[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:10

AnsoDM schreef:
Ik heb eigenlijk nog een vraagje voor jullie! Mira hoest een beetje bij het werk (licht werk) DA is langs geweest maar ze zei dat het niet zo extreem was. Ze had gekeken voor eventueel siroop voor haar maar ze had niets zitten dat ze mocht door haar dracht. Wat zou ik kunnen doen om dat wat meer te kunnen voorkomen dat ze meer begint te hoesten.

Ewalia heeft ook een fijne sap voor de luchtwegen.
Puur gebaseerd op de natuurlijke werking van kruiden zonder suikers en conserveringsmiddelen.
Ik kan bij interesse nog even voor je navragen of het een probleem is met drachtige merries voor de zekerheid.
Ik heb overigens ook nog een kortingscode van 10% die ten alle tijden te gebruiken is.
Ik zelf heb het nog niet hoeven gebruiken, heb er wel verschillende positieve ervaringen over gehoord.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:01

Kabayo ik tel ook af tot veilig. Kan ik in ieder geval weer ademen. :P

Stalmeylin toevallig heb ik van de week de 0gr regendeken van mn merrie afgehaald, kreeg schuurplekjes op de schouders en echt nodig was het toch niet. Meer leuk dat ze wit bleef. Maar die doet het er goed mee. Maar die heeft dan ook een fatsoenlijke winter vacht. En die van mij heeft dan ook een schuilstal.

Riv Q dat klinkt als een filmpje dat ik wil zien. Ik heb op mijn paard zn goeie dagen nog wel eens op neckrope door het bos gereden. Deed ze keurig. Nu zou ik dat niet 1,2,3 meer doen haha

Lekker druk vulina met extra kattenbabies :Y)

Ice he oliebol... Succes nog even!!

Ddara https://www.equineguelph.ca/pregnancywheel/ misschien dat je hier iets mee kunt! Kun je trimesters en maanden aanklikken.

Hier niet veel meldbaars!!
Afbeelding
Ze doet het goed. Beweegelijk veulen. :) En niet meer zo wit als ik al eerder gemeld had. :')

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:46

Zo alles bij gelezen. Pfff gaat snel haha
Ik ben alleen altijd aan het einde vergeten wat ik terug wil tikken

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:47

Ik ben gister geitjes oma geworden haha

Afbeelding

Roosje lelie en cas

suus_elviera

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:49

RivQ. Ik weet in obdam wel iemand die gewone balen hooi verkoopt 5 euro per baal

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:50

Flori, Hahha dat filmpje blijft achter slot en grendel }>
Leuke bijkomstigheid idd dat ze mooi wit blijven maar schuurplekjes wordt je ook niet blij van

Dank SuusElvira, kleine baaltjes kan ik hier ook kopen idd maar wilde graag juist wat groter ingepakt. Maar ik hou het even bij de 100 kg voorlopig. Wat een lieve geitjes <3

Hier even wandelingetje gemaakt met de kleine gremlin, hier zag ze 2 varkens

Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:55

RivQ wat een knap paardje.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:23

Citaat:
Ewalia heeft ook een fijne sap voor de luchtwegen.
Puur gebaseerd op de natuurlijke werking van kruiden zonder suikers en conserveringsmiddelen.
Ik kan bij interesse nog even voor je navragen of het een probleem is met drachtige merries voor de zekerheid.
Ik heb overigens ook nog een kortingscode van 10% die ten alle tijden te gebruiken is.
Ik zelf heb het nog niet hoeven gebruiken, heb er wel verschillende positieve ervaringen over gehoord.

De respiratory care van Ewalia mag niet gebruikt worden bij drachtige merries.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:48

Ik zie geen foto’s van jullie helaas. Is er iets mis met bokt? Of ligt het aan mijn tel?

Maar aan de reacties zou ik een roos deken moeten zien kabayo :P mmm zou nog op lily passen die heeft smetvrees dus houdt ook de dekens proper.
Mok komt niet alleen door nat en modder maar de weerstand dat een deuk krijgt dus dat kan door de dracht komen. Misschien ook vitamine kuurtje en wat zalf en je bent er zo vanaf.
Lily heeft dat ook eens gehad toen ze op trainingsstal stond. Paar dagen thuis en weg mok. Kwam dus duidelijk door de stress en verminderde weerstand want ze had ook begin van schimmel.

En ja ze is een aranytje. Geweldig coole merrie. Schrikt nou echt van niks.

Gremlin? Rivq nu ben ik wel benieuwd naar die foto van jou merrie :')

Muronia nee nee wij gaan gewoon weer samen hé

Schattige geitjes ook

En Vulina kittens? Of in de maak?
De eerste schiet ook op zeg.
Amai nog 70 dagen.

Ik hoop wel op wat drogere perioden in maart want zo in die modder toestanden das niks voor een veulen.
Daarom wil ik ze eigenlijk liever in mei maar ja soms gaat het vlotter dan gedacht.

Flori quir altijd leuk als je beweging ziet of voelt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:01

Dat aubergine vind ik wel een hele mooie kleur! En bordeaux op een schimmel staat ook altijd heel stijlvol.

