[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:25

Toen was ze 4 jaar oud, met 3 jaar laten dekken, omdat ze een blessure had die niet meer overging tenzij opereren a 3600,- maar dat gaf nog geen zekerheid. We hebben toen besloten voor rust en een veulentje(met altijd de gedachte: je zult zien dat het fout gaat bij ons zoals altijd, en dat gebeurde). Daarna was ze nog niet goed(klinisch helemaal goed, ging je erop zitten helemaal mis). Toen zijn we na een hokus pokus iemand geweest en nu 4 jaar later ben ik die nog steeds dankbaar, want ze heeft geen ene pas ooit meer kreupel gelopen(afkloppen).

Maja je had mij moeten zien.. ik had net een relatie met mijn huidige vriend toen ze haar 2e veulen kreeg, en die is bijna door mijn drachtige merrie kapot gelopen omdat ik iedere avond tot half 1/1 uur daar zat vanaf de 285 dagen(toen ging het mis).
Toevallig gisteren nog een traantje weggepinkt bij sommige liedjes moet ik er zo aan denken.. Ze zou nu 4 jaar zijn geweest :)

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:52

geshahquille schreef:
Onze noor 10 MAANDEN drachtig!!! *\o/* .

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

ben heel benieuwd naar dit veulen van je eigen kanjer, heb hem altijd al stoer gevonden, en hopen op een merrie haha en anders mag je Sadiq wel onbeperkt gebruiken tot je een merrie krijgt :D

Charique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:54

Al_Zawraa schreef:
Voor zover ik weet heeft de omvang van de merrie weinig met de grote van het veulen te maken. In 2010 zag Aziza er zo uit, en Rahnanah was echt geen supergroot veulen.

Aziza dracht 2010, 310 dagen
[ Afbeelding ]

Veulen wat eruit kwam, Rahnanah.
[ Afbeelding ]

indd omvang is door de hoeveelheid vruchtwater, Aline is ook zo mega en daar komen hele watervallen uit bij de geboorte

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:42

dank jullie wel voor de felicitaties.
en zat achteraf toch goed,morgen pas 300 dagen voor aafke.

ik had aafke al 3 weken niet meer gezien maar ben me vandaag wezenloos geschrokken!
haar buik is in 3 weken enorm geworden en haar uier is 2 x zo dik als die van whisper van patrick.
echt niet normaal hoe vol die zit nu.

even buikje ter vergelijking...

een maand geleden.
Afbeelding

en vandaag
Afbeelding

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:43

nou dan hoop ik dat ze het nog een dag of 20 volhoud

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:45

dat hoop ik ook echt,zal eens kijken of ik morgenochtend een foto kan maken van haar uier.

ik ga ff op zoek naar een uier foto van winoa ter vergelijking met wat aafke nu heeft

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:56

Dan lach ik me kapot als ze dadelijk heel lang overdraagt :P want ze kunnen zo gemeen zijn die merries -O- }:0

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:06

even een foto van polleman gejat ter vergelijking wat aafke ongeveer heeft,iets minder als dit dus

Afbeelding

dit is NIET aafke haar uier maar een foto ter vergelijking wat ze nu heeft.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:10

Chrlooott, Dais heeft inderdaad altijd erg veel zucht. Maar wat Tjinta al zegt: Dat hoort erbij en kan geen kwaad. Paar knuffels extra geven, meer kan je niet doen :)

Tjinta, wat mooi dat de kleintjes ook rustiger aan doen, nu oppermamma niet meer zo snel gaat.

Noor is bol!! :oo

Zo, die Aziza!!!! :wow:
Maar inderdaad, vorm van de buik is ook afhankelijk van de aanleg van de merrie, maar een veulen past zich aan aan de ruimte in de baarmoeder. Grote buik is meestal inderdaad veel vruchtwater, baby vouwt zich wel op :)

Patrick, bij Daisy vult de ene uierhelft ook altijd eerder dan de andere. Ik zie nu alweer verschil tussen de twee helften. Komt wel goed.

Polleman, nog maar eventjes!! *\o/*

pretty schreef:
Is bij mensen ook zo,mijn zoontje had ook een voorkeurstiet. :')

Dus jij had ook één grotere tiet? :+

Auw, Peet |( Sterkte!!

Inowa, gefeliciteerd met je contract!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:10

Inowa haha _O- _O-
Bonita heeft nu 4 hars dopjes
Vandaag lekker zon op haar lichaam gehad.
Ben benieuwd hoe het morgen er uitziet.
Vind echt spannend!!!

