Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:10

Tyrza; hoe gaat het nu met Orinocco? Is ze al trotse mama?
Odess; dat wordt steeds spannender bij jou zeg...
Merilyn; Go Rootje! Het is 6 april geweest!
Sjen; en en en???
Vrijalover; en hoe gaat het nu met Vreya?
TJTLover; en zijn Joy's spenen al gegroeid?
Faniek; ik ben nieuwsgierig!
Jessje; ja ik zie dat ze wel wat gegroeid zijn hoor...
Quirinake; wat een mooitje heeft Quirina toch op deze aardbol gezet. Wat zul je trots zijn!
Dennis; hoe gaat het met Roosje?
Elady; en hoe gaat het nu met Lady?
Patoucha; hoe staat het nu met je eigen vermoeidheid?
PhiaBink; en hoe stond Famosa er vanmorgen bij?
Lowara; fijn dat ze zo ongeveer op schema zit... Geeft wat mentale rust lijkt me
Annetje; trek je niets van die "minder-liefheid" aan hoor, dat heeft Lio ook gehad. Duurde iets van een week en toen was ze een nog grotere knuffel als ervoor!
Gitta; al zicht op een bevalling of hoe lang moet ze nog?
Tinne; wanneer bevalt jouw merrie nou?

(Heb ik nu iedereen gehad? Iemand toch vergeten? Bloos sorry)

Misschien hebben jullie hier iets aan, of geeft het juist extra spanning... Knipoog
Lio had de middag en avond voor de bevalling helemaal niet zo'n waterbed bips meer, staart kon ook niet meer verticaal en haar vulva stond helemaal strak, geen opening erin te bespeuren...
's Avond was ze erg onrustig, draaien, graven met voorbeen en de stal absoluut verbouwen was een must voor haar!

Pff ik kan er vanavond pas weer heen. Mijn vriendje gaat even mee. Die heeft de kleine nog niet gezien. Het is heel wat dat hij meegaat, aangezien hij absoluut geen paarden-fan is (beetje jammer).
Hoop dat ze gister en vandaag veel gedronken heeft en ik straks een heel sterk veulentje mag bewonderen...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:12

Volgens mij worden paarden niet ingeleid. Het veulen blijft er niet voor niets langer in zitten en als de merrie ingeleid wordt, gaat het vaak fout met het veulen. Dit heb ik iig ergens gelezen...

En en en? Odessa?
Komop joh Desje, poep je veulen uit Tong uitsteken! ik wil mijn boek Haha!

Inglio, Ivanka is 11 juli pas uitgerekend. Ik moet nog LANG wachten dus Gestoord
Btw, ik had vorige week ergens gelezen dat merries die vroeg in het seizoen moeten bevallen vaak later bevallen qua uitgerekende datum, dan merries die wat later in het seizoen zitten (lees: Ivanka Haha!), die zouden over het algemeen wat vroeger bevallen.
Is dit een broodje aap verhaal of echt waar?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:25

Nee hoor dames, nog niks. Ik had het oook eigenlijk niet verwacht.

Paarden worden inderdaad niet ingeleid. Ik denk wel dat het mogelijk is dat ze wellicht hormonen toegedient krijgen om het proces te versnellen. Maar dat is bij hoge uitzondering.

Ik zal vandaag eens mijn DA bellen en haar het verhaal uitleggen. Gewoon om een stukje bevestiging te krijgen.

Willen jullie vandaag weer foto's zien? Ik maak ze wel weer Knipoog

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:27

Citaat:
Elady; en hoe gaat het nu met Lady?
Goed, ze gedraagd zich echt als een zwangere muts en is het nog steeds niet vergeten van dinsdag (bijten hoort niet), ze is heel stil ineens met aansingelen. Wel haar oren naar voren, maar opgetrokken neusgaten...ver te zoeken Haha!
Vandaag nog precies 7 weekjes. Zal vandaag weer foto's maken!!!
Ik heb vorige week al vrij gevraagd aan mijn director op school. Meneer: Ik moet vrij hebben als mijn paard gaat bevallen, ik wil er namelijk bij zijn. Hij: Hmm...oke...kom je wel ffies tracteren dan? Ik: tuurlijk. Heerlijk zo'n man

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:30

@Odess
Ik had jou laatste bericht niet gelezen en heb dus HM Jofamosa niet kunnen vragen of Odessa vannacht een veulen zou uit poepen Clown Ik zal het zo aan haar vragen.

Famosa haar stal was een puinhoop vergeleken bij normaal.
Ik mag niet onder haar kruipen om een foto van haar melkbar te maken.
Ze heeft geen prutjes, wel slappe banden en een staart die heeeeel hoog kan komen.

