[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 11:37

Gefeliciteerd Kim!

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 11:50

Gefeliciteerd!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 11:50

Gefeliciteerd Kim **\O/**

Hier dag 340 en het schiet nog niet echt op. De pony die nu op 326 zit heeft ook nog absoluut geen haast.

Het wordt de hele week ook flut weer dus zo heel erg is het ook niet maar je bent zo benieuwd he hahaha

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:06

Kim gefeliciteerd.

Fijn dat moeders het nu beter doet. Gras doet vast wonderen.

Ik had meer veulens verwacht. Maar de dag is nog niet voorbij...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:21

Gefeliciteerd!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:33

Gefeliciteerd !! *\o/*

Hier hou ik echt jullie niet bij qua reageren, lees wel alles trouw, maar voor degene die benieuwd zijn naar onze Uk en voor de merries die wat aanmoediging nodig hebben :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze little miss attitude still going strong *\o/* Ze groeit onwijs hard, dinsdag controle op de kliniek voor de longontsteking , maar ik kan alleen maar onwijs trots genieten van dit tafereel tussen de buien door buiten :j

Kaelynn hier heeft het zwaar, ze heeft ook nog niet eerder zo lang gedragen. Andere 3 drachten waren maximaal 330 dagen. We gaan het wel weer zien :+ Er is er nog geen 1 blijven zitten zover.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:35

Kim gefeliciteerd!!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:37

Bedankt voor dit momentje genieten van jouw Uk. Wat een uitstraling heeft ze <3

Kim1982v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:40

Knappe dame! Vanaf wanneer mag het veulen met de moeder kort naar buiten? De moeder staat altijd in de wei, ze heeft een open stal voor beschutting en een gesloten stal voor ‘‘s nachts. Voor nu hebben we mama & kind binnen gelaten, maar ik ben benieuwd wanneer jullie ze naar buiten doen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:53

Kim gefeliciteerd! *\o/* Kleuren heb ik ook geen verstand van (behalve de standaard kleuren), maar er zijn hier vast een aantal dames die het wel weten.
Hier gaan ze meestal de eerste (of tweede, afhankelijk van hoe laat ze geboren zijn) dag al naar buiten. Die van mij is zaterdagavond 19 uur geboren, gister 3 uurtjes buiten geweest en nu is hij weer buiten aan het spelen.

Cheytjuh, wat ziet Uk er goed uit! Ze is flink gegroeid en wat een attitude! <3
Fijn dat ze lekker buiten kunnen tussen de buien door en hopelijk dinsdag ook goed nieuws op de kliniek.

Hennos, hoe oud is ze nu? Stevige dame is het :D

Sunnyhorse, thanks :) Prachtige stal heeft je merrie! Als ze niet graag meer naar buiten gaan komt het vaak wel dichterbij.
Al wilde die van mij dus wel nog naar buiten en begon daar gewoon :+

Marus, wat fijn dat de melkproductie weer op gang is gekomen, dat zal een hele opluchting zijn! Merriemuesli helpt, maar gras ook zeker.

Thanks Cynthia! Het is het volle broertje van Jahwhar, van 2021, zat jij toen ook in dat topic toch?
Wauw, ze begint lekker vroeg. Zou het dan?? <<)

GA, ben benieuwd hoe lang ze het nog volhoud.

Hier is Aleeyah gister eind van de middag weer dicht gezet. Helaas toen ik gisteravond op stal kwam was ze helemaal niet fit, liggen, niet eten, koud. Dus toch even overlegd met de DA, en we hadden allebei dezelfde conclusie, dat het hopelijk van de pijn zou komen. Ook niet fijn natuurlijk, maar minder erg dan andere dingen. Toen wat Novacam gegeven en na een uur knapte ze gelukkig weer op. Nu staan ze lekker samen op de wei. Heb weer wat gave foto's, maar die volgen vanavond ofzo.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 12:57

Al_Zawraa. Ow wat akelig dat je haar zo aantrof. Je laatste foto’s zijn ook schitterend trouwens <3 Heel benieuwd naar meer. Veel beterschap voor Aleeyah :(:)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:37

Gefeliciteerd kim! Papa is habaldi toch? Dan heb je ook kans op een minimaal bonte :)

Wat een knapperd cheytjuh! Fijn dat het zo goed gaat met haar <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:38

Wauw wat is Uk een statige dame aan het worden!! Hopelijk laat je andere merrie je niet te lang meer wachten.

Kim in principe de eerste dag al eventjes, maar als het weer bij jou net als hier is (alleen maar regen) dan zou ik nog even wachten.

