[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:31

lara heeft een mooie buik :D

droversrun, ik doe het alarm meestal na de 300 dagen om, ligt er een beetje aan hoe de merrie is, 2 jaar geleden bij camille op dag 312 omgedaan omdat ik dacht dat ze er nog lang niet was, eerste veulen, strak in het pak, geen uier niks, en is ze dus 's avonds bevallen, net op tijd omgedaan dus :) , glowy bevalt meestal rond de 325 dagen , dus ik kijk het even aan, maar wil wel alles klaar hebben liggen, want alarm vind ik een heel gepruts, moet natuurlijk weer een nieuwe kaart in, en afstellen, en daar ben ik niet zo handig in :o maar met 310 dagen moet hij zeker om en dan dag en nacht

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:36

Maar dab heb je het over een mini toch Jolandje? Neem aan dat bij grotere paarden vanaf dag 320 vroeg genoeg is?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:40

Hier gaat het alarm om als het uier serieus begint te werken. Daarnaast heb ik een camera, dus het gedrag van Lara heb ik dan al langer in beeld. Zie ik het gedrag veranderen dan heb ik het alarm er zo om. Het is al ingesteld, dus alleen aanzetten en het halster om, handeling van nog geen 2 minuten.

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:59

Toen bleek dat mijn jonge merrie ineens drachtig was, en er geen uitgerekende datum bekend was, heb ik mijn alarm ook gelijk gechekt en klaar gelegd. Zodra ik iets aan gedrag of uier zie, gaat hij om. Maar ik doe niet standaard vanaf dag 300.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:19

Twinklebel schreef:
Maar dab heb je het over een mini toch Jolandje? Neem aan dat bij grotere paarden vanaf dag 320 vroeg genoeg is?

ja ik heb mini's en ga uit van 330 dagen dracht( gemiddeld)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:24

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:35

Interessant artikel Fokfanaat!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:38

Zeker interessant ja!

Dit is Suus op 261 dagen vandaag:

Afbeelding

Tietjes zien er nog schattig uit. Alleen voor het uier voel ik duidelijk wel verdikking:
Afbeelding

Even een vraagje erbij hoor. Ik heb Suzie gekocht als zwartbont-schimmel. Nu was ze al zo goed als wit toen ze bij me kwam. Nu ik erover nadenk, is de huid bij haar uier zwart, niet blank. Dat betekent denk ik dat ze toch echt zwart/donker is geboren?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:52

Cantall het wordt nu spannend zeg

Nahte wat een schrik hopelijk gauw beter

Droversrun uier zit er goed uit wordt gelukkig niet meer maar ik kijk wel elke dag hou het in de gaten

Canto is 28 mei uitgeteld en is eerste veulen ze wordt nu wel voller. En wij kunnen het verschil goed zien maar als je haar niet kent denk je dat ze gewoon een beetje te dik is hahah

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:09

DL het zit jou zeker niet mee. Ik gin het je zo dat je dit jaar een mooie opvolger van je hengst krijgt die deze pijn iets kan verzachten.

Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op alle merries die al zo ver zijn.
Giv moet nog 121 dagen tot veilig en 141 tot de uitgerekende datum.
Ik heb gister wel op 198 dagen ook zo'n buik foto gemaakt en ik vind het een super leuk idee :j
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:33

Murosch schreef:
Zeker interessant ja!

Dit is Suus op 261 dagen vandaag:

[ [url=m/FCza89.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tietjes zien er nog schattig uit. Alleen voor het uier voel ik duidelijk wel verdikking:
[ [url=m/tdmOB8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een vraagje erbij hoor. Ik heb Suzie gekocht als zwartbont-schimmel. Nu was ze al zo goed als wit toen ze bij me kwam. Nu ik erover nadenk, is de huid bij haar uier zwart, niet blank. Dat betekent denk ik dat ze toch echt zwart/donker is geboren?

ik denk ook dat ze zwart bont is geboren, later worden ze wit, ik kocht ook eens een vosbonte merrie die was een paar jaar later spierwit :)

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:58

DL: Wat een rotte periode heb je achter de rug, hopelijk gaat het nu alleen maar beter!

xLeoniee: Hier worden de drachtige merries ook gewoon met Equest ontwormd, zelfs op aanraden van dierenarts.

AM_Horses: Hoe ver zit ze? Wat een nattigheid ook hé, iedereen zal blij zijn als het eens droger word hihi.

yfkelover: Wat ziet jouw merrie er nog wit uit :P

Chantalll: Dat is al een mooi begin!

Kimsel94: Wat een knap buikje!

Nathe: hopelijk is het niets ergs! Misschien dat het veulen enorm aan het bewegen/draaien is? Dan kunnen ze ook koliekerig zijn.

Fokfanaat: interessant artikel!

Murosch: Bescheiden buikje heeft ze! Kan zijn hoor dat ze zwart bont geboren is.

suffie: Zelfs in haar dagelijks outfit ziet ze er goed uit!

pradadaan: Ik ben ook jaloers op sommigen, mijn merrie is nog maar op 190 dagen :+

Ik gebruik geen alarm, maar heb wel een maand op voorhand de camera ophangen in stal. :)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:37

Murosch, vaak als je ze wast als ze in zonervacht zitten zie je het vlekkenpatroon wel als ze nat zijn. Witte vlakken zie je dan roze huid, zwarte vlakken zwarte huid.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:39

Leuk gezicht zo vanaf de onderkant Pradadaan :)!

