[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:32

Mimmetje, ik twijfelde al, leek niet zo veel aan de hand te zijn met het oog.
En wat een verrassing dan toch, maar fijn dat het geslacht niet zoveel uit maakte (ik heb de volgende dag ook nog wel gecontroleerd of ik me in m'n slaperige bui niet verkeken had :P )

Cynthia, ik ben ook wel bijzonder Darcy-fan hoor :o Hij is ook zo'n gezellige kroeller. Maar gelukkig heeft Rousseau ook fans.
Tis ook zo lastig vergelijken nu. Darcy is nog echt een beetje zo'n pasgeboren scharminkel en Rousseau echt húge voor drie weken oud :+

polleman, dat was ik nog vergeten. Sterkte met het verlies van je merrie.
Wel super dat je je foto's weer terug hebt kunnen halen!
Warm houden gaat gelukkig beter, al moet hij nog niet te lang buiten blijven met het weer de afgelopen dagen (voor hij echt moe is en wil gaan liggen ook zeg maar). Vanmorgen moesten we helaas vroeg de paarden klaar hebben, want 's middags was het erg lekker. Maar morgen begint als het goed is echt het betere weer!

Oh en mag ik nog heel even spammen, ik weet dat ze eigenlijk hier niet thuishoort, maar ben echt nog/weer zooooo verliefd.
Vanmiddag even naar de opfok gereden:
Afbeelding
Raisa, het 2016 veulen van Roos en dus halfzusje van Rousseau <3 <3

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:40

Hihi Die mag je best spammen hoor Aniek!
Hoop echt dat ik van Nina ook zo'n mooi luxe veulen krijg :D In ieder geval komen ze van dezelfde hengst dus dat is al het halve werk haha.

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:43

Mimmetje, dat zou ik nou echt geen leuke verrassing vinden...een hengst terwijl het eerste ene merrie zou moeten zijn _O-

Ennasil, de vader van het veulen is overduidelijk een grijs geboren zwarte. Jouw veulentje lijkt mij meer vaalbruin te zijn? Sowieso een leuk veulen :)

Jenny, vooral goed kijken naar de merrie, observeren en je buikgevoel volgen.

Sparklingapp, hoe is het nu met de merrie die in een grote ruimte moest zijn met de baby?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:45

Aniek, <3 wauw!!! Wat is Raisa toch prachtig!!! Je 2017 veulens ook weer, maar Raisa spant de kroon :o :~

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:46

oeps Mimmetje, al gebeurd het vaker. Maar als gebruiksdier zijn ruinen wel heel fijn.
Mooi filmpje!

Aniek, wat een leuk dier!

polleman, gelukkig de foto's terug.

Hier holt de uk in de avond vaak door de bak met voeren, maar juist nu ik de camera mee had niet.
Afbeelding

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:10

Er is er 1 jarig hoera! <3
M'n knappe dame wordt 14 vandaag!

Uier vult langzaam bij.
Dit was na een 2tal uur weidegang.

Gisterennacht voor het eerst plat zien liggen :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:11

Cynthia82 schreef:
Buurfje, kom je snel hier knuffelen?

Jaaaaa

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:27

Proficiat mimmetje :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:54

Arianne schreef:
Diane_basje, hoe was je bruiloft? Prachtige jurk.

Dankjewel! Ja was echt een droombruiloft, meer dan perfect <3

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 08:54

Gefeliciteerd evelien met je merrie

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:00

Alles rustig gebleven vannacht DL?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:55

Ja geen baby's haha. Straks eens kijken hoe het er oor staat. 360 dagen voor mijn mini pfff

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:20

360 dagen zorgde bij mijn buurmerrie voor een beeldschoon zwart merrietje, alles kan nog gebeuren :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:22

Ja ik wil een merrie.. nog een knap merrietje om aan te houden bij missy :)

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 11:52

Harsjes! *\o/*
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:20

Mooie foto's polleman, gaat het een beetje met je?

Jupi aan de betere hand, heel goed

Granoek amai dat zijn buffels :D

DL oh ze heeft het opgehouden, amai zeg jij met je mini's en engelengeduld. Ging een mini niet meestal eerder :')

Suffie oh ja zo een valkje mag ze me zeker afleveren hoor zoals die van jou, dat zou wel heel toeval zijn, twee jaar geleden kregen we elk een palomino.

Nimmetje jeetje geslacht niet goed gezien, wel tof dat het niks uitmaakte en ene hengst is wel meer voor een man vind ik.

Evelien spannend *\o/*

Aniekr wat een knappe veulens, al is en blijft raisa mijn favo, die heeft zo een uitstraling, ongelooflijk knap

Dyonne oh ukje eet ook al korreltjes mee, hier doet melody dat ook al

Flo krijgt het erg zwaar, banden worden nu ook al wat slapper maar uier loopt nog wat terug

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:25

Ik ben zo enorm weg van het buurveulentje! Zaar heeft er wel zo iets vreselijk moois van gemaakt <3
Afbeelding
Zo vrouwelijk en indrukwekkend. Beweegt ook zo machtig. Echt een super gelukt diertje :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:07

Zo, kreeg een appje van mijn man (zit op het werk) dat er naast Kiko-tv (hond) nu ook Sarona-tv is. *\o/* Hij heeft de camera op stal gehangen, zit nu dus al de hele tijd naar Sarona te kijken. :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:26

Polleman, wat fijn dat je je foto's terug hebt! *\o/*

Aniek, wat is Raisa toch prachtig!! <3

Flo krijgt weer een lichter gezichtje :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:50

Polleman, wat een geweldig nieuws dat je foto's gered zijn!
Diane_basje, wat gaaf dat je het nog mooier vond dan verwacht. Heb nog wel een paar keer aan je moeten denken; gek eigenlijk hè? :+
Evelien, dat wordt spannend!
Wauw Woogy, inderdaad een plaatje zeg. Ziet er uit als een heel stoer ding.

