[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:06

Fijn cynthia82, hij ziet er in ieder geval goed uit.

Dustinlover, spannend. Maar hopen dat die nog een nachtje blijft zitten.

Mijn paard maakte het vannacht heel spannend. Vaak in slaaphouding, heel veel staart schuren en continue onrustig. Was er echt van overtuigd dat ze ging bevallen. Enige is dat ze nog niet extreem volle uier heeft. Ik ben benieuwd vanavond :D

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:08

Wauw mooie foto's zeg!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:09

Wat een mooie foto's, Cynthia! Hele mooie warme kleuren :)

Ik ga ook even spammen, ze stonden vanmiddag weer lekker allemaal samen :)

Viyenna en haar zoon Brin d'Or
Afbeelding
Afbeelding

Yara die iedereen met haar oren in haar nek wegjaagt, behalve dus haar baasje. Niemand die het begrijpt :+

Afbeelding

Fenna
Afbeelding

En Aurore met haar dochter Fiona

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:14

Iedereen weer gefeliciteerd met de veulens! Ik lees meer mee dan ik post maar ik geniet echt van alle kleintjes. <3

- Mimmetje Mooi meisje! Lange benen ook zeg.
- Ennasil92Ik vind het hoofdje met de brede bless van jou meisje echt geweldig! Prachtige uitstraling.
- AndreaB Waar ze onder mama doorloopt. :') Geweldig.
- Alexandra Nog maar even *\o/* Mooie uiers al.
- Noisy Dat schiet ook op!
- Caesar Koetje blijft enorm schattig zeg, Jammer dat ze wit word.
- Cynthia82 Die veulens zijn gelukkig buigbaar :') Die kunnen dat vallen wel hebben.

- Pretty, veel sterkte. Een geweldige vriend verliezen is altijd zwaar.

Hier gaat het best goed, Pandora zit nu op 251 dagen dus we kruipen langzaam voort, Ze heeft nog steeds een zuchtplek voor de uier die smal doorloopt naar de navel, de tepels zijn zijn alleen wat meer uit elkaar gaan staan maar verder geen ontwikkeling.

Wel maak ik me een beetje zorgen om haar kling.. Die lijkt lichtelijk uitgezakt en staat onder een beetje open? Kan morgen er wel een foto van maken maar weet niet goed wat ik er van denken moet. Ook lijkt het veulen niet zo actief maar vanaf wanneer zien jullie ze meestal bewegen?

Ze moet nog minimaal 65 dagen totdat ze veilig is..

Buikfoto:
Afbeelding
Afbeelding

Tepels:
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:26

Sterkte pretty, een hond verliezen is heel zwaar, ze zijn ook een deel van ons gezin, ons leven. Moedige juiste beslissing ook al brengt dit nu even geen troost.
:(:)

Knappe oranje jongen, hij oogt ook wel heel fris. Komt helemaal goed.

Igniss uier doet nog niks en das heel goed, buikje groeit lekker door.
Hier zie ik al vlug beweging maar zijn geen maidens meer en sommige veulens zijn nu eenmaal minder actief.

Oh DL das toch altijd hetzelfde met die mzerie's maken ze het spannend als het echt moeilijk uitkomt. Hoop dat ze net als Elsa hier, op je wacht.

Er komen er nu toch langzaam weer velen in de spannende zone.

Ph kan je inderdaad soms moeilijk inschatten en al zeker bij maidens die slaan de pagina uit het boekje wel eens over.

Hier nog niks spannend bij Flo, ze heeft het zwaar en begint weer vocht op te houden maar uier was weer beetje teruggelopen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:31

Keek ook al waar DL woont, maar dat is echt te ver..

Ennasil, ja dat is wel duidelijk idd. Mijne is ook nog erg licht, maar denk dat die donker gaat kleuren.

Cynthia ziet er fit uit, volgens mij komt dat wel goed!
Mooie foto's!

Granoek, dat zijn echt al reusjes.
Op zich logisch dat ze mensen wegjaagt denk.

