[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 01:44

Waarom staat er dan helemaal bovenaan in het bericht: ‘21-12 is de kortste dag van het jaar.’ ? :')

Net als wanneer je het op Google intikt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 07:55

Ik ben ook weer blij dat we nu weer richting de zomer gaan , korste dag weer gehad **\O/**

Zilver was gister ook 230 dagen :D schiet mooi op!

Anso paard warm houden , deken op, niet laten inspannen . Gaat het niet over? Da bellen. Dan krijg je wss ventipulmin. Nog gefeliciteerd! Ik vind je paard echt leuk getekend.

Ual fijn dat je zo opgeknapt bent! En welkom terug :)

Stalmelyn heb je niet een tussen deken? dus iets van 50gr die wel droog is? Je kan ook zonder doen als ze wat vacht heeft. Ik vind dit alleen echte zeikregen. Je word er echt doorweekt van en dan die harde wind er over :brr: Ik heb mijn Arabische mix merrie eens spierbevangen uit de wei gehaald omdat ze het echt koud en nat had. Is 1x gebeurd , maar ze kon er echt niet tegen. Heel sneu. Helemaal bibberen :(:)

Fotsy ze is een van Arany toch? Vind haar erg mooi :)

Welkom baudyh :D jij bent ook al ver met de eerste

Icecrystal zijn ze beide drachtig van die champagne hengst? Sorry vroeg , naam kwijt :o Heb je geen bleekscheetjes meer op stal? Of zijn die niet drachtig?

Janine ze heeft eigenlijk nooit mok gehad. Altijd mooi droog aan de benen. Haar paddock is wel echt blubs helaas. Zit wel een verhard stuk in gelukkig. Hier valt het nog mee
Afbeelding

Selente ik ben jaloers. Ik wil ook baby zien en voelen :P

Claudia stoer! :D Ik durf nog niet met neckrope. Ze is sinds ze drachtig is knetter gek :+ ik zie mij al vliegen haha. Ze ziet er goed uit zeg!! Rij je nog veel?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:27

Jippie, op naar langere dagen! Ik ben niet voor die korte dagen en duisternis gemaakt hoor, vreselijk.

Haha Lily, nee dat staat je niet meisje! Ik had al zo'n idee dat het een tantie was.

Wie was dat met de natte regendeken? Ik zou persoonlijk een nieuwe halen denk ik. Het is ja zo vreselijk nat deze dagen en als ze al geen dikke wintervacht heeft, dan zou ik er toch wel iets op gooien.

Over 6 dagen begin ik met aftellen. Dan is het nog 100 tot de 340 dagen. Nou ja, ik tel nu die 6 dagen al af en dan dus nog 100. Oftewel.. ik ben eigenlijk al begonnen met aftellen :D

Elina Veronia heeft zich ook redelijk tot draak ontwikkeld onder het zadel de laatste 2-3 maanden en ik vond het wel mooi geweest met rijden. Ik had er 2 weken niet meer op gezeten voor deze foto _O-

Renske_W

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:33

Ik ben wel een beetje jaloers op iedereen die al zo ver is. :))
Olivia zit vandaag op de helft, dat voelt ook wel een beetje als een af tel moment. :))
Ariel moet nog 126 dagen. Als die onder de 100 zit wordt het idd ook meer aftellen.
Heb bij Ariel het veulen al wel gevoeld. <3
Ik hang nu met regelmaat met mijn armen om de dikke buiken heen in de hoop dat er 1 wakker is en ik wat voel.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:40

AnsoDM schreef:
Ik heb eigenlijk nog een vraagje voor jullie! Mira hoest een beetje bij het werk (licht werk) DA is langs geweest maar ze zei dat het niet zo extreem was. Ze had gekeken voor eventueel siroop voor haar maar ze had niets zitten dat ze mocht door haar dracht. Wat zou ik kunnen doen om dat wat meer te kunnen voorkomen dat ze meer begint te hoesten.

