[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:29

@ Inowa & Lydia: Gefeliciteerd!!
@ Lucy: Jij ook gefeliciteerd!
@ Haflingertje: Gefeliciteerd! Hoe drinkt hij nu? edit: hij doet het zelf.... Wat goed :D
@ Daan_Ordeal: Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, Bij Casa en de andere merrie's was toen de geboorte dichtbij was de kling ook wat opgezet. Ik vind de kling bij je merrie lijken op een naderende geboorte.
@ Amandake: Leuke nieuwe aanwinst!
@ Jeanine: Je merrie ziet er uit als een super moeder!
@ Mutopia: Ook jij gefeliciteerd!!!

Tot pagina 275 bijgelezen (10 pagina's) Moet nu naar de kapper toe.
Ben het hele weekend heel druk geweest met Nicolas, dus niets kunnen lezen :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:31

Wauw wat een mooie veulens weer! :D Van harte gefeliciteerd allemaal!!

Draakje dat klinkt alsof het niet lang meer gaat duren bij jou, spannend!

Dancer al 356 dagen... Phoe, hoop niet dat ik ook zo lang moet wachten. Sterkte!

De kling van Ordeal stond gisteravond en vanmorgen niet meer "open", het is nu alleen nog gezwollen :? Begrijp er niets van. Het lijkt wel alsof ze wat langer over haar ruwvoer begint toen doen.
Saffier dank je! Ik blijf haar maar goed in de gaten houden :)

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:31

Iedereen met nieuwe veulentjes: Van harte gefeliciteerd!

Voor sommige merries wordt het wel heel spannend.
Quintus: hoe gaat het nu met Porva?
Jenny: dat lijstje is heel handig hoor. Nu weet ik met wie Qily gelijk op gaat.

Qilana zit vandaag op 322 dagen. Het begint hier ook een beetje te kriebelen. Ik hou ze nu veel meer in de gaten. Ik hoop dat ze zoals vorig jaar, alle tekenen goed toont, dat is wel handig dan.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:12

spannend hier voor iedereen !!

@jennyk : foto's komen vanavond ;-)

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:30

*\o/* Hier weer nieuwe harsjes!!

Ze staat constant naar d'r buik te trappen, wil gaan liggen, staat te draaien, staart omhoog etc..

Hopelijk is dit weer geen nieuwe fopaktie van d'r, maar mijn gevoel zegt dat het niet lang meer duurt..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:33

Wij duwen het veulen voor ons uit en laten de merrie erachteraan lopen. Veulen volgt nooit de eerste dagen, heb ik nog nooit meegemaakt in ieder geval.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 13:41

sandra: Ik vind het zelf ook zo leuk om te zien welke merrie's er al tegen de datum aan zitten! En zo kan ik tenminste onthouden hoever Qily is. Ik mis "onze" site eigenlijk best een beetje nu :o Hoe hou je haar in de gaten? Heeft ze al een alarm om en heb je ook een camera in de stal?

amandake: ah gelukkig ;)

danae: je zou bijna denken dat het dan toch bijna zal komen!

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:00

Iedereen gefeliciteerd met de kleintjes!! ze zien er prachtig uit !

Rasta haar uier vult heel langzaam maar er komt toch al schot in de zaak.

Nu ben ik eergisteren begonnen met stro in de stal te doen, zodat ze er geleidelijk aan kan wennen, maar mijn juffrouw eet 2/3 op! Dus ik vrees dat als mijn kleintje geboren word (in de verre toekomst :D ), het toch op het vlas terecht komt...
Hebbe jullie dit probleem ook ? :\

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:04

syl eet wel wat van haar stro, maar heel weinig, ze heeft dan ook onbeperkt hooi liggen(stro is blijkbaar ook wel eens lekker voor de afwisseling :P). ik weet niet of jij ze ook onbeperkt hooi geeft?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:13

de stal in en uit mams volgen blijkt altijd weer lastig jeanine ;)
het beste lukt echt veulen eerst en mams volgt :j
liefst met 2 personen natuurlijk, als je je merrie vertrouwt en ze niet van het erf kan, kan je de merrie ook gewoon los laten volgen
veulen halstertje om, vrij lang touw eraan, dat touw gaat boven het spronggewricht om de achterhand heen. met je linkerhand neem je het touw een 20tal à 30tal centimeter van het halstertje vast, rechterhand houdt aan de rechterkant van het veulen het uiteinde van het touw vast.
vervolgens kan je én met links en met rechts druk uitoefenen, als ze naar voor beweegt, ook al is dat wat onstuimig of juist aarzelend, druk wegnemen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:14

