[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:39

Hier gister en vandaag mn merrie niet gezien. Wel mn veulen van vorig jaar, die groeit lekker door. Ben zo benieuwd hoe die het gaat doen later... Nog een paar weken en dan mag ze weer mee naar huis.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:51

friesenroosje had ik jou ook al gefeliciteerd met je merrieveulentje??? ik weet het niet meer, maar van harte hoor. Hopelijk blijven er nog wat merrietjes voor ons over hahahaha.

Gisteravond de liesjes van de beide dames geschoren. kreeg ook gelijk reactie van de veulentjes. Na weken niets meer gevoeld te hebben bewogen ze gisteravond extra. hahahha.
Nu kan ik de uiertjes ook goed zien. Voorheen was het alleen voelen. Maar ze hebben echt beiden niks tot nauwelijks iets. zucht. Hoop niet op lange drachten. Maar twilight had vorig jaar ook niet erg veel. Wie weet ontwikkeld het zich in 1 dag ofzo...hoop hoop hoop.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:13

Wow vier veulens alweer, allemaal gefeliciteerd. super leuk hoor. Nu gaat het hier wel kriebelen, maar ik moet nog ff geduld hebben hahaha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:25

Ai, mijn nonkel heeft ook al het ide dat het een hengst wordt.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:29

gefeliciteerd friesroosje.

Donna vandaag 260 dagen drachtig
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:30

Ik zie dat Dikke Buiken 2015 er alweer is! Ben benieuwd hoeveel mensen een nieuwe baby in de planning hebben staan, ik ga in elk geval gezellig meelezen.

Karin prachtig merrietje!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:49

Prachtige merrie Karin.

Zonalissa wordt echt dik haar deken moest echt langer, doordat ze al 4 veulens heeft gehad is haar buik wat gerekt.
Kijk erg uit naar dit bijzondere veulen.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:33

hoi ik heb eens een vraagje. mijn merrie is vorig jaar voor het eerst gedekt en drachtig gescand. alleen nu is ze helemaal niet dik en de andere drie wel. daar kun je duidelijk van zien dat ze drachtig zijn (zijn al vaker drachtig geweest). nu twijfel ik dus of ze nog drachtig is. ik heb ze inmiddels een paar keer bij de hengst gehouden en daar wil ze weinig van weten. nu mijn vraag hebben jullie ook wel eens merriesgehad die helemaal niet dik waren en toch wel drachtig waren?
want om haar nu nogmaals te laten scannen om mijn twijfel uit te sluiten lijkt me niet zo verstandig omdat er toch wel wat risico's aanzitten.
wat denken jullie? ze is 17 mei uitgerekend...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:37

is ze 1 keer gescand en met hoeveel dagen? het kan naturlijk, sommige merries tonen bijna niet drachtig en zijn het toch, maar het kan net zo goed zijn dat ze heeft verworpen. En als je haar bij de hengst hebt gehouden kan het ook zijn dat ze er niks van moest weten omdat ze niet hengstig was, toch?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:44

Hier heb je een goed voorbeeld:
Afbeelding
Merrie is op de foto 269 dagen drachtig van haar 2de veulen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:45

Welkom nieuwelingen!

Gefeliciteerd met je mooie meidje, Yildiz! Ze is prachtig, geniet ervan!

Jij ook gefeliciteerd, liesenlizzy! Wat een lieve foto!

Ik hoop dat het geen tweeling is, Setteli!

Mooie dikke Set <3 Dracht maakt haar echt mooi, Katja!

Zonnetje stiekem een dochter gekregen! Fijn dat alles goed is!

Moarn en Donna ook mooi rond!

Ik zou haar laten opvoelen, Shetclub87, dan weet je het tenminste zeker!

