[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:09

Andrea prachtige plaatjes!!

Jenny, hoe dichter bij 6.0 hoe sneller het veulen zal komen. Maar dit kan in een paar uur veranderen, dus 1x per dag meten is dan niet genoeg bijvoorbeeld.

Pretty sterkte!

Ennasil, wordt ze echt zwart?

Alexandra dank je.
Citaat:
Derived from the Welsh element gwyn "white, fair, blessed" combined with mawr "great, large".

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:15

Proficiat Mimmetje *\o/*

Busymissy, veel sterkte. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan. Delphi van Kelly had het ook en dat gaat nu gelukkig weer goed.

Pretty, jij ook veel sterkte. Niet leuk :(:) Wel een mooie foto trouwens.

Jennybaby, je moet zelf de melk een beetje uit het uier melken. De druppel die er dan aanhangt kun je afvegen op het teststripje. Dan kun je vervolgens direct de ph-waarde aflezen. Normaal is die hoog, zo rond de 7 á 8. Zodra de bevalling zich gaat aandienen zakt de ph, meestal richting de 5, 5.5 á 6. Het is een redelijk betrouwbaar hulpmiddel alhoewel er ook merries zijn die met een ph van 6.4 bevallen of dagenlang met een lage ph rondwandelen, de zogenaamde "fopmerries" hier...

Gisteravond lekker bij Joan geweest. Even m'n gedachten verzetten en genieten van m'n meisje :+: Ze is in 2 dagen tijd gewoon nog dikker geworden :oo en haar uier heeft ook weer een spurt gemaakt.
Afbeelding
Testje was nog wel hoog dus ik kan nog rustig slapen. Ik kijk nu wel iedere nacht even een keer extra op de camera

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:51

Mimmetje gefeliciteerd met je veulen!

Andrea; prachtige foto's. Wat een mooi stel!

Ennasil; jij hebt ook al zulke mooie foto's van je span. Wat een reus al hé?

Pretty, wat ontzettend sneu. Een prachtige foto. Inslapen en niet willen gaan is ontzettend vervelend, maar hoop dat je er toch "vrede" mee hebt nu. Sterkte!

BusyMissy ook veel succes/sterkte! Hoop dat het meevalt.

Hier nog even een kleine update, dit keer foto's vanaf mobiel. Onze Koetje doet het echt nog super. Ze krijgt nu nog 10x per dag een halve liter. We kiezen hier bewust voor om niet 6x een grotere hoeveelheid te geven zodat ze optimaal alles binnenkrijgt en zichzelf niet opblaast. Ze eet inmiddels als een bouwvakker haar ruwvoer. Water helaas nog niet, maar we bieden het wel aan dus hopen dat ze het op gaat pakken. Verder wil ze niet naar buiten en in de groep is er nog onrust tussen de merries dus ze blijft lekker op stal. De buitendeuren zijn te hoog dus we hebben een nieuwe deur gemaakt:
Afbeelding

Zo kan ze toch lekker van het zonnetje genieten en naar buiten kijken.
De andere 3 musketiers doen het goed en zijn grote vriendinnen:
Afbeelding

Het veulen rechts vooraan (vosje, wit hoofdje) is een maand jonger dan de andere 2 maar doet niet onder ;)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 10:58

Mimmetje gefeliciteerd. knappe merrie.

Pretty sterkte gewenst, Wat zal het leeg zijn zonder je vriendje.

Mooie babay foto's jongens. Heel erg mooi.

Welkom jennybaby. Jou merrie hoeft vast niet zo lang meer te wachten.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:07

pretty, Ach dus toch....
Niks is zo moeilijk als los laten zelfs als je weet dat het beter is.
Je hebt de juiste beslissing genomen voor je maatje, maar dat maakt het verdriet niet minder :(:)
En gewoon van je afschrijven hier!

BusyMissy, Soms lijkt het dan wel of alles tegelijk komt.
Succes met het medicijnen geven, klinkt als een hele uitdaging.

Alexandra__, Bijna 320 dagen....

