[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:37

Hmmmm het wondermiddel CM werkt dus ook niet, jammer! Ik gebruik nu Silkcare van Leovet, maar daar wordt de boel naast heel steil ook heel glad van. Dat wordt 'm vast ook niet :Y) Nat invlechten zodat je het wat strakker kunt knuppen al eens geprobeerd?

Vind al dat haar wel echt heel mooi :j maar als ik dit zo lees mag ik toch ook wel blij zijn met het uiterst handzame pruikje van Miep :D

ivy_power89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:42

Heb je wel eens van die manen zakken geprobeerd? je vlecht ze, en je stopt ze in een zak die je bevestigd aan de manen. mijn heer met lange manen (en precies dezelfde structuur!!) heeft hier veel aan gehad!

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:47

Ivy heb je daar een voorbeeld van kan wel de staartzakken. Wel eens gebruikt voor keuringen en een te zware staart. Maar voor in de manen nog nooit gezien.

Als ik er op google komt er veel maar niets voor paarden op de eerste 2 a 3 paginas.

Het haar is schitterend, maar soms ook lastig. CM werkt prima als ant klit, maar haar manen worden dan te glad en glijden de elastiekjes eruit.

Manen nat maken doe ik in de winter eigenlijk niet ivm geen stal en ik liever geen bevroren handjes hebt. deze zomer wel vaak op die manier gedaan, en dan bleven ze iets langer zitten maar meer dan een week is niet gelukt. Terwijl ze er daarvoor rustig 3 weken in bleven hangen :o

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:18

Kiki, jammer dat het met Bo nog op en neer gaat...

Lange manen vind ik leuk zolang de paarden er zelf maar geen last van hebben. Sommige van mijn mini's hebben ook lange manen maar zodra ze erop gaan staan, kort ik ze in. Net als met de staart. Altijd maar in vlechten lijkt me voor het paard niet fijn en waarvoor zou je ze dan laten groeien als ze altijd opgebonden zitten? Je ziet er dan ook niets van.
Heb er nu helaas wel een paar lopen met heksenvlechten. Moet er nodig weer eens doorheen met een borstel en spul van de action. Dat werkt hier altijd prima.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:22

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:59

Fotsy schreef:
Aniek mooie foto's kan ook niet anders met zo een knappe meid :P

Zou je zeggen he! Toch extra erg dat de laatste goede foto's van haar alweer 3 jaar oud waren :o :o

Bedankt verder voor de leuke reactie en felicitaties ook nog ;)
Pretty, daar wordt ik wel erg verlegen van. Maar ik hou ook wel van bruin (komt gelukkig goed uit :P )

Verder hier ook Roos als jaarling gehad met behoorlijke droes. Zij was de enige van de groep die er zo erg last van kreeg. Maar had eerder die zomer ook een draadwond gehad en al twee kleinere infecties gehad (lees nu ook iets dat AB en droes niet goed is, dat had ze dus al gehad). Was dus al verzwakt en toen kwam droes en was ze ook heel ver heen. Maar gelukkig hebben we haar er doorheen gesleept! Wel heeft ze er een flinke klap van gehad.
in de groep later nog wel eens wat korsten gevonden bij andere dieren, die hadden dus wel een abces wat doorgebroken was, maar zijn er nooit zo ziek van geweest. Lies liep ook in die groep, daar nooit iets aan gemerkt.

Kiki, vervelend dat ze weer even koorts had, maar zo'n terugslag kon inderdaad gebeuren. Hopelijk gaat ze snel opknappen!
En heb hier toch wel mensen over metacam gehoord met hun drachtige merrie's, of niet?

Vientje, vervelend dat ze nog niet goed loopt. En dus een hormonale merrie. Merk hier ook dat met name Roos anders is. Van de zomer heeft ze zo'n periode gehad dat ze minder behoefte had aan aandacht (het is nogal een in-je-broekzak-kruip-pony). Nu is dat weer over, maar ze is veel alerter dan normaal.
Wat betreft de wedstrijd, gewoon even met je koppie nadenken. Meeste gaat inderdaad met neus aan neus besmetting. Dus hou Miep wat bij andere paarden uit de buurt, ga zelf niet met andermans paarden kroelen, dan ontwijk je de grootste risico's al. Maar er is altijd een klein risico, maar dat is er ook wanneer je stalgenootjes heen gaan...