Ik kon gisteren niet zo snel op de naam komen ,maar nu weet ik het weer..
https://degroeneos.nl/product-categorie ... gen-paard/
Hier heb ik goede ervaring mee. :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:54

Muronia schreef:
Over 6 dagen begin ik met aftellen. Dan is het nog 100 tot de 340 dagen. Nou ja, ik tel nu die 6 dagen al af en dan dus nog 100. Oftewel.. ik ben eigenlijk al begonnen met aftellen :D

Precies dit :') Elke dag kijk ik op mijn teller en vind ik het leuk om hem een dagje korter te zien verschieten. En dan denk ik: Nog 11 tot de 100, nog 10 tot de 100 en vandaag nog 9 tot de 100 :)
Op Nieuwjaarsdag is het voor mij nog 99 *\o/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:08

Gelukkig ben ik niet de enige die een hekel heeft aan deze periode. Is het te koud, nat, winderig etc. Laat ik de pony's gewoon staan :P

@kabayo: mijn eigen reservedeken weggegooid want was kapot. Twijfelde toen ook nog of ze überhaupt wel een deken zou op krijgen. Door dat besluit hadden 2 pony's nu maar 1 deken ipv een pony 2 dekens.

Ze heeft nu een deken op van zus bijrijdster haar paard. Ik heb zelf 2 bucas dekens besteld want die zijn gewoonweg echt het beste vind ik :o rip uit mijn lijf maar is het waard. Een standaard blauwe voor de vosruin en een mooie aubergine kleurige uit Duitsland voor schimmelmerrie <3

Deze huidige dekens laat ik drogen en spuit ik opnieuw in en zijn dan reserve. Maar neem wel even contact met verkooppunt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:10

Ik vind dekens kopen in leuke kleurtjes altijd zo zonde. Binnen een week zijn alle dekens hier toch allemaal dezelfde kleur (grijsbruinig van het zand) _O-

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:21

Aubergine is al een donkere bruin/paarse Kleur haha. Voor de rest grijs en groen. Maar moet eerlijk zeggen, heb een blauwe petrol kleur en valt toch goed op. Pik mijn vos er van ver uit dankzij de deken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:24

Stalmelyn ik voel je :+ Met dit weer buiten/binnen zetten , uitmesten en voeren. Dan weer een naar de kachel := Oh handig opgelost! Gave kleur! Ik heb een roze van bucas
Afbeelding
Ze was er heel blij mee :+
Snap ik Claudia! Maar deze blijft best schoon moet ik zeggen
Afbeelding
Afbeelding
Heb je ook een foto van je deken stalmelyn , die je besteld hebt?

Claudia ik vind je dan wel een grote durfal. Durf ik niet! Was veroon braaf?

Ik tel gewoon af tot veilig. Dus nog 89 dagen. Zo heerlijk die 8 :D

Cynthia, dat heb ik ook. Zo leuk om die teller elke dag zien te veranderen!

Renske snap ik! Ooit komt ie :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:35

Zo even bij lezen, jullie gaan veel te snel! _O-

Welkom terug Nicole!

Janine: ik snap de fokker ook wel, als je er echt mee wil fokken moet je gewoon meteen een merrie met papieren kopen. Je kan kijken of het lukt via het stamboek om de lijnen te bevestigen (maar zonder DNA van moeder en niet goedgekeurde vader wordt dat denk ik lastig), eerlijk gezegd zou ik er dus ook niet mee fokken. Wie weet zijn vader en moeder wel gewoon (half) broer en zus, zelfs als je dan bij een compleet ander ras gaat kijken heb je nog steeds veel inteelt. Daarnaast mag je bij het BP geen merrie met onbekende ouders meer inschrijven, dat was alleen in de begin periode (en daarom zie je nog wel eens zonder bekende afstamming), maar dat kan dus niet meer...