Al vind ik dekens echt vreselijk. Ik heb een hekel aan dat op en afnemen heel de tijd. ALS het dan eens moest met een vroeggeschoren hengt in het voorjaar ofzo, was ik altijd heel blij als ze eindelijk weer af konden blijven :=

Scheelt ook in de portemonee, ik denk dat het een dure verslaving zpu worden anders _O-

Voor Suus haar veulen heb ik al het 'begin' van de naam. Er miet alleen nog een stukje achter en daar krijg ik maar niets lekker bekkend op verzonnen. Of ja, 1 ding misschien als het een merrie is.
Voor de shetjes heb ik een aantal leuke namen op lijst. Die moeten met de P dit jaar.

Voor Patty's veulen nog niet nagedacht. Maar ik heb een hele lijst en daar zit vast wel wat tussen wat past.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:12

Ik had nooit dekens op tot dit jaar. Het begon met de ruin die ziek werd na castratie, altijd 24/7 in natuurgebied gestaan maar kreeg na ziek zijn regenrot. Dus deken op begin dit jaar. Nu deze winter weer gedaan want nog wat lage weerstand.
De hengst wordt klaargemaakt voor de hengstenkeuring dus staat wel ingepakt. Stond er voor ook 24/7 In natuurgebied.
De merrie meer voor bijrijdster die ermee reed. Ik moet werken en ga altijd in de avond, zijn ze allang weer droog. Zij is 12 en gaat in de middag en dan was ze vaak nat/vies van modderrollen. Dus overstag gegaan.

Zonder deken is echt goedkoper, makkelijker en soms ook echt beter.

Knolseler, suusje is stiekem mijn favoriet <3

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:49

Suus_elviera wat een snoepjes <3 geitjes zijn zo leuk!

Anso mbt een kuchje. Zou je niet wat fenegriek poeder over de brokjes kunnen doen?

Fotsy ja dat zou leuk zijn!

Namens mij en de paarden van stal Muronia prettige feestdagen gewenst!
Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 07:39

Muronia. Mijn dochter van 9 vind je spikkel super mooi zegt ze

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 07:47

Cynthia ik tel niet tot veulen , wel tot veilig. Zoals floripori zegt , dan kan ik weer wat ademen. Met name omdat we al 3x een veulen zijn verloren vóór veilig. Wanneer het veulen komt is altijd een gok :)

Muronia wat een mooie kaart. Hetzelfde gewenst! Haha jij mag best eerst! Als ze maar niet 40 dagen overdraagt _O-

Stalmelyn hele mooie kleur die aubergine! Ik heb liever ook geen dekens. Dit jaar voor het eerst niemand een deken op. Bevalt prima.

Fotsy handig een paard met smetvrees. Had mijn palomino dat maar. Die ging altijd in de mest slapen :+ Jaa je hebt gelijk. Ik heb onlangs een uitgebreide vitamine test enz gedaan. Ze had voornamelijk zink tekort. Dat voeren we nu bij. Heerlijk een coole merrie. Dat zijn ze wel allemaal van Arany volgens mij. Lekker van genieten!

RivQ wat een schatje <3

Suuselviera wat een lieve geitjes :D

Floripori dat doet mijn merrie ook altijd. Dikke neus in je gezicht :P

Icecrystal oeh Johnson is ook erg leuk! Hoop dat je fries een champagne hengst krijgt. Dan zal ik even bedenken wat ik doe haha O:)

Vulina wat een charmante foto :+ Hopelijk is ze drachtig

Anso 50gr lijkt mij wel genoeg. Ze moet gewoon niet nat en koud worden. Niet dikker dan gaat ze zweten.

Ook fijne dagen van ons gewenst **\O/** {:)
Afbeelding

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:42

Vulina wat een mooie katten zijn dat toch!! Hopelijk snel zwanger!

DDdara ik denk dat het scheelt qua gewicht aankomen. Mijn merrie Lana was al snel heel zwaar, maar de laatste maanden veranderd ze niet meer. Misschien straks op het eind nog.

Suus Elvira wat schattig die geitjes!!

Fotsy nou dat hoop ik ook. Vind dat er nu al weer veelste veel regen is gevallen. Dat daar lekker wat van in de zomer valt haha

Annelies jij en niet uit de naam komen? Dat kan toch niet haha

Hier heb ik voor Lana haar veulen als het een vos merrie is 1 naam, maar ik wil graag een zwarte hengst waar ik nog geen naam voor heb(behoed mezelf vast haha)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:13

Leuk die geitjes Suus! Als ik ooit de luxe krijg om een huis met land te hebben, wil ik ook heel graag geitjes. <3

Leuk gedaan die kerstfoto Muronia! Jij ook hele fijne feestdagen [&]

Hier helaas weer in de zorgen om die poedersuiker droes :r . Zo klaar mee.. Ik heb echt het idee dat we er niet vanaf komen voordat het eerste veulentje geboren is. Dat is echt het nadeel van het staan op een pensionstal waar sommige mensen zich niet aan de hygiëne afspraken houden.