Mijn kleine kudde met dikkie in het midden <3 (Welshje is van stalgenootje) Vandaag 315 dagen drachtig!
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:48

oh zie nu pas het bericht van setteli, ik hoop ook niet dat het een tweeling is! ik zou ook de kriebels krijgen dan als de dierenarts dacht de eerste keer dat ze 2 zag. Dat ze dikker is dan de vorige keer hoeft misschien niks te betekenen, dus ik duim voor je.

Knappe Ely is al mooi rond, je bent bijna op de veilige grens Annika!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:49

Oja, we krijgen hier helaas de camera niet werken, omdat het internet niet sterk genoeg is :(
Dus dat wordt alsnog ouderwets waken.
Gelukkig zijn de schapen ook al aan het bevallen geslagen en is mijn stalbaas dus meerdere keren ook 's nachts op stal.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:22

set_elkol schreef:
is ze 1 keer gescand en met hoeveel dagen? het kan naturlijk, sommige merries tonen bijna niet drachtig en zijn het toch, maar het kan net zo goed zijn dat ze heeft verworpen. En als je haar bij de hengst hebt gehouden kan het ook zijn dat ze er niks van moest weten omdat ze niet hengstig was, toch?

ze is inderdaad één keer gescand toen was ze geloof ik een week of 6-7 was in ieder geval een kloppend hartje te zien.
ik hou haar nu sinds twee weken een paar keer per week bij de hengst.

ponyparadijs bizar die is echt niet dik!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:17

Annikab schreef:
Oja, we krijgen hier helaas de camera niet werken, omdat het internet niet sterk genoeg is :(
Gelukkig zijn de schapen ook al aan het bevallen geslagen en is mijn stalbaas dus meerdere keren ook 's nachts op stal.

Je hebt ook van die wifi versterkers! Toevallig laatst bij de action een te koop gezien, nou weet ik niet of dat kwalitatief iets goeds is, maar miss doet ie het voor die tijd dat je hem nodig hebt.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:21

crazy_funky schreef:
Annikab schreef:

Je hebt ook van die wifi versterkers! Toevallig laatst bij de action een te koop gezien, nou weet ik niet of dat kwalitatief iets goeds is, maar miss doet ie het voor die tijd dat je hem nodig hebt.

We hadden sowieso een versterker nodig, want het internet kwam eerst niet verder dan de kantine. Met Wifi-versterker kregen we 'm wel bij de stallen, maar was de snelheid zo om te huilen dat het nutteloos was om er een camera op te zetten.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:24

Oh zo, ok jammer!
Ik kan helemaal geen internet op stal krijgen, dus ik denk dat ik een babyfoon met camera doe en dan in een caravan van mn pa op stal ga slapen haha.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:28

crazy_funky schreef:
Oh zo, ok jammer!
Ik kan helemaal geen internet op stal krijgen, dus ik denk dat ik een babyfoon met camera doe en dan in een caravan van mn pa op stal ga slapen haha.

Dat is ook mijn plan, alleen zal ik dan gewoon in m'n auto zitten denk ik haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:38

in de auto zitten :oo

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:39

set_elkol schreef:
in de auto zitten :oo

Nouja, ik gooi de achterbank plat en dan kan ik er languit in liggen :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:40

ooooh nou dat scheelt :+

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:58

Haha dat klinkt lekker comfortabel! Hopelijk hoeft dat niet te lang dan!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:02

Mijn paarden staan bij mijn ouders dus ik ga of gewoon daar slapen, of een tent opzetten. Of zelfs met slaapzak in het hooi in de kas (oud tuinbouwbedrijf). Maar ik heb dan ook erg lekker weer erbij :D tenminste, droog weet ik niet maar warmte verwacht ik wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:03

Hier wordt komend weekend de caravan uit gerust met een zetel. Andere matras mee en we kunnen slapen. Alleen nog een vuurtje halen. :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:52

Kan gelukkig op stal lekker in een bedje liggen, birth-alarm erop en die naast bed. Zelfs mijn dochter kan gewoon daar slapen, ideaal.

Hier loopt uiertje al wat voller;

Afbeelding

Vandaag nog even enting erin laten zetten.