Riv_Q: vervelend dat je geen goede hooileverancier kan vinden. Goed hooi blijft toch ook vaak wel wat lastig, zeker als het in plastic zit. Ik weet niet in welke regio je zit? Ik weet namelijk wel wat goede leveranciers waar ik 2 jaar terug tonnen hooi gekocht heb en naar Zweden geëxporteerd, ook alles laten analyseren en weet dus wel redelijk wie echt goed (paarden) hooi heeft. Meeste zitten wel in Noord Nederland (scheelt toch weer een paar km richting Zweden _O- ).

We halen zelf hooi van het land en dat is echt ideaal, voor onszelf alleen droog hooi zonder plastic, de rest gaat in plastic en wordt verkocht (en een paar reserve blijven). Dit jaar echt waanzinnig hoge waarde, perfect voor de drachtige merrie, iets te veel voor de niet drachtige, dus die krijgt ander hooi bij. :+

AM: jammer dat Didi meteen weer verkocht is en naar Frankrijk waar je haar niet meer zo makkelijk kunt volgen.

Fotsy: ze heeft wel al een mooi buikje! En die mare stare. _O-
Nu gaat het echte aftellen wel beginnen!

Kabayo: balen van de mok. Maar ze heeft wel een mooie deken op. :))

Selente: jeeeeh stuiter baby gevoeld en gezien. *\o/*
Nog maar heeeeel even wachten! En dan is ze alweer 200 dagen. :))

Muronia: leuke foto zo met een neckrope! En ze ziet er zo juist heel lief niet draakachtig uit haha.
Lange lijst met namen!

Icecrystal: mooie dames met mooie buikjes! En Rox is er gewoon al bijna!

Baudy: mooi lijstje om naar uit te kijken! En de eerste is ook al een heel eind op weg. :))

Ual: gelukkig ben je er goed vanaf gekomen en heb je weer jouw paard mogen bezoeken! Ze heeft toch al een mooie buik. :))

Anso : leuke merrie, krijgt ook al een mooie buik!

Stalmelyn: vaak is een ongevoerde regendeken kouder dan zonder deken, omdat de deken niet warm houdt maar ook de functie van de vacht te niet doet. Ik weet niet hoe het weer op dit moment in Nederland is, maar als het niet koud is kunnen ze waarschijnlijk goed zonder. Als het koud is zou ik een 50 grams regendeken op doen, als ze wat vacht heeft die ze nog goed overeind kan zetten kan je overwegen dan ook zonder deken te laten. Die vacht werkt vaak heel goed. :))

Zo te lezen is het in Nederland ook zeiknat, zou dan toch een nieuwe regendeken halen. :j

Neonlight: nu ook al echt aftellen. *\o/*

Ben ook wel toe aan langer licht. _O-
Van half 10 tot half 3 licht is best kort zeg maar. :+

Cynthia: ik vind die teller elke dag een dag minder ook zo leuk. :))
Bij jou gaat het alleen wel ietsss sneller. _O-

Odie is vandaag 208 dagen drachtig, dus nog 132 te gaan tot 340. _O-
Baby zie en voel ik wel elke dag, zo leuk! <3

Afbeelding
Ze is zelf ook razend enthousiast. :j

Afbeelding
En de papa in spé in kerst sferen <|- <3

Ik heb wel al een hele lijst met namen (hengst met een S, merrie vrij), maar eigenlijk nog niet echt de "ja dit is m!" naam. :+

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:43

Muronia, hier idd ook beperkte opslag... lastig lastig. Heerlijk zo met neckrope. Dat heb ik met Quenza vroeger ook wel gedaan, tot ze er voor de camera in galop vandoor ging in de bak en zonder mij terug kwam rennen. Heb het nog op film ook, moet er nog steeds om lachen.

Icecrystal, ze zien er goed uit! Droes weer onder controle op stal?

Bijna aftellen Cynthia! Wat leuk dat ze op nieuwjaarsdag 99 dagen moet nog, dubbel feest.

Ual, ze ziet er super uit en ik zie wel al een babybuikje <3

Bekende marestare Fotsy O:)

Stalmelyn, zou met deze regen idd zeker een dekentje op doen als ze gewend is met deken te staan.