Mimmetje, Drijf maar lekker verder op je roze wolk, geniet er maar van!

Noisy , Fijn dat je bij Joan je gedachten wat kan verzetten.
Uier groeit gestaagd, leuk!

Caesar, Ahh daar is Koetje weer!
Jammer dat het nog niet lukt om haar bij de andere ook prachtige veulentjes te zetten.
10 keer per dag, pfff knap hoor zeker met je kleine mannetje er bij (alles goed met hem en met jou?)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:25

Noisy, fijn even wat afleiding, sterkte!

Caesar, wat een lekker stel! Alleen jammer dat Koetje nog niet bij de rest in loopt.
Ze doet het wel goed nu.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:47

Gefeliciteerd mimmetje!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:59

hinte schreef:
Caesar, Ahh daar is Koetje weer!
Jammer dat het nog niet lukt om haar bij de andere ook prachtige veulentjes te zetten.
10 keer per dag, pfff knap hoor zeker met je kleine mannetje er bij (alles goed met hem en met jou?)

Nee, ze wilt zelf niet en blijft ook niet achter stroom. Daarnaast hebben wij geen omheining maar sloten en zijn de merries nog erg aan het jagen op elkaar en Koetje heeft gewoon niemand om haar te beschermen. Ik heb nog 1 pony dragend staan en mijn jaarling. Plan is om straks met spenen Koetje bij de jaarling te zetten en die samen op te weiden.

Mijn andere flessen kind doet het ook super. Fijn mannetje en op hoofdpijn na ben ik alweer 2 weken topfit. Mest lekker de stallen en kleine man draait gewoon mee. Multitasken is dat:

Afbeelding

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:15

Klinkt als een goed plan!

Geweldige foto en fijn dat het goed met jullie gaat!

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 12:41

linda2008 schreef:
Jennybaby, misschien kun je het topic eens doorlezen? Het zijn een hoop pagina's maar er staat een heleboel informatie in... als de ph zakt zou moeten betekenen dat de geboorte dichterbij komt. Maar let wel op dat het allemaal slechts indicatoren zijn. Niet elke merrie doet alles volgens het boekje en elke merrie en elke dracht zijn weer anders. bovendien kan de ph waarde ook sneller zakken dan dat jij doet meten. Maar het is wel weer een extra hulpmiddel die in sommige gevallen duidelijk iets aan kan geven...

Dank je wel.
Ja ik had al wat opgezocht over Ph maar nog niet gevonden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:19

*\o/* Mimmetje, gefeliciteerd met het veulen! Lekker de ruimte met bevallen in de rijbak zo te zien! :j
Ik hoop stiekem ook dat de mijne het overdag doen, dan kan het in de paddock, lekker ruim!

Pretty heel veel sterkte :(:) als dierenliefhebbers zal iedereen het echt wel begrijpen!
Ik ben een paar maanden terug mijn allerliefste poes kwijtgeraakt, opgevoed met de fles vanaf 2 weekjes oud. Waar ik was, daar was zij ook.. Ik mis haar nog steeds verschrikkelijk. ;( Dus ik begrijp helemaal hoe je je voelt! Dan moet je ook gewoon tijd voor jezelf nemen.

@Hinte, niet meer aankopen, wellicht wel meer aanhouden hihi :D Fok graag verder met de merries die ik nu heb, maar wie weet kom ik nog eens wat tegen!

@Alexandra, ik weet zo de houdbaarheid niet uit mn hoofd. Ik bestel wel zo laat mogelijk dan is het zeker nog goed. Je kan voordat je bestelt bij de meeste webshops ook nog wel even vragen wat voor houdbaarheid de levering van dat moment heeft. Dat is het duidelijkst denk ik. Ga ik ook even doen :j
Ik ga voor de colostra van Cavalor.