Cynthia haha
Laatst bijgewerkt door polleman op 13-02-13 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:12

ja was op zoeken aan het doen en dit kwam het dichtste bij haha

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:20

polleman wat een leuke foto's! lekker buikje! en heerlijk rollen zonder deken :)
tjinta sterkte met je stuit!! ik ben begin van de zomer vorig jaar van es afgevallen met het zadelmak maken.. ook op mn stuitje, hij was gebroken of zwaar gekneusd maar t had geen zin om t zeker te weten omdat de behandeling t zelfde is: rust. heb er nu nog steeds last van.. hoop dat t bij jou sneller over gaat.

dustinlover was het ook zeg maar 'jouw' eerste veulentje? of alleen de merries eerste veulentje? wel heftig hoor dat verhaal! de mama van eshra heeft ooit een dode tweeling gehad. was voor de merrie op t nippertje daarna heeft ze 3 kerngezonde veulens gehad waaronder eshra.

eshra heeft een bolle buik maar geen hangbuik, thuis wordt ze nog gewoon gereden want ze heeft er helemaal geen last van! al gok ik zo dat sommige oefeningen wel moeilijker worden natuurlijk :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:21

wat is trouwens jullie ervaring met dracht en friezen?

ik ken namelijk meerdere friezen die eerder bevielen dan de uitgetelde datum,ken er weinig die overtijd gingen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:30

hier mijn meisje op 269 dagen
Afbeelding
beetje bewogen foto, maar vond hem lief, in haar eigen topic ook nog 2 andere foto's

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:34

ook nog een vrij subtiel buikje quibje! leuke foto

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:58

Liekelianne dat zeiden ze hier ook tegen mij,en dat het lang kon duren. Zit ik niet op te wachten.... |( .
Ik ben direct homeopathisch aan t behandelen gegaan, en behandeld door mijn baas (ostheopathie), morgen weer dus hopelijk duurt t niet zo lang.

quibje wat ziet ze er goed uit! :j

Inowa ik heb ook gefokt met een friese merrie 2 veulens die beiden voor de uitgerekende datum geboren zijn.
het veulen dat bij ons geboren is op dag 328, tweede weet ik niet precies toen was ze al verkocht maar wel eerder dan gepland.

Polleman lekker even zo zonder deken!

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:01

ai.. nja ik kan wel gewoon weer alles hoor! met rijden helemaal geen last tis alleen als ik loop dat ik af en toe ff een steek voel.. succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:05

tjinta,de merrie,s die ik meegemaakt heb allemaal tussen de 315 en 330 dagen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:55

Liekelianne schreef:
dustinlover was het ook zeg maar 'jouw' eerste veulentje? of alleen de merries eerste veulentje? wel heftig hoor dat verhaal! de mama van eshra heeft ooit een dode tweeling gehad. was voor de merrie op t nippertje daarna heeft ze 3 kerngezonde veulens gehad waaronder eshra.

Het was ook mijn aller eerste veulentje.. Na veel zeuren vanaf mijn 12e mocht het eindelijk en dan krijg je zoiets.. een droom toen in duigen.. daarom ben ik er ook na 4 jaar nog steeds zo emotioneel onder bij bepaalde liedjes enzo.
Ik heb ook 1 jaar later een tattoo op mijn schouderblad laten zetten met haar naam eronder :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:11

Dustinlover jouw merrie was wel mooi slank nog zeg!

Mijn merrie heeft deze buik al zo'n 3 maanden inmiddels.
vandaag:
Afbeelding
november:
Afbeelding

Hij lijkt wel nu wat lager te liggen. Als ik achter haar sta steekt er niks meer uit :p

Liekelianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:07

Dustinlover schreef:
Het was ook mijn aller eerste veulentje.. Na veel zeuren vanaf mijn 12e mocht het eindelijk en dan krijg je zoiets.. een droom toen in duigen.. daarom ben ik er ook na 4 jaar nog steeds zo emotioneel onder bij bepaalde liedjes enzo.
Ik heb ook 1 jaar later een tattoo op mijn schouderblad laten zetten met haar naam eronder :)

Ja das wel heftig dan.. En de vorige keer was t wel goed gegaan toch?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:42

Briesje wordt nu ineens weer dikker, ook haar uier heeft nu 2 harde schijven erin :-) ik ga van het weekend even testen of ze wel door de deur van haar kraamstal past := := ze wil nu ook niet meer spelen, blijft gewoon bij het hek staan wachten tot ik haar ophaal, terwijl ze voorheen nog wel flink kon spetteren.. Van alle paarden mag eigenlijk alleen Boyan nog in de buurt komen..

Dustinlover, wat een vreselijk verhaal :'(

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:45

gelukkig hebben ze hier stalcontainers haha.

ik heb via email een valentijnskaart binnen van anonieme afzender,nou wil ik weten van wie maar anderzijds ook weer niet.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:46

Whahaha, ohja, tis Valentijsdag :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 08:57

mijn vriend heeft hem niet gestuurd...

denk mijn vervelende ex of die ene jongen die ik al zeker 10 x heb afgewezen maar die werkelijk een plaat voor zijn kop heeft.