Krijgt het veulen eigenlijk antistoffen voor droes mee als de merrie het heeft tijdens de dracht?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:17

RivQ, ik blijf het zeggen; Dat smoeltje <3 Ik wil ook wel een baby met zo'n bles!

Zijn dat allemaal jouw paarden Muronia? Ik ken die spikkel helemaal niet!

Kabayo, ok, zo snap ik hem wel ja. Aftellen tot veilig, weer ademnhalen en daarna aftellen tot 340 (of niet) :)
Ik vind die roze krans heel mooi op een zwart paard!

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:53

Muronia schreef:
Suus_elviera wat een snoepjes <3 geitjes zijn zo leuk!

Anso mbt een kuchje. Zou je niet wat fenegriek poeder over de brokjes kunnen doen?

Fotsy ja dat zou leuk zijn!

Namens mij en de paarden van stal Muronia prettige feestdagen gewenst!
[ [url=m/29MBGY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer hier maar hier moet ik op reageren vanuit mijn werk: FENEGRIEK NIET bij drachtige merries. Ook niet bij andere zwangerschappen overigens. Is bewezen teratogeen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:55

Allen bedankt voor de hulp. momenteel zal ik het even na kijken. De afgelopen dagen is ze lekker verwent geweest. uren met haar bezig geweest en niet een keer gehoest. zullen zien als ik haar weer wat meer in beweging breng. Ze moet natuurlijk in beweging kunnen blijven aangezien het weer hier echt slecht is en dus kan ze niet buiten. behalve tussen de buien door maar dan moet ik er natuurlijk net zijn dan :).

IceCrystal: Idd op een pensionstal is het soms lastig dat sommige mensen zicht niet aan de regels houden.Ik sta op een grote privé stal. ong 60 paarden En als er iemand zich niet aan de regelshoud ondanks dat alles duidelijk opgeschreven staat word je soms echt gek.

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 10:58

Ice er komt echt een einde aan, maar het is drama die droes... :(

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:27

Ansodm. Voordat je iets geeft kijk even goed of dit mag bij drachtige merries. Veel kruiden zijn namelijk niet goed. Ik had dit in het begin van de dracht ook met één merrie, ik kwam er niet echt uit wat ik het beste kon geven. Uiteindelijk heeft ze een antibiotica kuur gehad en was het over.

Vulina. Leuk baby poesjes :D

Quir. Flinke bijleespost. Zo leuk dat je het veulen zo goed ziet bewegen

Icecrystal. Wat een ellende die droes. Hopelijk komt Rox er goed door. Sterkte

Wat lief die geitjes <3

Rivq. Wat is 'gremlin' leuk

Ik heb twee merrie namen met de R. Nu maar hopen op 2 merries :+

Muronia mooie foto

Kabayo. Gave foto de krans is ook echt super gaaf

Volgens de gene waar ik Didi aan had verkocht. Staan ze niet open voor contact. Ik weet niet of dit klopt, maar jammer vindt ik dit wel. Ben bang dat we niks van haar of het veulen gaan vernemen. -O-

Voor iedereen, fijne feestdagen gewenst.
Afbeelding
made by Dustinlover, zo blij mee thnx

Hier zijn we ondertussen weer een mijlpaal verder en aan het aftellen *\o/*
Nog 98 dagen tot de 340 voor Sammie
Afbeelding
Afbeelding
Wild Thing nog 130 dagen tot de 340
Afbeelding
Afbeelding

Misschien nog mensen die een gokje willen wagen in onze volgtopic?
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2002039

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:41

Niet zo professioneel als jullie, maar ook vanwege ons prettige feesten!

Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:53

Wat zien je paarden er top uit AM-horses!
Heb je voor de foto hun deken af gedaan?

Heeft iemand ervaring met een merrie (7 maand dr),die ineens 2x zo lang over haar brokken/musli doet? Ze vreet het uiteindelijk wel op .
Ik heb al een afspraak gemaakt met de tandarts, maar dacht later dat het misschien toch met de dracht te maken zou kunnen hebben?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 23-12-20 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:59

Piarens. Mooie foto's

KahluaB. Ze doen het erg goed. Sammie is ook enorm aangekomen, nu mooi rond op de rug, toen ze kwam was dit heel boot.
Alleen wild Thing heeft een regendeken op. Voorheen had ze een 200 gram, maar toen reed ik haar nog.
Mijn eerste merrie at ook zo langzaam, haar tanden waren in orde. Soms zijn ze niet te volgen die merries :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 14:06

KahluaB schreef:
Wat zien je paarden er top uit AM-horses!
Heb je voor de foto hun deken af gedaan?

Heeft iemand ervaring met een merrie (7 maand dr),die ineens 2x zo lang over haar brokken/musli doet? Ze vreet het uiteindelijk wel op .
Ik heb al een afspraak gemaakt met de tandarts, maar dacht later dat het misschien toch met de dracht te maken zou kunnen hebben?

Mijn merrie eet ook wat langzamer nu, vooral als het veulen heel actief is. Tanden en alles verder in orde. :)