butengeweun, hele mooie lange manen hoor! Maar wat Marije ook zegt, als ze (of jij O:) ) er last van hebt, zou ik ze een beetje inkorten. Hoeft ook niet direct helemaal kort natuurlijk.
Hier had (alweer :+) Roos tot voor kort ook nog hele mooie lange manen. Maarja, miste bij haar toch een beetje de sportpony-look, dus heb ze ingekort. Ze kan ze allebei hebben, heeft ook hele mooie manen. Waarschijnlijk zijn ze volgend jaar voordat ze kort moeten voor de keuring alweer aardig mooi op lengte :P

Trouwens ook wel benieuwd wat jullie denken. Roos heeft dus volgens mij ook wat "last" van hormonenwisseling. Van de zomer was ze dus ook een paar weken wat afstandelijker (wat ze nu gelukkig niet meer heeft).
Maar laatst liet ik dat filmpje al zien dat mijn dames heen en weer crossten in de wei. Roos is de laatste tijd helemaal gek ná het voeren. Dat terwijl zij normaal de luiheid zelf is. Met het voeren worden ze even allemaal uit elkaar gehaald en Roos blijft dan in het stuk staan en zij blijft, nadat ze haar eten op heeft, heen en weer vliegen tot ze allemaal weer samen staan. Nu bedacht ik me, misschien is het toch een beetje moederinstinct dat boven komt ofzo door de hormonen, dat ze alles bij elkaar wil hebben. Maar ze is ook niet de alfa merrie.
Ben toch wel nieuwsgierig of jullie dit soort ervaringen hebben. En muts heeft hiermee, door iets te dicht langs een paaltje te gaan, nu wel een aardige kras op haar borst waar ik niet zo blij mee ben... :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:42

butengeweun ik vind die lange manen juist zo prachtig, ik doe er zijde in van de action, is een soort pompflesje, daar de ik een flinke hoeveelheid van bovenlangs de manenkam en dan erdoor borstelen, doe ik ook bij de staart, het haar word er zachter van en raakt minder in de knoop, ik heb namelijk een merrie met ook zo'n bos en zo'n dikke staart en dat werkt echt lekker, het ruikt ook heerlijk trouwens :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:49

Hier zijn heksenvlechten ook de huidige trend in de kudde :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:45

Hier heb ik er soms eentje tussen staan met heksenvlechten, maar dan haal ik ze er weer uit en inderdaad spul van de action in en hoppa ready to go :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:48

Deze week eens manenfruldag houden denk ik :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:11

Ik gebruik Santa fe bodyshine/detangler voor Jill (maar heb geen idee of dat verkrijgbaar is in NL), hiermee kan je ook je gehele paard insprayen zonder dat het te glad word.... CB detangler gel gebruik ik voor haar staart, daarna vlecht erin en nog nooit last gehad dat het elastiek eruit valt.

Ik zou n moord doen voor zulke lange manen bij Jill! Mijn palomino in NL heeft lange manen en die worden ook ingevlochten en ontklit zo eens in de week...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:15

mijn grote merrie heeft zo stug haar dat dit onmogelijk kan stropen of krullen, vind het nochtans zo mooi die bekjes of krullen :~ en lange manen :9 :9 alleen als ze er zou opstappen dan beetje bijwerken

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:21

Ben ook trots op haar manen. Dus toch maar weer nieuwe vlechten erin. Van de manen heb ik zelf altijd last. Ze zitten altijd tussen je tuig. Als je rijd ben je altijd aan het klunsen.

Zo was 1 vlecht na 4 dagen.
Afbeelding

Maar ja het is een mooi gezicht en voor keuringen geeft het veel extra punten.
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 28-09-15 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:21

AniekR gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

Fotsy ik duim ook voor je veulen hoor!

Pretty ooh bah ja, afspenen is niet grappig. De leegte ook niet en afscheid nemen.
Heftig altijd.
Nu op naar de nieuwe kleintjes.

Cantate zit ook op 100 dagen, weer een mijlpaaltje.. *\o/* *\o/*

Butengeweun ik zou ook geen manen eraf doen.
Hier zijn die klitten ook een puntje... pfft.
Ik gebruik literwijze antiklit. Momenteel die van de Action. Gel spul. Doet t goed.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:49

aja gefeli aniekR *\o/*

leuke mijlpaal Tjinta

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:57

Joepie 100 dagen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:05

Gefeliciteerd AniekR

Super weer een mijlpaal bereikt, Tjinta.

Butengeweun, ik mocht willen dat Bo van zulke manen had <3

Pfffff moed zakt me nu toch wel ff in m'n schoenen hoor. Vanmiddag was ze gelukkig weer koortsvrij maar vanavond weer 39.6
Stond helemaal te trillen, en toch wel wat down.
Overleg gehad met de da en Bo toch op de metacam gezet.

Verder was ze boos en narrig. haar buurman werd later binnen gezet en daar reageerde ze behoorlijk narrig naar. Echt direct happen.....
Ook is ze al dat gekl**t aan d'r lijf zat, thermometer en al die troep in haar mond spuiten.
Draait weg als je naar haar toe loopt.....
Maar als ik bij d'r gaat zitten dan komt ze wel weer en dan wilt ze alleen maar kroelen.

Sorry ik had gehoopt om toch weer een positief bericht te kunnen plaatsen......
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 28-09-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:11

:(:) kiki duimen draaien hier

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:15

Jakkes zeg Kiki... Moed houden hoor, er kan in een nacht veel gebeuren! Voor hetzelfde geld staat ze morgen weer fris en fruitig je op te wachten!
Zo hadden wij eens een merrie, behoorlijk koliek en slokdarm verstopping gevoelig. We hadden haar al vanaf dat ze 6 was, was nu 18. De zoveelste slokdarmverstopping, gewoon in de wei. Van alles geprobeerd, de verstopping wou er niet weg. Uiteindelijk met spierverslappers en pijnstillers in de box gezet, met een afspraak voor de volgende dag, voor een verlossend spuitje. Komen we er de volgende ochtend, stond ze al hinnikend in de stal, hartstikke fit, 'waar blijft mijn eten?'. Ondertussen 3 jaar verder en ze hobbelt nog vrolijk om! Al jaren geen koliek/slokdarmverstopping meer gehad *klopt af*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:31

Ach nee he Kiki.... :(:) hoop dat de koortsremmers helpen,wat een rollercoaster aan emoties ga je nu door heen.. :(:)
Zijn er intussen nog paarden ziek geworden?

tjinta leuke mijlpaal!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:39

Tjinta, gefeliciteerd met de mijlpaal!

Kiki, jeetje wat enorm balen zeg! Kan me voorstellen dat je flink in de stress zit. Ik hoop dat de koorts snel zakt en dan helemaal wegblijft. Sterkte ermee :(:)

Voor de manen en staart gebruik ik ook altijd CM Detangler, werkt super :)

Gisteren bedacht ik me ineens dat Aziza alweer over de 6 maanden dracht zit, en dat haar veulen dus alweer voelbaar moest zijn. En ja hoor, een duidelijk teken van leven daar binnen <3 Altijd leuk om het veulen weer voor het eerst te voelen.

Volgende week gaan we Mausi nogmaals scannen, hopelijk zit dan nog steeds alles goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:45

Goedemorgen allemaal.

Nee gelukkig niet pretty, maar ze worden wel overal als laatste mee gedaan. Zodat degene daarna naar huis kan, om zo verdere besmetting te voorkomen. Zelf pak ik nu ff geen andere paarden.

AZ, 6 mnd alweer. Lijkt me een heerlijk gevoel omdat trappelen te voelen <3
Hopelijk bij Mausi alles nog goed.

Een voordeel van alles. Ik zat in twijfel om Bo voor 1 oktober nog een keertje te laten scannen. Maar nu ik gisteren heb gehoord dat het hartje nog super klopt besloten het niet te doen.
Zaterdag had de da ook heel goed geluisterd, dus wat dat betreft zit het nu nog allemaal prima.
Tja en gaat het nu nog fout, tja dan is het niet anders......

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:19

Wat balen zeg kiki dat ze nog zo schommelt.

Wauw az 6 maanden alweer!

Ik gebruik niets voor in de manen. Enkel balsem als ik ze was en dan klitten ze niet.

Marley heeft echt zo'n zalig buikje
Afbeelding
Afbeelding

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:48

Leuke mijlpaal Tjinta!
En dat gel spul van de action werkt goed he! Heb ik voor Ozzie ook en zijn staart ziet er met dat spul echt dagen goed uit en is heel makkelijk te kammen.

Over 2 dagen zit Duette ook op 100 dagen!

Hopelijk is Bo er snel weer bovenop Kiki!

Inderdaad een lief buikje Luna2006!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:15

Leuk die beginnende buikjes hé?

AZ dat gaat snel,leuk dat je hem/haar weer kon voelen!

Vraagje,ik zou in november alles eens willen gaan ontwormen met Equest of Equest Pramox.
Nu lees ik dat de Pramox misschien niet geschikt is voor drachtige merries? Wat doen of gebruiken jullie?