Thanks voor de reacties :D Maken jullie de alarm vast aan het halster of aan een singel?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:46

Foto vertekent wel wat hoor, kan echt nog wel wat meer in het uier. Ze mag vanaf morgen smijten ...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:04

Spannend dan Chantall

Murosch ze is zeker niet schimmel geboren :') dus zwart of bruin kan als haar uier donker is.

Ik heb halsteralarm en gaat aan als ik zie dat er tekenen beginnen komen van een vullende uier. Maar mijn merrie is geen platslaper, ze ligt sowieso al niet veel.

Dl gaat het een beetje meid om de moed erin te houden?

Nathe oh jee dat klinkt niet leuk maar ze is in goeie handen. Dus het was zeker geen baarmoederdraaiiing? Gelukkig dan maar ‘koliek’.

Leuke foto pradadaan en ja sommigen onder ons moeten nog heel veel geduld hebben.

Hier ook net nog equest pramox gebruikt voor de ontworming, ook de drachtige

Kimsel die heeft een mooie buik.

Fokfanaat, eerlijk vind ik dit echt geen goed artikel, het aantal geteste merrie’s is veeeeel te laag om daar iets behoorlijks uit te concluderen. Heb het vak statistieken nog gehad op de unief ;) en wat zegt nou 24 geteste merries? Niks helemaal niks. Das 24 mensen testen op diabetes en toevallig zitten er twaalf tussen die het hebben en dan concluderen dat de helft van de bevolking diabeet is. :P

WoW suffie Lara is al goed aan het uitzetten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:59

Veel merries die richting eindspurt gaan. Spannend, van mij mogen de veulens gaan komen, beetje raar zo zonder marije dit jaar in het topic he? Normaal hadden we nu al enkele mini’s geboren zien worden :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:10

Ik ben er ook nog eens geraakt,druk momenteel. :o

Chantall ze vult nu snel verder,wel spannend!

Suffie wat een flinke (maar aandoenlijke) buik heeft Lara al!

Pradadaan het leuke is dat jij dan komt na de grote geboortegolf en er dus wat meer aandacht terug is. :P

Nathe beterschap voor jouw merrie. Ik heb het nog gehoord,de dracht kan rare dingen doen. Hopelijk straks wel voorbij!

Murosch ze is sowiezo donker geboren. Dat van dat wassen is een goeie tip als je de vlekken wilt terugvinden.

Fijn Jolandje kan je straks camerastaren.

Kimsel het klinkt inderdaad als zucht,zeker als ze niet veel meer beweegt en vaak op stal staat.

Ik heb ook mini's en doe het alarm dus aan zodra ik acht dat het nodig is. Dat kan vanaf de 300 dagen gebeuren meestal. De camera ligt sinds dit weekend weer aan,dus ik ben al begonnen met gedrag observeren nu. :j Tiny is nu 290 dagen en moet voor het eerst.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:15

DL, wat een narigheid.....Wil je heel veel sterkte wensen en hoop maar dat met de veulens alles goed mag gaan.

Mooie buikfoto's weer in het topic. Gaat voor een aantal niet zo heel lang meer duren! Spannend!!!

Nathe, wat een schrik! Hoop maar dat het allemaal meevalt.

Wij hebben een Huawei Mobile Wifi gekocht. Nu nog een camera en dan kunnen we gaan testen of het allemaal werkt. Welke Foscam zouden jullie aanraden? Het is voor een inloopstal met een flinke uitloop. Heb in ieder geval infrarood nodig.

Afbeelding
Buikje op 224 dagen

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:22

Tinniie schreef:
Veel merries die richting eindspurt gaan. Spannend, van mij mogen de veulens gaan komen, beetje raar zo zonder marije dit jaar in het topic he? Normaal hadden we nu al enkele mini’s geboren zien worden :)

Er is wel een marije aanwezig...( mijn naam in rl ;-) ) Maar niet de Marije die jullie bedoelen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:24

droversrun schreef:
Leuk gezicht zo vanaf de onderkant Pradadaan :)!

Thanks voor de reacties :D Maken jullie de alarm vast aan het halster of aan een singel?

aan het halster, moet je wel een goedpassend halster hebben :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:28

Tinniie schreef:

Ja maar echt! Gaat die dit jaar weer beginnen?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:30

wij hebben deze gekocht FN3108E-B4-1T 720P NVR , hopen dat hij het goed doet en mooi beeld geeft, is met infrarood die automatisch aangaat als het donker word en wifi, en wij zetten er een monitor aan, voor 's nachts

Afbeelding

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:39

Jullie kijken rijkhalzend uit naar de nieuwe beebjes terwijl wij die van ons gisteren pas gespeend hebben. Na 9 maanden werd dat tijd. Gelukkig blijft mijn grote kleine Reuzie lekker bij ons.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:47

Late reactie door verjaardag vieren dit weekend...

Nu wou ik alles weer bij lezen en las het verschrikkelijke nieuws... :(
Heel erg veel sterkte Dustinlover... wat enorm veel pech.. |(