Merries op dit moment toch ook langzaam over op de merriebrok van cavalor. Ze staan wel op het gras, maar we hebben nu wat armer natuurhooi voor ze. (Anders hadden we nog een aantal pakken staan met hele hoge voedingswaarde, daar kregen ze dan wat van) Dus heb een zak gemixt met de pony struco van cavalor en dat krijgen ze nu. (Nog steeds ook gemixt met fibra)
Blijven wel pony's die aanleg hebben om snel dik te worden dus dat moet ik goed in de gaten houden. Op dit moment zijn ze helemaal perfect op gewicht.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:32

BusyMissy schreef:
Vandaag starten met de berg aan medicijnen. Iemand tips hoe dit het makkelijkst te geven? Als ik iets door haar voer doe laat ze alles staan, met spuit laat ze het uit haar mond lopen. Ik ga nu appelmoes halen, dat plakt wat beter. Hopelijk lust ze dat wel. Gisteren stond ook mijn jaarling hengst met een einschuß-been door een klein wondje. Kan er ook nog wel bij, lijkt wel een dierenkliniek hier (hond zijn teen is 2 weken terug helemaal gesplashed door paard wat erop was gaan staan, dit geneest nu trouwens al wel goed)
Dus ik hoef me niet te vervelen :+

Ik weet echt precies hoe je je voelt...

En ik had er ook eentje met verdenking placenta ontsteking, bij haar was op de echo echt een twijfel geval kwa metingen, zat net onder de grens van verdenking dus toch maar preventief gestart. Haar uier is weer geslonken en mooi opgedroogd, geen vocht meer uit. Ze moet nog 2 maanden, begin juli uitgerekend.
Ze had regumate en metacam 1x dgs voor een week, en antibiotica 2x dgs voor 2 weken. De regumate en metacam gewoon door spuitje in de mond en echt goed achterin en hoofd omhoog houden. De antibiotica poeder deed ik door slobber en dat at ze gelukkig goed.
De veearts zei dat bij placenta ontsteking (of in mijn geval verdenking) sommige veeartsen aanraden om elke maand 1 week antibiotica te blijven geven totaan de bevalling. Ik denk dat we dat ook maar gaan doen....

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 13:44

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes.

Pretty heel veel sterkte.

En leuk om nog eens wat oudere veulens te zien.
Zou dan dit weekend dan toch een babyboom komen.

Tja luna heeft tijd geloof ik. Helaas geen vocht meer uit het uier, gister had ze 1 mini harsje. En dat was het dan. Wat mij wel opviel is dat ze gisteravond / vannacht erg veel lag. En ook wel geregeld naar haar buik keek. Vanmorgen lag ze ook nog, normaal staat ze dan al ongeduldig op het eten te wachten. Maar daar had ze vanmorgen niet z'n haast mee. Wel is ze nu wat lijkt wel stijf breed lopen en een beetje kreupel op haar linker achter been. Misschien ergens verkeerd gelegen of verkeerd opgestaan. Wacht even af wat dat gaat doen anders morgen of maandag de dierenarts bellen. De verzorgster was even met een shetlander gaan wandelen, normaal is dan echt frustie. Maar daar was ze met een paar kleine zachte hinnekjes ook weer klaar mee. Eigenlijk veel te rustig.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:02

Mimmetje gefeliciteerd!

Ennasil wat een leuke foto's!

Zag ook nogeen knap vos veulentje!

Jennie gewoon strak in de gaten houden. De testen zijn een hulpmiddel en geld niet voor iedere merrie dat ze je de 6.0 of 5.5 laten zien of juist weer heel erg lang daarop zitten. Maar meestal bij 6.0 heb je heel snel een veulen.

Koetje wat een knap ding is dat toch!

Amber vandaag 359 dagen. Uier voelt nog slap maar gisteren ging ze ineens van de 7.0 naar de 6.5 en vandaag dus naar dit:

Afbeelding

En raad eens wat voor dag het weer is.. juist de dag dat ik snachts moet werken en echt niet weer kan afzeggen na 5 weken...