Igniss, activiteit van veulen kan erg wisselen hoor. Op zich zijn ze lang niet altijd zo actief.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:34

Wat een heerlijke veulenfoto's allemaal. Zo lekker onbevangen en schattig. Heerlijk, het veulenseizoen.
Kan er erg van genieten, ondanks het gemis van Dolly haar veulentje

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:37

Buurfje, kom je snel hier knuffelen?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:41

Cynthia. ...Hij ziet er fit uit, knapperd hoor!

Granoek....Wat groeien ze hard joh!

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:07

Oeh leuke veulens spam!

Zo spannend DL en yolien

Withney is echt vrij zielig om te zien. Ze loopt nog super gevoelig maar is wel aan de betere hand. Haar oog is ook weer meer open maar het is echt wel nog niet in orde. Ik moet wel zeggen ze is weer wat afgevallen van in die magere weide te zitten en nu staat ze echt goed.
Al kijkt ze super zielig.
Afbeelding
Haar uier was helemaal terug gelopen en ph was 8 dus moet me nog niet direct zorgen maken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:12

Prachtig stel paarden zo bij elkaar Granoek, de veulens groeien goed zo te zien :D

Onze rode prins doet het ook goed, lekker mooi weer in aantocht dat zal hem en Fi goed doen. Verstandig dat je hem maandag nog even laat testen.

Igniss, merrie ziet er goed uit. Die maakt haar tijd wel vol zo te zien. Dat het veulen dan meer of minder beweegt is heel normaal.

DL, spannend weer bij jou. Jammer dat je zo ver weg woont, ik heb nu vakantie dus had je graag willen helpen.

Fotsy, de laatste loodjes voor Flo. Dat wordt de afwerking voor een mooi valkje :+

Pretty, sterkte met het verliezen van je soulmate. Wij tellen ook de dagen dat we nog van onze oude herder mogen genieten. Zo'n hond is toch al snel een deel van je gezin, je staat ermee op en gaat ermee naar bed. Prachtige foto <3

Yolien, succes ermee. Zo te lezen kan het niet lang meer duren.

Over de PH; Lara heeft bijna 1,5 week met een PH van 6,5 gelopen, pas de laatste avond zakte hij als een baksteen richting de 5 en is Carlijn geboren. Twee jaar geleden met Dunja precies zo, dus ze doet het aardig volgens het boekje.

Hier vanavond nog wat foto's gemaakt van het paardengrut :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:17

Mimmetje, gefeliciteerd!
was het nou jouw merrie die haar oog bezeert had die 's nachts in de binnenbak zou lopen, of is dit toevallig óók in een binnenbak? :o

Pretty, snap dat je het er erg moeilijk mee hebt! Ook zo lang je maatje geweest natuurlijk! :(:)

Noisy, wat een #@^! nieuws zeg! Spannend dus wat er dinsdag uit komt!

Caesar, mooie improv-deur zo! Koetje wordt toch schimmel of niet. En knappe 3 musketiers. De laatste doet inderdaad echt niet onder.
Maar hier mijn 3-weken-oude veulen is ook zo'n ontzettende beer. Als ik die vergelijk met de veulens van vorige week op 3 weken :oo (en laat ik maar niet spreken in vergelijking met de jongste spruit ;) )

BusyMissy, hopelijk slaan de medicijnen goed aan! Geen ervaring met trucjes om het binnen te krijgen (gelukkig :o )

DL, wat een timing hebben die merrie's bij jou! := Hopelijk houdt ze het nog een nachtje vol!

sblom, wat een mooie foto's zo bij het strand, prachtig!

Cynthia, wat fijn dat Deja het goed doet nu! Komt vast helemaal in orde. Knappe vent hoor!

Granoek, het zijn niet mijn type paarden, maar vind die babyfoto's van jou toch ontzettend aandoenlijk! Knappe beren allemaal!

Suffie, wat een knappie zeg!