Zo, nog even updaten over de afgelopen week. Ik had jullie nog verteld dat we zaterdagavond een hengstveulentje geboren zagen worden na een pittige bevalling. Ik heb gewacht tot de nageboorte eraf was en zag de darmpek er nog vanaf komen. Maar de volgende dag stond het kleine ding steeds zo te persen, het was echt zielig. Ging ook steeds meer liggen en bleef dan ook wat op de rug liggen. Dus hup, naar de DA. Die zei al dat het bij 1 op de 7 hengstveulens voorkomt; we hadden het wel vaker gehoord, maar zelf eigenlijk in 30 jaar fokkerij maar 1x meegemaakt 8-) Dat hebben we ook nog gezegd; hadden we beter niet kunnen doen bleek een paar dagen later :') Anyway, veulen na de behandeling weer opgeknapt en inmiddels een wakker ding gelukkig. Wel weer wat pech, want hij kreupelt nu wat. Zal zich wel versprongen hebben, maar even goed in de gaten houden. Hij heeft de naam Lika gekregen: dit betekent 'engel'. Hij had een engeltje op zijn schouder en daarbij was GoGo de merrie van mijn in november overleden schoonvader die zich zo op dit veulentje verheugde Y;(

Afgelopen woensdag diende het 3e veulen zich aan. Candora was de enige die we elders gedekt hadden en dat is ook wel weer leuk natuurlijk. Vlotte bevalling en ik helemaal gelukkig; het is een merrieveulen! Manlief hoopte op een hengst, dus ik heb 'm lekker kunnen plagen gnagna. Mooi langgelijnd veulentje; nog wel heel rauw dus die moet echt even flink groeien. Gelukkig heeft hij de mama die milkshake geeft, dus dat loopt wel los. Maar de volgende dag: ook verstopt. Zij perste niet zozeer heel veel, maar bleef maar rollen en op de rug liggen om haar buik te ontlasten. Door de pijn dronk ze ook niet meer en wat worden ze dan snel slap. Weer naar de DA; dit werd wel een lastige rit want ze kon bijna niet meer staan. Ben er uiteindelijk maar bij in de trailer gaan zitten. Ook zij is geholpen en er gelukkig bovenop gekomen. Het staat allemaal niet in verhouding tot wat sommigen van jullie mee hebben gemaakt, maar met 2 merries die tegen bevangenheid aan zaten en deze veulens met hun problemen durfde ik amper meer de wei / box in te kijken.... Maar goed, we gaan de goede kant weer op. Het zwarte veulentje hebben we Lazou gedoopt trouwens.
Nu is het wachten op de volgende. Ik meende net een ienieminie harsje te zien bij onze trots Giddy-Up; haar ph zat gisteren ook op 6 / 6,5 dus ben benieuwd wanneer zij zal gaan. Extra spannend omdat het haar eerste veulen is; ik hou daar nooit zo van, haha.
Genoeg gekletst; even wat foto's.

Le4o wordt al een hele vent, vergeleken met de jonkies natuurlijk.
Afbeelding

Lika, onze mini :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lazou

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En oh ja, mijn man is nu de nieuwe hengst aan het ophalen! Daar word ik dan ook wel weer blij van :j

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:55

Gefeliciteerd met het 3e veulen Arianne! *\o/*
Fijn dat het hengstje wat beter gaat, minder fijn dat ie nog wat kreupelt. Komt hoop ik ook weer helemaal goed!

Gister Nina uitgebreid gepoetst en bijgeknipt en vandaag was Rose aan de beurt. :D
Douchen moet nog een keer als het wat warmer is, was nu met de wind ook nog fris!

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:03

Hier is ons 3e en laatste veulen ook in aantocht. Druppeltjes aan de spenen. Dat is al heel wat. Meestal komen we zover niet eens. Wilde vandaag na een uurtje wei al weer naar binnen. Afwachten dus

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:33

Ariane gefeliciteerd!
Evelien en baudy succes

Hier is het vandaag dag 327. Lucy eet haar voer weer op, dat is fijn. Zo staat het er voor:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:51

Arianne gefeliciteerd!!!

Baudy, spannend!!!

Woogy, wat een prachtige foto!!!

En mag ik ook even spammen??
Geen veulen helaas, en heel oninteressant telefoonplaatje... maar ik werd zoooo blij van Jupi vandaag!!! <3 ze was weer even helemaal happy aan het spelen met mijn jaarlig!!
(Oh en Bucks dacht er het hare van..... :') )
Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:55

Wat heerlijk! Snap dat je daar nu heeeeeel erg van kunt genieten.