Afbeelding

Hopelijk houd ze het nogeen nacht binnen en anders graag vroeg op de avond.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:03

Ojee := Dat daalt wel ineens heel hard. Ik ben bang dat je de telefoon toch maar bij de hand moet houden DL...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:34

Ja ik kan gelukkig een vriendin bellen maar die heeft een feestje en laat mijn bereik nu heel erg slecht zijn in de kroeg. Dus hopelijk houd ze het nog even op.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:01

Manda schreef:
Ik weet echt precies hoe je je voelt...
En ik had er ook eentje met verdenking placenta ontsteking, bij haar was op de echo echt een twijfel geval kwa metingen, zat net onder de grens van verdenking dus toch maar preventief gestart. Haar uier is weer geslonken en mooi opgedroogd, geen vocht meer uit. Ze moet nog 2 maanden, begin juli uitgerekend.
Ze had regumate en metacam 1x dgs voor een week, en antibiotica 2x dgs voor 2 weken. De regumate en metacam gewoon door spuitje in de mond en echt goed achterin en hoofd omhoog houden. De antibiotica poeder deed ik door slobber en dat at ze gelukkig goed.
De veearts zei dat bij placenta ontsteking (of in mijn geval verdenking) sommige veeartsen aanraden om elke maand 1 week antibiotica te blijven geven totaan de bevalling. Ik denk dat we dat ook maar gaan doen....

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe lang ik de antibiotica moet blijven geven, heb een hele grote zak gehad, dat moet ik nog even navragen dinsdag. De ontstekingsremmer idd voor 1 week, Regumate nu iedere dag tot aan de bevalling (mag iets eerder stoppen, maar DA zegt dat de bevalling daar wel doorheen breekt en dan blijft het veulen misschien nog net iets langer zitten, kan van belang zijn wanneer het veulen wat trager groeit omdat het nu misschien minder voedingsstoffen binnenkrijgt).

Vanochtend ging de AB poeder met appelmoes redelijk, de Regumate vindt ze echt heel erg vies. Het is al best een kasteel, met het hoofd omhoog kan ik er haast niet bijkomen.

Spannend DL, ik hoop voor je dat ze nog een nachtje wacht.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:24

Mimmetje en Andrea Gefeliciteerd!

Pretty.....sterkte!

Caesar. .... fijn dat het zo goed gaat met jullie.

Hier zo goed als besloten om toch weer te insemineren. Alleen nog even met de staleigenaar overleggen hoe die erover denkt, blijf het liefst hier staan.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:28

Setteli wat fijn dat het met jazzy goed gaat, gaat ze dan 24/7 naar die stal?

Soezee hoe gaat het nu met je merrie? kan het niet zijn dat ze bevangen geraakt is door die val?

linda2008 hoe gaat het nu met jou en Jupi?
je moet je zelf echt niet schuldig voelen :(:)

Manda gefeliciteerd gelukkig alles toch nog goed gekomen

tanjaatjuhh wat geweldig die witte en bruine oor.

Cynthia82 gefeliciteerd met je koningskind wat is hij prachtig 4 x wit en een bles
en je hebt hem weer een prachtige naam gegeven

BusyMissy ow nee mijn duimen draaien dat het allemaal goed blijft gaan samen met de medicijnen
misschien door slobber?

Woogy wat word hij al groot een echte bink

AniekR wat een schattige foto

AndreaB gefeliciteerd wat een mooie foto`s

MaritB apart die kreupelheid hopelijk komt het helemaal goed

Faline gefeliciteerd wat super

Jennybaby welkom

Kabayo je mag trots zijn op je zelf! je leest nog mee en reageert nog regelmatig en die ego posten moet ook gewoon kunnen :(:) . We zijn er hier voor elkaar door dik en dun.
Dus je moet dat doen waar jij je goed bij voelt is het reageren of een ego post kom op meid!

