[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:49

Giolli schreef:
Vraag me af, hoeveel voeren jullie je merries nu? (brok)

Polinka krijgt 2 x per dag 1 kilo merrie brok, een kwart muslie, een kwart bix en 2 flinke handen daily plus. Een paar wortels en wat stukjes brood.

Hier in de buurt is nog steeds geen rhino-gevallen bekend. Maar ik ga ook niet meer met Pol van t erf af. We wandelen wel door de bak heen of ik laat dr wat op der eigen beentjes in de bak lopen voor dr beweging :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:26

Pff even twee dagen niet gekeken en hoppa 7 pagina's erbij! Gaat goed hier met kletsen ;)

Veulenkeuring staat hier ook de planning mits het veulen er op dat moment goed bij staat en oud genoeg is. Is hier heel dicht bij ideaal, in Rolde op 7 juli. En anders wordt het de jonge veulenkeuring in Tolbert.

T3mptation, wat een lief en leuk merrietje heb je zo op de foto's!

Hoe is het nu DL met de jaarlinghengstjes? Geen klachten meer?

Iedereen gefeliciteerd met de veilige zone!

Charisma, fijn dat Hera geen koorts meer heeft, laat het veulentje straks maar rustig aan komen!

Hera, hier ook lentekriebels hoor! Al twee weken 's morgens vroeg de vogeltjes aan het fluiten. Heerlijk is dat, kan ik echt van genieten. Ondanks dat het dan zo vroeg is dat ik nog lang niet uit bed moet dat nemen we maar voor lief ;)

Sioux, ziet er inderdaad uit als een allergische reactie. Best kans dat er iets in het voer heeft gezeten waar ze op heeft gereageerd!

Kwamen ook weer leuke buik foto's voorbij van de paardjes van Inowa, Kyrkelover, Muzefee, DustinLover, MelodyT

Clara, gefeliciteerd met de kleine! Super gave naam ook!

Giolli, voer is hier in totaal 2 kg sportbrok, 0,5kg merriebrok, 0,25 kg haver en 0,5 kg muesli. Sportbrok krijgt ze op stal de laatste combinatie neem ik zelf altijd 's avonds nog mee voor der. Heeft ze meer als genoeg aan tot nu toe.

YSR1971, als je het bericht van de sectorraad en de knhs leest dan zie je dat ze adviseren om dit weekend en volgend weekend paarden niet te vervoeren tenzij noodzakelijk. Wij hebben onze wedstrijd ook afgelast ondanks dat we nog niet in de regio zitten waar uitbraken zijn, maar puur vanwege het risico voor anderen. Het is natuurlijk net wat je noodzakelijk vind.
Hier op stal zijn de stalgenoten erg schappelijk, mijn drachtige merrie staat tussen de pensionpaarden maar ze gaan mede voor mij niet meer op pad! :) Erg fijne gedachte.

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:42

Zoals het er nu uitziet, gaan we waarschijnlijk idd niet op pad voor het trainingsweekend. Heb vandaag overleg gehad met de eigenaresse van de accommodatie waar we gaan verblijven en gelukkig kunnen we het in dat geval gewoon zo regelen dat we op een later tijdstip (als het weer veilig is) het weekend alsnog kunnen doen, zonder gedoe met verzekeringen e.d.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:49

Arabelle krijgt 2 x per dag een kilo merriebrok en een halfje gewone biks. En 3 x per dag kuil.

Heb vandaag nog gereden maar ze vindt het nu toch wel moeilijk worden, dus ze is vanaf nu officieel met zwangerschapsverlof. Het is haar wel gegund na 10 maanden dracht ;-)

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:50

Clara, gefeliciteerd met de mooie Surprise!

Het Rhino virus komt wel erg dicht in onze omgeving! Vanochtend las ik dat het op een stal is uitgebroken nog geen 5 min fietsen van mijn huis. Ik heb daar op die stal zelf een bijrijd-paardje gehad. Ik vind het echt een rotsituatie voor die mensen! Sandy haar stal is wel 15 km hiervandaan, maar ik vind het toch wel erg in de buurt komen.
Oh ja, helaas geen veulen geboren vannacht. Sandy neemt haar tijd, maar van mij mag het nu wel komen hoor! Ze kegelt nog niet, maar heeft wel hele slappe banden en volle uiers. Gaan paarden altijd kegelen of melk druppen? Ze is sinds een paar dagen wel wat aan het hoesten, ik hoop niet dat ze echt ziek gaat worden. Pfffttt, best wel een stressen een veulen op komst, ik begin ook een beetje spoken te zien geloof ik. Mijn man zei vandaag dat hij het veulen helemaal niet meer voelt bewegen, vraagt ie heel rustig:" Leeft het veulen nog wel?" Whaaaa, nu maak ik me zorgen ;(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:55

Melody wat een uier al zeg!