Ik ben ook eindelijk een beetje bij met wat foto's van de veulentjes (3 dagen geen nieuwe foto's schieten helpt O:) ) en gisteren ook vast een voorproefje op fb gezet. Zal hier ook even wat delen:
Rousseau'tje is ondertussen gisteren de 3 weken alweer gepasseerd:
Afbeelding
Ik verbaas me af en toe over dat ondertredend achterbeen van hem :wow:

Afbeelding
En hij draaft steeds iets vaker

Afbeelding
Het is wel een ontzettend stoere bink!

En de ingepakte kleine Mr. Darcy:
Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3

Afbeelding
Darcy is met al dat gedoe met die dekens nu wel echt een ontzettend brutale knuffel geworden :+:

En ondertussen loop ik weer achter met foto's. Foto's van een hengstenshow van gisteren moeten nog uitgezocht worden en vanmiddag even bij Raisa (2016) in de opfok geweest en wat plaatjes geschoten ^_^

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:41

Hij is prachtig Aniek! En inderdaad hele beste motor achterin! <3

Rowan, spannend! Hopelijk laat ze het nog even zitten voor je! Je hebt wel wat met je merries!

Ook mooie foto's Suffie! Vind valkjes altijd zo mooi, vooral als ze wat lichter zijn, dat ze ook echt valk zijn zeg maar. :D

Hier voorlopig nog zo'n 44 dagen (dan is Nina uitgerekend) buikfoto's!
Ben vandaag even lekker met Nina bezig geweest, even trainen en uitgebreid poetsen, staart pluizen en knippen en toen vond ik het ook wel een goed idee om weer eens wat aan haar verwilderde manenbos te doen haha. Dus die is mooi kortgewiekt, lijkt het ook weer een beetje een sportpony. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:47

Wat een heerlijke foto's komen er voorbij <3 ik vind Carlijn echt zo mooi met dr lange stelten! En darcy is idd flink ingepakt!

Pretty, veel sterkte! Blijft altijd moeilijk om afscheid te nemen van een geliefd (huis)dier!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:54

Faline schreef:
Hij is prachtig Aniek! En inderdaad hele beste motor achterin! <3

Rowan, spannend! Hopelijk laat ze het nog even zitten voor je! Je hebt wel wat met je merries!

Ook mooie foto's Suffie! Vind valkjes altijd zo mooi, vooral als ze wat lichter zijn, dat ze ook echt valk zijn zeg maar. :D

Hier voorlopig nog zo'n 44 dagen (dan is Nina uitgerekend) buikfoto's!
Ben vandaag even lekker met Nina bezig geweest, even trainen en uitgebreid poetsen, staart pluizen en knippen en toen vond ik het ook wel een goed idee om weer eens wat aan haar verwilderde manenbos te doen haha. Dus die is mooi kortgewiekt, lijkt het ook weer een beetje een sportpony. :D

[ [url=m/O1k94e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NebOPP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bqrC0y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zon mooie pony.. Is ze eigenlijk al beleerd? En word ze gereden?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:06

