eerste gaat. Alleen dat kan soms nog wel eens moeilijk zijn.

Super bedankt voor al jullie steun! Vind het echt lief en doet me goed. Met mij gaat het nu wel.. Heb af en toe mijn momenten dat ik weer zit te huilen, vaak in de auto met zo'n zielig liedje. Denk wel constant aan ze en vooral aan harley dat was echt mijn kleine grote vriend. Kijk nu ook echt met zoveel liefde naar die dikke buiken en als ze maar iets uitvreten krijg ik het al benauwd haha.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:40

Nou dat snap ik direct...je bent nu zo vreselijk hard getroffen dat je extra bezorgd gaat worden. Logische.
We duimen allemaal met je mee dat het nu allemaal voorspoedig verder zal verlopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:50

Welke halster alarmen worden hier gebruikt, ik zit daar aan te denken naast de camera's.

Eusja is weer bekapt vanmorgen en dan zie je pas hoe rond ze is als je er zo voor staat met een voorbeen omhoog en de buik die balanceert van links naar rechts <3

Ik zag weer prachtige buiken langs komen, ontzettend leuk om zo met allerlei merries mee te leven.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:53

Even een paar dagen niet online geweest, en pfff, dan gelijk een verhaal wat erin hakt. Jeetje DL, weet niet wat ik moet zeggen; hier zijn gewoon écht geen woorden voor! Ik ken je niet persoonlijk, maar heb tranen in mijn ogen. Je was zo gek met je hengstje en dan zo'n jonkie die nog een heel leven voor zich had... Ik duim zo hard als ik kan voor gezonde mooie veulens zodat je nog wat hebt van je hengst. Wat zal dat een dubbel gevoel worden straks bij het veulenen! ;(

Suffie, jij hebt ook nogal wat achter de kiezen. Hoe gaat het met jou dan? Waardevol om nog zoveel te hebben kunnen betekenen voor de buurman, maar wel heel heftig! Om nog maar niet te spreken van je schoonzus.
AniekR, nou, daar zou ik zéker trots op zijn, zo'n knap jong dier. Wat zijn je plannen met hem? En wat een mooi halsje op je merrietje! Mooie fokkerij. Haha, leuk dat je op onze website hebt gekeken. Tja, we hebben elkaar ontmoet door de pony's, dus er zijn thuis natuurlijk foto's gemaakt met pony's. De merrie op de foto die jij hebt gezien was heel fotogeniek. Haar veulen was superschuw; kwam nooit bij je in de buurt. En waar menig paard opzij springt voor een grote witte jurk vond deze het blijkbaar mega-interessant en hou je er dit aan over. Nog steeds heel blij mee! Hebben ook nog foto's met onze hengst gemaakt; zijn ook zo leuk!
Kabayo, leuk dat je daar mee gereden hebt; vind het altijd een mooie competitie. Dan heb je mss mijn zusje ook nog gezien; zij reed ook mee met haar hengst. Mooi dat het je goed afgegaan is; wel knap om mee te rijden terwijl je haar zo kort rijdt!
Oh Jolandje, wat een mooie foto van Saphira! Knap ding die ook nog bewegen kan zo te zien.
Murosch, inderdaad leuk om te vergelijken! Wanneer is Suzie uitgerekend? (edit, je topic gevonden en een stipje gezet ;-))
Tinniie, wat is Satinka al rond! Schiet ook al op bij jou.
Och Knolselder, bij jou ook al nare dingen. Hopelijk houd je oudje het nog even vol; mijn oudje heeft jarenlang slechte winters gehad en in de lente was het weer een jonge godin. Hopelijk gebeurd dat bij jou ook. Maar ik snap dat je de lol een klein beetje kwijt bent :(:)
Chantalll, wat een prachtig voorhandje zit erin. Is het een B-tje?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:31

Seven,ik heb een halsteralarm van robor, bevalt prima, deze heeft ook een slaapstand en registreert ook weeen, is wel een dure maar ik heb hem tweedehands gekocht ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:42

Arianna: Klopt, ik fok kleinschalig Welsh-B Pony's.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:23

We komen langzaam in de periode waar we allemaal de veulens verwachten spannend

Vraagje wanneer is het precies save met hoeveel dagen van de dracht?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:27

Bij een paard vanaf 320 dagen en kleine pony's vanaf 300 dagen :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:27

Bij mini's vanaf 300 dagen, bij pony's 320 dagen en bij paarden dacht ik 340 dagen dacht ik,
mocht ik alsnog verkeerd zijn, verbeter mij dan (graag zelfs). :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:36

Dat klinkt heel goed jolandje
Ga eens kijken

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:37

Hoi hoi..

Ik meld mezelf hier ook maar eens.

Ik ben ilse, ben 28 jaar, woon in Oss samen met mijn vriend en 3,5 jarige dochter.
Wij hebben minipaardjes en verwachten dit jaar 9 veulentjes :-)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:44

ilse_89 schreef:
Hoi hoi..

Ik meld mezelf hier ook maar eens.