Anso, je hebt ook zo'n supplement: Respirator nog wat, ik weet niet of drachtige merries dat mogen maar hielp hier altijd top.

Kabayo, heerlijk kleurtje en Zilver is knap!

Ik kan niet wachten tot de dagen weer lichter worden, en minder regen aub. Hele weiland staat blank hier :oo

edit: Quir, rond Enkhuizen zit ik!
Wat een knappie die papa. En wat leuk dat je de baby al zo voelt, hoop dat ook snel te kunnen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:56

Kabayo, oei, dat is me echt te roze hahaha. Er mag hier sowieso geen roze op de pony's al denkt de bijrijdster er anders over. Wordt het meteen zo barbies van, vooral op de schimmel.

De bucas aubergine
Afbeelding
En de standaard blauw besteld
Afbeelding

De hengst heeft die standaard groene kleur
Afbeelding
En dan nog een grijze.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:00

@quir, ik heb altijd ongevoerde regendekens op. Zodra dan een keer mooi weer is kunnen ze ook af en lekker door gras en zand rollen.
Ik twijfel ook of ze het kouder hebben, ze hebben het iig nooit zo koud dat ze rillen of iets. Maar goed, staan op pensionstal dus staan niet 24/7 buiten. En met echt slecht weer staan ze met zijn alle bij elkaar met de kont in de wind. Dat geeft ook bescherming.

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:06

Cynthia82 schreef:
Waarom staat er dan helemaal bovenaan in het bericht: ‘21-12 is de kortste dag van het jaar.’ ? :')

Net als wanneer je het op Google intikt.

Klinkt leuker en beter als die al is geweest! Kan niet wachten als het gewoon weer tot 7 uur licht is ofzo *\o/*

Hier ook al aan het aftellen!! Hier nog 94 en 97 dagen. Wat klinkt dat al lekker.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:19

Je weet dat je jezelf dan misschien voor de gek houdt he Kabayo?
Fi droeg dit jaar ook maar 326, maar dat geeft geen garanties, dus uitgaan van de 340 vind ik dat toch beter. Dan hou ik in ieder geval niet mezelf voor de gek. En alles wat het dan eerder komt, is extra fijn :)

Daar is die heerlijke Odie-smoelie weer <3

Riv, ja, het is echt dubbel feest :) Ik vind het op 1 januari altijd een stuk minder lang lijken te duren tot de baby en datzelfde is met 'nog 99 dagen', dus echt dubbelop nu :D

DL, het is vandaag gewoon langer licht! Al is het maar 2 seconden *\o/*

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:27

Elina en Cynthia, jullie wachten maar mooi op jullie beurt. Veronia moet gewoon 3 dagen voor die van jullie jullie aan bevallen _O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 12:37

Ik vind het prima hoor :)
Dit jaar was ik heel blij met 14 dagen eerder, van 20 april naar 6 april, maar toen was het ook heerlijk weer :)
Eind maart hoeft van mij niet zo nodig. Van mij mag ze gewoon op dag 340 gaan (als het maar een merrie is :+ )

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 13:32

Van mij mag ze wel iets eerder gaan begin mei :D dan kan ik eventueel iets eerder terug dekken. Als ze weer lang overdraagt zit je alweer begin juni. Maar daar gaan we niet vanuit dat is wel erg extreem :)

DustinloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:53

Hier eind Maart uitgerekend(reken 335) maar geen idee wat deze merries doen. Dus we gaan het zien.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:55

Kabayo: momenteel heeft ze als ze naar buiten gaat een 50 gram op. Zou dat genoeg zijn of beter toch wat meer? Meeste dat ik momenteel heb liggen is een 300 maar dat gaat te veel zijn. Als ze op stal staat heeft ze geen deken op. Dan mss best aanlaten? Wat denk je. Normaal word ze altijd geschoren maar door haar dracht dit jaar dus niet.

ja hé zeker al haar figuurtjes dat je er in kunt zien. Khoop dat het veulen die vlekken wat overneemt. Maar dat weet je nooit natuurlijk

Het hoestje heeft ze iedere winter wel maar ze heeft vernauwde luchtwegen. Toen deed ik gewoon wat vick aan haar neus en dan ging dat wel. Ik kijk het nog even aan wat het beste zal zijn.

