[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 12:44

Wat een schrik Kabayo! Hopelijk houdt ze er niets aan over.

En ook nine1987. Gelukkig zit een veulentje in de buik goed beschermd. Hier vliegen ze ook wel eens uit de bocht en met de veulentjes is nog nooit wat gebeurd ;)

DaisyJazz wat leuk!

Hier was bij Amy het veulen ook heel erg druk. Zo erg dat ze er veel last van heeft.
Gisterenavond had ze er zo veel last van dat ik haar uiteindelijk maar wat pijnstilling heb gegeven en daar reageerde ze al snel goed op. Maar vanmorgen buiten had ze er toch weer last van.
Toen maar op het gras gezet ipv in de paddock en dan is ze zo druk met eten dat ze het 'vergeet'.
Hopelijk is ze er snel overheen, anders worden het nog 3 lange maanden...

De rest van de dames doen het erg goed. Ook Amy's dochter die voor het eerst drachtig is. Ze was al een grote knuffelkont maar nu wil ze de hele dag wel gekriebeld worden en komt heel schattig helemaal tegen je aan staan <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:25

suffie schreef:
Kabayo; niet verkeerd bedoelt hoor, maar boerenerven zijn de plekken waar de meeste ongelukken en als jouw paard al bij het langslopen door het pompgat kan zakken dan zou ik ze maar heel snel dichtleggen met een betonplaat o.i.d. Je wilt niet weten wat er dan gebeurd als er een mens of kind bovenop gaat staan....
Wij hebben 8 pompgaten en ze zijn zo (dicht)gemaakt dat er geen ongelukken kunnen gebeuren en als ze open zijn is er verder geen activiteit van dieren of kinderen op het erf.
Jullie hebben gewoon enorm veel geluk gehad dat het zo is afgelopen, want een dier in een mestkelder overleeft het bijna nooit. Hoe is het nu met Lady, geen dikke benen gekregen?

Zoals ik al zei, dat word nog gedaan. We wonen hier net.
Met lady gaat t goed. 1 dik been en wat stijf. Put is ook helemaal vol en hard dus ze had steun. Was een meter diep. Kinderen komen hier niet en er zitten gewoon stevige planken overheen

daisyjazz

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:32

174 dagen alweer ! We zijn de helft al gepasseerd ! *\o/* Pff .. duurt nog zo lang !
Afbeelding

Dit is wel echt haar standaard hoofd tegenwoordig ! Pissige merrie ! Wat zeggen ze ook al weer ? Als je merrie kribbig is tijdens haar dracht zit er een merrie veulentje in ? :+ Duimen maar +:)+
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 13:33

Knappe merrie! Die van mijn moeder werd super lief en dat was een merrieveulen

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:19

Haha die van mij was megalief en relaxed en daar kwam ook een megalief en relaxed hengstveulen uit. Nu is ze weer hetzelfde, maar heb ik zelf meer een merriegevoel. We gaan het zien :D

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:28

pff schrikken zeg Kabayo! Gelukkig met een sisser afgelopen!

Paarden die vallen schrik ik altijd heel erg van, zeker als ze een veulen in hun buik hebben.
Mensen die twijfelen, stom gevoel is dat, ik had het met zolex haar vorige dracht ook heel erg, maar nu is een stuk dikker dus twijfelen doe ik eigenlijk niet meer. (sla mezelf voor me kop als ze toch leeg blijkt).

oeeh, al veel merries die over de helft zijn, wil ik ooooook!!

Het veulen voelen is een geweldig gevoel! Ik denk dat ik het veulen ook gevoeld heb, t was niet echt overduidelijk, was haar aan het poesten met mn hand op dr buik en ik voel opeens een bonkje tegen mijn hand en mn merrie keek super chagerijnig naar achteren, dus ik denk dat dat het veulen was.
Ik mag gelukkig overal aan zitten bij mn merrie, super makkelijk! :D was me wel een klein beetje opviel is dat naar mijn idee haar kling al was slap was. Maar dat is wel heeeeel erg vroeg lijkt me (158 dagen). voor de rest niks geks. we rijden lekker nog zon 4x in de week en dat kan ze volgens mij nog prima hebben ondanks dat ik haar al best dik vind.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:21

net met Misha naar de DA geweest om te enten en gelijk een echo erbij gedaan, het veulen zit nog goed op zijn plek en is eeerrrggg levendig *\o/* *\o/* Misha zit inmiddels op de 191 dagen.

fototjes van vandaag, maar nog steeds nog weinig buik te zien(gelukkig heb ik nu wel zekerheid dat hij er toch echt nog zit):
Afbeelding

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:24

Het veulen is er al uit, en gaat gelijk boven op zn moeder zitten! Beetje vreemd wel, wat voor hengst heb je gebruikt?... Zou het maar even laten checken door een DA :')

Leuke foto's! Zie toch echt wel wat een buikje hoor :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:30

moest er een hengst op dan? :P ik wou een iets atletischer veulen, dus dacht probeer is wat anders O:)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 16:56