Nou, met angst opende ik het topic na een paar dagen afwezigheid, maar valt niets tegen; maar 18 pagina's! En dat is niet eens sarcastisch :D
Shadow, van harte. Dat is dan uiteindelijk heel snel gegaan zeg. Lange stelten!
Faline, je projectje koolzaadstro ziet er vooralsnog goed uit.En goed nieuws wat betreft een kapschuur; super mooi en handig.
Ah Hinte, fijn dat jij eruit bent. En snap wat je bedoelt hoor, met je driejarige dekken. Voelt toch anders dan de oude garde hè? Misschien kun je de strips bij showshets.nl bestellen; hebben wel mooie snelle service.
Diane_basje, hoe was je bruiloft? Prachtige jurk.
Cynthia, die foto van Fi liggend met eten in haar mond :') En jaaaa, verderop een veulen! Whoehoeee, van harte. Wel een rotbegin, en een DA die je op zo'n moment niet serieus helpt. Grrr, vreselijk! Mooie naam ook trouwens. En fotospam is niet ego hoor; ze voor jezelf houden juist wel, haha. Hij is prachtig! mooie foto's ook.
Oh nee Linda |( Wat leefden we allemaal mee met jou en die foppende Jupi en dan dit. Wat vreselijk, zo'n mooi getekend veulentje en daar ligt ze dan... Echt heel, heel rot voor je. En die foto van Jupi is hartverscheurend; vind ik al, moet je nagaan hoe jij dat moet ervaren. Ik snap dat je je afvraagt wat er had kunnen gebeuren als er eerder geholpen was, maar probeer jezelf niet schuldig te voelen. De meesten zouden het doen zoals jullie hebben gedaan, denk ik.
Pretty, wat triest van je hond. Je wist dat het eraan zat te komen, maar oh wat is het altijd definitief. Wat kan het dan stil zijn.... Sterkte.
Polleman ook al een verdrietig bericht; bah, zo is bijlezen niet leuk meer hoor. Meer ellende dan leuke nieuwtjes.... Apart dat je net op die dag het veulen van Wings voelt bewegen; toch een teken? Ook nog zo erg dat je net je foto's kwijt lijkt te zijn; duimen dat de expert ze kan redden. Sterkte met alles.
Granoek, wat een mooi dier, die zwarte hoogdrachtige dame!
Soezee ook al pech. Dubbel pech zelfs. Hopelijk knapt ze snel op.
Dyonne, wat een gave foto van je racemonster!
AndreaB, geniale foto én naam :D En wat een stiekemerd; leuk telefoonje krijg je dan, haha.
Noisy, wat een ontzettend naar nieuws! Wat komt die rotziekte toch vreselijk veel voor. Mijn beste vriendin is ook aan het knokken op dit moment; ik weet hoe je je voelt na zo'n mededeling. Je wereld stort in. Veel sterkte!
Kabayo, dat is logisch :(:) Het leven gaat door en houdt je op de been, maar als je even een moment voor jezelf hebt komt de pijn weer keihard binnen. Dierbare foto inderdaad met Dirk. Ik ga zo je topic even bekijken.
Busymissy, fijn dat je er op tijd bij bent; hopelijk krijgen jullie ze erdoor.
Mimmetje, gefeliciteerd! Mooi lang gelijnd veulen.
Heee Koetje! Wat is ze toch leuk.
Oh dl, wat een verrotte timing weer. HOpelijk houdt ze het nog even binnen.
Goed, zelf ook wel eea meegemaakt hier, maar het bijlezen kostte enig tijd en het is de hooooogste bedtijd voor m'n dochters; eerst dat gespuis maar eens naar bed :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:09

@Kabayo
Nee nog niet beleerd, vorig jaar als 3 jarige vond ik haar nog zo puppy dat ik besloten had om dan eerst maar een veulentje te fokken, daar worden ze vaak ook een stuk volwassener van.
We zijn wel bezig met grondwerken, schriktraining etc. Op die manier werken we nu ook langzaam naar het beleren toe. Maar eerst nog het obstakel van trailerladen, want dat vind ze heel spannend. Ze ging er steeds wel heel netjes in, maar na een halve seconde ook weer eruit, dan kun je dus nooit de stang vast doen en ik vermoed ook dat het dikke paniek is als ik dat wel doe. Dat hebben we nu helemaal vanaf basis weer opgepakt en trainen er naartoe dat ze er gewoon zelf in loopt op mijn aanwijzingen :D

Ik zit er ook aan te denken om Nina samen met Auri (nu 3) voor de kar te beleren, omdat ze samen zo'n super leuk stel zijn. Kan ik ze ook mooi tegelijk trainen haha. Maar dat wordt dan niet eerder dan eind vh jaar of begin volgend jaar, als het veulen afgespeend is.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:23

Hoop dat het filmpje het doet!
Hier een hilarische dag.
Vannacht heeft de staleigenaar in de schemer vluchtig gekeken (tijdens ontsmetten van navelstreng) en geconstateerd dat het een merrietje was.
Eenmaal opgedroogd vanmorgen bleek het een ontzettende lieve knappe stoere vent te zijn!! :D
Haha! Dikke pret. Het was vannacht best een commotie rondom de bevalling. Malibu vond zijn stelten wat lastig,

Hele dag helemaal verliefd bij de kleine man gezeten. En s middags mochten ze even bij hun mede zwangere "tante" in de wei. De stoere kanjer heeft meteen dubbele bodyguards <3

Met Ivy gaat het gelukkig ook goed. Haar nageboorte wou maar niet komen en de dierenarts hebben we uiteindelijk maar laten komen om te helpen.