Mimmetje gefeliciteerd

pretty heel veel sterkte met het verlies van je trouwen viervoeter.
hopelijk houden je merries zich even rustig. maar kom op het is geen gezeur je hebt verdriet en je hebt een leeg gevoel die mag je hier ook gewoon uiten, jullie waren zo te lezen en te zien echt maatjes.
dikke knuffel :(:)

Caesar fijn dat koetje het goed doet hopelijk wil ze binnenkort ook lekker naar buiten toe
wat een leuke foto zo met het veulentje en je kleine man in de wagen.
hopelijk trekt de hoofdpijn ook snel weg

Dustinlover spannend hopelijk wacht ze een nachtje

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:32

DL. Jammer dat zo ver weg woont. Had graag een nachtje willen waken

Leuk Carmen! Hopelijk meer geluk volgend jaar. Hier is de merrie ook alweer gedekt

Polleman. ,erg lief berichtje. Doet mij goed :*

Heb toch een topic gemaakt van Lady en Dirk
[KS-ITP] Dirk en Lady. Omdat ze het verdienen!

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:58

Wat n mooie foto's Andreab. Wat n pracht stel, gefeliciteerd!

Mimmetje ook al zon mooi veulen, ook gefeliciteerd!

Sterkte pretty, wat zal je je hondenvriendje missen

Noisy sterkte met je beste vriend, rotziekte..

Busymissy we duimen dat de medicatie goed z'n werk doet

Hier genieten we van ons paardenspulletje. Noor voor t eerst op t strand en natte voeten gehaald. Trots op r, ze doet t toch zomaar ff. Een klein nadeeltje na t strandeandelavontuur uier weer slap..maar kan de pret niet drukken. T komt als t klaar is.

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:16

Ik weet niet waarom maar in vorige post pakt ie de foto's niet. Hebt al 5 x opnieuw getypt. Dan maar ff zo
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:18

Die merries van jou weten het wel uit te kienen zeg DL!
Je woont niet zo gek ver van me af (40 km) maar helaas heb ik een dienst geruild en moet ik morgen ook werken, anders had ik ook wel kunnen waken, nachtje kamperen in de auto.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:43

Ja Pebbles toch word echt zwart(lijkt er ook niet op dat ze gaat schimmelen)

Dit was de dekhengst als veulen:
Afbeelding
En de dekhengst nu
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 17:54

pretty schreef:
Cynthia hij is mooi <3 (hebben we nu beiden die voshengst gekregen :') )

Yep (en ik ook een zowat bonte ;) ) Maar eehh.. ik krijg er maar één :P
En ook hier nogmaals sterkte, wijffie :(:)

linda2008 schreef:
Jennybaby, misschien kun je het topic eens doorlezen? Het zijn een hoop pagina's maar er staat een heleboel informatie in... als de ph zakt zou moeten betekenen dat de geboorte dichterbij komt. Maar let wel op dat het allemaal slechts indicatoren zijn. Niet elke merrie doet alles volgens het boekje en elke merrie en elke dracht zijn weer anders. bovendien kan de ph waarde ook sneller zakken dan dat jij doet meten. Maar het is wel weer een extra hulpmiddel die in sommige gevallen duidelijk iets aan kan geven...

Zoals bij mij. Om 18 uur een PH van 6,5 en om 20:45 uur een baby.
Dus Noisy, testje hoog zegt ook niet alles en Fi heeft ook niet gekegeld..

Koetje!!! <3 Mijn favo uit dit topic <3
Wel zonde dat ze niet lekker bij de andere drie kan staan.

Ik heb trouwens nog kunstbiest over voor een geinteresseerde. Heb maar de helft gebruikt. Nou ja.. gebruikt.. open gemaakt. de andere zakken zijn nog dicht.

Ooo.. Amber maakt het spannend, DL!

Lin, hoe voel je je?

polleman schreef:
Cynthia82, gefeliciteerd met je koningskind wat is hij prachtig 4 x wit en een bles
en je hebt hem weer een prachtige naam gegeven

Dankje! :o

Déjà doet het gelukkig super!
Hij heeft heel veel energie en kijkt heel fris en actief uit zijn oogjes. Fiore krijgt amper de tijd om te eten, want meneer sjeest heel de bak door (en valt dan om, omdat zijn benen sneller gaan dat zijn hersentjes :+ )
Ik heb goede hoop dat het helemaal goedkomt! Maandag nog wel voor de zekerheid testen of hij voldoende antistoffen heeft binnen gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding