Volgens mij wordt het een hengstveulen.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ChristaMoor schreef:Nee Nimber, als ze op 1 maart gedekt is, op 1 april nog een keer en op 1 mei een derde keer. Dan ga je ervan uit dat de laatste dekking raak is en het veulen 1 april wordt geboren. Maar als de dekking van 1 maart al raak was, dan hoort het veulen dus al 1 februari te komen. Tel daarbij die twee maanden (omdat je denkt dat die laatste dekking raak was en de eerdere niet) van een latere dekking en je komt uit op 14 maanden. Dan is het een logische verklaring waarom die merrie (in Amerika of Engeland, weet ik niet meer precies) zo'n lange dracht heeft gehad, terwijl het veulen heel gewoon was qua maat.
MarijeR schreef:Macy drupt nog steeds melk, gelukkig nog steeds een langzame drup.
Ik gooi haar straks even naar buiten, kan ze even de benen strekken.
Moet alleen even oppassen met de regen en het birth alarm
Dat ding is wel aardig waterdicht maar het regent nu wel erg hard...
iwayalover schreef:Ik hoorde trouwens dat de naam van veulie niet met een B moet beginnen maar met de eerste letter van papa's naam (Welt Invest) omdat het geen wpner maar nrpser is. (Ik heb echt altijd aan wpner gedacht)
Maargoed de eigenaresse wil dus dat het met Welt begint. Weet een van jullie iets leuks daarmee?
KOM MAAR OP!!!
Meavey schreef:Marije krijgt Macy nog krachtvoer?
Misschien kan je dat anders minderen om het melk verliezen wat te stelpen.