AniekR: dit is toevallig óók een binnenbak bevalling :) En wat is Rousseau een plaatje!!! <3
Laatst bijgewerkt door Mimmetje op 29-04-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:32

Dat is dan toch ook wat, denk je een merrie te hebben, blijkt het een hengst te zijn -O- Gelukkig gaat gezond nog altijd boven alles :D

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:45

Suffie: we keken inderdaad even raar op. Maar het veulen is uiteindelijk voor mijn man. Dus een stoere vent is natuurlijk wel passend :D
En om heel eerlijk te zijn..... het "gevoel" klopt nu. Het ís ook een echt stoer ventje. Dus alles prima zo! En inderdaad: gezondheid boven alles.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:52

Yolien_ schreef:
Mijn paard maakte het vannacht heel spannend. Vaak in slaaphouding, heel veel staart schuren en continue onrustig. Was er echt van overtuigd dat ze ging bevallen. Enige is dat ze nog niet extreem volle uier heeft. Ik ben benieuwd vanavond :D

Geen vol uier zegt niets :)

Wat een buffels, Granouk! En ik vind al dat Déjà flinke stampers heeft ;)
Ik ben niet van dit type paard, maar ik vind die veulenfoto's bijna hilarisch om te zien. Het zijn amper baby's zo groot :D

Igniss, daar hoef je je geen zorgen om te maken hoor. Dat hebben meer (ook niet drachtige) merries.

Carlijn! <3 Knappe, knappe baby! Wat wordt ze al groot zeg!

Ik ben fan van Darcy, die bles, heerlijk! <3
Ben je er al uit wat je gaat doen? Deze mannen verkopen en Lies opnieuw dekken?

Nina is mooi! Ik ben benieuwd naar haar baby :)

Mimmetje, heb je ineens een hengst! Had je een voorkeur? Want als je een voorkeur voor een merrie had, kan ik me voorstellen dat dit even jammer is.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:56

Cynthia: Een sterke voorkeur had ik niet. als het een merrie was geweest, dan had ik 3 meiden. Dat leek me erg leuk. Maar ik wil met Ivy veulentjes. Voor Malibu had geen fok plannen.
Malibu is puur gefokt voor mijn man, en als je het zo bekijkt, vind ik een hengst weer leuker. <3

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:11

Cynthia82 een echte rode maar wat is hij knap, fijn dat het verder wel goed gaat met hem

Soezee hopelijk knapt je merrie helemaal op.

suffie wat een aparte bles

AniekR gaat het warm houden nu goed met de dekens?>

Faline wat ziet ze er mooi uit

Mimmetje wat leuk zo die 3 samen
gelukkig alles gezond, gelukkig viel het niet tegen dat je er een dag later achter kwam

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve woorden en berichten
we zijn er 2 dagen mee bezig geweest, maar alle foto`s lijken terug te zijn.
15000 foto`s staan door elkaar.
maar ben er super blij mee dat ze er weer zijn uitzoeken komt later wel.
Bon mijn trots,
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door polleman op 29-04-17 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:15

Wat fijn Polleman *\o/* Bonita was een mooie merrie :(:)

(hè, net stond er een andere foto ;) )

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:17

suffie schreef:
Wat fijn Polleman *\o/* Bonita was een mooie merrie :(:)

(hè, net stond er een andere foto ;) )

klopt maar ik kreeg alleen wit vak dus dacht die foto doet het niet, _-:(
nu doet die het wel gewoon