Ik ben bezig met mijn bevallingsemmer en ik ontdekte dat mijn chloorhexidine over datum is. Nu waren de berichten hier een beetje wisselend over wat het beste is voor het ontsmetten van de navel, dus als iemand hier een goede tip heeft wat fijn spul is (liefst met een linkje) dan bestel ik dat even.

Morgen ga ik een aanhanger vol stro halen, dan ligt dat ook klaar. Wel leuk, nu echt in de voorbereidingen :)

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:41

Ik weet niet hoe ver het over datum is, maar in principe is het een conserveermiddel dus zpu ik het wel durven gebruiken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 13:52

Ik zag net dat ik nog een potje had staan die nog wel binnen de datum valt. Helemaal vergeten dat ik die had gekocht voor de kittens die in december geboren zijn (nou ja, het bleek achteraf maar 1 kitten te zijn maar goed). Dus ik ben voorzien!

Morgen de dierenarts nog even bellen dat ik deze week 2 spuitjes oxytocine kom halen en dan ben ik compleet.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:09

Gefeliciteerd Kim, er gaan er hier zeker wel kunnen helpen van kleur!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 14:17

AnsoDM ow dat klinkt inderdaad niet goed. Hopelijk blijft het stabiel en hoeft ze geen medicatie.

Phileine83 dan had ik het goed onthouden. Maidens zijn altijd wel onvoorspelbaar ( helaas :+ ). Nog even en je kunt echt gaan aftellen.

Pradadaan jij kunt ook al bijna aftellen dus *\o/* . Ze heeft nog niet zoveel haast zo te zien.

Goldenarrow Je zou zeggen dat het niet meer lang gaat duren :D

JennyK Goldy haar uier vult idd goed, spenen lijken ook te vullen. Benieuwd hoelang ze het rekt.

Xsurfdairy Gelukkig voel je je al wat beter. Ze houd je goed wakker snachts met alarmen :=

Kiko ik bouw eigenlijk nooit het gras op. Ze gaan gewoon vanaf eind april 24/7 de weide op. Maar wij hebben geen bemeste weides of hele rijke weides, dat scheelt.

Al_zawraa wat een knapperd <3 hopelijk is Aleeyah snel terug fit.

Tinniie wat fijn dat je dit deelt. Denk idd wel dat Maddoxx toch zwart wordt. Ik ga deze week haren trekken bij de moeder om ff basis zwart/bruin te testen. Maar gok echt dat moeders gewoon zwart is.

Kim1982v gefeliciteerd daar is ze eindelijk *\o/* leuke en aparte bles heeft ze <3

Sunnyhorse zijn er nog veranderingen kwa uier?

Cynthia82 Fi heeft er wel zin in haha.

Marus Fijn dat de melk productie beter op gang is *\o/* altijd een gerust stelling.

Cheytjuh wat fijn dat UK zo goed gaat *\%/* . Zijn er eigenlijk nog dingen om rekening mee te houden nu? Extra controles ofzo?

Hier gaat Lexie nog steeds door met een ph van 6.2. Regelmatig hars of troebele druppels eraan.
Afbeelding

En chrissy heeft ook hars en pH is nu ook gedaald naar 6.2
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Cheytjuh - Kaelynn - 346 dagen
Cindyrella - Evelien - 343 dagen
Cp112 - Flash - 340 dagen
Xsurfdairy - Fenna - 340 dagen
Elsa91 - Amy - 330 dagen
Nieky1993 - Luna - 338 dagen
Nieky1993 - Chrissy - 338 dagen
JennyK - Goldy - 335 dagen
Claucarlien - Pien - 335 dagen
SophievdV - O-Jidee - 334 dagen
Nieky1993 - Blue - 331 dagen
Nieky1993 - Lexie - 330 dagen
Thioro - Nita - 329 dagen.
Cp112 - Elsa - 327 dagen
Nieky1993 - Missy - 325 dagen
Kyrkelover - Treasure - 323 dagen
AnsoDM - Mira - 320 dagen
Muronia - Veronia - 320 dagen
Luna2006 - Maylinn - 315 dagen
Calice - Poow - 310 dagen
Luna2006 - Muis - 307 dagen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:01

Al_Zawraa schreef:
Thanks Cynthia! Het is het volle broertje van Jahwhar, van 2021, zat jij toen ook in dat topic toch?
Wauw, ze begint lekker vroeg. Zou het dan?? <<)

Zeker was ik erbij. Dat was het jaar van Idris.