Ik ben ilse, ben 28 jaar, woon in Oss samen met mijn vriend en 3,5 jarige dochter.
Wij hebben minipaardjes en verwachten dit jaar 9 veulentjes :-)

Welkom Ilse, 9 drachtige merries, dat vraagt natuurlijk om meer informatie :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:46

hee ilse wat leuk :) haha, nu nog foto's he , van de knappe combi's ;)

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:51

Foto's ga ik morgen ff plaatsen! :-)

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:41

Chantal! Zo die uier ziet er al aardig uit zeg!! Echt niet vergelijkbaar met de theezakjes hier :P

@ Nathe, heftig zeg!!

@ Kimsel, mooi rond buikje heeft ze! Heb je zelf al een (voor)gevoel van wat het wordt :P?

@ Jolandje, zozo! Dat schiet op!! Spannend :D !

@ Suffie, goh herkenbare outfit :') !!

@ Linda, bij jou vind ik het helemaal spannend :)) Ben benieuwd wanneer je wat tekenen bij haar gaat zien (wellicht, is natuurlijk altijd lastig inschatten met een maiden)

@ DL, logisch hoor :(:) Vind het knap dat je zo doorgaat!!

@ Ilse, leuk dat je je meld! Welkom, ik ben Marissa en heb 4 fjordendames, waarvan er 3 een veulen verwachten dit jaar!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:03

Gisteren bij 2 van de 4 de schaar er maar weer in gezet, was hoog tijd Haha! Had eigenlijk before en after fotos moeten maken :+

Afbeelding
Preben

Afbeelding
Hinde

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:07

Nathe, jeetje dat is schrikken, hoe is het nu met haar?

Chantal, dat begint al echt wat te worden!

Pfoe, ik kan het me helemaal voorstellen Rowan, wat een zorgen zullen er in je hoofd rondgaan. Na alles met de moeder van Khaleesi en ons eerste veulen dacht ik ook dat ik er helemaal klaar mee was, maar het ging toch weer kriebelen.

Leuk Ilse, gezellig! Ben ook heel benieuwt naar je kleintjes!

Mooi Maris, netjes zeg! (al vind ik ze met punk-kapsel ook altijd heel leuk :D)

Hier begin je echt een buikje te zien bij Khaleesi, ze is nu 200 dagen drachtig en begint nu echt boller te worden.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:55

Ha Ilse, welkom! Ben benieuwd naar je merries en de combi's.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:40

Wow ilse, 9 veulentjes, dat is een hele hoop! Leuk zeg!

Die staan er weer netjes bij Maris!
Ik heb zelf geen voorgevoel, ik hoop zelf heeeel erg op een merrie, omdat ik die dan sowieso aan kan houden. Dat wordt met een hengst wat lastiger... De 2 veulens die ze al gehad heeft, waren ook beide hengsten, dus ik hoop niet dat ze een hengsten merrie is :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:52

Welkom Ilse, 9 zijn er echt heel veel haha! :D

@mairs, dat ziet er weer strak uit hoor :j Bij mij sluipt het toiletteren er ook wat in op het moment, maar mijn bijrijdster is zo lief geweest om haar van de week even helemaal bij te werken. Een week voor de veilige dag gaan we haar samen weer eventjes helemaal netjes maken zodat wanneer het veulen er is we even niet aan haar hoeven te tutten. :)

Ik houd trouwens ook 320 dagen veilig en 340 dagen uitgerekende datum bij mijn (Friese) merrie aan.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:20

Hallo Ilse zo negen veulens vind eentje al spannend genoeg hahah

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:47

Welkom Ilse, en leuk.. 9 veulentjes! Al vond ik vorig jaar 4 al pittig (had er wel 3 in 3 dagen, dat scheelt :D) Ben benieuwd naar je fotos!

Chantal; ben benieuwd hoor, mag inderdaad nog voller maar er zit beweging in!

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:40

Ik ga er vanmiddag even voor zitten dames om foto's te plaatsen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:45

Welkom Ilse.

Kimsel ik heb hier een stal vol hengstenmerries. :+
Nikita is nu voor de 5e maal drachtig...zou ze me eindelijk een merrieveulen geven?
Lisa is voor de 7e maal drachtig geloof ik en heeft me ooit al 1 merrieveulen gegeven. :')
En dit alles van 3 verschillende hengsten haha.

Maris netjes gedaan hoor! Ik kan nog geen blad recht knippen dus 't zou niks voor mij zijn. :')

Hier alles nog goed. Tiny is het al goed gewoon in haar bevallingsstal. Ik heb ze al zien platliggen dus dat wordt weer vals alarm straks. :')
De uier blijft zowat gelijk momenteel en dat is goed,zo hard hoeft het nou ook weer niet te gaan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:49

Mooi Maris!! Ik vond dat altijd zoooo leuk werkje!! (Tot ik RSI kreeg, maar daarvoor was het altijd top haha!)

Ilse, gezellig drukke bedoeling met 9 stuks haha!

Pretty, ooooooit........ (en meer zeg ik niet :P )