Dus....... Nog even geduld a.u.b. Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:31

Tyrza: hopelijk is ze snel van die pester af
Quirinake: wat een schattige foto’s echt een poepie
Odess: spannend zeg!
merlilyn: dat komt ook al in de buurt
marijeR :wie is eigenlijk dat schatige veulentje in de wei ?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:31

@ Phiabink: nu moet Famosa het dan voor aankomende nacht instralen bij Odessa!
@ Tyrza: jammer, maar straks in het weekend is ook wel fijn he?
@ Elady: zo lekker makkelijk, gerust gevoel natuurlijk. Ik heb het gelukkig ook niet zo druk, vandaag laatste tentamen Haha! daarna wel weer werkstukken, maar dat is lekker veel thuis werk Knipoog
maw: ongeveer 12 uur bij het veulen zijn en 1 uurtje aan het werk Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:37

Heb net de DA gebeld.

Ze doet er echt niets aan. Ze zegt dat de range tot 4 weken over de datum als normaal wordt beschouwd. Ze heeft zelf ook een merrie die 10 dagen over tijd is met hetzelfde verhaal.

Feit blijft dat het veulen blijft doorgroeien en dat wordt letterlijk een last voor haar. Maar zeker nu ik aangaf dat de merrie zich toch aan het klaarmaken is voor de bevalling (uier groeit, etc) zei ze me dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:10

Het veulen blijft inderdaad gewoon doorgroeien maar ze is overtijd omdat het gewoon nog niet klaar is, het is niet klaarder omdat ze overtijd is.

Buddels haar merrie heeft ruim 1 jaar gedragen, daar kwam een heel gewoon veulentje uit, het leek meer tevroeg geboren dan een veulen wat ruim een jaar nodig heeft gehad.

Hoe je het went of keert.... ze komen er allemaal uit Haha!

Broady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:15

Hier ff wat fotootjes van mijn veulen!!

Ze is hier 1 week oud, ondertussen is ze al weer 3 weken oud.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze stonden al met een topic op kraamstal, maar wilde ze ook nog ff hier plaatsen Bloos ....

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:25

jockeygirl schreef:
marijeR :wie is eigenlijk dat schatige veulentje in de wei ?

Dat is Myron, het veulentje van Macy Haha!

Copper zit vandaag op dag 317 en ze is het nu al zat...
Uier groeit niet zoveel meer de laatste dagen maar vanmorgen had ze wel allemaal haartjes op haar spenen geplakt zitten dus ze lekt wel iets uit het uier als ze ligt.
Ze eet goed, alleen haar hooi doet ze erg lang mee. Verder is ze erg knuffelig, borstelen vindt ze heerlijk.
Ze houdt aardig wat vocht vast, onder haar buik en dikke achterbenen vandaar dat ik haar nu 2x per dag een tijdje aan de longeerlijn laat stappen met af en toe een rondje draf tussendoor.
Ze vindt het wel best geloof ik, ze wil goed doorlopen en in draf loopt ze lekker te headbangen Haha!

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:27

Gisterenmiddag eerder uit m'n werk naar huis gegaan, omdat Niek erg onrustig was op de cam: veel graven, steeds afwisselend met het ene en het andere voorbeen omhoog staan, veel Gaaaap

Thuis gelukkig nog niks aan de hand. Het uier druppelt sinds gisteren wel steeds (geen opgedroogde harsdopjes meer). Het uier is nu ook gevoeliger geworden. Banden zijn slap en de vulva is slap. Kom maar op!
Maar nee, vannacht nog niks Boos!
Vandaag weer nieuwe ronde nieuwe kansen Pling

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 10:55

Nou Phiabink, dat verklaard een hoop natuurlijk!

Hier dus ook niets. Ze knipperde net zelfs alsof ze hengstig was Bloos!! We hebben een uier met vanochtend aan een speen een 'prutje' en verder een merrie die heel 'berustend' is, je kan merken dat ze het zwaar heeft. Het voelt een beetje als stilte voor de storm maar we zullen zien. Ik heb het gevoel dat ze even stil staat en dat is erg frustrerend! Ze staat nu lekker op stal (ivm met het prutweer) te knabbelen, vanmiddag mag ze nog even lekker het land op. Maar waar ze anders heel graag het land op wil, was ze nu erg blij dat ze op stal mocht. Ze is wel anders dus!

@ Broady, mooi veulen heb je daar hoor!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:57

Goeiemorgen Doei!

Nog geen veulentjes?

Hier ook nog alles rustig Ja alleen Misty's banden super slap, vulva erg lang en slap en onderaan erg open.

@ Odess
Uier is goed voel voor haar doen, maar zit nog zo'n streep in omdat haar speentjes niet vol zijn dus als die vol zijn zal het geheel hangen, maar omdat dat ook met de geboorte kan gebeuren hou ik haar goed in de gaten.

@ Wiepie
Dat word spannend Haha!

