Liefst ent ik inderdaad maandje voor uitgerekende datum en aangezien deze datum laatste enting in januari 2012 had gehad, was het toch wel nodig
Set_Elkol
Geplaatst: 03-03-14 15:41
Mijn merrie is zo ver na de enting uitgerekend (enting eind januari, uitgerekend in augustus) dat ik wel nog ga enten in juni of juli. Dierenarts zei dat het niet nodig was als ze in de lente was bevallen.
Mijn merrie heb ik vandaag even laten razen in de wei, zal zo een fotootje plaatsen
Ik moet voor het waken op stal gaan slapen. Luxe is wel dat we 2 kantines hebben en ik dus kan kiezen waar ik ga liggen. Moet even kijken waar ik het beste contact kan maken met de camera.
geshahquille
Geplaatst: 03-03-14 19:43
Lekker in huis op de bank en wat ben ik blij dat we een nieuwe hebben want die vorige was echt een banketstaaf ding.
Tjinta
Geplaatst: 03-03-14 19:48
Ohh waken in de auto en op stal... klinkt allemaal reuze gezellig en spannend maar ik geloof dat ik blij ben dat ik ook vanuit mijn warme nest op de camera kan kijken..
Woogy wat een leuke foto's... het lange ritje naar Blijham was echt de moeite.
Set ook lekker aan racen op het land... mooi!!
Leonoor dat ziet er al goed uit, die uierfoto.
YildizArabs
Geplaatst: 03-03-14 23:02
Aaahhh Woogy die foto met je mannen is echt super cute!!! Je gaat toch ook met hem naar de hengstenkeuring in mei? Doen we gezelli een bakkie!
Ik lag wel heel luxe te waken in een hotelkamer met zicht op Tie, maar zou toch liefst lekker vanuit thuis willen waken hoor! Gelukkig maar 1 nacht nodig geweest. Dus ken je merrie en vooral haar cyclus goed zou ik zeggen! Scheelt een hoop slapeloze nachten. Spannend al die meidjes die nog moeten bevallen! Ben heel benieuwd dus blijf volgen!
Volgende keer dus maar een rondje veulens in Groningen Arie is gigantisch, super zoet...echter...wil hij nog steeds het gebied verbreden door hekken te slopen...zak friet!
als alles gaat zoals we willen gaan we morgen met dikke buiken Pony naar het strand, even lekker wandelen en poedelen
Ik denk welke symptomen ze heeft en wanneer ze echt precies gaat bevallen dus dat je veel nauwkeuriger kan inschatten wanneer ze gaat, en je niet 3 weken ligt te waken.
YildizArabs
Geplaatst: 04-03-14 10:10
HA ja precies Set! Daarom heb ik t nu ook allemaal weer bijgehouden.
Maarja dat is denk ik een beetje lastig voor de mensen zoals ik die een maiden merrie hebben, kwa gedrags verandering kan ik het een beetje inschatten maar niet kwa andere voortekenen zoals harsen of uberhaubt de uier vol laten lopen..
Set_Elkol
Geplaatst: 04-03-14 10:13
Hier ook een maiden maar wil wel gaan bijhouden welke veranderingen ze heeft per dag dan wel week voor als er ooit weer een baby komt!
Ja doe ik ook, op de comp hou ik een soort dagboek bij met foto's zodat ik een beetje overzichtelijk kan zien hoe ze veranderd, ook omdat ik nu dus helemaal niet zeker meer ben wanneer ze moet. Gister zou ze op 300 dgn zitten als ze van die eerste dekking drachtig is.
Heey ben ik weer iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties De eerste stapjes buiten zijn ook al gezet ( foto's zal ik vanmiddag even uploaden ) Ze maakt het erg goed en is lekker nieuwschierig Moeders maakt het uiteraard ook erg goed
Ik waak ook lekker vanuit mijn warme bedhe met laptop op nachtkastje
Mella moet ik ook vanaf laptop bekijken, die duld geen mensen erbij (bkijft ze staan). Juul heeft bij vorige eigenaar gewacht tot er iemand was. Dat was wel de eerste keer. Ik laat ze het liefst met rust dus kijk óf op mijn scherm of rustig buiten de stal. Wel ben ik altijd de enige. Meestal wel mensen over de vloer maar die mogen pas kijken als beeb er is
Laten jullie ze op stal bevallen of in de wei? Ik heb ze eigenlijk al de hele winter dag en nacht op de weide en zoals het weer nu is wil ik eigenlijk garcia gewoon op de wei laten bevallen