Peetje, ERG mooi veulen hoor!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:19

pff door men toetsen kan ik het even allemaal niet bijhouden in dit toptempo hier :P

heb niet echt bijgelezen maar wel bijgekeken met de foto's :D leuke veulens zijn er weer voorbij gekomen !! gefeliciteerd alle nieuwe bokt-mama's :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:24

Step en Ras schreef:
Nu ben ik eergisteren begonnen met stro in de stal te doen, zodat ze er geleidelijk aan kan wennen, maar mijn juffrouw eet 2/3 op! Dus ik vrees dat als mijn kleintje geboren word (in de verre toekomst :D ), het toch op het vlas terecht komt...
Hebbe jullie dit probleem ook ? :\

Yep, Sofie at ook alles op, vandaar dat ik op laatst er geen stro meer in heb gedaan. Ze vindt het blijkbaar lekkerder dan hooi, wat er ook onbeperkt lag (en ligt uiteraard). Vlak nadat Nala geboren is, heb ik er weer een dik pak stro in gedaan, wat ook wederom volop gegeten wordt, en als het op is, is het op ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:30

peetje82 schreef:
Excalibur!!!!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo die heeft een m,ooie lange hals :9
Mooi veulen hoor, gefeliciteert

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:36

@ peetje das weer een mooie beeb.
Papa mag er ook wezen :)
Geniet er maar lekker van!!

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:44

Onbeperkt hooi kan ik helaas niet geven, heeft een jaar of 3 geleden een stofallergie opgelopen door het hooi ! en heeft 3 maanden sterke antibiotica moete nemen om het te verhelpen. (zolang dus ook moeten stil staan). Heb hierna nog eens geprobeerd om meer hooi te geven maar kreeg meteen terug een snotvalling, dus nu geef ik ze altijd wat verspreid hooi.

Zo te zien zijn er meerdere die vollop stro eten...

Maar zal nog even verder proberen en als ze echt blijft eten. dan doe ik het gelijk aslo :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:06

Step en Ras schreef:
Onbeperkt hooi kan ik helaas niet geven, heeft een jaar of 3 geleden een stofallergie opgelopen door het hooi ! en heeft 3 maanden sterke antibiotica moete nemen om het te verhelpen. (zolang dus ook moeten stil staan). Heb hierna nog eens geprobeerd om meer hooi te geven maar kreeg meteen terug een snotvalling, dus nu geef ik ze altijd wat verspreid hooi.

Zo te zien zijn er meerdere die vollop stro eten...

Maar zal nog even verder proberen en als ze echt blijft eten. dan doe ik het gelijk aslo :D

Kun je geen voordroog geven dan?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:10

maar wat is stro dan beter als hooi? ivm die stofallergie?

Afbeelding
syl dr uier begin vorige week
Afbeelding
syl zelf begin vorige week
Afbeelding
syl dr uier vandaag
Afbeelding
inzoomen op hars schilfertjes (witte puntjes is zand waar ze op staat)
Afbeelding
bolle
Afbeelding
rollen gaat nog goed
Afbeelding
opstaan ook nog wel ;)
Afbeelding
hehe en nu weer eten

ze is echt om gek van te worden ;) staat heel de dag te hinniken, toen ik op school was werd mama gek, nu gaat het beter, maar als ik naar binnen ga begint ze weer.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:21

draakje: verlatingsangst? Een lekkere hangbuik heeft ze zeg!

Step en Ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:22

Neen niets helpt! heb al alles geprobeerd ! alle middeltjes van het op de grond leggen tot het drenken in water en voordroog en tal van andere dingen geprobeerd, maar helpt niet krijgt altijd nog die snotvalling (als ik het onbeperkt geef) Van mij krijgt ze nu voederbieten a volonté, ze lijkt hooi niet zo te missen maar als ze het krijgt smaakt het haar wel :D , net hetzelfde als met het stro nu :P

Draakje: Mijn merrie doet net hetzelfde! mijn ma zei al dat ze naar het veulentje aan het roepen was. :o
Niets is beter dan hooi, maar wil stro in de stal voor de bevalling.