Ennasil92, kunnen ze dat scannen zo laat nog inwendig doen of heb je een echo vanaf de buitenkant gemaakt?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:16

hebben ze inwendig gedaan, je ziet niet veel, enkel een navelstreng en kleine gedeeltes van het veulen, maar je weet wel dat ze dragend zijn.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:19

Gelukkig ennasil, ik zie ook buikje

Oh en die kat, ik had ook zo een kat die altijd op flo ging liggen toen ze drachtig was. Roept herinneringen op

En faline last van gluurders :')

Oeie MarijeR zelfs pijnstilling nodig

Hier toch hoe bitcher, een merrieveulen, hoe liever een hengstenveulen maar niet tegen mij he dat valt best mee, mag ook alles bij mijn merrie's, ze zijn meer chagrijnig op de andere paarden en de hond, katten, zelfs de kippen en eenden moeten eraan geloven := de eetbak, een borstel, het ligt allemaal precies in hun weg, het hooi ligt niet op de juiste plek, enz... kan nog even doorgaan, jeetje die hormonen soms.

oren staan hier ook meer naar achteren dan naar voren daisyjazz

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:15

Volgens die theorie krijg ik een merrie veulen uit Rose, die is lekker aan het bitchen tegen die andere 2 en Nina een hengstje, maar die is altijd al heel lief en sociaal naar andere paarden, nog liever en socialer kan niet haha.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:22

Fotsy schreef:
G
Hier toch hoe bitcher, een merrieveulen, hoe liever een hengstenveulen maar niet tegen mij he dat valt best mee, mag ook alles bij mijn merrie's, ze zijn meer chagrijnig op de andere paarden en de hond, katten, zelfs de kippen en eenden moeten eraan geloven := de eetbak, een borstel, het ligt allemaal precies in hun weg, het hooi ligt niet op de juiste plek, enz... kan nog even doorgaan, jeetje die hormonen soms.

oren staan hier ook meer naar achteren dan naar voren daisyjazz

Jaa precies dit ! Tegen mij doet ze best lief en wil graag knuffelen, maar ohhh als de hond in de buurt komt !!!! Of een van de andere paarden.. Hormonen zijn lekker onstuimig ! :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:39

Die van mij is altijd bitchy, vang ik dan altijd een merrieveulen? :P Vorige dracht geen verschil gemerkt, alleen was ze over het algemeen iets rustiger. Voor de dracht had ze altijd haast haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:51

Tja die van mij Is een enorme bitch naar de buurvrouw en buurman, maar sommige andere paarden is ze weer lief tegen dus geen pijl op te trekken.
Tegen mij I2s ze in ieder geval erg lief (behalve als ik aan haar buik zit, dan krijg ik een dodelijke blik)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:05

Misha was aan het begin van haar dracht een bitch, maar nu een echte knuffelkont.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:09

Ennasil, wat heb je een prachtig paard.. (moest t ff zeggen) :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:23

Ennasil, fijn die bevestiging!

Scarlet kan best bitchy zijn soms, maar ach, we zullen zien.
Vandaag geen buikfoto maar een blij koppie op buitenrit.
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 21:53

Wat een onwijs gaaf bitloos hoofdstel! :wow:

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:12

daisyjazz, Wat gaaf dat je het veulentje gevoeld hebt!
Ze kijkt echt heel boos op de 2de foto :=

Faline, Is dit je uit zicht van uit je achter tuin?

AndreaB, Geweldig plaatje! Je maakt net zulke charmante foto's als ik :D

MarijeR, Wat sneu voor Amy, wel fijn dat je haar zelf wat tegen de pijn kan geven.

AnniekSlijk , Leuk hoor , ook al het veulentje gevoeld

Ennasil92, Gefeliciteerd heerlijk zo'n bevestiging!

Dyonne, Heerlijk koppie!

Aan Trees kan ik nu duidelijk merken dat ze niet meer drachtig is.
Trekt zich weer een beetje terug, als ze drachtig is wordt ze veel aanhankelijker.
Aan Gipsy merk ik niets

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:18

Noisy schreef:
Die van mij is altijd bitchy, vang ik dan altijd een merrieveulen? :P Vorige dracht geen verschil gemerkt, alleen was ze over het algemeen iets rustiger. Voor de dracht had ze altijd haast haha

Dat kan eigenlijk wel hoor :P mijn ene merrie heeft tot hiertoe ook alleen maar merrieveulens gegeven, lekker bitchy maar nu is ze weer de top.
Zou ergens ook te maken hebben met de zuurtegraad van de baarmoeder van de merrie, hoe zuurder hoe minder makkelijk een hengst te fokken. Vandaar dat sommige hier de appelazijn geprobeerd hebben.
Ik ben eens benieuwd of er iets klopt van die theorie. _/-\o_

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:43

nine1987 schreef:
Ennasil, wat heb je een prachtig paard.. (moest t ff zeggen) :D

dankjewel, ben ook erg trots met haar. <3

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:36

Icecrystal schreef:
Wat een onwijs gaaf bitloos hoofdstel! :wow:

Dank je. Is van Equiplay en bevalt Scarlet wel goed.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 23:36

Dyonne, prachtig bitloos hoofdstel heb je daar! :j

@Hinte, das het uitzicht uit ons keukenraam :D