Zou het dan een hengst zijn? :+
Ik denk het! Fi dr hengstjes kwamen eerder (326, 326, 319) dan haar merrie (332).

Ik ben benieuwd naar je foto’s van vanavond! En fijn dat Aleeyah snel is opgeknapt!

Wat ziet Uk er geweldig uit!!

Hier trouwens nog Fi dr buikje gisteren (die trouwens altijd begint te schoppen als we aan het poetsen zijn <3 )

Afbeelding

Kim1982v

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 17:52

@luna2006: ja Habaldi inderdaad, mits de info die wij kregen juist is, maar daar ga ik (ook gezien het veulen) wel vanuit

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:11

Gefeliciteerd kim!

310 dagen vandaag ze word met de dag zwaarder lijkt het maar ook echt met de dag aanhankelijker.
Eerst dachten we dat ze wel flink over ging dragen maar trek het steeds meer in twijfel.

Ze is wel echt steeds super warm tegen het zweten aan maar geen koorts, ook lijkt het langs der vulva wat dikker wat van de week niet was, kan dat kwaad?

Het is niet op de foto te zetten hoe rond ze is op een of andere manier door der bonte patroon denk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel de vulva lijkt ook wat dikker?
Afbeelding
Afbeelding

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:53

Muronia. Leuk is dat, ik krijg ook zin in die voorbereidingen die jij nu treft *\o/* Ik ben benieuwd naar je veulentje, wordt vast weer een knappe.

Nieky. Ze doen een wedstrijdje :+
Ja dat is zo hè? Dat hoor je iedereen wel zeggen. Maar in welke zin ervaar jij onvoorspelbaarheid bij maidens ten opzichte van merries die vaker geveulend hebben? Of bedoel je dan een verassing omdat je de maidenmerrie nog niet kent in dat opzicht?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn overleden merrie, de moeder van mijn huidige merrie deed het als maiden volgens het boekje (kegelen en binnen 24 uur een veulen). Hopelijk is dat erfelijk :+

Cynthia. Jouw mooie geappelde Fiore <3 Een hengst dus, en vos hè? :D

Happy_Hippie. Ahh jij gaat ook al richting de 320 dgn *\o/* Ze bereid zich al mooi voor. En ziet er heel mooi uit :j

MPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 18:58

Vandaag eindelijk ons eerste veulentje geboren ❤️ een mooi merrie veulentje, Spirit ❤️
Nu is deze bonus moeder natuurlijk overbezorgd en zag ik vanmorgen dat het veulentje niet zo goed kon zien, is dit normaal? Ook zag ik dat ze een beetje kreupel loopt met haar linker voorbeentje. Zal ik direct een dierenarts laten komen of gewoon even rustig bij laten komen en morgen pas bellen?

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:01

MPP schreef:
Vandaag eindelijk ons eerste veulentje geboren ❤️ een mooi merrie veulentje, Spirit ❤️
Nu is deze bonus moeder natuurlijk overbezorgd en zag ik vanmorgen dat het veulentje niet zo goed kon zien, is dit normaal? Ook zag ik dat ze een beetje kreupel loopt met haar linker voorbeentje. Zal ik direct een dierenarts laten komen of gewoon even rustig bij laten komen en morgen pas bellen?

Ik zou met veulens zeker niet wachten en gelijk laten komen als je het niet vertrouwt!

MPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:06

Dan ga ik straks gelijk bellen helaas is mijn eigen dierenarts er morgen pas weer, ivm de Pasen, maar dat is dan niet anders. Dank je wel voor je reactie

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 19:29

Oh heerlijke Uk vitamine.. wat ziet ze er goed uit!!

Nieky bij ons hebben ze half februari geïnjecteerd en ik zie het gras nu echt groeien en het land groener worden. Gister heeft ze er een half uur opgestaan en vandaag een uur. Mijn oude merrie heeft heel vaak koliek gehad en dat is ook haar einde geworden dus ik ben er best huiverig voor om gelijk lang op het land te zetten.

Kim gefeliciteerd!

En iedereen die aan het voorbereiden is veel plezier!! Ik vond dat ook erg leuk..
Naku is hengstig en moest echt op mijn handen gaan zitten om niet te dekken.
Mijn pensionklant gaat weg en nu probeer ik mijn vriend over te halen om een fokmerrie erbij te nemen. Hij had er wel oren naar dus het was nog geen nee :-)

MPP gefeliciteerd met je veulen en hopelijk valt het mee. Ben benieuwd wat de dierenarts zegt.

Happy hippie dat ziet er al serieus uit. Ik heb te weinig ervaring dus kan je helaas geen advies geven.