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:47

jennyk schreef:
sandra: Ik vind het zelf ook zo leuk om te zien welke merrie's er al tegen de datum aan zitten! En zo kan ik tenminste onthouden hoever Qily is. Ik mis "onze" site eigenlijk best een beetje nu :o Hoe hou je haar in de gaten? Heeft ze al een alarm om en heb je ook een camera in de stal?

Ik mis "onze" site ook wel. Dat was toch gezellig hé ;)

De camera die nog steeds in de stal hangt werkt nu weer. Dat hebben we al getest en het birth alarm ligt hier nog van vorig jaar. Ik had het geleend van vrienden van ons, maar die hebben tegenwoordig geen veulens meer, dus mag ik het gebruiken. Zal dat straks eens testen of de batterij van de zender nog goed is.

Ik denk dat ik vanaf vandaag het licht in de stal aanlaat, zodat ze daar weer aan kan wennen. Zonder licht zie ik niet veel met de camera. Veder loopt ze gewoon buiten en hoop ik dat ze weer alle tekenen gaat geven als vorig jaar. Grote uiers, harsjes en dan volop melk.

Ik ga nog een paar dagen wachten, denk ik (hangt volledig van haar af) voor ik het alarm ga gebruiken. Ze slaapt liggend en dat geeft dan wel een paar keer vals alarm en vermits ons Sarahtje nog niet doorslaapt en nog bij ons in de kamer slaapt, lijkt me dat niet zo een beste combinatie. Ons klein meisje zal binnen een weekje naar haar eigen kamer verhuizen, want anders wordt ze veel te veel wakker en heeft mama veel te weinig slaap.

Hoe zit het met Creamer?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:51

Sandravm schreef:
Iedereen met nieuwe veulentjes: Van harte gefeliciteerd!

Voor sommige merries wordt het wel heel spannend.
Quintus: hoe gaat het nu met Porva?
Jenny: dat lijstje is heel handig hoor. Nu weet ik met wie Qily gelijk op gaat.

Qilana zit vandaag op 322 dagen. Het begint hier ook een beetje te kriebelen. Ik hou ze nu veel meer in de gaten. Ik hoop dat ze zoals vorig jaar, alle tekenen goed toont, dat is wel handig dan.

porva lijkt vandaag wat rustiger. wel weer meer uier. Ik heb het BA opgehaald dus die gaat vannacht om. Ze is nu al moe en staat echt niet happy te zijn. Het veulen gaat erg tekeer steeds.

Het eerste veulen van de hengst zit er ook aan te komen. Benieuwd want er zijn nog geen nakomelingen! Porva is de 2e merrie die hij gedekt heeft en de 1e staat met hars en melkdruppels va vrijadg. Ben zo benieuwd wat er uit komt!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:05

sandra: ja was erg gezellig!
Toch handig hè paardjes aan huis, kun je haar mooi in de gaten houden!
Dus ze krijgt een alarm en een camera, helemaal in orde dus! +:)+

Creamer doet het prima, uiertje groeid al maar is natuurlijk nog niet echt bijzonder.
Verder is ze gewoon altijd hetzelfde qua gedrag. Nog even bitchy als altijd naar de andere paarden en lief voor ons ;)
Over 3 weken gaat de camera aan en kan ik haar 's nachts gaan observeren.
Ook heeft ze een lekker buikje maar aangezien het haar 5de veulen is zou het veel meer kunnen zijn.
Ik hoop dat ze zich aan het schema houdt en ze rond 7 mei bevalt ;)

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:22

sorry kan niet bijlezen izza harst!!!
Ik ga er nu heen en blijf maar slapen..hoe lang kunnen ze dat harsen volhouden is nog doorzichtig

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:26

Quintus: Ik kan best voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar het andere veulentje. Hoeveel merries heeft die hengst dit jaar gedekt gehad? Het was ook een schimmel hé, of vergis ik me nu?

Jenny: met paardjes weet je nooit. Creamer haar buikje is inderdaad nog veel kleinder dan dat van Qilana. Nochtans wordt dit ook haar 5de veulentje.