Dwyne: de cremello jaarling gaat goed, het appie jaarlingetje nog niet zo ook al krijgt hij koortsremmers het blijft toch een beetje rond de 40 graden zitten maar is wel wakkerder en actiever en eet gelukkig ook..

Kyara: hopelijk komt de baby snel :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:05

Spannend met Sandy....zou dat hoesten nu ook eng vinden!Op het laatst zie je het veulen ook meestal niet meer,ligt dan in de juiste houding om eruit te komen.

Ja Mel is vandaag ineens flink met dr uier,dr kontje begint ook te veranderen.En ze begint al staartje te schuren...
Achter kunnen de banden volgens mij nog losser kan haar staart nog niet plat op haar rug leggen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:07

Tot nu toe ben ik blij dat we in FRL zitten, ver weg van alles, maar je weet maar nooit hoe het over 2 a 3 weken is. Ik wens het sowieso niemand toe! Lijkt me wel een rotsituatie als er stallen in de buurt zijn die het wel hebben, of helemaal als je eigen paard er staat := Laten we hopen dat het met een sisser afloopt.

Qua brok krijgen die van mij sinds kort merriebrok van Havens bij, 3kwart van een kilo. (Dan heb ik t over redelijk sobere D-ponies)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:36

hèhè sorry hoor dat ik jullie zo verwaarloos dit jaar :P maar heb toch effe tijd gemaakt om foto's van "Ebony" te uploaden voor jullie...we zijn ondertussen verhuist maar nog midden in de verbouwingen..Romi moet nog een 10 tal dagen dus veulie kan elk moment komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:50

Prachtig kind Amadake!! Nogmaals gefeli!!

He get Kyara das dus wel heel dicht bij... (ook wel bij mij dus) Hopenlijk komt je veulen snel!!

DL fijn dat de ene wat beter is... En het is ook wel positief dat de andere wel wat wakkerder en alerter is en nog eet!! Sterkte...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:55

Wat een mooi kind Amandake! Dat oogje is mooi zeg... *zwijmel*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:57

Wauw amandake!! Hebbe :P

BL: Ja we kunnen niet meer doen dan wachten nu.. En dan waren we deze ook net aan het bijvoeren want toen hij hier kwam was het een iel ding en nu die ziek is helemaal.. Hij heeft niks bij te zetten..

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:00

Amandake wat een knap veulen zeg! gefeliciteerd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:02

Heaven mocht vandaag in de bak met haar oma, Linda. :D Dan is ze opeens toch wel wat ingetogener, haha. Af en toe kwamen ze bij elkaar neuzen, ze kennen elkaar wel, maar ja, merries onder elkaar. Heaven heeft wel respect voor Linda, dus als ze dan stonden te neuzen en de welbekende gil kwam rende ze snel weg, want dan stond Linda al snel omgedraaid naar haar toe. _O- Maar dit heb ik liever dan met de andere jonge pony, die dus zonder pardon op Heaven in stond te vegen... :?

Afbeelding

Hoop dat ze v/d week weer even zo staan neuzen, een foto op goede kwaliteit van dichtbij met de hoofdjes dichtbij elkaar zou me zeer waardevol zijn! Heb jaren op Linda gereden, ze is inmiddels 22 en laatst heeft ze op het randje van leven en dood gebalanceerd. Een foto zo samen zou me echt heel blij maken! :+:

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:03

Wow, wat een mooi veulen! Echt een leukerd.

@DL, sterkte met je zieke paardjes! Ik hoop dat ze snel opknappen.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:07

Wat een knappert is ebony

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:12

Wat een prachtig veulen zeg!!

DL, hopen dat je paardjes snel beter worden!

Muzefee, dat zou idd een bijzondere foto zijn ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:16

Amandake, wat een knapperd, en dat oog met dat vleugje zwart eromheen... <3

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:19

Ze heeft inderdaad een schitterende oogopslag Amandake!

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:22

Wat een mooi veulentje :D
Gefeliciteerd ermee :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:53

En Marije verwacht je vannacht iets?
Ik heb de cam opstaan maar trek het niet lang meer geloof ik om wakker te blijven.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 08:53

Amandake wat een mooi veulen, prachtig koppie!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 10:55

@ amandake; wat een mooi veulen zeg! ze kijkt ook heel verleidelijk met dat oog haha.

ik heb vanacht gedroomd dat pepper beviel van een gezond mooi zwart merrieveulen maar dat ik maar geen naam kon bedenken en dat het veulen dus heel lang naamloos rondliep.
toen ik in mijn droom eindelijk een mooie naam had werd ik wakker en nu weet ik hem niet meer.....

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:02

haha inowa wat balen dan he :P

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:03

ach,heb zowiezo de namen al vast staan,maar meestal schrijf ik ze op.