@ PhiaBink
Famosa word ook wel spannend nu Ja

@ Tyrza
Het komt wel snel... opzich is het niet een groot probleem als ze een tijdje langer dragen.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:58

MarijeR schreef:
Ze vindt het wel best geloof ik, ze wil goed doorlopen en in draf loopt ze lekker te headbangen Haha!

*LOL* Ik zie dr al headbangend een rondje draven Haha!.

Broady, mooi veulen heb je hoor!

Odess, Odessa begint het dus ook al zwaarder te krijgen Ach gut ...
Wat doen we al die merries toch aan? Clown

PS. Net hadden mijn moeder en ik het erover wat we voor mijn broer moeten gaan kopen, die is volgende week jarig. Zegt ze opeens: "voor jou weet ik het al, dat is veel makkelijker".
Dus ik vroeg wat dat dan was Tong uitsteken, ik wist het eigenlijk al, want ik had er zelf op aan zitten dringen, maar moest het even zeker weten Haha!. Zegt ze: "Nou, een fotoshoot van jou, Ivanka en het veulen. Dat wilde je toch graag? Ik ben al naar de fotograaf geweest, die zag het al helemaal zitten"
Haha!
Okeeee, leuk Haha!! Thanks mam Tong uitsteken!
*gaat nu naar school om een tentamen te verklten*

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 11:06

Faniek, en gelijk heb je hoor! Jij kent je merrie het beste Knipoog Ik vind het wel komisch dat ze zo dicht bijelkaar zitten en dat we zo dicht bijelkaar wonen. Wie zou het eerste bij wie op kraamvisite komen?? Haha!

@ Tinne, mij is verteld dat het heel goed voor een merrie is om minstens eenmaal in haar leven een veulen te krijgen! Alleen dat de laatste weken zwaar zijn, is natuurlijk niet gek. Al heb ik soms wel een beetje medelijden. Ach gut Zo zat ik net op de grond bij Odess in de stal, en als je die buik schuin van onderen ziet, ja dan krijg je daar wel ontzag voor!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:28

Als ik uitga van de rekenmethode van Tyrza (11 maanden - een week), dan is Muzefee morgen uitgerekend.
Gisteren ben ik niet op stal geweest, toen is mijn vriend even heengegaan. Ik weet dus niet hoe ze er nu bij staat.
Van mij mag het wel komen, maar ik denk dat ze er nog even een week mee wacht tot precies elf maanden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:37

Odess schreef:
Faniek, en gelijk heb je hoor! Jij kent je merrie het beste Knipoog Ik vind het wel komisch dat ze zo dicht bijelkaar zitten en dat we zo dicht bijelkaar wonen. Wie zou het eerste bij wie op kraamvisite komen?? Haha!

Ik denk ik bij jou Haha!
Ik denk dat Odess voor zondag een veulen heeft (pff ik moet niet denken werkt nooit)

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:53

Hier nog steeds niets! ik ga even bij haar kijken en maar weer even foto`s maken!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:00

Kitty schreef:
Als ik uitga van de rekenmethode van Tyrza (11 maanden - een week).

Ja maar.... Tyrza is gek! Haha! Tong uitsteken Ga maar gewoon van 11 maanden uit, 334/335 dagen. Het schiet dus al flink op met de merrie! Spannend Lachen

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:04

Spannend hoor kom van mijn werk denk wie weet een kleintje erbij maar nopes!!!

Inglio: zoals mijn onderschrift zegt nog 59 hele dagen of een beetje meer of minder te gaan Tong uitsteken bouw dus voorlopig gewoon hier de spanning op Knipoog

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:05

HM Jofamosa is hard aan het denken en contact te krijgen met Odessa. Ze krijgt moeilijk contact door de harde wind hier, maar ik moet nog even geduld hebben, zei ze Clown

Madam had vandaag niet veel zin om met Henk te lopen. Uiers zijn hard, geen prutje te bekenen. Haar stal was een zooitje. Op haar hooi gemest?????? Overal en nergens mestballen.????? Ze zucht en kreunt wat af op een dag.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:08

Het is en blijft spannend hier!! Haha!
@ Tyrza, hopelijk heeft de merrie het niet lang zwaar meer. Ach gut
@ Odess & Faniek: succes met de laatste loodjes...
@ Phiabink: dat begint ook al spannend te worden!!!

Update Fanja: Vandaag 280 dagen drachtig!!! Haha!
Verder geen echte bijzonderheden. Mevrouw staat lekker buiten en is volledig over haar "loomheidsdipje" heen...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:09

Ik vind ze eigenlijk best zielig allemaal...
Wat doen wij die merries toch aan? Ach gut
Zware buiken, zere uiers en een pijnlijke bevalling.
Maar dan wel als cadeautje een vrolijk huppelbeestje!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:18

tjoh wat gaan jullie snel...
Nancy is vandaag 320 dagen drachtig!!!
Ze heeft een mooi vol uier maar kegelt niet, vulva staat wel open maar ze maakt niet echt aanstalten..