Quir: dankj je. Haar buikje begint eindelijk wat meer te groeien :D op stal al veel mensen die het ook zagen dat ze in een paar weken tijd verdikt was.

De mijne mag op 3 verschillende dagen bevallen
12 april op de verjaardag van men bijruiter
23 april op verjaardag van men broer of
1 mei verjaardag van men eerste pony geweest. Zou leuk zijn. Maar we zien wel :+ :+ :+

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:49

Onze eerste moet nog 70 dagen vandaag :) 270 dagen drachtig :))

Of, eigenlijk mag deze ook wel een beetje mee doen hier toch? Vannacht en gisteren gedekt :D
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:58

Kabayo: Nee niet allebei met Moun. Alleen de Fries heb ik met hem gedekt. De andere merrie is gedekt door Johnson. Leuk kleurtje hoor dat Roze. Alleen jammer dat het altijd zo snel vies wordt.

Renske_W; Herkenbaar, haha :+ . Ik hang er ook echt elke dag onder, helaas pas één keer geluk gehad tot nu toe.

Stal Melyn & Muronia; Daardoor hier ook alleen donkere dekens.. Ik kom niet verder dan blauw en zwart terwijl ik die felle kleurtjes wel leuk vindt. Het ziet er alleen zo snel armoedig uit als ze helemaal onder de blubber zitten :o .

Quir; Wat een bijleestpost, respect! Wat fantastisch dat je de baby elke dag ziet en voelt. Ik wil dat oook!!

Riv_Q; Dat dachten we wel. We hadden al een tijd geen nieuwe gevallen gehad. Helaas te vroeg gejuicht.. Rox heeft nu droes en hoge koorts |(

Vulina; Jij gaat hard! Spannend *\o/* Hopelijk is je poes ook drachtig straks *D

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:12

Oeh mooie dekens Stalmelyn! Ik heb die groene bucas voor Lotus in 100 grams. Heerlijk vind ik ze, net als de amigo en rhino.

Dustinlover bij jou schiet het ook al op!

Ik ben aan de ene kant ook wel dankbaar dat ze nu in mei uitgerekend is ipv eerst 22 februari. Vroeg begonnen en toen ineens gelukt maar zat wel in over het weer dan (ze staan buiten), nu geen zorgen meer :)

Haha Vulina, die poes ligt er bij zovan uhmmm

Icecrystal, nee joh! Wat k*t.... hopen dat het net zo goed opknapt als bij Yinthe incl veilige baby, sterkte!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:33

Wat grappig dat jullie merries allemaal heksen worden.

Die van mij zijn zo lief geworden sinds ze drachtig zijn... Toen 1 van de merries hengstig was en ik haar naar de hengst bracht schopte ze me nog gigantisch neer ik heb echt 2 meter gevlogen en bijna 3 maanden moeite gehad met lopen. Ze was echt een mega stress kip en één en al drama. En nu staat ze de hele dag met me te knuffelen en te slapen, kijkt nergens meer van op of om! De andere 2 zijn ook mega relaxt geworden al waren die dat al maar nu nog meer!
1 is er wel chagrijnig geworden tijdens het eten, als een ander paard al naar der kijkt is ze al kwaad maar na het eten is het weer over!

Ik tel af naar de 330 dagen maar als ik het hier zo hoor kan ik dus beter naar de 340 dagen af gaan tellen dat doet bijna iedereen. Op de sites waar ik mijn informatie van heb wordt steeds uitgegaan van 330 dagen dracht.

Is er iemand die weet hoeveel de veulens nog groeien in de laatste 4 maanden en misschien ook in kilo's (voor een paard)? In welke maand/ maanden groeien ze het hardste?